Gas-mogelijkheden in de cx
malle pietje
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3359
Geregistreerd: 07-10-2004

Gepost: 26 oktober 2005 12:26 PM

Mijn huisgenoot heeft deze cx en wil er het liefst een gastank in zetten, maar vraagt zich af wat de mogelijkheden zijn voor de plaats, in laten bouwen, of zelf doen, kosten, keuring etc….

Heeft iemand enig idee hoe dat werkt, wat het kost, of het zelf gedaan kan worden, wat een RDW keuring kost, wat daar bij komt kijken en waar die tank allemaal kan komen te zitten? 

Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 26 oktober 2005 02:09 PM
  [ # 1 ]

Zie dit topic:

Link

Vooral de lange post van Ernst23 ongeveer halverwege de eerste pagina.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
HotSpike
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8
Geregistreerd: 07-03-2006

Gepost: 07 maart 2006 10:45 PM
  [ # 2 ]

Heb zelf een CX2500i

Net omgebouwd op gas, 90L gastank in de breedte achter de achterbank.
Wat belangrijk is, is de plaatsing van de gasinlaatring. Deze moet je bij een injectie plaatsen tussen het luchtfilter en voor de luchtweger.
Doe je dit niet, kost dit extra veel gas. De verdamper geeft eerder gas dan dat de luchtweger open gaat.

Veel succes, bij vragen even mailen

p.s. Let op de inbouweisen van de RDW

gr. Wouter

VanClee’ man…..

Profiel  
 
ernst23
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1745
Geregistreerd: 18-09-2004

- C1 Ambiance
- CX Gti
Gepost: 08 maart 2006 12:39 AM
  [ # 3 ]

Ik heb ‘m ook maar gejat Wink

sans-pareil schreef:

Zie dit topic:

Link

Vooral de lange post van Ernst23 ongeveer halverwege de eerste pagina.

Ernst http://members.ziggo.nl/ernst23/
“Toen puntje bij paaltje kwam werd de speer uitgevonden…”

Profiel  
 
ernst23
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1745
Geregistreerd: 18-09-2004

- C1 Ambiance
- CX Gti
Gepost: 08 maart 2006 12:45 AM
  [ # 4 ]

Heb jij een 2500i met gasring? Geeft dat niet veel backfires?
Lees die   maar eens. Dan (zeer geschikt voor injectie) wordt het gas gasvormig ingespoten dmv injectoren in het inlaatspruitstuk. Kost wel wat meer om in te laten bouwen (± 1800 euro), maar: verbranding is veel beter, de CX is zuiniger, minder vermogenverlies, op benzine starten en vooral geen backfires. Meer info van Aart, hij heeft het laten doen, op  

HotSpike schreef:

Heb zelf een CX2500i

Net omgebouwd op gas, 90L gastank in de breedte achter de achterbank.
Wat belangrijk is, is de plaatsing van de gasinlaatring. Deze moet je bij een injectie plaatsen tussen het luchtfilter en voor de luchtweger.
Doe je dit niet, kost dit extra veel gas. De verdamper geeft eerder gas dan dat de luchtweger open gaat.

Veel succes, bij vragen even mailen

p.s. Let op de inbouweisen van de RDW

Ernst http://members.ziggo.nl/ernst23/
“Toen puntje bij paaltje kwam werd de speer uitgevonden…”

Profiel  
 
HotSpike
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8
Geregistreerd: 07-03-2006

Gepost: 10 maart 2006 10:37 PM
  [ # 5 ]

Ja, heb twee keer backfire gehad, de oplossing is simpel! Starten op benzine, daarna tijdens het rijden overzetten op gas.
Ja,Ja ik weet het gasinjectie is veel beter, maar de aanschafprijs is veel hoger. heb voor dit ‘doe het zelf paket’ + 600E betaald.

gr. Wouter

VanClee’ man…..

Profiel  
 
Ds23man
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1240
Geregistreerd: 30-05-2005

Gepost: 10 maart 2006 11:16 PM
  [ # 6 ]
HotSpike schreef:

Ja, heb twee keer backfire gehad, de oplossing is simpel! Starten op benzine, daarna tijdens het rijden overzetten op gas.
Ja,Ja ik weet het gasinjectie is veel beter, maar de aanschafprijs is veel hoger. heb voor dit ‘doe het zelf paket’ + 600E betaald.

Daar is een oplossing voor: gewoon de gasring vlak voor de gasklep en electromotortje die de stuwschijf opentrekt als ie op gas staat ( dmv een kettinkje). Div inbouwers pasten die truuk vroeger toe, eigenlijk is dit enige correcte manier om gas in te bouwen in een L-jettronic injectiesysteem!. Voor de liefhebber kan ik wel een plaatje mailen.

GRG

.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)

Profiel  
 
ernst23
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1745
Geregistreerd: 18-09-2004

- C1 Ambiance
- CX Gti
Gepost: 11 maart 2006 01:44 AM
  [ # 7 ]

Deze liefhebber meldt zich aan Smile

Ds23man schreef:
HotSpike schreef:

Ja, heb twee keer backfire gehad, de oplossing is simpel! Starten op benzine, daarna tijdens het rijden overzetten op gas.
Ja,Ja ik weet het gasinjectie is veel beter, maar de aanschafprijs is veel hoger. heb voor dit ‘doe het zelf paket’ + 600E betaald.

Daar is een oplossing voor: gewoon de gasring vlak voor de gasklep en electromotortje die de stuwschijf opentrekt als ie op gas staat ( dmv een kettinkje). Div inbouwers pasten die truuk vroeger toe, eigenlijk is dit enige correcte manier om gas in te bouwen in een L-jettronic injectiesysteem!. Voor de liefhebber kan ik wel een plaatje mailen.

GRG

Ernst http://members.ziggo.nl/ernst23/
“Toen puntje bij paaltje kwam werd de speer uitgevonden…”

Profiel  
 
Ds23man
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1240
Geregistreerd: 30-05-2005

Gepost: 11 maart 2006 11:15 AM
  [ # 8 ]
ernst23 schreef:

Deze liefhebber meldt zich aan Smile

Ds23man schreef:
HotSpike schreef:

Ja, heb twee keer backfire gehad, de oplossing is simpel! Starten op benzine, daarna tijdens het rijden overzetten op gas.
Ja,Ja ik weet het gasinjectie is veel beter, maar de aanschafprijs is veel hoger. heb voor dit ‘doe het zelf paket’ + 600E betaald.

Daar is een oplossing voor: gewoon de gasring vlak voor de gasklep en electromotortje die de stuwschijf opentrekt als ie op gas staat ( dmv een kettinkje). Div inbouwers pasten die truuk vroeger toe, eigenlijk is dit enige correcte manier om gas in te bouwen in een L-jettronic injectiesysteem!. Voor de liefhebber kan ik wel een plaatje mailen.

GRG

Zal vandaag even scannen.

GRG

.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook