20 van de 23
« Eerste  < Vorige 18 19 20 21 22 Volgende >  Laatste »
   
Zijn er ook motorrijders hier?
EvelienBX
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 759
Geregistreerd: 23-11-2005

Gepost: 31 januari 2007 06:04 PM
  [ # 286 ]

Gisteren dan ook eindelijk een keer de verzekering op gebeld voor de motor.
Na best wel veel gepraat zou alles in orde zijn, de rekening zou uitkomen op 18 euro in de maand (ik heb nog geen schade vrije jaren opgebouwd).
Dit is namelijk voor het eerst dat een vervoersmiddel op eigen naam staat.
Maargoed, ik zou terug gebeld worden zodat alles geregeld was. Dus een half uur later ging de telefoon. De vrouw aan de telefoon vertelde me dat het nogal moeilijk was mijn motor te verzekeren. Omdat ie zoveel pk’s heeft. En aangezien ik 20 ben, behoor ik tot de risico factor.
Ik had echt zoiets van.. jahoor dat heb ik weer. Ze wilden uit eindelijk de motor toch maar verzekeren. Maar dan werd het wel wat duurder.
Uiteindelijk betaal ik nu afgerond 31 euro per maand. Dat is duur voor een motor!!
Nu zal best iemand wel denken: ach zit niet te zeiken je wil een motor of niet. Maar motorrijders weten dat 31 euro toch best duur is….
En dat allemaal omdat ik een ‘risicogroep ben’.
Ik vind dat echt nergens op slaan. Wie zegt dat als je 28 bent en een snelle motor onder je reet hebt, geen risico meer bent?
Met het programma wegmisbruikers of blik op de weg zie je ook wel 9 van de 10 motorrijders die aangehouden worden dat ze ouder zijn.

Anyway… de motor is verzekerd, en ik zal pas een lagere premie krijgen als ik 23 ben, dat duurt nog wel even. Razz

Profiel  
 
citrocitrus
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 315
Geregistreerd: 09-02-2005

Gepost: 03 februari 2007 02:07 PM
  [ # 287 ]
renz schreef:

Nou wees maar niet bang! Ik denk dat Renz echt niet zo hard gaat rijden na 4 maanden geitenland Smile Hier kan ik niet harder dan 15 km per uur vanwege het ontbreken van de weg Shocked  Dus 120 is dan wel eventjes hard zat Wink

Maargoed om even op de R6 terug te komen, uiteraard ken ik dit type motor, ik weet wat zo’n din kan, en niet kan uiteraard.
Hopelijk wordt het deze, want dit is een juweeltje!

Nog 6 weken en dan is het alweer voorbij hier !! Wat gaat de tijd weer snel.

Groetjes uit Afghanistan

Misschien is eerst een knuffel ook wel op zijn plaats voordat je op dat scheurijzer stapt….  Rolling Eyes

....  Twisted Evil ... of misschien ben ik er dan al op weggescheurd….  Laughing

How to Raise your I.Q. by Eating Gifted Children…

Profiel  
 
ieksEmmu
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004

- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Gepost: 03 februari 2007 02:09 PM
  [ # 288 ]

is er eigenlijk gestrooit vannacht?

Profiel  
 
***
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671
Geregistreerd: 24-04-2004

Gepost: 03 februari 2007 04:59 PM
  [ # 289 ]
citrocitrus schreef:
renz schreef:

Nou wees maar niet bang! Ik denk dat Renz echt niet zo hard gaat rijden na 4 maanden geitenland Smile Hier kan ik niet harder dan 15 km per uur vanwege het ontbreken van de weg Shocked  Dus 120 is dan wel eventjes hard zat Wink

Maargoed om even op de R6 terug te komen, uiteraard ken ik dit type motor, ik weet wat zo’n din kan, en niet kan uiteraard.
Hopelijk wordt het deze, want dit is een juweeltje!

Nog 6 weken en dan is het alweer voorbij hier !! Wat gaat de tijd weer snel.

Groetjes uit Afghanistan

Misschien is eerst een knuffel ook wel op zijn plaats voordat je op dat scheurijzer stapt….  Rolling Eyes

....  Twisted Evil ... of misschien ben ik er dan al op weggescheurd….  Laughing

Eerst krijgt de BX Tzd-turbo een dikke knuffel, dan de Yamaha R6…en dan pas komen wij aan de beurt, Carolien. Mr. Green

Profiel  
 
citrocitrus
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 315
Geregistreerd: 09-02-2005

Gepost: 03 februari 2007 06:34 PM
  [ # 290 ]

Het is hem ook gegund!  WinkPersoonlijk vind ik dan de Yamaha weer net iets leuker dan de BX…  Cool

How to Raise your I.Q. by Eating Gifted Children…

Profiel  
 
ieksEmmu
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004

- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Gepost: 03 februari 2007 09:49 PM
  [ # 291 ]

dat was een heeerlijk ritje over de Lekdijk!  Very Happy

moest wel eerst een half uur wachten op de acculader omdat mn accu halfplat was en de Duc eerst net niet wilde starten… maar ja…

Cool

Profiel  
 
Wings of freedom
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 206
Geregistreerd: 25-03-2006

Gepost: 06 februari 2007 05:38 PM
  [ # 292 ]

Wings of freedom blijft wings of freedom:

Na een prima verlopen en bevallen proefrit is vandaag aangeschaft een Honda NTV 650.

Het karakter van de motor is heel anders dan van mijn oude motor (honda CB 650), maar ik kon het erg waarderen. Verder viel het mij op dat de motor veel krachtiger is dan mijn oudje. Twee grote pluspunten zijn de cardanaandrijving en het feit dat deze toch bij mij in de schuur kan en niet buiten hoeft te staan.

Ik ben erg blij momenteel. En ja, als je Wings of freedom als nickname op een autoforum hebt, dan moet je eigenlijk ook wel Honda blijven rijden.

Zie ook: http://nl.wikipedia.org/wiki/Honda_NTV650

hier nog een mooier plaatje:

Denk het windscherm weg en de wielen wit en je hebt hem!

WOF Very Happy

WOF lovecitro


De grijze schicht, Citroën Xantia 1.8i AUT4

Profiel  
 
ieksEmmu
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004

- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Gepost: 06 februari 2007 06:07 PM
  [ # 293 ]

vóór mn Ducati periode heb ik daar ook nog naar gekeken, lijkt me ideaal zo’n cardan in combi met 2 cilinder.

Had je geen sneeuw vandaag?  Smile

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 06 februari 2007 08:31 PM
  [ # 294 ]

Ntv schijnt heel goed te zijn, veel plezier emee Wink

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
Wings of freedom
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 206
Geregistreerd: 25-03-2006

Gepost: 07 februari 2007 12:44 AM
  [ # 295 ]

Alvast dank voor de spontane reacties!

ieksEmmu schreef:

Had je geen sneeuw vandaag?  Smile

Nee, het was zelfs droog. Net toen ik de motor weer terug reed begonnen de wolken te komen, maar hier in Deventer is het weer redelijk gebleven.

WOF Cool

WOF lovecitro


De grijze schicht, Citroën Xantia 1.8i AUT4

Profiel  
 
Wings of freedom
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 206
Geregistreerd: 25-03-2006

Gepost: 16 februari 2007 11:49 PM
  [ # 296 ]

De NTV 650 is ondertussen in WOF zijn bezit.

Gistermiddag een kleine 160km gereden en vanmiddag ook een eind. De NTV 650 heeft een heel ander karakter dan de CB 650. Even wennen, maar wel prettig. Veel krachtiger bij lage toeren, de motor zelf is ook wat handelbaarder.

De oude CB 650 is verkocht, ondanks de kapotte startmotor. Morgenochtend wordt hij opgehaald door een liefhebber van de CBfour club. Ondanks dat mijn CB 650 van 1982 is, had hij nog niet zo’n moderne motor in zijn collectie.

Zoals beloofd de foto’s (met uiteraard de C5 op de achtergrond):

 

 

Morgenochtend wordt de CB 650 opgehaald. Emotioneel, het is toch mijn eerste motor. Maar goed, de weekend boodschappen zijn in huis gehaald en na het hartverscheurende afscheid kunnen we weer lekker op de nieuwe gaan toeren.

WOF Cool

WOF lovecitro


De grijze schicht, Citroën Xantia 1.8i AUT4

Profiel  
 
[egres]
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 242
Geregistreerd: 19-01-2006

- Xsara 1,9 D
Gepost: 17 februari 2007 12:00 AM
  [ # 297 ]
EvelienBX schreef:

Gisteren dan ook eindelijk een keer de verzekering op gebeld voor de motor.
Na best wel veel gepraat zou alles in orde zijn, de rekening zou uitkomen op 18 euro in de maand (ik heb nog geen schade vrije jaren opgebouwd).
Dit is namelijk voor het eerst dat een vervoersmiddel op eigen naam staat.
Maargoed, ik zou terug gebeld worden zodat alles geregeld was. Dus een half uur later ging de telefoon. De vrouw aan de telefoon vertelde me dat het nogal moeilijk was mijn motor te verzekeren. Omdat ie zoveel pk’s heeft. En aangezien ik 20 ben, behoor ik tot de risico factor.
Ik had echt zoiets van.. jahoor dat heb ik weer. Ze wilden uit eindelijk de motor toch maar verzekeren. Maar dan werd het wel wat duurder.
Uiteindelijk betaal ik nu afgerond 31 euro per maand. Dat is duur voor een motor!!
Nu zal best iemand wel denken: ach zit niet te zeiken je wil een motor of niet. Maar motorrijders weten dat 31 euro toch best duur is….
En dat allemaal omdat ik een ‘risicogroep ben’.
Ik vind dat echt nergens op slaan. Wie zegt dat als je 28 bent en een snelle motor onder je reet hebt, geen risico meer bent?
Met het programma wegmisbruikers of blik op de weg zie je ook wel 9 van de 10 motorrijders die aangehouden worden dat ze ouder zijn.

Anyway… de motor is verzekerd, en ik zal pas een lagere premie krijgen als ik 23 ben, dat duurt nog wel even. Razz

sjah, het zou inderdaad goedkoper kunnen, maar ga je’m laten staan voor dat geld? of zonder verzekering rijden? nee toch…

gewoon ff die zure appel doorbijten, en genieten van elke kilometer Wink (schadevrij welteverstaan!)


@WOF: nice ride Wink

_______________________
Xsara type I 1,9D / 1998
BMW E93 3.0i 6L

Profiel  
 
ieksEmmu
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004

- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Gepost: 17 februari 2007 03:28 AM
  [ # 298 ]

Lekker die witte velgjes poetsen na elke rit… Razz

mooie warme kleur!  Cool

Profiel  
 
PHoskam
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1130
Geregistreerd: 20-10-2003

- CX CX 25 GTI Turbo
- C5 C5 2.0 16v exclusive break ph2
Gepost: 17 februari 2007 04:40 AM
  [ # 299 ]

mooie fiets die R6 die ik hier zag langskomen, fijne fiets ook, heb er ook een gehad als eerste motor, veel plezier meegehad, wel na 6 maanden al ingeruild omdat ik een duc tegenkwam Very Happy

@evelien, waar heb je je motor nu verzekerd, ik had mn r6 via unive verzekerd en mn duc nu ook , is verruti de goedkoopste voor mij, kom met een snelle berekenig uit op 17 euro in de maand (W.A. incl. opzittenden verzeking en basis verkeersrecht) voor jou motor en leeftijd .
Misschien de moeite om eens te kijken/informeren ?

31 euro klinkt misschien als veel, ik betaal 82 euro per maand met 3 schadevrije jaren, het kan dus altijd duurder, ik heb wel volledig casco dekking.

paar poserplaatjes dan maar ?  Wink

mn ‘oude’ R6

en mn huidige 748


blijft het gek vinden dat er hier geen fotoemmer fotos geplaatst kunnen worden, op andere fora werkt dit perfect en hier zou het niet kunnen ivm problemen o.i.d. ?

Wat is Citroën rijden toch formidabel !

Profiel  
 
[egres]
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 242
Geregistreerd: 19-01-2006

- Xsara 1,9 D
Gepost: 17 februari 2007 02:20 PM
  [ # 300 ]

zowel de Yam als de Duc (748 is een van de mooiste duc’s) zijn mooi, vooral de uitlaat van de R6!

_______________________
Xsara type I 1,9D / 1998
BMW E93 3.0i 6L

Profiel  
 
 
20 van de 23
« Eerste  < Vorige 18 19 20 21 22 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook