Met welke bougies goede ervaringen op LPG?
tom13
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 101
Geregistreerd: 30-06-2005

Gepost: 02 juli 2005 03:57 AM

Wie heeft er goede ervaringen met een bepaald type bougies bij het rijden op LPG?
Info over aantal contacten, levensduur en prijs is ook welkom.

Autos: C5 2.0-16V Exclusive Break LPG3 2002/ D Super 5 LPG 1971

Profiel  
 
beerse
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 14
Geregistreerd: 05-07-2005

Gepost: 05 juli 2005 12:15 AM
  [ # 1 ]

Re: Met welke bougies goede ervaringen op LPG?

tom13 schreef:

Wie heeft er goede ervaringen met een bepaald type bougies bij het rijden op LPG?
Info over aantal contacten, levensduur en prijs is ook welkom.

ik rijd zelf met een c5 op lpg ik heb het probleem dat de motor soms afslaat tijdens rijden als ik bv moet afremmen voor een voorligger en dat is bijna altijd als de airco op staat in de garage kunnen ze het probleem niet vinden heb jij ook hier al last van gehad

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27809
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 05 juli 2005 12:36 AM
  [ # 2 ]

dat heb ik heeel soms ook in mijn Xsara.

vaak in ze 2 remmen voor een drempel bijvoorbeeld.
start daarna altijd direct weer.
nu al een tijdje niet gehad.

misschien dat het ook aan het weer ligt?

ik rijdt niet op LPG maar gewoon op bezine (V-Power)

mijn conclusie tot nu toe:
door het remmen zakt het toerental en de electronica grijpt niet op tijd in om het op te vangen en te zorgen dat de motor blijft draaien.
zeker als je een airco heb merk je dat natuurlijk die trekt aardig wat vermogen van je motor weg.
het remmen zelf kost volgens mij ook vermogen van je motor je heb toch druk nodig voor het remsysteem.

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 05 juli 2005 12:41 AM
  [ # 3 ]

Ik gebruik al jaren bougies met meerdere elektroden. Ik heb momenteel NKF’s er in zitten, hiermee kon ik echt verschil merken t.o.v. normale bougie’s. Hij kreeg wat meer power onderin. (niet spectaculair natuurlijk)

Verwacht geen wonderen, en goedkoop zijn ze ook niet, ik geloof iets van €20,- /4. Maar deel dat eens door 10.000Km, dan brenkt het je kilometerprijs amper omhoog.

Er zijn gewoon een aantal dingen waar ik niet op wil bezuinigen, en dat zijn o.a. olie, bougies, lampen (goedkopen blijf je verwisselen) en shag. (maar nu ga ik wel erg off topic….)

Profiel  
 
tom13
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 101
Geregistreerd: 30-06-2005

Gepost: 06 juli 2005 02:04 AM
  [ # 4 ]

Ik heb net de bougies eruit gehaald. Het zijn EYQUEM RFN52HZ3A met 1 centrale elektrode en 3 zijelektrodes. Elektrode afstand stond op 0.7mm, lijkt me erg weinig.
Heeft iemand nog suggesties?

Autos: C5 2.0-16V Exclusive Break LPG3 2002/ D Super 5 LPG 1971

Profiel  
 
tom13
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 101
Geregistreerd: 30-06-2005

Gepost: 07 juli 2005 01:55 AM
  [ # 5 ]

De EYQUEM bougies worden ook positief beoordeeld op problemcar.nl

Ik zag dat DENSO long life bougies heeft, zij zeggen
For the future, the iridium Long Life spark plugs will become more popular. The patented DENSO Iridium-Rhodium alloy is 6x harder and 8x stronger than platinum.
Heeft iemand daar ervaring mee?
Morgen zal ik het nog eens navragen bij de automaterialenhandel.

Autos: C5 2.0-16V Exclusive Break LPG3 2002/ D Super 5 LPG 1971

Profiel  
 
deeluh
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 56
Geregistreerd: 01-06-2005

- ID/DS ID19P
- C6 (2005-2012) 2.7 HDi Exclusive
Gepost: 18 juli 2005 01:40 PM
  [ # 6 ]

Hallo,
ook ik rijd op gas en gebruik de EYQUEM RFN52HZ3A bougies. Sinds kort heb ik ook het probleem dat als ik moet remmen voor bijv. een stoplicht het toerental van de motor zakt met een noodgang richting de 500 rpm, waarna hij weer even naar boven schiet en daarna stabiliseert.
Echter doet hij dit bij mij ook op benzine en ook als de airco en andere stroomverbruikers uit staan.
Ik heb dit ook gehad bij mijn XM. Hier hebben ze toen de stationair stappenmotor gereinigd die wat bleef hangen. Bij een C5 bestaat er niet zoiets als zo’n stappenmotor. Dat wordt elektronischer geregeld heb ik me laten vertellen.
Heeft er al iemand een oplossing gevonden? Zou het een kwestie zijn van het schoonmaken van de sensoren die in het gasklephuis zitten??

gr. Jordi

Citroëns tot op heden:
GSA X3 (‘81), CX 25 GTI (‘87), ID19P (‘65),
XM 2.0 16v (‘95), XM 2.0 16v (‘96),
C5 2.0 16v (‘02), C6 2.7 HDI (‘06).

Profiel  
 
web
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 480
Geregistreerd: 10-02-2004

Gepost: 18 juli 2005 11:00 PM
  [ # 7 ]

Gewone NGK koper bougies doen het prima…

Champion en Eyquem zijn duidelijk minder, en al die multi electrode dingen zijn alleen maar kwetsbaarder. Je krijgt toch maar 1 vonk, en de theorie is dat ie met meerdere massa’s minder hard slijt, maar de praktijk is dat de enkele center net zo hard of harder verslijt.

Platina en iridium doen het goed (die laatste ff beter) maar hebben 1 nadeel : tussentijds onderhoud is moeilijk of zelfs onmogelijk, omdat het kwetsbare puntje edelmetaal makkelijk afbreekt als je de electrodeafstand zelfs maar probeert te meten. Maar juist bij bougies die zo lang meegaan kan dat wel eens handig zijn… Overigens ben ik nog geen enkele bougie tegengekomen die echt beduidend BETER presteert dan een in goeie staat verkerende ontsteking met doodgewone verse(!) NGK’s.

Nog een Xant in de schuur en verder een beetje afgedwaald…

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25386
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 19 juli 2005 12:19 PM
  [ # 8 ]

Yep, NGK voor de DS op LPG. De SM heeft nu bosch. ( kon ik goedkoop aankomen: 1 euro / bougie) Bijde doen het prima met 1 elektrode. Wel een kouder type dan standaard… Cool

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook