1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
C4 1,6 automaat en panoramisch dak, autosalon
robantwerp
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 45
Geregistreerd: 26-09-2005

Gepost: 28 september 2005 05:04 PM

Hoi, morgen bestellen we normaal onze nieuwe C4 1,6 automaat.
Zo kan m’n vrouw er ook mee (leren) rijden. Heb ik dan ook aan parkeersensoren gedacht Very Happy

Heeft er iemand al ervaring met een automaat ? Is dat vlot te schakelen en te rijden zonder al te veel schokken (ik trek namelijk graag wel snel op maar de gemelde 10 - 11sec tot 100 vindt ik wel traag). Nadeel is dat de automaat meteen 1,6 met SX pack moet zijn dat kost zo’n 6.000,00 euro meer dan basismodel in de reclame.

Ook vinden we een panoramisch dak wel tof maar ik vraag me af of het zonlicht dan niet hinderlijk is voor mij (kalend) en de twee kleine kinderen ? Smile We hebben het ook nog niet in een zilver metaalkleur gezien en weten dus niet of dit wel goed zal ogen. Heeft iemand er een foto van ?

tenslotte vroeg ik me af of de huidige korting van +/- 2000,00 EUR beter is / zal zijn dan die te krijgen op het autosalon in Brussel eind januari 2006 ? Heeft iemand ervaringen met kortingen op het autosalon ? Volgens de dealer is dit de betere korting.

Thanks
Rob

Profiel  
 
ronama
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3660
Geregistreerd: 27-02-2005

Gepost: 28 september 2005 06:10 PM
  [ # 1 ]

Re: C4 1,6 automaat en panoramisch dak, autosalon

robantwerp schreef:

foto van ?

tenslotte vroeg ik me af of de huidige korting van +/- 2000,00 EUR beter is / zal zijn dan die te krijgen op het autosalon in Brussel eind januari 2006 ? Heeft iemand ervaringen met kortingen op het autosalon ? Volgens de dealer is dit de betere korting.

Thanks
Rob

ik zou sowieso eens prijs laten maken bij verschillende dealers, dan weet je het zeker.
de korting met het salon zal ongeveer op het zelfde uitkomen.

de dealer zal zeker nu liever de auto verkopen als te moeten wachten tot het salon en je mischien iets anders koopt.


toen ik in januari de C5 kocht kreeg ik een koring van 3.900 euro.
nu adverteren ze met een korting van 4500 euro.
voor mijn inruilauto kreeg ik toen een helemooie prijs , nu (Sept) zou dat toch ook wel minder zijn,zeg een 500 euro, dus kom je ook op hetzelfde
uit.

Profiel  
 
breakie
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 104
Geregistreerd: 09-08-2004

Gepost: 28 september 2005 10:48 PM
  [ # 2 ]

Re: C4 1,6 automaat en panoramisch dak, autosalon

robantwerp schreef:

Hoi, morgen bestellen we normaal onze nieuwe C4 1,6 automaat.
Zo kan m’n vrouw er ook mee (leren) rijden. Heb ik dan ook aan parkeersensoren gedacht Very Happy

Heeft er iemand al ervaring met een automaat ? Is dat vlot te schakelen en te rijden zonder al te veel schokken (ik trek namelijk graag wel snel op maar de gemelde 10 - 11sec tot 100 vindt ik wel traag). Nadeel is dat de automaat meteen 1,6 met SX pack moet zijn dat kost zo’n 6.000,00 euro meer dan basismodel in de reclame.

Ook vinden we een panoramisch dak wel tof maar ik vraag me af of het zonlicht dan niet hinderlijk is voor mij (kalend) en de twee kleine kinderen ? Smile We hebben het ook nog niet in een zilver metaalkleur gezien en weten dus niet of dit wel goed zal ogen. Heeft iemand er een foto van ?

tenslotte vroeg ik me af of de huidige korting van +/- 2000,00 EUR beter is / zal zijn dan die te krijgen op het autosalon in Brussel eind januari 2006 ? Heeft iemand ervaringen met kortingen op het autosalon ? Volgens de dealer is dit de betere korting.

Thanks
Rob

Ja ik rij al sinds januari met een automaat.
Wat is snel,hij is net zo snel met het optrekken als de C5 2.0 16V break die ik voorheen had.
Neem je een hoger benzineverbruik voor lief dan zet je hem op sportstand of je schakeld met de hand.

Profiel  
 
robantwerp
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 45
Geregistreerd: 26-09-2005

Gepost: 03 oktober 2005 04:41 PM
  [ # 3 ]

ook zwart dashboard mogelijk op C4 berline ?

thanks,
wow, dus de automaat heeft ook sportstand ? Dat is een opluchting
Nu moet zeggen dat wij heel teleurgesteld zijn met de dealers en vooral met hun service. Niemand houdt rekening met wij als koper willen en ze willen ons gewoon aansmeren wat er standaard te krijgen is (is minder werk denk ik)

nu hoorden we van een andere dealer dat we wel een aanvraag kunnen indienen om de exclusive te krijgen voor onze automaat (of een automaat in een exclusive) maar wederom zou het dashboard niet zwart zijn. Dan zouden we alvast mooiere zetels hebben maar we weten nog altijd niet hoe het interieur er uit zal zien.

Wat is de ‘mono’ afwerking van deurhandels en boardcomputerkolom dat in het boekje staat ?

BELANGRIJK : Weet iemand of je via een derogatie wel het zwarte dashboard / deuren etc kunt krijgen voor een C4 berline 5deurs dat bvb. in de VTR pack van de coupé zit ? we vinden een grijs dashboard nl. niet zo stijlvol en modern als het zwarte. Kunnen we hiervoor zelf informeren ?

graag spoedig bericht want de bestelling is al geplaatst.
Rob

Profiel  
 
breakie
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 104
Geregistreerd: 09-08-2004

Gepost: 03 oktober 2005 06:27 PM
  [ # 4 ]

Re: ook zwart dashboard mogelijk op C4 berline ?

robantwerp schreef:

thanks,
wow, dus de automaat heeft ook sportstand ? Dat is een opluchting
Nu moet zeggen dat wij heel teleurgesteld zijn met de dealers en vooral met hun service. Niemand houdt rekening met wij als koper willen en ze willen ons gewoon aansmeren wat er standaard te krijgen is (is minder werk denk ik)

nu hoorden we van een andere dealer dat we wel een aanvraag kunnen indienen om de exclusive te krijgen voor onze automaat (of een automaat in een exclusive) maar wederom zou het dashboard niet zwart zijn. Dan zouden we alvast mooiere zetels hebben maar we weten nog altijd niet hoe het interieur er uit zal zien.

Wat is de ‘mono’ afwerking van deurhandels en boardcomputerkolom dat in het boekje staat ?

BELANGRIJK : Weet iemand of je via een derogatie wel het zwarte dashboard / deuren etc kunt krijgen voor een C4 berline 5deurs dat bvb. in de VTR pack van de coupé zit ? we vinden een grijs dashboard nl. niet zo stijlvol en modern als het zwarte. Kunnen we hiervoor zelf informeren ?

graag spoedig bericht want de bestelling is al geplaatst.

Ik vermoed dat de uitvoeringen in Belgie anders zijn dan in Nederland, want wij kennen in Nederland de SX en de Exclusive uitvoering niet.
Maar ik denk dat de Exclusive gelijk staat met de Ligne Ambiance en de SX ongeveer gelijk staat als bij ons de Ligne Prestige en in dit laatste geval heb je in Nederland een zwart dashbord en donkere stoel bekleding, althans de mijne is een 1,6 16V Ligne Prestige automaat en dat is in Nederland de op een na goedkoopste uitvoering.

Ik weet niet waar je woont maar ik heb toen ik nog in Overpelt woonde wel eens zaken gedaan met de Citroendealer in Lommel (Verhooydoncks of zoiets dergelijks heette hij) en hier kreeg ik goede voorlichting en de achteraf service was hier ook prima.
Misschien kan je hier eens contact mee zoeken, alhoewel je hebt hem natuurlijk ergens anders gekocht en dan zou ik mij ook niet druk maken dat moet je verkopende dealer doen.
Als ik dat zo lees zou ik al schrik hebben als er iets kapot gaat in de garantie periode en hij moet dat afhandelen.
En als de bestelling geplaatst is kan je die op de fabriek dan nog veranderen?
Ik dacht dat het niet meer kon als de order uit de computer komt op de fabriek.

Profiel  
 
robantwerp
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 45
Geregistreerd: 26-09-2005

Gepost: 04 oktober 2005 04:28 PM
  [ # 5 ]

bedankt voor de respons
breakie - heb garage te Lommel gecontacteerd waar ze inderdaad heel vriendelijk waren, maar spijtig genoeg zegt men dat een zwart dashboard niet te krijgen is. Het is donkergrijs wat wel dicht bij zwart aanleunt.
Nou die foto van dubbelkleurig interieur is wel mooi zeg, spijtig genoeg hebben we twee kleine zonen zodat de dealer ons (terecht) heeft afgeraden een beige interieur te nemen.
Dus nu nog effe het antwoord van de fabriek afwachten wat de derogatie van SX automaat naar Exclusive automaat betreft en dan is alles in orde en is het nog maar afwachten tot de levering (ik begin nu al te popelen).
Ik hou jullie op de hoogte
Thanks
Rob

Profiel  
 
Richard
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 129
Geregistreerd: 01-08-2003

- Méhari 6
- Méhari E-Mehari
- CX 22 TRS
- 2CV Transat
Gepost: 04 oktober 2005 05:02 PM
  [ # 6 ]

Re: C4 1,6 automaat en panoramisch dak, autosalon

robantwerp schreef:

We hebben het ook nog niet in een zilver metaalkleur gezien en weten dus niet of dit wel goed zal ogen. Heeft iemand er een foto van ?

goede keuze Very Happy
zilvergrijs (vooral met pack look) staat erg fraai op de C4

E-Mehari 2017
Mehari 1971
2CV6 Transat 1985
CX 22 TRS 1986

Profiel  
 
Matsuru
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 18
Geregistreerd: 12-08-2005

Gepost: 04 oktober 2005 09:36 PM
  [ # 7 ]

Re: C4 1,6 automaat en panoramisch dak, autosalon

robantwerp schreef:

Ook vinden we een panoramisch dak wel tof maar ik vraag me af of het zonlicht dan niet hinderlijk is voor mij (kalend) en de twee kleine kinderen ? Smile We hebben het ook nog niet in een zilver metaalkleur gezien en weten dus niet of dit wel goed zal ogen. Heeft iemand er een foto van ?

Mijn vrouw rijdt een zwarte Coupé VTR+ met Pack2, Bluetooth, 35mm verlaagd en panoramisch dak Very Happy .
Het glas van het dak is goed getint en van buitenaf ziet het er zwart uit en is heel slecht naar binnen te kijken. Van binnen is het super en als de zon erop staat is het totaal niet hinderlijk en hoef je dus ook niet bang te zijn voor je hoofd of warmte. Tevens is het dak in twee gelijke delen dicht te doen Smile
Ik heb foto’s hiervan, maar ik weet niet hoe ik ze plaatsen moet. Dus als je intresse hebt dan wil ik ze wel naar je opsturen Wink

Vr.gr. Erwin

Profiel  
 
robantwerp
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 45
Geregistreerd: 26-09-2005

Gepost: 05 oktober 2005 03:49 PM
  [ # 8 ]

bedankt voor de reakties en foto’s.

tja zilvergrijs was eigenlijk omdat we weinig keuze hadden : rood is voor ons getrouwd stel wat te fel, zwart te donker, we twijfelden enkel nog over het donkergrijs of blauw (maar bleek dat dat mmoie metaalachtig blauw uit de promotiebrochure niet eens een te verkrijgen kleur is)

Richard heb je geen foto van een zilveren C4 5deurs maar dan met het panoramisch dak ? Wij hebben het dak enkel op een zwarte 5deurs en zwarte en rode coupé gezien maar weten nog niet hoe het dak er op de zilvergrijze dus zal uitzien. we weten wel dat het inderdaad van buiten donkerbruin bijna zwart uitziet doch vanbinnen veel lichter om door te kijken.

is het dak in twee delen met een gordijn toe te dekken ? ik dacht dat de verkoper zei dat het maar één lang gordijn was van achter tot vanvoren omdat het toch één groot dak was en niet in twee delen zoals in de picasso. In twee delen zou ik zelf wel handiger vinden.
bedankt voor het aanbod om foto"s op te sturen maar dat hoeft niet hoor, we kunnen nu toch niets meer wijzigen aan onze bestelling.
Rob

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27811
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 05 oktober 2005 06:33 PM
  [ # 9 ]
robantwerp schreef:

tja zilvergrijs was eigenlijk omdat we weinig keuze hadden : rood is voor ons getrouwd stel wat te fel, zwart te donker, we twijfelden enkel nog over het donkergrijs of blauw (maar bleek dat dat mmoie metaalachtig blauw uit de promotiebrochure niet eens een te verkrijgen kleur is)

waarom zou een getrouwd stel geen rode auto kunnen hebben?
volgens mij is die metalic rood helemaal zo fel nog niet Smile

Profiel  
 
hel1
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2256
Geregistreerd: 13-06-2005

Gepost: 05 oktober 2005 06:59 PM
  [ # 10 ]

Shocked  hoe oud zijn jullie dan, dat je geen rood meer kan hebben? mijn getrouwde ouders van 71 en 73 hebben een knalrode auto (wel PSA, geen citroën)

zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar

Profiel  
 
Matsuru
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 18
Geregistreerd: 12-08-2005

Gepost: 05 oktober 2005 08:44 PM
  [ # 11 ]
robantwerp schreef:

Richard heb je geen foto van een zilveren C4 5deurs maar dan met het panoramisch dak ? Wij hebben het dak enkel op een zwarte 5deurs en zwarte en rode coupé gezien maar weten nog niet hoe het dak er op de zilvergrijze dus zal uitzien. we weten wel dat het inderdaad van buiten donkerbruin bijna zwart uitziet doch vanbinnen veel lichter om door te kijken.

is het dak in twee delen met een gordijn toe te dekken ? ik dacht dat de verkoper zei dat het maar één lang gordijn was van achter tot vanvoren omdat het toch één groot dak was en niet in twee delen zoals in de picasso. In twee delen zou ik zelf wel handiger vinden.
bedankt voor het aanbod om foto"s op te sturen maar dat hoeft niet hoor, we kunnen nu toch niets meer wijzigen aan onze bestelling.
Rob

Diverse C4’s gezien, maar niet gekeken hoe het dak dicht doet?? En een verkoper die het verkeerd vermeld??? Shocked  Ik zou een andere dealer gaan zoeken Wink
Het dak kan je aan de binnenkant in TWEE gelijke delen dichtdoen.

Erwin

Profiel  
 
Richard
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 129
Geregistreerd: 01-08-2003

- Méhari 6
- Méhari E-Mehari
- CX 22 TRS
- 2CV Transat
Gepost: 06 oktober 2005 03:04 AM
  [ # 12 ]
robantwerp schreef:

is het dak in twee delen met een gordijn toe te dekken ? ik dacht dat de verkoper zei dat het maar één lang gordijn was van achter tot vanvoren omdat het toch één groot dak was en niet in twee delen zoals in de picasso. In twee delen zou ik zelf wel handiger vinden.

foto van het glazen dak:

en foto van het in 2 delen “gesloten” glazen dak:

E-Mehari 2017
Mehari 1971
2CV6 Transat 1985
CX 22 TRS 1986

Profiel  
 
robantwerp
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 45
Geregistreerd: 26-09-2005

Gepost: 06 oktober 2005 04:15 PM
  [ # 13 ]

hoho, ik heb helemaal niet gezegd dat rood niet voor oudere mensen is, gewoon dat wij (38-36) dat zo aanvoelen dat dit voor ons te fel is. Smaken verschillen en misschien zijn we wat conservatiever. Er is helemaal niets mis met een rode auto (zo vind ik een rode sportwagen zelf mooi maar wij hebben nu wel nood aan een gezinswagen).
Ja van dealer veranderen. We hebben het geprobeerd maar deze zei dat dat ons 15% van de prijs zou kosten omdat we al getekend hadden in de garage.
PS vandaag heb ik net een C4 zilver met panoramisch dak zien voorbijrijden en het zag er best goed uit.
Ik wacht nu nog altijd vol ongeduld op de bevestiging/antwoord op de gevraagde derogatie zodat we onze automaat ook in exclusive uitvoering kunnen krijgen

Profiel  
 
robantwerp
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 45
Geregistreerd: 26-09-2005

Gepost: 06 oktober 2005 04:23 PM
  [ # 14 ]

hee bedankt jongens voor die prachtige foto’s van het dak.
Ziet er heel fraai uit (net wat ik wou) maar nog wel snel één vraagje (misschien dom want ik zie zwarte zetels) :
het dak is dat beige ook als je een donker interieur hebt gekozen ? Dan is wellicht enkel donker het dashboard en alles onder de ramen ?

Profiel  
 
Tsunami
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 55
Geregistreerd: 15-02-2005

Gepost: 06 oktober 2005 07:47 PM
  [ # 15 ]

yep ik heb een donkere bekleding maar mijn dak is beige

Citroen C4

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook