winnetou schreef:Wat ik wel apart vind: je hebt geen derde zijruitje, ondanks dat je een TZx hebt. Heeft de mijne ook niet hoor, maar omdat jouw kenteken met DG begint zou ik verwachten dat deze nog net dat zijruitje zou hebben. Wel een hele mooie BX, had zelf best dat kleurtje op mijn BX willen hebben. :6
Bij de TZ kan je vanaf kenteken ZL-00-xx al geen derde zijruit meer tegenkomen; vanaf juni 91 dus. Natuurlijk zit er wat uitloop van model 91 types, maar een DG-xx-00 zal 99% zeker geen derde zijruit meer hebben.
rb schreef:winnetou schreef:Wat ik wel apart vind: je hebt geen derde zijruitje, ondanks dat je een TZx hebt. Heeft de mijne ook niet hoor, maar omdat jouw kenteken met DG begint zou ik verwachten dat deze nog net dat zijruitje zou hebben. Wel een hele mooie BX, had zelf best dat kleurtje op mijn BX willen hebben. :6
Bij de TZ kan je vanaf kenteken ZL-00-xx al geen derde zijruit meer tegenkomen; vanaf juni 91 dus. Natuurlijk zit er wat uitloop van model 91 types, maar een DG-xx-00 zal 99% zeker geen derde zijruit meer hebben.
Datum eerste toelating is inderdaad laat 1991 (31-10-1991). Ik zal eens de orgacode opzoeken om te kijken wanneer ie van de band gerold is. Waarschijnlijk is het dus een van de eerste zonder derde zijruitje.
Persoonlijk vind ik dat derde zijruijte erg mooi, maar alleen bij lichtkleurige BX’en, zoals mijn witte TZI, maar bij Vert Triton vind ik het niet mooi.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Heb net ff voor het eerst een volle tank leeg gereden. Resultaat: 1.100 km op 1 volle tank, met een verbruik van 1 op 19,87
Ami 8 Club (1970)
XBXG schreef:Heb net ff voor het eerst een volle tank leeg gereden. Resultaat: 1.100 km op 1 volle tank, met een verbruik van 1 op 19,87
![]()
Da’s heel netjes! Er zijn berlines die het slechter doen. Wat voor snelheid rijd je op de snelweg? Beetje rustig aan (niet boven de 120 op de teller) helpt wel.
XBXG schreef:Heb net ff voor het eerst een volle tank leeg gereden. Resultaat: 1.100 km op 1 volle tank, met een verbruik van 1 op 19,87
![]()
Heel netjes ja…..bevalt zeker wel hè, een BX diesel ?
Bram schreef:XBXG schreef:Heb net ff voor het eerst een volle tank leeg gereden. Resultaat: 1.100 km op 1 volle tank, met een verbruik van 1 op 19,87
![]()
Heel netjes ja…..bevalt zeker wel hè, een BX diesel ?
Zeker
@Marten: ik ben inderdaad niet boven de 120 uitgekomen.
Ami 8 Club (1970)

Totaal aantal Berichten: 2255
- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Ha, van harte welkom bij de club van 1: 20, het is jou dus ook al gelukt om zo’n laag verbruik te scoren. Goed man!!
winnetou schreef:Ha, van harte welkom bij de club van 1: 20, het is jou dus ook al gelukt om zo’n laag verbruik te scoren. Goed man!!
![]()
Ik heb dat 1 x gepresteerd met de turbodiesel in Zweden. En continu met een Renault Twingootje op benzine (ook in Scandinavie). Dat de turbodiesels wat dorstiger zijn neem ik met liefde op de koop toe.
met mijn turbodiesel break zit ik meestal zo rond de 1 : 18,5, ook vrij netjes dacht ik zo
ach.. net even met onze type 1 bx 14 getankt… 1: 17 <—moet dus zijn 1 op 17.. geen stuiterende dingetjes :/ bij alleen maar boodschappenritjes dusseh.. “wat nou diesel?”
groets,
Martijn
NU: Renault Laguna 3.0 V6.24, XM 21 Turbo D12 SX (te koop)http://images.spritmonitor.de/376788.png
(& Xantia 1.8 16V Tentation Airco van m’n pa)
Voorheen: BX 19TZI YZ-90-NN - Gesloopt, XM 2.0i 16V SX - Gesloopt, BX 19TZI break XY-15-XY - verkocht, BX 14 NT-57-PX - verkocht, BX 19TGI Routiere FT-ZL-74 - gesloopt, BX 19TZI Break DP-VX-56 - gesloopt, BX 16TZI YN-67-PL - verkocht
http://www.van-gink.nl
tzi_break schreef:ach.. net even met onze type 1 bx 14 getankt… 1: 17 <—moet dus zijn 1 op 17.. geen stuiterende dingetjes :/ bij alleen maar boodschappenritjes
dusseh.. “wat nou diesel?”
groets,
Martijn
Even een spatie tussen de 1: en 17 gezet voor je.

Totaal aantal Berichten: 7072
- BX Sport MK2
- AX GT chic
tzi_break schreef:ach.. net even met onze type 1 bx 14 getankt… 1: 17 <—moet dus zijn 1 op 17.. geen stuiterende dingetjes :/ bij alleen maar boodschappenritjes
groets,
Martijn
1 op 17 tering ik haal de 1 op 15 met opa style
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
McDean schreef:tzi_break schreef:ach.. net even met onze type 1 bx 14 getankt… 1: 17 <—moet dus zijn 1 op 17.. geen stuiterende dingetjes :/ bij alleen maar boodschappenritjes
groets,
Martijn1 op 17 tering ik haal de 1 op 15 met opa style
Is ie toch niet zo zuinig als je dacht
BMW E91 30D Touring, BMW E36 320i Cabrio
Ex BX 16v, Ex AX GTI
De opa-style is natuurlijk ook helemaal niet zo zuinig, want die remmen op het laatste moment en trekken dan weer op.
Het zuinigst rijden is anticiperend rijden, ver vooruit kijken dus! Dat scheelt een hoop remmen en optrekken en dus ook een hoop benzine!
Ik ben niet impressed door de zuinigheid van mijn Toulouse. Nu weer een tank met 1 op 12. Zat welliswaar een uur en een kwartier stationair ronken bij ivm die k$dtige files (6 km) maar toch niet echt zuinig voor zo’n auto. Ik hou trouwens niet van rustig rijden, maar dat deed ik met mijn vorige 14’s ook niet. Dan haalde ik trouwens zelden beter dan 1 op 9 op LPG. Met vergelijkbare rijstijl (en veel meer effect) haal ik met de turbodiesel nog met gemak 1 op 16. Doet mèn dus maar lekker turbodiesel!