3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
   
In panne met de GTiT
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27808
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 26 september 2005 07:40 PM
  [ # 31 ]
cx25gtit2 schreef:

super dat je het gevonden hebt !
zeker als het een ‘stomme’ draad breuk betreft.

ik had vergelijkbaar probleem - stil-/wegvallen (gti turbo 2). ernstig lopen zoeken… ook een cx kenner garage niks kunnen lokaliseren.
toen de injectiemodulator gewisseld (onder handschoenenkastje op voethoogte vertikaal gemonteerd) en weer als een zonnetje !!!

je zou zeggen dat deze gesloten kastjes het zouden moeten blijven doen, zeker gezien het feit dat deze binnen aan boord zit…..

groet,

Jim

het is en blijft electronica dat kan zonder aanleiding opeens kapot zijn.
dat kan 3 dagen duren en het kan 30 jaar duren, daar valt niets over te zeggen.

en natuurlijk erge opluchting dat de CX het weer doet.
anders blijf je bezig, zo is het tenmiste weer even afgerond Smile

Profiel  
 
CX-power
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 665
Geregistreerd: 10-06-2005

Gepost: 27 september 2005 06:35 PM
  [ # 32 ]

Inderdaad de serie 1 25 GTi heeft geen koudstartverstuiver de GTiTurbo serie 1&2 hebben dit wel zoals de 2.4 GTi waarom is mij ook niet duidelijk.

Bij mijn weten is het zo dat de 25 GTi alles electronisch gestuurd is en geen koudstartverstuiver nodig heeft.
(Correct me if I’m wrong)

Maar ben blij dat je het hebt gevonden.
Want nu rijdt er nog gewoon een CX door, ipv dat ie uitelkaar valt van rotterij :17

There’s always something going wrong, that’s the only guarantee.

Profiel  
 
Gepost: 28 september 2005 01:43 AM
  [ # 33 ]
cx25gtit2 schreef:

super dat je het gevonden hebt !
zeker als het een ‘stomme’ draad breuk betreft.

ik had vergelijkbaar probleem - stil-/wegvallen (gti turbo 2). ernstig lopen zoeken… ook een cx kenner garage niks kunnen lokaliseren.
toen de injectiemodulator gewisseld (onder handschoenenkastje op voethoogte vertikaal gemonteerd) en weer als een zonnetje !!!

je zou zeggen dat deze gesloten kastjes het zouden moeten blijven doen, zeker gezien het feit dat deze binnen aan boord zit…..

groet,

Jim

Over het algemeen zijn de stuurdozen in de CX vrij betrouwbaar maar je kan eens tegenslag hebben natuurlijk.
Meestal zit het probleem in een relais die hapert of slechte kontakten in de stekkers en een kabel breuk komt ook wel eens voor Sad 
Bij de serie 2 geeft water in de stekkers rond de AEI boven de batterij ook wel eens problemen.
Maar het is en blijft electronica zoals arjan_verkade al schreef.
In ieder geval ik rij al 12 jaar CX injectie en dit is de tweede maal dat een CX het niet meer doet door een probleem in de injectie/onsteking maar elke keer waren de stuurdozen inorde, ik geloof dan nog steeds in de berouwbaarheid van de electronica in de CX Smile

CX-power schreef:

Inderdaad de serie 1 25 GTi heeft geen koudstartverstuiver de GTiTurbo serie 1&2 hebben dit wel zoals de 2.4 GTi waarom is mij ook niet duidelijk.

Bij mijn weten is het zo dat de 25 GTi alles electronisch gestuurd is en geen koudstartverstuiver nodig heeft.
(Correct me if I’m wrong)

Maar ben blij dat je het hebt gevonden.
Want nu rijdt er nog gewoon een CX door, ipv dat ie uitelkaar valt van rotterij :17

Alle CX’n met injectie zijn uitgerust met Bosch LeJetronic dit is een volledig electronisch injectie systeem.
Met het verschil dat de 25GTi en de 25GTiT2 geen koudstartverstuiver hebben en dat de 24GTi en de 25GTiT dit wel hebben.
Echter werkt de koudstartverstuiver niet mechanisch maar wel electrisch/electronisch en de inspuiting word bepaald door een temperatuurvoeler in het koelwater en de de injectie computer.
Er word dus extra benzine ingespoten door deze verstuiver in het inlaatspruitstuk om de koude motor te doen starten.
Bij de 25 GTi en de 25GTiT2 word deze extra hoeveelheid benzine ingespoten de de 4 injectoren enkele frakties van seconden langen open te houden dit tijdstip word berekend door de injectiecomputer die dat bepaald door de koelwater temperatuur.
De werkwijze en resultaat zijn dus het zelfde met het enige verschil dat de de injectoren bij de 25GTi en de 25GTiT2 dus een dubbele funktie hebben en dus een koudstartverstuiver in dat geval overbodig is.
Maar voor alle modellen is alles electronisch geregeld.

Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.

Profiel  
 
CX-power
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 665
Geregistreerd: 10-06-2005

Gepost: 01 oktober 2005 04:18 PM
  [ # 34 ]

Oo, oké, nooit geweten dat de Turbo2 gelijk is aan de normale 25 GTi.
(Behalve dat de ene sneller is door de turbo)

There’s always something going wrong, that’s the only guarantee.

Profiel  
 
CX-power
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 665
Geregistreerd: 10-06-2005

Gepost: 13 januari 2006 10:00 PM
  [ # 35 ]

Nu moet ik wel zeggen dat ik eens het luchtfilterhuis uit de CX heb gehaald en ff schoon heb gemaakt en er weer ingezet.
Daarna liep de CX ff op 3 cilinders.
Maargoed.
Bij deze CX zaten trouwens de slangklemmen gewoon goed vast(gerot).

There’s always something going wrong, that’s the only guarantee.

Profiel  
 
 
3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook