2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
   
HDI…of TD ??
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27808
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 09 juni 2005 03:57 PM
  [ # 16 ]

even paar mooie Xsara’s voor je opgezocht via autotrader Smile
de kleur sprak me wel aan Laughing

Klik 1

Klik 2

Klik 3

Profiel  
 
Auzz
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 135
Geregistreerd: 29-11-2004

Gepost: 09 juni 2005 04:07 PM
  [ # 17 ]
zandvoorta schreef:

Als het kan, HDi, alleen al voor de zuingiheid, TD is daar niet echt een kampioen in Sad

Persoonlijk vind ik de HDi ook geen zuinigheidswonder. Daar hoef je je belissing niet op te baseren.  Zeker gezien het tempo van Bram Wink

Profiel  
 
Auzz
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 135
Geregistreerd: 29-11-2004

Gepost: 09 juni 2005 04:08 PM
  [ # 18 ]
arjan_verkade schreef:

even paar mooie Xsara’s voor je opgezocht via autotrader Smile
de kleur sprak me wel aan Laughing

Klik 1

Klik 2

Klik 3

Tsja die kleur hè  Wink

:photo

Profiel  
 
zandvoorta
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2038
Geregistreerd: 14-02-2004

- BX 14E
- C1 C1 Selection
Gepost: 09 juni 2005 04:21 PM
  [ # 19 ]
M&M schreef:
zandvoorta schreef:

Ik gedraag mij toch altijd Rolling Eyes  Wink

Hoe krijg je die ban nu weer voor elkaar Confused  Sad

Wink Menno.

‘k zou het niet weten…. :neenee Wink

Nissan X-Trail ‘17
C1 Selection pack look 5d, ‘16 (Wit…)
BX 14E ‘86 (Blanc Cremant)
Ex: BX 16RS, BX 14TE, Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 break HDi, C1 Ambiance, C5 Tourer, C4GP Excl

Profiel  
 
***
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671
Geregistreerd: 24-04-2004

Gepost: 09 juni 2005 04:44 PM
  [ # 20 ]
cocico schreef:

We hebben vroeger een ZX Tentation Turbo D gehad. Die rijdt bij mijn oom nog altijd rond, en soms rijd ik er ook mee. Lekkere auto, en da’s het goeie nieuws voor Bram: er zit Airbag op! Ook de stoelen zijn zalig: veel zijdelingse steun en zo (ik denk dat het sportstoelen zijn met een specifieke fluwelen bekleding)...

Als je zo’n auto kan proefrijden zou ik dat eens doen!
http://aebergon.club.fr/Citroen/page_Citroen_ZX_Tentation_Athena_97.htm

Wajo (en anderen)....ik ben net even langs Topcars langs geweest (ik ken die man al jaren) en ben er eens in gaan zitten, in de Xsara HDI.

Zit (voor mij dan) voor geen meter Confused
Er zit zo’n zelfde hoogte verstelling in als in de Xantia…..gaat wel een stukje omhoog maar kan niet naar achteren gekanteld worden (Waardoor je dus meer steun krijgt onder je bovenbenen) zoals met de BX stoel….en heeft een erg korte zitting ook…korter dan een ZX, zover ik me herinner. Crying or Very sad

En tsjongejonge zeg…..wat zit DIE motorruimte VOL Shocked
ABS, Airco en die HDI motor…..lijkt wel een BX tzd-turbo, je kunt bijna nergens bij…als je dan de kap van Renz zijn Xantia opendoet, kun je er zowat in STAAN, zoveel ruimte….en dus makkelijker sleutelen, lijkt me.

Ik weet niet hoe het met jullie zit, maar IK ben zeer te spreken over de 1905 TD motor…..sterk genoeg, zeker voor een ZX of Xsara, lijkt me.
Die Gris-gabion Xantia TD die ik toen had, was mij ook snel genoeg….zelfs Renz heeft toen nog overwogen om hem van me over te nemen. Wink
(maar hij had wel al aardig wat ervaring….380.000 km en dat vond ie iets teveel) Cool 

Wat ik nog niet gedaan heb is, in een nieuw type Xantia (II) gaan zitten en eens kijken hoe die stoel mij bevalt. Exclamation
Dat ga ik zeker ook 1 dezer dagen even doen.

Want God…..wat een heerlijke reisauto is die Xantia Exclamation  (geen KWAAD woord over de BX hoor, Pas op !! Twisted Evil ).....en vooral die vering van de 1.9 D van Renz….daar waren (en zijn) denk ik nog heel wat Xantianen stinkend jaloers op (ik noem geen namen hoor, Rene Laughing )
Blijkbaar heeft Chyparse toendertijd, bij de Xantia-meeting in 2003….een wonder verricht bij zijn Xantia…..bollen zijn ook opgeboord…..maar nu, na alweer 30.000 km’s veert hij zoals ik me een DS herinner. Cool

Ik heb trouwens *geluiden* gehoord uit Afghanistan….dat een sergeant aldaar interesse heeft in zijn Xant. Shocked
Daarom ook wil ik weleens weten hoe de ervaringen zijn met die HDI’s.

En ja Cocico….dat was ik zeker eens van plan….in een luxe ZD TD gaan rijden (en die stoel testen).

Profiel  
 
***
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671
Geregistreerd: 24-04-2004

Gepost: 09 juni 2005 04:59 PM
  [ # 21 ]
zandvoorta schreef:
M&M schreef:
zandvoorta schreef:

Ik gedraag mij toch altijd Rolling Eyes  Wink

Hoe krijg je die ban nu weer voor elkaar Confused  Sad

Wink Menno.

‘k zou het niet weten…. :neenee  Wink

http://forum.xantiaclub.net/viewtopic.php?p=100726&highlight;=#100726

BTW: De bans n.a.v. dit draadje zijn tijdelijk. Rolling Eyes

Afz : de Fuhrer

(Ban’s…wie nog meer dan ?) Wink

Geweldig Andre…..welkom bij de *Ban-club van Ex Xantianen*.
Lidmaatschap is gratis. Twisted Evil

Ga je nu weer terug naar hem…..als je ban is opgeheven ? Rolling Eyes

(update: ik zie het al…ene Netraam)

Nou….op DIT forum heb ik vorig jaar eenzelfde draad geopend (en Erik vond dat best….effe testen trouwens of ie daar NOG zo over denkt Laughing ...GAS IS OM OP TE KOKEN !)....maar het zijn en blijven Citrofielen, de ene rijd liever met LPG en de ander liever met een (turbo) diesel…..net zoals er verschillend wordt gedacht over diverse type’s Citroen’s…...daar ga je toch geen prominente (en sympathieke) leden als Andre een ban voor geven ?? Rolling Eyes

Profiel  
 
zandvoorta
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2038
Geregistreerd: 14-02-2004

- BX 14E
- C1 C1 Selection
Gepost: 09 juni 2005 05:12 PM
  [ # 22 ]

Ehhh, beetje erg OT hier maar goed.
Maar het zit je nog wel hoog bram merk ik Wink
Maar dit was volledig mijn eigen schuld hoor dus tsja, moet jeroen wel gelijk geven met z’n ban. Gas is een beetje explosief op het xantiaforum Laughing  Laughing

Nissan X-Trail ‘17
C1 Selection pack look 5d, ‘16 (Wit…)
BX 14E ‘86 (Blanc Cremant)
Ex: BX 16RS, BX 14TE, Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 break HDi, C1 Ambiance, C5 Tourer, C4GP Excl

Profiel  
 
***
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671
Geregistreerd: 24-04-2004

Gepost: 09 juni 2005 05:23 PM
  [ # 23 ]
zandvoorta schreef:

Ehhh, beetje erg OT hier maar goed.
Maar het zit je nog wel hoog bram merk ik Wink

Nu jij door hem bent geband…(wat een zin Laughing )....deed me dat weer even denken aan ruim een jaar geleden ja.

Maar dit was volledig mijn eigen schuld hoor dus tsja, moet jeroen wel gelijk geven met z’n ban.
Gas is een beetje explosief op het xantiaforum Laughing  Laughing

Tsja….al bood hij mij geld toe…..(en zou die ban alsnog worden opgeheven) ik kom er NOOIT meer naar terug…..te kinderachtig voor woorden. Rolling Eyes
Op DIT forum is nog nooit iemand geband vanwege zoiets (ik kan het me tenminste niet herinneren)...ligt gewoon aan de Admin zelf (en dus de persoon).....Erik en ik zien elkaar zo af en toe en kunnen prima door 1 deur…al geef ik toe dat ik soms ook niet zo *gemakkelijk* ben hoor. Surprisedops:  Wink

Profiel  
 
toniclight
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004

- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Gepost: 09 juni 2005 05:28 PM
  [ # 24 ]

Maar weer snel on Topic voordat de boel springt…......

@Bram
Waarom doe je de BX Turbo d weer weg eigenlijk? 

IK ben zeer te spreken over de 1905 TD motor…..sterk genoeg, zeker voor een ZX of Xsara, lijkt me.

Ik ook. Maar het prijsverschil tweedehands tussen een HDi en deze motoren wordt steeds kleiner. En een HDi rijdt wel een heel stuk beter. Beter gezegd nog beter!
Het zou interessant zijn als iemand zich hier zou melden met een Hdi en heel veel problemen. Gevoelsmatig heb ik het ook niet zo op met al die electronica/ computergestuurde gedoe en zeker niet als het in een Citroën zit. Maar tot nu toe hoor ik alleen maar positieve geluiden over de PSA HDi motor.

Jeroen

Profiel  
 
cocico
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 690
Geregistreerd: 03-12-2003

Gepost: 09 juni 2005 05:36 PM
  [ # 25 ]

In onze Picasso zit een HDi en we rijden er nu al 4,5 jaar mee: motorisch nog geen enkel probleem gehad, en de HDi is een fijne motor zonder meer. De ZX Turbo D die we hiervoor hadden was kleiner en had evenveel PK + sportstoelen, da’s echt een leuk racebakje!

Profiel  
 
zandvoorta
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2038
Geregistreerd: 14-02-2004

- BX 14E
- C1 C1 Selection
Gepost: 09 juni 2005 05:44 PM
  [ # 26 ]
Bram schreef:

Wat ik nog niet gedaan heb is, in een nieuw type Xantia (II) gaan zitten en eens kijken hoe die stoel mij bevalt. Exclamation
Dat ga ik zeker ook 1 dezer dagen even doen.

Type 2 stoelen zitten misschien iets beter dan type 1 maar het is niet echt een groot verschil, dan zul je denk ik over moeten op activa stoelen of zo. En vergeet niet dat een xantia erg zwaar is voor de wb. Misschien is een leuke xsara of 306 een betere optie als je er dan een goede stoel in laat monteren. Worden aangepaste stoelen niet vergoed door je zorgverzekering?

Nissan X-Trail ‘17
C1 Selection pack look 5d, ‘16 (Wit…)
BX 14E ‘86 (Blanc Cremant)
Ex: BX 16RS, BX 14TE, Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 break HDi, C1 Ambiance, C5 Tourer, C4GP Excl

Profiel  
 
***
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671
Geregistreerd: 24-04-2004

Gepost: 09 juni 2005 05:44 PM
  [ # 27 ]
cocico schreef:

De ZX Turbo D die we hiervoor hadden was kleiner en had evenveel PK + sportstoelen, da’s echt een leuk racebakje!

Klopt ja…ik ben vorig jaar wezen proefrijden met een ZX TD ergens in Brabant….voordat ik de ZX 1.9 D kocht.
Het grint spatte van het erf af toen ik optrok !  Twisted Evil

toniclight schreef:

@Bram

Waarom doe je de BX Turbo d weer weg eigenlijk?

Nou….of hij wel of niet weggaat ligt eraan wat Renard zaterdag wel of niet kan vinden….zie ook dit draadje :

  http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?t=162977&postdays=0&postorder=asc&start=150

En Andre :

Worden aangepaste stoelen niet vergoed door je zorgverzekering?

Nee…..d.w.z. niet bij auto’s die ouder zijn dan 3 jaar (dacht ik)....wel heb ik een aangepaste stoel in huis gekregen…..kan aan alle kanten onhoog, omlaag, kantelen…en naar links en rechts draaien….en het meeste nog elektrisch ook. Cool

Profiel  
 
cocico
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 690
Geregistreerd: 03-12-2003

Gepost: 09 juni 2005 05:51 PM
  [ # 28 ]

Heb ‘t ook even opgezocht: een ZX SX Turbo D 5d. weegt leeg 1109kg.

Profiel  
 
Sep
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 719
Geregistreerd: 03-01-2005

- C3 1.4i Difference
- C5 2.0 16v Break Difference
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Gepost: 09 juni 2005 05:55 PM
  [ # 29 ]

een Xantia TD is dan toch de beste oplossing en HP vering en Turbod. wel wat zwaarder maarja als je daar wat langer mee kunt rijden dan met de huidige bx’en.

Kan er niet zo’n bx gti stoel in een xantia ConfusedRolling Eyes

Profiel  
 
cocico
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 690
Geregistreerd: 03-12-2003

Gepost: 09 juni 2005 06:31 PM
  [ # 30 ]

Dan is dè auto voor Bram een Xantia Activa 2.1TD Smile (de Exclusive weegt zo’n 1356 kg)

Profiel  
 
 
2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook