2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
CX 2400 IE 1979 op LPG
Alcyone
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004

- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Gepost: 28 juli 2005 06:20 PM
  [ # 16 ]
arjan_verkade schreef:

leuk hoor Smile

en wat zijn je eerste rijervaringen? Smile

Eh, rijdt leuk, zo’n DIRAVI, laat nooit als je uit een bocht komt het stuur los want binnen een seconde staat je stuur recht Smile

Ook met motor uit blijft dat stuur terugdraaien, zolang er druk is. De remmen voelen nu nog spijkerhard (ik bedoel, het is alsof je tegen een rots duwt, zo weinig gevoel) en het schakelen gaat ontzettend kut. Het overhellen in bochten vind ik fantastisch (geniet ik echt van) en het is de eerste voorwielaangedreven auto die ik overstuurd krijg.

Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43033
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 03 augustus 2005 10:47 PM
  [ # 17 ]

Als je van een C-matic een handbak wil maken moet er volgens mij toch echt een andere motor in.
De krukas van een motor met C-matic of automaat is namelijk anders….
Als de C-matic stuk gaat ben je ook niet blij, er is bijna niets meer te koop….

Dus let hier even op!

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
Alcyone
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004

- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Gepost: 03 augustus 2005 10:51 PM
  [ # 18 ]
waterman771 schreef:

Als je van een C-matic een handbak wil maken moet er volgens mij toch echt een andere motor in.
De krukas van een motor met C-matic of automaat is namelijk anders….
Als de C-matic stuk gaat ben je ook niet blij, er is bijna niets meer te koop….

Dus let hier even op!

Daar ben ik me van bewust… ik had een ander topic draaien wat per ongeluk door een moderater is gewist. Ik zocht een andere motor + bak in ruil voor de huidige motor + bak, maar niemand heeft interesse.

En de elektromagneet is waarschijnlijk overleden, want de stuurdraden beginnen af te branden bij contact aan. Die elektromagneet is niet meer te krijgen.

Vandaar dat ik de auto laat staan want 1500 voor een auto met waardeloze motor + bak vind ik teveel (en vrijdag ga ik kijken bij een DS Break Familiale voor 800).

Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY

Profiel  
 
cxfanatic
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1412
Geregistreerd: 21-12-2005

- CX Prestige
- GS/GSA Club
- CX 2200 Pallas
Gepost: 22 december 2005 12:20 AM
  [ # 19 ]

Met dank voor de uitgebreide quote, Ernst, ben ik nog steeds zeer te spreken over het LPG-systeem in mijn inspuit-CX. In een carburateuruitvoering kun je het naar het schijnt ook aanbrengen, waarmee die auto dus de eigenschappen van een injectie-auto krijgt. Behalve dan dat je ‘s morgens moet choken, want hij start op benzine.

Laat inderdaad een C-Matic staan. Je wordt dol van de toerentallen op de snelweg en het verbruik is exorbitant hoog. Als je met een ei onder je gaspedaal rijdt mag je je gelukkig prijzen met 1:7. Met een volautomaat is het iets beter gesteld, maar een handbak verdient de voorkeur. Tenzij je erg aan automaten gehecht bent, zoals ik.

Napoleon liet wegen aanleggen.
André liet ze gladstrijken.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27808
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 22 december 2005 03:55 PM
  [ # 20 ]
cxfanatic schreef:

Met dank voor de uitgebreide quote, Ernst, ben ik nog steeds zeer te spreken over het LPG-systeem in mijn inspuit-CX. In een carburateuruitvoering kun je het naar het schijnt ook aanbrengen, waarmee die auto dus de eigenschappen van een injectie-auto krijgt. Behalve dan dat je ‘s morgens moet choken, want hij start op benzine.

Laat inderdaad een C-Matic staan. Je wordt dol van de toerentallen op de snelweg en het verbruik is exorbitant hoog. Als je met een ei onder je gaspedaal rijdt mag je je gelukkig prijzen met 1:7. Met een volautomaat is het iets beter gesteld, maar een handbak verdient de voorkeur. Tenzij je erg aan automaten gehecht bent, zoals ik.

ik begrijp dat het verhaal van ernst van u was?

helaas hoor je vaak tegenovergestelde verhalen Sad

Profiel  
 
cxfanatic
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1412
Geregistreerd: 21-12-2005

- CX Prestige
- GS/GSA Club
- CX 2200 Pallas
Gepost: 22 december 2005 11:35 PM
  [ # 21 ]

helaas hoor je vaak tegenovergestelde verhalen

U = je. Ik heb wel een paar grijze haren maar ik verf m’n coupe, dus dat zie je niet.

Terzake nu. Tegenovergestelde verhalen over LPG, bedoel je? Dat klopt, maar dan gaat het over CX’en met klassieke LPG-systemen. De injectiemodellen hebben een lange aanzuigbuis, waar het gas zich kan ophopen en bij het minste of geringste foutje in de ontsteking (vooral bij de dubbelvonkers) tot een heftig backfire leidt. Negatieve verhalen over het moderne LPG-systeem met inspuiting kunnen feitelijk nog niet de ronde doen, omdat er bij mijn weten pas twee CX’en in Nederland mee rondrijden, waarvan er één in mijn bezit is en waarvan de andere eveneens een zeer tevreden berijder heeft, zo weet ik van een telefoongesprek met deze man.

Wie het niet gelooft nodig ik van harte uit om een keer te komen proefrijden. Alle rijstijlen zijn toegestaan, het systeem zal zich niet laten kennen.

Het lijkt haast een reclamepraatje, maar ik ben gewoon een tevreden gebruiker die erg verheugd is over het feit dat dagelijks rijden met een CX Prestige Automatic voor 45.000 jkm nog financieel haalbaar blijft.

Napoleon liet wegen aanleggen.
André liet ze gladstrijken.

Profiel  
 
ernst23
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1745
Geregistreerd: 18-09-2004

- C1 Ambiance
- CX Gti
Gepost: 23 december 2005 12:22 AM
  [ # 22 ]

Weer wat ervaringen uit de 1e hand, dat zoek ik:-)
Hoe staat het met die flashlube? Zorgt dat er nu voor dat de kleppen minder snel inslaan? Als ik de kop niet aanpas, hoe lang gaat het dan goed? Is mijn CX meer waard MET of ZONDER LPG installatie? Er zit een kans in dat ik een andere tezijnertijd ga aanschaffen. Dat zijn zo nog wat vragen waar ik mee zit.
Ik blijf de ervaringen van jullie 2 volgen! Ik heb ook het artikel in “La CX en route” gelezen en zie dat er wat verbeteringen zijn geconstateerd. Er wordt zag ik gewerkt aan een “handleiding” voor inbouwstation? Lijkt me goed om daar op te wachten.
Dan voor je toelichting iid!

cxfanatic schreef:

helaas hoor je vaak tegenovergestelde verhalen

U = je. Ik heb wel een paar grijze haren maar ik verf m’n coupe, dus dat zie je niet.

Terzake nu. Tegenovergestelde verhalen over LPG, bedoel je? Dat klopt, maar dan gaat het over CX’en met klassieke LPG-systemen. De injectiemodellen hebben een lange aanzuigbuis, waar het gas zich kan ophopen en bij het minste of geringste foutje in de ontsteking (vooral bij de dubbelvonkers) tot een heftig backfire leidt. Negatieve verhalen over het moderne LPG-systeem met inspuiting kunnen feitelijk nog niet de ronde doen, omdat er bij mijn weten pas twee CX’en in Nederland mee rondrijden, waarvan er één in mijn bezit is en waarvan de andere eveneens een zeer tevreden berijder heeft, zo weet ik van een telefoongesprek met deze man.

Wie het niet gelooft nodig ik van harte uit om een keer te komen proefrijden. Alle rijstijlen zijn toegestaan, het systeem zal zich niet laten kennen.

Het lijkt haast een reclamepraatje, maar ik ben gewoon een tevreden gebruiker die erg verheugd is over het feit dat dagelijks rijden met een CX Prestige Automatic voor 45.000 jkm nog financieel haalbaar blijft.

Ernst http://members.ziggo.nl/ernst23/
“Toen puntje bij paaltje kwam werd de speer uitgevonden…”

Profiel  
 
cxfanatic
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1412
Geregistreerd: 21-12-2005

- CX Prestige
- GS/GSA Club
- CX 2200 Pallas
Gepost: 25 december 2005 11:06 AM
  [ # 23 ]

Tja, Flash Lube moet het smerende laagje dat benzine normaal afzet vervangen. Volgens mij heeft het ook ten doel de kleppen te koelen. Voor de zekerheid heb ik het er maar in laten zetten; de toekomst moet uitwijzen of het helpt. Ik moet er echter een keer mee langs mijn gasspecialist, want het tankje wordt helemaal niet leeggezogen. Normaalgesproken moet het na 15.000 km leeg zijn, maar ik ben nu 23.000 km verder en de vloeistof staat nog op hetzelfde niveau als in het begin.

Heb je een keer een vloeistof die op peil blijft in een CX, is het nou net niet de bedoeling.  Wink

Napoleon liet wegen aanleggen.
André liet ze gladstrijken.

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook