5 van de 15
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende >  Laatste »
   
Ik stel U voor: mijn BX 19 TZD
rb
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1162
Geregistreerd: 30-07-2003

Gepost: 25 november 2005 02:07 PM
  [ # 61 ]
winnetou schreef:

Wat ik wel apart vind: je hebt geen derde zijruitje, ondanks dat je een TZx hebt. Heeft de mijne ook niet hoor, maar omdat jouw kenteken met DG begint zou ik verwachten dat deze nog net dat zijruitje zou hebben. Wel een hele mooie BX, had zelf best dat kleurtje op mijn BX willen hebben.  :6 Wink

Bij de TZ kan je vanaf kenteken ZL-00-xx al geen derde zijruit meer tegenkomen; vanaf juni 91 dus. Natuurlijk zit er wat uitloop van model 91 types, maar een DG-xx-00 zal 99% zeker geen derde zijruit meer hebben.

Profiel  
 
XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15875
Geregistreerd: 09-11-2004

- Ami 8 Club
Gepost: 25 november 2005 02:27 PM
  [ # 62 ]
rb schreef:
winnetou schreef:

Wat ik wel apart vind: je hebt geen derde zijruitje, ondanks dat je een TZx hebt. Heeft de mijne ook niet hoor, maar omdat jouw kenteken met DG begint zou ik verwachten dat deze nog net dat zijruitje zou hebben. Wel een hele mooie BX, had zelf best dat kleurtje op mijn BX willen hebben.  :6 Wink

Bij de TZ kan je vanaf kenteken ZL-00-xx al geen derde zijruit meer tegenkomen; vanaf juni 91 dus. Natuurlijk zit er wat uitloop van model 91 types, maar een DG-xx-00 zal 99% zeker geen derde zijruit meer hebben.

Datum eerste toelating is inderdaad laat 1991 (31-10-1991). Ik zal eens de orgacode opzoeken om te kijken wanneer ie van de band gerold is. Waarschijnlijk is het dus een van de eerste zonder derde zijruitje.

Persoonlijk vind ik dat derde zijruijte erg mooi, maar alleen bij lichtkleurige BX’en, zoals mijn witte TZI, maar bij Vert Triton vind ik het niet mooi.

Profiel  
 
XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15875
Geregistreerd: 09-11-2004

- Ami 8 Club
Gepost: 26 november 2005 02:05 AM
  [ # 63 ]

Heb net ff voor het eerst een volle tank leeg gereden. Resultaat: 1.100 km op 1 volle tank, met een verbruik van 1 op 19,87 Cool  Cool

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 26 november 2005 02:09 AM
  [ # 64 ]
XBXG schreef:

Heb net ff voor het eerst een volle tank leeg gereden. Resultaat: 1.100 km op 1 volle tank, met een verbruik van 1 op 19,87 Cool  Cool

Da’s heel netjes! Er zijn berlines die het slechter doen. Wat voor snelheid rijd je op de snelweg? Beetje rustig aan (niet boven de 120 op de teller) helpt wel.

Profiel  
 
***
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671
Geregistreerd: 24-04-2004

Gepost: 26 november 2005 02:23 AM
  [ # 65 ]
XBXG schreef:

Heb net ff voor het eerst een volle tank leeg gereden. Resultaat: 1.100 km op 1 volle tank, met een verbruik van 1 op 19,87 Cool  Cool

Heel netjes ja…..bevalt zeker wel hè, een BX diesel ? Wink

Profiel  
 
XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15875
Geregistreerd: 09-11-2004

- Ami 8 Club
Gepost: 26 november 2005 09:49 AM
  [ # 66 ]
Bram schreef:
XBXG schreef:

Heb net ff voor het eerst een volle tank leeg gereden. Resultaat: 1.100 km op 1 volle tank, met een verbruik van 1 op 19,87 Cool  Cool

Heel netjes ja…..bevalt zeker wel hè, een BX diesel ? Wink

Zeker Exclamation

@Marten: ik ben inderdaad niet boven de 120 uitgekomen.

Profiel  
 
winnetou
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004

- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Gepost: 26 november 2005 10:19 AM
  [ # 67 ]

Ha, van harte welkom bij de club van 1: 20, het is jou dus ook al gelukt om zo’n laag verbruik te scoren. Goed man!!  Very Happy Cool

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 26 november 2005 01:21 PM
  [ # 68 ]
winnetou schreef:

Ha, van harte welkom bij de club van 1: 20, het is jou dus ook al gelukt om zo’n laag verbruik te scoren. Goed man!!  Very Happy Cool

Ik heb dat 1 x gepresteerd met de turbodiesel in Zweden. En continu met een Renault Twingootje op benzine (ook in Scandinavie). Dat de turbodiesels wat dorstiger zijn neem ik met liefde op de koop toe.

Profiel  
 
voge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3508
Geregistreerd: 16-02-2005

Gepost: 26 november 2005 05:08 PM
  [ # 69 ]

met mijn turbodiesel break zit ik meestal zo rond de 1 : 18,5, ook vrij netjes dacht ik zo Very Happy

Profiel  
 
tzi_break
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 208
Geregistreerd: 14-11-2005

- XM 2.1 TD SX
Gepost: 26 november 2005 07:44 PM
  [ # 70 ]

ach.. net even met onze type 1 bx 14 getankt… 1: 17 <—moet dus zijn 1 op 17.. geen stuiterende dingetjes :/ bij alleen maar boodschappenritjes Smile dusseh.. “wat nou diesel?” Razz

groets,
Martijn

NU: Renault Laguna 3.0 V6.24, XM 21 Turbo D12 SX (te koop)http://images.spritmonitor.de/376788.png
(& Xantia 1.8 16V Tentation Airco van m’n pa)
Voorheen: BX 19TZI YZ-90-NN - Gesloopt, XM 2.0i 16V SX - Gesloopt, BX 19TZI break XY-15-XY - verkocht, BX 14 NT-57-PX - verkocht, BX 19TGI Routiere FT-ZL-74 - gesloopt, BX 19TZI Break DP-VX-56 - gesloopt, BX 16TZI YN-67-PL - verkocht
http://www.van-gink.nl

Profiel  
 
***
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671
Geregistreerd: 24-04-2004

Gepost: 26 november 2005 08:53 PM
  [ # 71 ]
tzi_break schreef:

ach.. net even met onze type 1 bx 14 getankt… 1: 17 <—moet dus zijn 1 op 17.. geen stuiterende dingetjes :/ bij alleen maar boodschappenritjes Smile dusseh.. “wat nou diesel?” Razz

groets,
Martijn

Even een spatie tussen de 1: en 17 gezet voor je. Wink

Profiel  
 
McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 26 november 2005 08:58 PM
  [ # 72 ]
tzi_break schreef:

ach.. net even met onze type 1 bx 14 getankt… 1: 17 <—moet dus zijn 1 op 17.. geen stuiterende dingetjes :/ bij alleen maar boodschappenritjes Smile dusseh.. “wat nou diesel?” Razz

groets,
Martijn

1 op 17 tering ik haal de 1 op 15 met opa style Shocked

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  
 
Simpele Ziel
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7098
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 26 november 2005 09:29 PM
  [ # 73 ]
McDean schreef:
tzi_break schreef:

ach.. net even met onze type 1 bx 14 getankt… 1: 17 <—moet dus zijn 1 op 17.. geen stuiterende dingetjes :/ bij alleen maar boodschappenritjes Smile dusseh.. “wat nou diesel?” Razz

groets,
Martijn

1 op 17 tering ik haal de 1 op 15 met opa style Shocked

Is ie toch niet zo zuinig als je dacht Laughing

BMW E91 30D Touring, BMW E36 320i Cabrio
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  
 
WYD
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2559
Geregistreerd: 14-11-2004

Gepost: 26 november 2005 09:42 PM
  [ # 74 ]

De opa-style is natuurlijk ook helemaal niet zo zuinig, want die remmen op het laatste moment en trekken dan weer op.
Het zuinigst rijden is anticiperend rijden, ver vooruit kijken dus! Dat scheelt een hoop remmen en optrekken en dus ook een hoop benzine!  Wink

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 26 november 2005 11:52 PM
  [ # 75 ]

Ik ben niet impressed door de zuinigheid van mijn Toulouse. Nu weer een tank met 1 op 12. Zat welliswaar een uur en een kwartier stationair ronken bij ivm die k$dtige files (6 km) maar toch niet echt zuinig voor zo’n auto. Ik hou trouwens niet van rustig rijden, maar dat deed ik met mijn vorige 14’s ook niet. Dan haalde ik trouwens zelden beter dan 1 op 9 op LPG. Met vergelijkbare rijstijl (en veel meer effect) haal ik met de turbodiesel nog met gemak 1 op 16. Doet mèn dus maar lekker turbodiesel!

Profiel  
 
 
5 van de 15
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook