1 van de 9
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
   
Tom’s Verbouwperikelen… Bijna Klaar!!!!!
Tom Duckpower
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2487
Geregistreerd: 27-03-2004

Gepost: 17 augustus 2005 10:38 PM

Ja mensen, het is zo ver.
Tom gaat zn eend opknappen!!!!

Ben er vandaag eindelijk eens meebegonnen!

Bumpers, bumpersteunen, koplampsteun, spatborden voor en achter, interieur (2 stoelen en een bank…haha), deuren, achterklep.
Dit is allemaal niet meer op de eend te vinden.

Bij demonteren van de lampensteun gelijk maar de hele draadboom aldaar gelabeld en tegen schutbord aan getaped…

Morgen even verder!
Dash uitbouwen, draadboom nog meer labelen, en dan hoop ik dat dan de koets ervanaf kan….

Bodem gaat iig vervangen worden, voetenbak moet ik nog even goed bekijken..

Chassis mieter ik weg, er komt een gegalvaniseerde voor in de plaats, welke ik toch goed behandel. Buitenkant krijgt een mooi kleurtje.
Draagarmen en assen worden ook goed schoongemaakt en van kleur voorzien, maar dat is nog voor later zorg..

Anyways, ik ga hier dus mijn verbouwperikelen plaatsen (het liefst met foto’s, heb nu alleen geen digicam in de buurt).
Het plan is om er een pick-up van de maken. Koets is nog hard van voor, achter is een gatenkaas!

Dus….

morgen weer een stukkie tekst Wink

Profiel  
 
Dutch Steph
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 316
Geregistreerd: 11-07-2005

Gepost: 17 augustus 2005 10:47 PM
  [ # 1 ]

Mooi werk, Tom! Heb je er foto’tjes van, dan kunnen we meegenieten.

Profiel  
 
metro2005
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2294
Geregistreerd: 14-08-2004

Gepost: 17 augustus 2005 10:49 PM
  [ # 2 ]

jaa foto’s willen we :photo Cool
eendjes zijn en blijven cool Smile tis jammer dat ik er geen werkplek voor heb, je zit toch altijd met roest Sad

Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX

Profiel  
 
Tom Duckpower
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2487
Geregistreerd: 27-03-2004

Gepost: 17 augustus 2005 10:50 PM
  [ # 3 ]

nog geen foto’s!

heb geen digi cam hier (ouders zijn op vakantie)


maar foto’s kan ik wel vanaf woensdag maken…

Profiel  
 
erik wijngaarden
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5830
Geregistreerd: 27-07-2003

- ID/DS D-Super
Gepost: 18 augustus 2005 01:54 AM
  [ # 4 ]

dan heb je tot woensdag om hem weer inelkaar te zetten en dan netjes met een digicam bij de hand het demontage proces van het begin af aan t te leggen Smile

Profiel  
 
Tom Duckpower
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2487
Geregistreerd: 27-03-2004

Gepost: 18 augustus 2005 01:55 AM
  [ # 5 ]

hahahaha, nee!!!

opbouw is veel belangrijker…:D

ga niet weer alles in elkaar zetten…pff..Very Happy

Profiel  
 
punky
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 592
Geregistreerd: 30-07-2003

- 2CV 2cv6.5
- Ami 8 Break
Gepost: 18 augustus 2005 03:35 AM
  [ # 6 ]

Flauwert!!! Wink

"Breaker one, breaker one, might be crazy but I ain’t dumb, this is Crazy Cooter coming at ya…"

Profiel  
 
TinusTussengas
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 494
Geregistreerd: 24-03-2005

Gepost: 18 augustus 2005 05:20 AM
  [ # 7 ]

Nou,nou Tom. Je hebt wilde plannen met je 2CV. Goed hoor,wat mij betreft verdiend ieder die tijd,geld en moeite stopt in het erfgoed van Citroën een lintje. Succes met opknappen van je Eend. En als je hulp nodig hebt mag je me altijd bellen. ik neem toch de telefoon niet op Wink

Verleden: BX 19TZI,BX 16TGI Progress,2cv6, BX 14 RE (type 1)GSA X3,GSA X1.BX GTI automatic ZX1.8i. Heden: XM 2.1 TD VSX

Profiel  
 
Tom Duckpower
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2487
Geregistreerd: 27-03-2004

Gepost: 18 augustus 2005 07:44 PM
  [ # 8 ]

Zo, weer even wat gedaan:

Dashbord uitgebouwd, alle schakelaars zitten wel nog aan de kabels vast, die ga ik na het weekend rustig labelen, draadboom is dan ver klaar.Alleen de achterkant moet dan nog.

Accu plus accubak zitten nu ook niet meer in de eend.

Uitlaat zit er ook niet meer onder vanaf de 2de demper.

Verder niet veel gedaan, deuren op zolder gezet, beetje opgeruimd (delen die gisteren van de eend afgekomen zijn lagen er weer in), is nu helemaal leeg van binnen….

Stuurstang losgemaakt en in de kruipiolie gezet, hopen dat die maandag ook loskomt, dan is de koets klaar op van het chassis gehaald te worden!!

Yihaa, toch best leuk eigenlijk dit, had ik eerder moeten ontdekken Wink

Profiel  
 
rocco
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2516
Geregistreerd: 30-07-2003

Gepost: 18 augustus 2005 10:55 PM
  [ # 9 ]

Uiteindelijk dus toch…?

Succes!!

Profiel  
 
punky
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 592
Geregistreerd: 30-07-2003

- 2CV 2cv6.5
- Ami 8 Break
Gepost: 19 augustus 2005 02:50 AM
  [ # 10 ]

Tip, begin nu alvast met inspuiten van alle bouten en moeren waar je bij kunt. Denk hierbij aan alle delen die aan het chassis zitten. Zoals wielophanging (spuit die in vanaf de bovenkant), bevestiging veerpotten, bevestiging schokdempers enz. Nu lijkt het nog onnodig, maar als je er betijds mee begint en het regelmatig herhaalt heeft de kruipolie ruim de tijd om zijn werk goed te doen. Wink

"Breaker one, breaker one, might be crazy but I ain’t dumb, this is Crazy Cooter coming at ya…"

Profiel  
 
Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9801
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 20 augustus 2005 03:02 AM
  [ # 11 ]

Heb je al nagedacht over hoe je het pick-up bakje wilt bouwen ?

Schijt aan originaliteit.

Profiel  
 
Tom Duckpower
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2487
Geregistreerd: 27-03-2004

Gepost: 20 augustus 2005 12:18 PM
  [ # 12 ]
rocco schreef:

Uiteindelijk dus toch…?

Succes!!

Jeps, en het is nog best leuk ook..!

Punky schreef:

Tip, begin nu alvast met inspuiten van alle bouten en moeren waar je bij kunt. Denk hierbij aan alle delen die aan het chassis zitten. Zoals wielophanging (spuit die in vanaf de bovenkant), bevestiging veerpotten, bevestiging schokdempers enz. Nu lijkt het nog onnodig, maar als je er betijds mee begint en het regelmatig herhaalt heeft de kruipolie ruim de tijd om zijn werk goed te doen.  Wink

Zal ik doen…

Lelijke Eend schreef:

Heb je al nagedacht over hoe je het pick-up bakje wilt bouwen ?

Ja, heb een paar ideeen..Maar eerst eens de basis (koets en chassis) goed krijgen, dan pas aan de afwerking beginnen!

Profiel  
 
Tom Duckpower
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2487
Geregistreerd: 27-03-2004

Gepost: 24 augustus 2005 11:45 PM
  [ # 13 ]

Mooi weer, pa is weer thuis dus….
Verder gegaan!

Van de week typte ik dat de koets klaar was om van het chassis gehaald te worden, op een paar boutjes en moeren na (o.a. die boutjes die de koets op het chassis houden)!

Vandaag begonnen met het verwijderen van het stuur, incl stuurbuis. Makkelijker gezegd dan gedaan, stuurbuis was niet van rondsel af te krijgen omdat de bout die de buis op het rondsel klemt niet los te krijgen was Shocked .
Dus na veel gehamer, gespuit met kruipolie de bout maar door gedremeld en bout viel er zo uit. Rukje aan stuur en dat kwam ook mooi los.
Daarna diverse kabels losgemaakt (koppeling, gas, choke, verwarming. De handrem ook losgemaakt.
Remleidingen uit HRC gedraaid en losgetrokken, nadat ik eerst reservoir heb verwijderd.

Klemmetjes van de remleiding op de koets losgemaakt, en de bouten die de koets op het chassis houden losgemaakt, op 1 na, die wilde niet…
In de kofferbakbodem zaten nog 4 bouten, die zaten aan de (custom)trekhaak vast.

Eend wat naar voren geduwd en met 3 man koets eraf getild.
Koets opzich is nog goed, de voorkant dan, gelukkig heb ik die ook nodig Wink !
Chassis is beduidend minder, maar wordt vervangen.
Daarna nog even de tank verwijderd, achterschokbrekers, en her en der wat met kruipolie ingespoten en we zijn klaar voor vandaag..

Foto’s maak ik morgen even..

Ohja, chassis heeft volgens mij ooit eens een tikje gehad. Achter de vooras aan de rechterkant sotnd de plaat een beetje bol Confused

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 25 augustus 2005 12:44 PM
  [ # 14 ]

je geeft hem toch een mooie afronding achter de cabine?
recht afzagen kan iedereen Confused

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9801
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 25 augustus 2005 09:36 PM
  [ # 15 ]

ik zou recht mooier vinden. Ook iets praktischer i.v.m. hoofdruimte en afwerking.

Schijt aan originaliteit.

Profiel  
 
 
1 van de 9
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook