2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
Poll: CX serie 1 of 2
hans2
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 13
Geregistreerd: 14-05-2005

Gepost: 13 juni 2005 02:02 AM
  [ # 16 ]
hans2 schreef:
M&M schreef:

Alle CX ‘en zijn fraai mijn inziens , maar ik ga voor de 2’de serie Wink  .... en dan het liefste een Zwarte ( of zilveren ) GTi Turbo II

sluit ik me graag bij aan serie 1 is mooi ook ik ga voor serie twee scheelt e
en hoop roest ach beide series hebben hun charme Wink

maar de prestige vind ik het einde Wink  Wink

Profiel  
 
Simpele Ziel
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7097
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 13 juni 2005 02:06 AM
  [ # 17 ]

Op de Xantia na ben ik bij alle Citroëns meer fan van de 2eof zelfs 3e serie’s

Bij de CX ook, ik ben nog niet oud genoeg om de T1 te waarderen en hou eigenlijk wel van de degelijkheid en stabiliteit die T2 uitstraald, en natuurlijk dat in ‘87 de T2 geleverd werd Cool

Blijf het jammer vinden dat die zwarte GTI Turbo II van ‘87 niet doorging toen.. Crying or Very sad

BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12434
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 13 juni 2005 02:40 AM
  [ # 18 ]

De CX is een mooie auto, vooral de grote motorkap en agressieve neus, reken maar dat je voorganger opzij gaat als deze in zijn binnenspiegel opduikt en dichterbij komt Twisted Evil

Kan iemand een “CX-Leek” (ikke dus) uitleggen wat jullie bedoelen met “smalspoor” Confused:

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 13 juni 2005 02:44 AM
  [ # 19 ]
ZX1.4i schreef:

Kan iemand een “CX-Leek” (ikke dus) uitleggen wat jullie bedoelen met “smalspoor” Confused:

Doc schreef:

De “smalspoor CX” is van voor medio 1981(ik dacht juli 1981). Halverwege 1981 heeft Citroën een grotere spoorbreedte toegepast op de CX. Vanaf 1982 heeft de CX ook bredere spatschermen vóór. Dit is om de montage van TRX-banden mogelijk te maken. Let wel dat een CX met smallere spatschermen dus niet altijd een “smalspoor-CX” is.

Rolling Eyes

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12434
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 13 juni 2005 03:02 AM
  [ # 20 ]

Ach zo, ik heb dat over het hoofd gezien Surprisedops:

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27808
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 13 juni 2005 01:13 PM
  [ # 21 ]
Simpele Ziel schreef:

Op de Xantia na ben ik bij alle Citroëns meer fan van de 2eof zelfs 3e serie’s

Bij de CX ook, ik ben nog niet oud genoeg om de T1 te waarderen en hou eigenlijk wel van de degelijkheid en stabiliteit die T2 uitstraald, en natuurlijk dat in ‘87 de T2 geleverd werd Cool

Blijf het jammer vinden dat die zwarte GTI Turbo II van ‘87 niet doorging toen.. Crying or Very sad

dat heb ik zelf ook, vaak vind ik de 2de serie mooier.

voor de meeste modellen geld voor mij dat ze een wat stoerder uiterlijk hebben. en vaak worden daar ook nog dikkere banden onder gezet.

alleen ik heb dat ik het bij de XM moeilijk blijf vinden welke er nu mooier is Rolling Eyes

bij de CX snap ik wel waar je meer van houd, een serie 1 zeker met veel chroom geeft meer de uitstraling van een oldtimer.
CX serie 2 geeft denk ik een iets meer allerdaagse uitstraling en vind ik er sneller en sportiever uitzien Smile

@patje74 voor jou een logische keuze een serie 1, dat is toch een beetje een grote GS Smile

Profiel  
 
MSL
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 263
Geregistreerd: 25-09-2004

Gepost: 13 juni 2005 03:54 PM
  [ # 22 ]

Smalspoor is sowieso beter te herkennen aan de smallere C-stijl. Bij een Prestige is het moeilijker te zien. Weet iemand of de zilveren rechtsgestuurde CX Prestige uit 1981 die op http://www.aagarage.com te koop staat een breed-of een smalspoor is? Alvast bedankt.

La CX, elle est plus qu’une voiture.

Nog Citroën-loos. Op dit moment rijdend in mama’s Renault Mégane RN 1.4 16V (2000, Rouge Cérise). En tout cas, un véhicule français

Profiel  
 
Gepost: 24 juni 2005 01:50 AM
  [ # 23 ]

Re: cx serie ?

ray schreef:

Ze hebben allebei hun charme’s,ik vind de oer cx’en een beetje te gedateerd.
Ik vind dat een cx diravie moet hebben en een 5-bak,is eigentlijk ook een stuk confort.In mijn geval zou ik voor een tussenmodel gti turbo gaan.

Zo denk ik er ook eigenlijk over.
De oer CX’n vind ik te kaal , een meer “aangeklede” CX heeft een robuustere uitstraling.
De mooiste van de serie 1 vind ik een zilver grijze smalspoor Prestige met verhoogd en vinyldak en TRX velgen natuurlijk Laughing  Laughing

De serie 2 heeft een moderner voorkomen en een GTiT(2) heeft dan nog volgens mij 1 van de mooiste interieurs uit zijn tijd.
De kunstof bumpers geven een krachtig voorkomen, ook rijdt een serie 2 volgens mij stabieler en geruislozer dan de serie 1.

Maar als ik dan toch moet kiezen ga ik voor een kombinatie van de 2 ,het tussenmodel Laughing  Laughing  Laughing

Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43033
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 24 juni 2005 02:20 AM
  [ # 24 ]

Wat mij betreft, serie 1, van september 78 tot september 81. Met smal spoor en “bol"asbak, zonder sierlijsten en met “moondisk” wieldoppen!
En dan ook 2400 motor, met 5-bak en carburateur! Geweldige auto, snel, comfortabel en heel mooi! En zeker geen pallas model met al dat vieze RVS glimwerk…. Cool

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
Alcyone
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004

- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Gepost: 28 juni 2005 03:29 AM
  [ # 25 ]

Type 1, zonder twijfel. Het dichtst bij het Opron ontwerp. Ik vind de plestik bumpers van de type 2 verschrikkelijk lelijk. Dat type 1 harder rot vind ik geen argument, zo’n auto koop je op emotie, en dat mis ik bij type 2 (vind type 1 een gracieus ruimteschip om bij weg te dromen en type 2 een zakenauto).

Op de DS en de Ami na, vind ik dat type 2 troens gewoon meer burgerautootjes zijn geworden. Zelfs de GS kreeg met type 2 ronde klokken in plaats van de cycloop (thankgod was de GSA weer lekker maf). BX was een flinke terugval, XM kreeg een tweespakig stuurwiel (gatfer wat lelijk!). Xsara & andere Peugeot’s zie ik niet eens staan.

Blijkbaar brengt de jacht naar verkoopcijfers heel veel goeds om zeep.

Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY

Profiel  
 
xm'metje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2764
Geregistreerd: 19-07-2004

Gepost: 28 juni 2005 12:07 PM
  [ # 26 ]
Alcyone schreef:

Type 1, zonder twijfel. Het dichtst bij het Opron ontwerp. Ik vind de plestik bumpers van de type 2 verschrikkelijk lelijk. Dat type 1 harder rot vind ik geen argument, zo’n auto koop je op emotie, en dat mis ik bij type 2 (vind type 1 een gracieus ruimteschip om bij weg te dromen en type 2 een zakenauto).

Op de DS en de Ami na, vind ik dat type 2 troens gewoon meer burgerautootjes zijn geworden. Zelfs de GS kreeg met type 2 ronde klokken in plaats van de cycloop (thankgod was de GSA weer lekker maf). BX was een flinke terugval, XM kreeg een tweespakig stuurwiel (gatfer wat lelijk!). Xsara & andere Peugeot’s zie ik niet eens staan.

Blijkbaar brengt de jacht naar verkoopcijfers heel veel goeds om zeep.

amen Wink  mooi gezegd ,hier ben ik het helemaal mewe eens

Groet Roy
:cevr

Groet Roy

Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl

Profiel  
 
thomasfilius
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 46
Geregistreerd: 29-06-2005

Gepost: 29 juni 2005 03:01 PM
  [ # 27 ]

Hier in Zeeland zie niet zo veel CX’en rijden helaas, maar onlangs reed er een type 1 voorbij: ik dacht dat ik gek werd.

Iemand bekend met “de Treinenman” van Jiskefet? Nou zoiets was het dus…

Duidelijk een Type 1 liefhebber Wink

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook