C3 piepen en fluiten
Zeedrie
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 4
Geregistreerd: 28-08-2005

Gepost: 28 augustus 2005 11:30 PM

Sinds november 2004 heb ik een C3. Toen ik hem enkele maanden had begon hij piepgeluiden te maken. Het begon eigenlijk toen we op vakantie waren in Tsjechie (in de bergen). Sindsdien is het alleen maar erger geworden en inmiddels heeft de auto allerlei verschillende pieptonen. Hoge tonen, lage tonen, harde piepen, zachte piepen, bij 120 km/h, bij 50 km/h, als ik langzaam rij, in korte bochten, bij het remmen, kortom eigenlijk iedere omstandigheid heeft z’n eigen pieptonen. Ik ben er (uiteraard) ook mee bij een Citroengarage geweest, heb een rondje gereden met een monteur, maar op dat moment maakte de auto helaas alleen maar hoge pieptonen en die kon die monteur (van 60+) natuurlijk niet horen. En bovendien piept er zoveel dat ik vrees dat dit probleem niet is op te lossen. Eerder had ik een Toyota en die maakte dat soort geluiden niet. Het kan dus wel anders. Ik overweeg nu serieus om toch maar een andere auto aan te schaffen, maar misschien heeft iemand nog een idee?

Profiel  
 
ronama
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3660
Geregistreerd: 27-02-2005

Gepost: 29 augustus 2005 10:58 AM
  [ # 1 ]

Re: C3 piepen en fluiten

Zeedrie schreef:

Sinds november 2004 heb ik een C3. Toen ik hem enkele maanden had begon hij piepgeluiden te maken. Het begon eigenlijk toen we op vakantie waren in Tsjechie (in de bergen). Sindsdien is het alleen maar erger geworden en inmiddels heeft de auto allerlei verschillende pieptonen. Hoge tonen, lage tonen, harde piepen, zachte piepen, bij 120 km/h, bij 50 km/h, als ik langzaam rij, in korte bochten, bij het remmen, kortom eigenlijk iedere omstandigheid heeft z’n eigen pieptonen. Ik ben er (uiteraard) ook mee bij een Citroengarage geweest, heb een rondje gereden met een monteur, maar op dat moment maakte de auto helaas alleen maar hoge pieptonen en die kon die monteur (van 60+) natuurlijk niet horen. En bovendien piept er zoveel dat ik vrees dat dit probleem niet is op te lossen. Eerder had ik een Toyota en die maakte dat soort geluiden niet. Het kan dus wel anders. Ik overweeg nu serieus om toch maar een andere auto aan te schaffen, maar misschien heeft iemand nog een idee?

 

ga even bij en andere dealer langs (60-) die het wel hoort
onze C3 heeft dat nooit gehad, dus het zal wel ergens vandaan komen

Profiel  
 
JanC3
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 88
Geregistreerd: 16-04-2005

Gepost: 29 augustus 2005 11:21 AM
  [ # 2 ]

vreemd Confused:

C3 SITE Kijk ook voor jou foto’s
Bergen en dalen ontmoeten elkaar
niet maar mensen wel!!
Gr Jan en Annie.

Profiel  
 
robb
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1452
Geregistreerd: 02-12-2003

Gepost: 29 augustus 2005 06:18 PM
  [ # 3 ]

Onze C3 heeft nog nooit gepiept.

Inderdaad, vraag bij iemand anders een second opinion.

Het zouden de wiellagers toch niet zijn..?

Quand une idée est bonne, le prix n’a pas d’importance.

http://www.citroenmodelcars.nl

Profiel  
 
Zeedrie
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 4
Geregistreerd: 28-08-2005

Gepost: 29 augustus 2005 06:33 PM
  [ # 4 ]

Wiellagers? Ik zal het in het achterhoofd houden. Ik heb nu besloten om bij iedere rit bij te houden wanneer en bij welke omstandigheden de auto   welke piep maakt. Dan is het misschien later beter te reproduceren als ik weer eens naar de garage ga. Ik denk dat het vaker bij langere ritten (vanaf 10 a 15 km) gebeurd.

Profiel  
 
Handjes
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1609
Geregistreerd: 04-12-2003

- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
Gepost: 29 augustus 2005 07:21 PM
  [ # 5 ]

Re: C3 piepen en fluiten

Af en toe stevig remmen. Niet honderden meters het pedaal zachtjes intrappen, daar worden de blokjes glazig van (heet).

Profiel  
 
seppe007
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 19
Geregistreerd: 05-06-2005

Gepost: 09 september 2005 07:38 PM
  [ # 6 ]

Wat ook een algemeen feit is als de handrem opgetrokken staat en je stapt dan in krijg je ook een krakend geluid in de wagen.
Maar als er zoveel geluiden zijn kan beter je wagen eens een dagje binnen brengen bij je verdeler. Idea  Wink

Als citoen mekanieker sta je nooit alleen.

Profiel  
 
ronama
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3660
Geregistreerd: 27-02-2005

Gepost: 26 september 2006 01:28 PM
  [ # 7 ]
muchomojo schreef:

ook onze toen C3 piept bij bochten nat weer etc.we hebben m nieuw gekocht en heb t altijd gedaan
als je langzaam rij net geremd heb op de snelweg en ga zo maar door hahaha ik ben wel eens terug geweest bij de dealer en ook hun hebben er in gereden ze hebben t ook gehoord maar wisten/weten ook niet wat het is.
op sommige momenten kan ik me er aan ergeren maar zet eigenlijk al snel de radio aan dan Laughing  nu de laatste paar daagjes dan moeten we afscheid nemen van onze C3 we hebben namelijk een tweedehands C5 gekocht, ben benieuwd wat we daar aan krijgen ik durf niet zo het forum te lezen van de C5, daarom ben ik even op de C3 forum gaan lezen en dat stelt me gerust hier staan ook genoeg problemen op die ik niet gehad heb dus van de C5 kan t ook allemaal meevallen.
groetjessssssssssssss

waarom koop je dan een C5?? als je hem op voorhand al geen kans geef Wink

Profiel  
 
ronama
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3660
Geregistreerd: 27-02-2005

Gepost: 27 september 2006 08:52 AM
  [ # 8 ]

dat is altijd, heb een C3 gehad>> probleemloze auto.
mijn huidige C5 ook
eigenlijk al mijn citroens waren probleemloos.
mijn vorigmerk niet daarom ben ik destijds op Citro overgestapt Wink

Profiel  
 
Zeedrie
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 4
Geregistreerd: 28-08-2005

Gepost: 16 juni 2009 02:29 AM
  [ # 9 ]

Inmiddels is het bijna 4 jaar later, geen idee dus of er nog iemand op zit te wachten. Hoe dan ook, de auto heeft gepiept tot ergens in 2007 als ik me goed herinner. Het leek eigenlijk alleen maar erger te worden, oververdovend soms. En ineens was het spontaan voorbij. Ergens in 2007. Nooit meer een piep gehoord. Het viel ongeveer samen met het moment dat de remblokjes vervangen moesten worden. Ik ben nu wel weer een stuk blijer met met c3.

Profiel  
 
Zeedrie
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 4
Geregistreerd: 28-08-2005

Gepost: 16 juni 2009 02:31 AM
  [ # 10 ]

Inmiddels is het bijna 4 jaar later, geen idee dus of er nog iemand op zit te wachten. Hoe dan ook, de auto heeft gepiept tot ergens in 2007 als ik me goed herinner. Het leek eigenlijk alleen maar erger te worden, oververdovend soms. En ineens was het spontaan voorbij. Ergens in 2007. Nooit meer een piep gehoord. Het viel ongeveer samen met het moment dat de remblokjes vervangen moesten worden. Ik ben nu wel weer een stuk blijer met met c3.

Profiel  
 
picassoke
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007

- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Gepost: 16 juni 2009 02:57 AM
  [ # 11 ]

Oud draadje dat naar boven komt. In elk geval goed nieuws voor je Wink

Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken

Sinds November 2007, 50.000 km

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook