tokkend geluid
metro2005
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2294
Geregistreerd: 14-08-2004

Gepost: 03 september 2005 01:15 AM

Mijn papa en mama hebben zojuist hun nieuwe C5 opgehaald, rijdt verder prima maar je hoort vanaf de achterkant van de auto een tokkend geluid, alsof er een steentje tussen de band zit. Het klinkt ook sneller als je harder rijdt en vertraagt als je afremt, gewoon met de snelheid vd band mee dus.

Iemand enig idee wat dit kan zijn?

Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX

Profiel  
 
Blade_
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 563
Geregistreerd: 10-02-2005

Gepost: 03 september 2005 01:51 AM
  [ # 1 ]

Er zit niet toevallig iets in het profiel van de band?  Laughing

Of dat er iets los ligt in de band (niet het meest voor de hand liggende maar toch…..)

Beste is natuurlijk even terug rijden naar de garage en vragen of ze even willen luisteren wat het is.

Profiel  
 
metro2005
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2294
Geregistreerd: 14-08-2004

Gepost: 03 september 2005 02:39 PM
  [ # 2 ]

Nee er zit niks in het profiel vd band, en ja als het geluid blijft gaan ze er natuurlijk wel mee terug maar ik denk misschien is het iets wat nog in moet lopen ofzo. Mijn ouders hebben het bij de vorige auto wel eens gehad toen ze net nieuwe remschijven hadden dat ze dat geluid hoorden.

Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX

Profiel  
 
metro2005
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2294
Geregistreerd: 14-08-2004

Gepost: 05 september 2005 03:59 PM
  [ # 3 ]

Het is waarschijnlijk de uitlaat die tegen het hitteschild aan tikt maar ik heb geen idee waar. Is dit een bekend probleem?
Auto gaat sowieso naar de dealer voor dit probleem maar ik vind het gewoon zonde als het simpel zelf op te lossen is.

Voor de rest vind ik het wel een fijne wagen (jammer dat ie niet van mij is Wink ) alleen vind ik hem nogal erg traag reageren op het gaspedaal, je moet echt flink gas geven wil ie van zijn plek komen. Heb al 2 keer de motor erin laten afslaan Confused

Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX

Profiel  
 
eviltwin
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2937
Geregistreerd: 17-03-2005

Gepost: 05 september 2005 05:20 PM
  [ # 4 ]
metro2005 schreef:

Het is waarschijnlijk de uitlaat die tegen het hitteschild aan tikt maar ik heb geen idee waar. Is dit een bekend probleem?
Auto gaat sowieso naar de dealer voor dit probleem maar ik vind het gewoon zonde als het simpel zelf op te lossen is.

Voor de rest vind ik het wel een fijne wagen (jammer dat ie niet van mij is Wink ) alleen vind ik hem nogal erg traag reageren op het gaspedaal, je moet echt flink gas geven wil ie van zijn plek komen. Heb al 2 keer de motor erin laten afslaan Confused

Welke motor/uitvoering? Ik denk eerder dat je moet wennen aan de (hydraulische) koppeling.

C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002

in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije

Profiel  
 
robb
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1452
Geregistreerd: 02-12-2003

Gepost: 05 september 2005 05:38 PM
  [ # 5 ]
metro2005 schreef:

Het is waarschijnlijk de uitlaat die tegen het hitteschild aan tikt maar ik heb geen idee waar. Is dit een bekend probleem?

Ik heb ook zoiets gehad. Het bleek dat er in het uitlaatspruitstuk iets los zat. Er zitten 4 kwartronde dingen in die niet goed vast zaten; als alles op bedrijfstemperatuur was klemde de boel zichzelf vast. Maar ja, ik houd niet van bijgeluiden.
Ik heb een nieuw uitlaatspruitstuk gehad (garantie) en probleem over.  Razz

Quand une idée est bonne, le prix n’a pas d’importance.

http://www.citroenmodelcars.nl

Profiel  
 
metro2005
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2294
Geregistreerd: 14-08-2004

Gepost: 05 september 2005 08:00 PM
  [ # 6 ]
eviltwin schreef:
metro2005 schreef:

Het is waarschijnlijk de uitlaat die tegen het hitteschild aan tikt maar ik heb geen idee waar. Is dit een bekend probleem?
Auto gaat sowieso naar de dealer voor dit probleem maar ik vind het gewoon zonde als het simpel zelf op te lossen is.

Voor de rest vind ik het wel een fijne wagen (jammer dat ie niet van mij is Wink ) alleen vind ik hem nogal erg traag reageren op het gaspedaal, je moet echt flink gas geven wil ie van zijn plek komen. Heb al 2 keer de motor erin laten afslaan Confused

Welke motor/uitvoering? Ik denk eerder dat je moet wennen aan de (hydraulische) koppeling.

een 2.0 16v executive (uitvoering weet ik niet helemaal zeker)
maar ik vind de gasresponse erg traag, als ik gas geef wil ik dat de auto ook gas geeft en niet pas een halve seconde later.

Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX

Profiel  
 
metro2005
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2294
Geregistreerd: 14-08-2004

Gepost: 07 september 2005 01:23 AM
  [ # 7 ]

Nou de rammel is verholpen, zat een een of andere bout niet goed vast (moeders en onthouden Rolling Eyes )

Hier nog een paar foto’s van onze citroën familie:

In volgorde van voor naar achter: Mijn BX, de C5 van mijn ouders en daarachter mijn Xantia.

Oud en nieuw naast elkaar Razz

Hij is in elk geval weer rammelvrij en niks dan lof voor de C5 tot nog toe. Wat ik altijd zo leuk vind als je mensen in een citroën meeneemt is hoe mensen erop reageren, zo van: goh wat zit ie lekker en wat veert ie soepel Smile
Cool

Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX

Profiel  
 
web
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 480
Geregistreerd: 10-02-2004

Gepost: 07 september 2005 01:33 AM
  [ # 8 ]

leuk he, nummerplaten en flitsen :photo

Nog een Xant in de schuur en verder een beetje afgedwaald…

Profiel  
 
metro2005
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2294
Geregistreerd: 14-08-2004

Gepost: 07 september 2005 10:10 AM
  [ # 9 ]
web schreef:

leuk he, nummerplaten en flitsen :photo

Hoef ik ze tenminste niet zelf onzichtbaar te maken Laughing

Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook