1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
knipperend dashbord en verlichting..
xm'metje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2764
Geregistreerd: 19-07-2004

Gepost: 10 juli 2005 02:01 AM

He troeners,

Nou reed ik vanavond naar huis en zad ik mijn dash verlichting en mijn gewone verlichting nogal knipperde alsof iets in de auto gigantisch veel stroom neemt ( bijv. als de fans aanslaan zie je wel es dat je verlichting wel eens iets minder wordt en daarna weer feller wordt. ) dit doet ze nu dus constant Rolling Eyes  Rolling Eyes  ook heb ik het idee dat ik zonder verlichting rijdt wat niet zo is.

nadat ik daarna even getankt had wou ze niet meer starten, toen ik haar een stukje terug drukte om te gaan kijken wat het kon zijn sloeg ze in een keer weer aan???

wie o wie kan me vertellen wat er aan de hand is en of ik er gewoon mee naar tilburg kan morgen Rolling Eyes  Rolling Eyes

Groet Roy
:cevr

Groet Roy

Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7275
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 10 juli 2005 03:10 AM
  [ # 1 ]

massakabel,massa met moterblok/chassis….......
als je nu fff een startkabel o.i.d. tussen de minpool en het moterblok/chassis zet is het mischien verdwenen…...

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
xm'metje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2764
Geregistreerd: 19-07-2004

Gepost: 10 juli 2005 03:41 AM
  [ # 2 ]
citroen23 schreef:

massakabel,massa met moterblok/chassis….......
als je nu fff een startkabel o.i.d. tussen de minpool en het moterblok/chassis zet is het mischien verdwenen…...

maar zo kan ik niet rijden dus, hoe kan ik het probleem het beste vinden Rolling Eyes  ben ook weer niet zo’n techneut Surprisedops:

dus als ik een stroomdraad trek van de minpool naar een massa punt is het ook goed?

Roy
:cevr

Groet Roy

Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7275
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 10 juli 2005 03:49 AM
  [ # 3 ]

het zou de massa KUNNEN zijn….......
is typerend voor de wat oudere citroen’s

meet bijv eens de weerstand tussen het - pool en de moter.
en de -pool en het chassis deze mag maar een aantal ohms bedragen

met 1 enkel stroomdraadje gaat de weerstand niet erg omlaag Exclamation

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
NewYor
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 86
Geregistreerd: 19-04-2005

Gepost: 10 juli 2005 04:26 PM
  [ # 4 ]

Bij mij was het de dimmer. De pootjes van de dimmer zo buigen dat ze wat steviger tegen het contact zaten heeft het opgelost.

edit: o, het probleem beperkt zich niet tot de verlichting alleen. Ik was te snel met posten.

Profiel  
 
Eric Vertogen
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1400
Geregistreerd: 10-03-2004

Gepost: 11 juli 2005 01:30 AM
  [ # 5 ]

Knipperende verlichting kan ook duiden op te hoge laadspanning. Controleer ook dit. Meten is weten.

Profiel  
 
2Black
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 641
Geregistreerd: 09-07-2005

Gepost: 11 juli 2005 01:42 AM
  [ # 6 ]

Nog meer opties

Het kan ook het begin zijn van iets groters natuurlijk.
In mijn laatste BX, een carburateur model en ik geloof dat jouw CX ook een carburateur model is, begon een probleem met gelijksoortige signalen.
Uiteindelijk, 2 accu’s en veel ellende later, bleek dat de stroomverdeler een scheurtje had opgelopen. Dat was een dingetje dat de stroom o.a. naar de bougies geleide. Weet helaas niet meer hoe het ding heette, tenzij het stroomverdeler is. Smile
In ieder geval, het zorgde voor “knipperen” van de verlichting en andere fluctuaties in de stroomvoorziening. Bleek dus een minisuul scheurtje in de behuizing van dat ding te zijn dat voor incidentele “mis-fires” in de ontsteking en gehele stroomvoorziening zorgde.

Profiel  
 
xm'metje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2764
Geregistreerd: 19-07-2004

Gepost: 11 juli 2005 01:54 AM
  [ # 7 ]

Nou dacht ik vanochtend, ik ga gewoon naar tilburg op verjaardags visite bij mijn schoonouders….

De rest van jullie tips komen net te laat want ik ben dus terug gekomen in een volkswagen golf :kotsen van de anwb..

op een gegeven moment reden we 80 bij wegwerkzaamheden en op het een van het andere moment begon ze in te houden en zelf gas bij te geven wat ik dus vreemd vond, ik dacht een klein stukje verder en dan zoek ik even een parkeerplaats op om es even te neuzen wat het zou kunnen zijn Rolling Eyes  helaas was dit al te laat want op een gegeven moment kon ik haar nauwelijk boven de 60 km krijgen ( inhouden en sputteren )

ik zet de auto stil en slaat dan ook direkt af Crying or Very sad  ( Had de hele reis zonder verdere stroomvreters gereden ) toen de anwb was geariveerd hielden de alarmlichten er inmiddels ook mee op..

De man van de anwb zei dat het aan de dynamo zou liggen en heeft op een koelere plek in de schaduw de dynamo eronder weg gehad en geprobeerd te maken?? Rolling Eyes  nadat dit niet wou lukken liet ie dan eindelijk een bergingsauto komen… Crying or Very sad

Als het goed is komt mijn auto morgen in Dokkum aan en wordt ze eens lekker onderzocht door de dokter…

en dit alles twee week voordat we naar zuid frankrijk gaan Rolling Eyes  ben blij dat het hier gebeurde.

Tijdens het wachten op de anwb zweefde er ook nog een grijzxe cx break ons voor bij en toeterde vriendelijk Sad  iemand van hier??? zo ja ,wil je ons niet meer zo de ogen uitsteken? Wink

Groet Roy
:cevr

Groet Roy

Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl

Profiel  
 
xm'metje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2764
Geregistreerd: 19-07-2004

Gepost: 11 juli 2005 01:57 AM
  [ # 8 ]

Re: Nog meer opties

2Black schreef:

Het kan ook het begin zijn van iets groters natuurlijk.
In mijn laatste BX, een carburateur model en ik geloof dat jouw CX ook een carburateur model is, begon een probleem met gelijksoortige signalen.
Uiteindelijk, 2 accu’s en veel ellende later, bleek dat de stroomverdeler een scheurtje had opgelopen. Dat was een dingetje dat de stroom o.a. naar de bougies geleide. Weet helaas niet meer hoe het ding heette, tenzij het stroomverdeler is. Smile
In ieder geval, het zorgde voor “knipperen” van de verlichting en andere fluctuaties in de stroomvoorziening. Bleek dus een minisuul scheurtje in de behuizing van dat ding te zijn dat voor incidentele “mis-fires” in de ontsteking en gehele stroomvoorziening zorgde.

lijkt hier wel op Rolling Eyes heb trouwens een injectie..

Groet Roy
:cevr

Groet Roy

Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl

Profiel  
 
2Black
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 641
Geregistreerd: 09-07-2005

Gepost: 11 juli 2005 02:02 AM
  [ # 9 ]

aha

Dan zou het natuurlijk ook nog een stroomstoring in het ontstekingsmoduul kunnen zijn….
Niet dat ik er verstand van heb maar m’n AX (!) 10 jaar geleden had dat ook.
Wanneer je dynamo stuk is zou je daar eigenlijk niets van moeten merken, dan raakt gewoon je accu leeg en houd het helemaal op. Hebben er net 3 Crying or Very sad  versleten door koelwaterlekkage.
Dynamo doet maar 2 dingen, stroom leveren aan je accu enerzijds en een controle lampje van stroom voorzien op je dashboard. Da’s alles.

Veel succes!

Collin

Profiel  
 
xm'metje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2764
Geregistreerd: 19-07-2004

Gepost: 11 juli 2005 02:05 AM
  [ # 10 ]

stroom leveren aan je accu enerzijds en een controle lampje van stroom voorzien op je dashboard. Da’s alles.

ook dit deed ze dus niet ,heeft ze volgens mij nooit gedaan Rolling Eyes


Roy
:cevr

Groet Roy

Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl

Profiel  
 
verkuilm
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2063
Geregistreerd: 05-12-2004

Gepost: 11 juli 2005 02:16 AM
  [ # 11 ]

Gewoon een versleten dynamo,ben ik redelijk zeker van. Heb precies hetzelfde al twee keer gehad. Het begint met het knipperen van de verlichting. Na een tijdje houd de dynamo ermee op. En die injectie autos trekken nogal wat ampers met die bezinepomp etc.
Met een cx gti turbo kun je zonder dynamo op een volle accu maar een half uur rijden. Zomers zal het wel wat langer zijn.

Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27808
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 11 juli 2005 01:21 PM
  [ # 12 ]

hmm vervelend Confused

nou ja ik hoop dat je mooie CX het snel weer doet!

je kan nu ff je agressie kwijt op de golf Evil or Very Mad

suc6

Profiel  
 
xm'metje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2764
Geregistreerd: 19-07-2004

Gepost: 11 juli 2005 09:45 PM
  [ # 13 ]
arjan_verkade schreef:

hmm vervelend Confused

nou ja ik hoop dat je mooie CX het snel weer doet!

je kan nu ff je agressie kwijt op de golf Evil or Very Mad

suc6

ik hoop het ook ze wordt morgen onderzocht Smile  en dan krijgt ze ook meteen nieuwe bandje met velgjes voor de chrome doppen Smile

maar moet nog tot woensdag golfen Crying or Very sad

wordt vervolgd !

Groet Roy
:cevr

Groet Roy

Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27808
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 11 juli 2005 10:39 PM
  [ # 14 ]
Profiel  
 
xm'metje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2764
Geregistreerd: 19-07-2004

Gepost: 12 juli 2005 01:11 AM
  [ # 15 ]
arjan_verkade schreef:

gaan je TRX’en er onder vandaan? Shocked

die bewaar ik wel Wink  maar vind het allebei mooi dus dan kan ik een keertje afwisselen Laughing  en uiterraad zijn de trx’en alleen voor in de zomer anders worden ze zo lelijk..

Roy
:cevr

Groet Roy

Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook