Totaal aantal Berichten: 7072
- BX Sport MK2
- AX GT chic
WYD schreef:De opa-style is natuurlijk ook helemaal niet zo zuinig, want die remmen op het laatste moment en trekken dan weer op.
Het zuinigst rijden is anticiperend rijden, ver vooruit kijken dus! Dat scheelt een hoop remmen en optrekken en dus ook een hoop benzine!
dat noem ik opa style… dus denk ik maar: liever iets meer verbruiken dan alle lol weghalen
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Uiteraard is een TZD net als elke BX een pakezel, dus hoppa: volladen die zooi, en dan natuurlijk wel met BX-zooi. In dit geval een volledig bruin interieur uit een GT:
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Dat kleurt erg leuk bij mijn visa zie ik al…
Caroline81 schreef:Dat kleurt erg leuk bij mijn visa zie ik al…
Het kleurt we leuk, maar het past niet echt in een Visa…
Ami 8 Club (1970)
XBXG schreef:Caroline81 schreef:Dat kleurt erg leuk bij mijn visa zie ik al…
Het kleurt we leuk, maar het past niet echt in een Visa…
Voor zover ik weet (van IJsbrant) moeten BX stoelen wel passen.
en anders maakt Wouter ‘t wel passend toch?
Met een hamer past alles
Schijt aan originaliteit.
mpostma schreef:Ik ben niet impressed door de zuinigheid van mijn Toulouse. Nu weer een tank met 1 op 12. Zat welliswaar een uur en een kwartier stationair ronken bij ivm die k$dtige files (6 km) maar toch niet echt zuinig voor zo’n auto. Ik hou trouwens niet van rustig rijden, maar dat deed ik met mijn vorige 14’s ook niet. Dan haalde ik trouwens zelden beter dan 1 op 9 op LPG. Met vergelijkbare rijstijl (en veel meer effect) haal ik met de turbodiesel nog met gemak 1 op 16. Doet mèn dus maar lekker turbodiesel!
wees blij, door het fileverkeer van de afgelopen week had ik een mooi nieuw record van 1 op 8 met de gti
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
metro2005 schreef:mpostma schreef:Ik ben niet impressed door de zuinigheid van mijn Toulouse. Nu weer een tank met 1 op 12. Zat welliswaar een uur en een kwartier stationair ronken bij ivm die k$dtige files (6 km) maar toch niet echt zuinig voor zo’n auto. Ik hou trouwens niet van rustig rijden, maar dat deed ik met mijn vorige 14’s ook niet. Dan haalde ik trouwens zelden beter dan 1 op 9 op LPG. Met vergelijkbare rijstijl (en veel meer effect) haal ik met de turbodiesel nog met gemak 1 op 16. Doet mèn dus maar lekker turbodiesel!
wees blij, door het fileverkeer van de afgelopen week had ik een mooi nieuw record van 1 op 8 met de gti
Hmm, de tweede tank heb ik leeggereden met een verbruik van 1 : 15,4…
Dat valt dan weer een beetje tegen, al moet ik toegeven dat ik ‘m wat meer op z’n staart heb gegeven en meer stadsverkeer mee heb gereden.
Wat ook wel lastig is bij deze BX, is dat de kachelweerstand kapot is.
Lekker met deze kou, want dan krijg je alleen warme lucht in het interieur door hard te rijden. Gelukkig heb ik nu een nieuwe kachelweerstand gekocht, die ik er vandaag ff in zet. Daarnaast ga ik vandaag met de ombouw van het grijze interieur naar zwart GTI-interieur. Later vandaag zal ik hiervan nog wat foto’s posten.
Ami 8 Club (1970)
XBXG schreef:metro2005 schreef:mpostma schreef:Ik ben niet impressed door de zuinigheid van mijn Toulouse. Nu weer een tank met 1 op 12. Zat welliswaar een uur en een kwartier stationair ronken bij ivm die k$dtige files (6 km) maar toch niet echt zuinig voor zo’n auto. Ik hou trouwens niet van rustig rijden, maar dat deed ik met mijn vorige 14’s ook niet. Dan haalde ik trouwens zelden beter dan 1 op 9 op LPG. Met vergelijkbare rijstijl (en veel meer effect) haal ik met de turbodiesel nog met gemak 1 op 16. Doet mèn dus maar lekker turbodiesel!
Hmm, de tweede tank heb ik leeggereden met een verbruik van 1 : 15,4…
![]()
Dat valt dan weer een beetje tegen, al moet ik toegeven dat ik ‘m wat meer op z’n staart heb gegeven en meer stadsverkeer mee heb gereden.Wat ook wel lastig is bij deze BX, is dat de kachelweerstand kapot is.
![]()
Lekker met deze kou, want dan krijg je alleen warme lucht in het interieur door hard te rijden.Gelukkig heb ik nu een nieuwe kachelweerstand gekocht, die ik er vandaag ff in zet. Daarnaast ga ik vandaag met de ombouw van het grijze interieur naar zwart GTI-interieur. Later vandaag zal ik hiervan nog wat foto’s posten.
Oei, da’s weer een ander uiterste. Hoe krijg je het voor elkaar met een ongeblazen diesel, zou ik bijna zeggen Weet je zeker dat bij de vorige tankbeurt de tank wel helemaal is volgegaan? Als met deze tank de meter al begon te zakken voor de 250 km kun je er wel vanuit gaan dat de tank niet helemaal vol zat. Onder gunstige omstandigheden duurde het bij mij wel eens tot 350 km voordat de naald van de brandstofmeter uberhaupt begon te zakken.
ALs je het gemiddelde neemt van 1 op 15.4 en 1 op 20 dan kom je nog wel weer redelijk uit.
mpostma schreef:Oei, da’s weer een ander uiterste. Hoe krijg je het voor elkaar met een ongeblazen diesel, zou ik bijna zeggen
Weet je zeker dat bij de vorige tankbeurt de tank wel helemaal is volgegaan? Als met deze tank de meter al begon te zakken voor de 250 km kun je er wel vanuit gaan dat de tank niet helemaal vol zat. Onder gunstige omstandigheden duurde het bij mij wel eens tot 350 km voordat de naald van de brandstofmeter uberhaupt begon te zakken.
ALs je het gemiddelde neemt van 1 op 15.4 en 1 op 20 dan kom je nog wel weer redelijk uit.
Bij elke BX is de brandstofmeter weer verschillend. Bij de TZD staat de meer niet helemaal op ‘vol’ na het tanken. Wanneer ie op ½ staat, heb ik zo’n 500 km gereden, waarna er dus nog heel veel kms bij kunnen. Ik moet het dus niet hebben van een duidelijk afleesbare brandstofmeter in deze BX. Maar daar is wel mee te leven.
Oja, Marten, je hebt een sms.
Ami 8 Club (1970)
XBXG schreef:mpostma schreef:Oei, da’s weer een ander uiterste. Hoe krijg je het voor elkaar met een ongeblazen diesel, zou ik bijna zeggen
Weet je zeker dat bij de vorige tankbeurt de tank wel helemaal is volgegaan? Als met deze tank de meter al begon te zakken voor de 250 km kun je er wel vanuit gaan dat de tank niet helemaal vol zat. Onder gunstige omstandigheden duurde het bij mij wel eens tot 350 km voordat de naald van de brandstofmeter uberhaupt begon te zakken.
Bij elke BX is de brandstofmeter weer verschillend. Bij de TZD staat de meer niet helemaal op ‘vol’ na het tanken. Wanneer ie op ½ staat, heb ik zo’n 500 km gereden, waarna er dus nog heel veel kms bij kunnen. Ik moet het dus niet hebben van een duidelijk afleesbare brandstofmeter in deze BX. Maar daar is wel mee te leven.
Oja, Marten, je hebt een sms.
Ja, brandstofmeters kunnen idd verschillend werken. Maar als ie niet helemaal op vol staat na het tanken dan komt je bumpertankje misschien niet goed vol. Mocht dat incidenteel wel een keer half lukken dan lijkt het alsof ie ineens heel veel gezopen heeft.
Megoed.
Gunstig scenario:
voordat de meter gaat zakken: 350 km
1e streepje : 500 km
2e streepje : 650 km (dus meter rechtop)
3e streepje: 800 km
en dan kun je ong. 1000/1100 km op een tank rijden.
Wouter, lees je PBtje ff. Had em al beantwoord.
Pffft, ik moet ook een diesel hoor… nou is die van mij ineens wel heel erg duur
BX 19TGI Routiére - 180.000
BX 16TGI Break - 192.000KM (verkocht)
BX 14TE Berline - 210.000KM (Gesloopt)

Totaal aantal Berichten: 8165
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
McDean schreef:WYD schreef:De opa-style is natuurlijk ook helemaal niet zo zuinig, want die remmen op het laatste moment en trekken dan weer op.
Het zuinigst rijden is anticiperend rijden, ver vooruit kijken dus! Dat scheelt een hoop remmen en optrekken en dus ook een hoop benzine!dat noem ik opa style… dus denk ik maar: liever iets meer verbruiken dan alle lol weghalen
Fout McDean! Zie het nieuwe rijden als een klassementsproef: probeer een bepaalde gemiddelde snelheid aan te houden. Dat houdt in dat je met behoud van snelheis bochten en rotondes moet zien te nemen. Ver vooruit kijken, alle ruimte benutten die je hebt. Da’s een leuke sport en je wordt beloond met een zuinig verbruik omdat je de snelheidsverschillen beperkt. Echt je rijd iedereen zoek op rotondes, eerst zitten ze op je bumper en vervolgens kanl je over de rotonde. Ok kost wat meer bandenslijtage, maar laat ze maar zien waar een Citroën in staat toe si met die superwegligging.
Het nieuwe rijden is geen opoestijl!!
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
En inmiddels heeft ie alweer een GS…. Wouter, wouter, wouter!
BX 19TGI Routiére - 180.000
BX 16TGI Break - 192.000KM (verkocht)
BX 14TE Berline - 210.000KM (Gesloopt)