3 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
   
Ultieme CX
Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9801
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 17 oktober 2005 09:30 PM
  [ # 31 ]

Gitzwart met gitzwarte ruiten, wieldoppen, enzovoorts.

Schijt aan originaliteit.

Profiel  
 
RonK.
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2947
Geregistreerd: 06-03-2004

- CX 22TRS Blanc Meye
- C1 Collection 5d Noir
- Overig VW T-Cross R-line Pure White
Gepost: 17 oktober 2005 09:41 PM
  [ # 32 ]
arjan_verkade schreef:

@r.kerstens
waarom geen ABS?
storingsgevoeligheid? enige wat ik kan verzinnen.
ik hoor toch verschillende berichten dat het op een CX wel aan te raden is.

Hee zijn dat niet mijn foto’s Wink .....

Ach wat er niet opzit gaat ook niet stuk, het is al druk en vol genoeg daaronder. Ik rem wel optijd Surprisedops:.

Het abs systeem van een CX moet volgens mij wel redelijk ongevoelig zijn voor storingen.

Enne het is gewoon RON voor de insiders Wink  kan mijn gebruikersnaam niet meer veranderen.

.

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 17 oktober 2005 10:16 PM
  [ # 33 ]

Ik moet zeggen dat ik op een CX zeker voor ABS ben. Het is gewoon te makkelijk om de boel te blokkeren. Ik heb het niet zelf hoor, maar het moet er wel ooit op. Het is niet kritiek, maar wel erg fijn.

@T(h)ijs
Een 2400i met LPi zou wel een heerlijke wagen zijn ja. Misschien wil Phoskam wel zijn net gerestaureerde s2 Prestige verkopen, daar zit een 2400i motor in, en volgens mij gaat ie toch een DS 25 Turbo bouwen, dus wellicht is de wagen over.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
Thijs
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4959
Geregistreerd: 18-09-2004

Gepost: 17 oktober 2005 10:22 PM
  [ # 34 ]

sans-pareil: Die 77’er 2400 GTi van jouw staat toch ook nog te koop?

It’s nice to be important but it is more important to be nice.

http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27811
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 17 oktober 2005 10:25 PM
  [ # 35 ]
r.kerstens schreef:
arjan_verkade schreef:

@r.kerstens
waarom geen ABS?
storingsgevoeligheid? enige wat ik kan verzinnen.
ik hoor toch verschillende berichten dat het op een CX wel aan te raden is.

Hee zijn dat niet mijn foto’s Wink .....

Ach wat er niet opzit gaat ook niet stuk, het is al druk en vol genoeg daaronder. Ik rem wel optijd Surprisedops:.

Het abs systeem van een CX moet volgens mij wel redelijk ongevoelig zijn voor storingen.

Enne het is gewoon RON voor de insiders Wink  kan mijn gebruikersnaam niet meer veranderen.

.

geen idee waar de foto’s vandaan komen Surprisedops:
als ik mooie foto’s zie sla ik ze op en soms komen ze dan nog wel eens van pas Laughing

en over ABS als het op zit en je moet een noodstop maken dan kan het je wel eens goed helpen.
zit het erop en het gaat stuk kan je altijd kijken wat je ermee doet.

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 17 oktober 2005 10:34 PM
  [ # 36 ]

Jap maar daar is Limburg niet echt geschikt voor qua dealers/eigenaren. Althans ik ken niemand in de buurt die er een heeft. En dan ook nog niet waar ik onder supervisie een rondje in mag rijden.

ga eens bij doro kijken in maarheze http://www.doro.nl

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 18 oktober 2005 01:53 AM
  [ # 37 ]
T(h)ijs schreef:

sans-pareil: Die 77’er 2400 GTi van jouw staat toch ook nog te koop?

Hmmm, daar is in de huiselijke sfeer wat discussie over hierzo Smile. Wat mij betreft wel, wat mijn vriendin betreft niet. Dus in de praktijk niet erg actief te koop.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
RonK.
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2947
Geregistreerd: 06-03-2004

- CX 22TRS Blanc Meye
- C1 Collection 5d Noir
- Overig VW T-Cross R-line Pure White
Gepost: 18 oktober 2005 04:25 AM
  [ # 38 ]
arjan_verkade schreef:

geen idee waar de foto’s vandaan komen Surprisedops:
als ik mooie foto’s zie sla ik ze op en soms komen ze dan nog wel eens van pas Laughing

Deze 2 foto’s heb ikzelf gemaakt tijdens het DS evenement in het Archeon…....ach het is in iedergeval een bewijs dat je ooit op mijn website bent geweest Arjan Laughing  Laughing  Wink.

Dit was / is een zeer mooie CX helemaal knoeterhard slecht 45:000km op de teller, alleen een paar kleine parkeerdeukjes.

Een 2500GTI handgeschakeld dus zeer zeker een “mijn” DROOM-CX

Ron.

Profiel  
 
eviltwin
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2937
Geregistreerd: 17-03-2005

Gepost: 18 oktober 2005 05:09 AM
  [ # 39 ]

simpel:

Serie I:
2400GTi Bleu Régate, bij voorkeur met zwart-wit blokjes leer, met wereldbolasbak en met TRX (ik weet nie zeker of deze combi bestaan heeft, maar daar is het een ultiem draadje voor   Wink )

Serie II:
Turbo Concorde, spierwit, vaalrode parachute bekleding, 240km/h

of uit praktische overwegingen:
25 TRD Turbo 2 “Cassis Nacré”, Rood leer (“GTi Turbo” interieur)

...was dus blijkbaar niet zo simpel Rolling Eyes

C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002

in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije

Profiel  
 
Dion
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 57
Geregistreerd: 20-09-2005

Gepost: 18 oktober 2005 02:05 PM
  [ # 40 ]

Voor mij staat een CX voor “soepel / comfortabel”. Daarnaast moet het een serie 1 zijn natuurlijk.
Na een te roestige 20 Pallas met ook nog versleten stoffen bekleding, kocht ik een 84 GTi. Mooie staat, maarrrrr…
Teveel chroom vervangen door zwart, de TRX wielen vind ik niet mooi, er zitten geen vergrootglaasjes meer voor de “ogen”?
Daarnaast wat ervaringen opgedaan met auto’s met automaat, dat zou echt bij een CX horen leek me.
Dus op zoek naar een zo vroeg mogelijke serie 1 met automaat, nee geen Prestige want die vind ik te lang.
Nu heb ik vorig jaar mijn perfecte gevonden: een 82 Pallas 2400 IE met automaat. Een vorige eigenaar heeft er de chroomstripjes van een vroege Prestige opgezet (motorkap & achterkant) plus het Prestige interieur (beige leer en chroom accenten her en der). RVS wielplaten natuurlijk, en een leuk raar rood kleurtje.

Voor deze combinatie had ik het er voor over dat de deuren rot zijn en de hele hydraulische leidingenhandel & wieldraagarmlagers vervangen moesten worden. Dus dat wordt later nog eens een keer die andere deuren erin hangen die ik al gevonden heb en spuiten.
Voorlopig rij ik er elke dag 220 km mee met zeer veel comfort, zo’n automaat is perfect - je kan hem goed voelen / schakelen met je gaspedaal. Benzineverbruik niet slecht: meestal 650 km op een tank vol (68 ltr).

ex Citroën bezitter, ooit 2CV4, Xantia break, wat CXen en een BX GTi.
Tegenwoordig weer alleen maar wat Engelse classics

Profiel  
 
ray
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 735
Geregistreerd: 10-10-2004

Gepost: 18 oktober 2005 08:56 PM
  [ # 41 ]

Ultieme cx

Voor mij zijn het de volgende uitvoeringen:

Cx prestige turbo 2 in de kleur cassis nacre met rood leer,abs,airco.

Cx gti turbo serie 1 in het zwart,rood leer,abs, airco.

Cx trd turbo break serie 1,in die licht-groene kleur ,airco.


Gr Raymond.

cx gti turbo serie2’ 86 rouge florentin,in bedrijf

Geschorst/niet ingevoerd;
cx limousine turbo2 ‘87 rouge florentin,beige leer,abs,airco
cx gti turbo serie 1 ‘85 lichtblauw
cx trd turbo serie 1 ‘84 leer,airco gris espadon
cx break super ‘80” rappold”,diesel turbo2 gris espadon
cx trd turbo 1 ambulance ‘89 rouge florentin

Het was een cx of niks

Profiel  
 
Gepost: 21 oktober 2005 01:09 AM
  [ # 42 ]

wat voor mij de ultieme CX is ben ik eigenlijk zelf nog niet helemaal uit.

Van de originele fabriek CX’n beslist de GTi Turbo serie 1 met ABS, rood leer, airco en in die licht blauwe metaalkleur.

Van de “aangepaste” CX’n lijkt mij een injectie Turbo break met alle optie’s in grijs metaallak wel ultiem.

Langs de andere kant wil ik ooit ook nog een TRD Turbo 2 in de Cassis Nacre kleur en met TRX.

Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.

Profiel  
 
exuserpb
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1328
Geregistreerd: 15-04-2005

Gepost: 10 november 2005 11:45 PM
  [ # 43 ]

doe mij maar een CX 2000 Super (uit ong. ‘76-‘78 ), Met DIRAVI, uiteraart Very Happy Razz in het wit of Rouge Soleil Very Happy

Profiel  
 
Thijs
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4959
Geregistreerd: 18-09-2004

Gepost: 10 november 2005 11:51 PM
  [ # 44 ]
PjotrBlom schreef:

doe mij maar een CX 2000 Super (uit ong. ‘76-‘78 ), Met DIRAVI, uiteraart Very Happy Razz in het wit of Rouge Soleil Very Happy

Hmm dan voldoet ( op de kleur na ) onze CX wel Smile

It’s nice to be important but it is more important to be nice.

http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6469
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
Gepost: 11 november 2005 11:22 AM
  [ # 45 ]

He de CX van Golden Years uit Vught. Heb ik vorig jaar ook nog bekeken (plus de groene die ze toen ook hadden staan). Is die van jou of vond je het gewoon een mooie foto? Ik meen gehoord te hebben dat iemand van GY em zelf gekocht had?

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”

Profiel  
 
 
3 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook