1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
Ik denk aan deze C5, hints & tips graag.
Ronald_Xantia
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 459
Geregistreerd: 16-08-2005

- C6 (2005-2012) 2.7 HDI BVA6 Exclusive
Gepost: 02 december 2005 06:42 PM

Deze gezien op autoscout

http://www.autoscout24.nl/dut/detail.asp?ts=4551864&id=f1twxszkhta

Het wordt toch tijd dat ik mijn Xantia HDI130 (chipped) inruil voor iets dat beter past bij de C5 V6 op de oprit Wink
De auto heeft overigens 150K gereden en is een ex-leaser. Garantie van 3 maanden op motor en bak, stelt dus niet veel voor.
Boekjes zijn present dus zal letten op vervanging van de DB bij 120k.
Hij is wel erg groen….en das nou niet mijn kleur, maar het lichte interieur is wel mijn smaak.
Ik rij 35K per jaar en wil er ongeveer 3 jaar mee doen, moet dus diesel (mijn 8e) of gas (mijn 1e) zijn.
Wel een achterruitwisser, hiep hiep hoera, voor de rest weinig opties.

Iemand hints & tips om op te letten als ik ga kijken? Zal na 3 BX’en en 4 Xantia TD/HDI’s mijn 8 achtste HP Citroen kunnen worden.
Of moet ik toch maar vertrouwd diesel blijven rijden ? Maar ja, de HDI 2.2 Exclusives zijn schaars en duur.

Gr. Ronald

Ps. Ben niet gewend om auto’s bij ‘handelaren’ te kopen, was of nieuw (lease) of occassion bij Citroen of andere merkdealer

C5 Aircross 225 PHEV Feel, EAT8, 06/2020, 65.000 km, wit
Mazda ‘92 Black Miata, 180.000 mijl, Jinba Ittai
Audi A6 Limousine 50 PHEV, DSG7, 03/2020, 65.000 km, blauw
(Voorheen 3x BX, 4x Xantia, 3x C5, 1x Xsara Picasso (met vanMaren dorpelstrips), 1x C4AC en 2x C6)

Profiel  
 
c5willem
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 184
Geregistreerd: 17-06-2005

Gepost: 02 december 2005 06:51 PM
  [ # 1 ]

als je diesel gewend bent wordt gas afzien.
gas is storingsgevoeliger, diesel prutelt altijd wel.

c5 break 2.2 hdi exclusive
pack hifi RT2,schuifkanteldak,verwarmde lederen stoelen.

mazda mx5 1.8 16v

Profiel  
 
Ronald_Xantia
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 459
Geregistreerd: 16-08-2005

- C6 (2005-2012) 2.7 HDI BVA6 Exclusive
Gepost: 02 december 2005 06:55 PM
  [ # 2 ]
c5willem schreef:

als je diesel gewend bent wordt gas afzien.
gas is storingsgevoeliger, diesel prutelt altijd wel.

Dat is één van mijn angsten, maar ja, als een gasrijder ipv een dieselrijder dat me vertelt heeft het nog wat meer waarde Laughing

gr. Ronald

C5 Aircross 225 PHEV Feel, EAT8, 06/2020, 65.000 km, wit
Mazda ‘92 Black Miata, 180.000 mijl, Jinba Ittai
Audi A6 Limousine 50 PHEV, DSG7, 03/2020, 65.000 km, blauw
(Voorheen 3x BX, 4x Xantia, 3x C5, 1x Xsara Picasso (met vanMaren dorpelstrips), 1x C4AC en 2x C6)

Profiel  
 
eviltwin
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2937
Geregistreerd: 17-03-2005

Gepost: 03 december 2005 12:33 PM
  [ # 3 ]

Technisch sluit ik me aan bij het voorgande argument over G3 vs HDi.

Voor mijn 2.2HDI (136pk standaard) had ik een Xantia HDi110 die was vrijwel net zo snel, door een lager gewicht en een beter stroomlijn. Ga je van een 130pk Xantia naar een 130pk C5 (geen Diesel bovendien!) dan word tdat echt afzien. In de tussenacceleratie is de 2.2HDi bijna zo snel als de V6, ik denk dat jouw 130pk Xantia daar ook in de buurt komt. Cool

Maar je weet het alleen maar door er een flink stukkie mee te toeren.

Ph.I 2.0 dus 15’‘...wel aardig velgdesign maar veel te klein, voor zo’n auto. Sad

Mijn vorige was groen (Vert Vega lijkt wel wat hierop umaar deze kan ook Vert Nova zijn) op zich wel mooi maar ik zou er niet weer voor kiezen.

Geen km stand dus die gasten rijden er nu zelf mee, geen goed punt schat ik. Rolling Eyes

C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002

in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije

Profiel  
 
Ronald_Xantia
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 459
Geregistreerd: 16-08-2005

- C6 (2005-2012) 2.7 HDI BVA6 Exclusive
Gepost: 03 december 2005 09:26 PM
  [ # 4 ]
eviltwin schreef:

Technisch sluit ik me aan bij het voorgande argument over G3 vs HDi.

Voor mijn 2.2HDI (136pk standaard) had ik een Xantia HDi110 die was vrijwel net zo snel, door een lager gewicht en een beter stroomlijn. Ga je van een 130pk Xantia naar een 130pk C5 (geen Diesel bovendien!) dan word tdat echt afzien. In de tussenacceleratie is de 2.2HDi bijna zo snel als de V6, ik denk dat jouw 130pk Xantia daar ook in de buurt komt. Cool

Maar je weet het alleen maar door er een flink stukkie mee te toeren.

Ph.I 2.0 dus 15’‘...wel aardig velgdesign maar veel te klein, voor zo’n auto. Sad

Mijn vorige was groen (Vert Vega lijkt wel wat hierop umaar deze kan ook Vert Nova zijn) op zich wel mooi maar ik zou er niet weer voor kiezen.

Geen km stand dus die gasten rijden er nu zelf mee, geen goed punt schat ik. Rolling Eyes

Ben vanmiddag wezen kijken.
Mooie auto, ziet erg goed uit, nare verkoper.
Nog een nadeel geen onderbouw gas, maar een tank over de volle breedte van de bak.
Mag ik een stukje rijden ? Als we het eerst over de prijs eens worden…
Nouja, wordt je ook niet vrolijk van.
153K op de teller, laatste beurt bij 128K en geen DB vervangen denk ik, geen aantekening in het boekje en geen sticker in de motorruimte. Z’n 150K beurt heeft hij dus niet gehad, maar das normaal bij ex-leasers.
Hij wilde er wel ‘een nieuw riempje’ omleggen voor €250, de beurt moest ik zelf maar laten doen.
Hij gaf 3.5K voor mijn Xantia en ik moest er 8.5K bij doen, 12.000 in totaal dus moet tie kosten.
Ik heb hem laten staan.

Daarna nog even op de gok naar Raamsdonkveer gereden, genoeg C5’en daar. Maar geen Exclusive te vinden, niet op gas en geen diesel.
Nog wel even een 2.0 Break LP LPG3 geprobeerd. Maar met 160K op de teller, doorgezakte stoelen, een kapot laatje onder de steolen, een kapotte ruitbediening, twee kleine schades buiten ook geen koopje voor 11.5K. Dan was die groene Exclusive een stuk beter.
Misschien dat ik maandag nog even bel met de dealer die de 120K beurt gedaan heeft aan die groene om te vragen naar de DB.

Vooralsnog geen succes, was nog rot weer ook, koud en nat.

gr. Ronald

C5 Aircross 225 PHEV Feel, EAT8, 06/2020, 65.000 km, wit
Mazda ‘92 Black Miata, 180.000 mijl, Jinba Ittai
Audi A6 Limousine 50 PHEV, DSG7, 03/2020, 65.000 km, blauw
(Voorheen 3x BX, 4x Xantia, 3x C5, 1x Xsara Picasso (met vanMaren dorpelstrips), 1x C4AC en 2x C6)

Profiel  
 
Ronald_Xantia
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 459
Geregistreerd: 16-08-2005

- C6 (2005-2012) 2.7 HDI BVA6 Exclusive
Gepost: 04 december 2005 02:16 AM
  [ # 5 ]
Michael schreef:
Ronald_Xantia schreef:

... geen DB vervangen denk ik, geen aantekening in het boekje en geen sticker in de motorruimte…

Ik weet het wel zeker. De riem moet bij 160K vervangen worden, dus als de laatste beurt bij 128k was, was hij er gewoon nog niet aan toe. Met 153K op de teller zou hij trouwens bij 148K een beurt moeten hebben gehad. Hebben ze zeker laten zitten omdat er toch een nieuwe auto aan kwam.
Groot gelijk dat je hem laat staan. Er is duidelijk creatief omgesprongen met de onderhoudsintervallen.

Nee hoor, niet creatief met de onderhoudsintervallen. 30,60,90,120,150.
30,60,90 stonden netjes en op tijd in het boekje 120 ook, maar dan bij 128, dat kan best. DB had toen vervangen moeten worden. 160 is voor diesels. Dit is een LPG auto, dus benzine.

Gr. Ronald

C5 Aircross 225 PHEV Feel, EAT8, 06/2020, 65.000 km, wit
Mazda ‘92 Black Miata, 180.000 mijl, Jinba Ittai
Audi A6 Limousine 50 PHEV, DSG7, 03/2020, 65.000 km, blauw
(Voorheen 3x BX, 4x Xantia, 3x C5, 1x Xsara Picasso (met vanMaren dorpelstrips), 1x C4AC en 2x C6)

Profiel  
 
Ronald_Xantia
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 459
Geregistreerd: 16-08-2005

- C6 (2005-2012) 2.7 HDI BVA6 Exclusive
Gepost: 04 december 2005 02:34 AM
  [ # 6 ]
Michael schreef:
Ronald_Xantia schreef:

160 is voor diesels. Dit is een LPG auto, dus benzine.

Aha. Dus daar zit het hem in Wink En het interval? 30.000 in plaats van 20.000?

30.000 voor de 3.0l en 2.0l Ph 1, de 1.8l ook naar ik aanneem.

Gr. Ronald

C5 Aircross 225 PHEV Feel, EAT8, 06/2020, 65.000 km, wit
Mazda ‘92 Black Miata, 180.000 mijl, Jinba Ittai
Audi A6 Limousine 50 PHEV, DSG7, 03/2020, 65.000 km, blauw
(Voorheen 3x BX, 4x Xantia, 3x C5, 1x Xsara Picasso (met vanMaren dorpelstrips), 1x C4AC en 2x C6)

Profiel  
 
c5willem
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 184
Geregistreerd: 17-06-2005

Gepost: 04 december 2005 09:24 AM
  [ # 7 ]

kun je beter lpg in je eigen c5 laten bouwen,
je kent de historie en prijs technisch zit er weinig meer tussen Laughing

c5 break 2.2 hdi exclusive
pack hifi RT2,schuifkanteldak,verwarmde lederen stoelen.

mazda mx5 1.8 16v

Profiel  
 
Ronald_Xantia
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 459
Geregistreerd: 16-08-2005

- C6 (2005-2012) 2.7 HDI BVA6 Exclusive
Gepost: 12 december 2005 02:04 AM
  [ # 8 ]
Ronald_Xantia schreef:

Ben vanmiddag wezen kijken.
Mooie auto, ziet erg goed uit, nare verkoper.
Nog een nadeel geen onderbouw gas, maar een tank over de volle breedte van de bak.
Mag ik een stukje rijden ? Als we het eerst over de prijs eens worden…
Nouja, wordt je ook niet vrolijk van.
153K op de teller, laatste beurt bij 128K en geen DB vervangen denk ik, geen aantekening in het boekje en geen sticker in de motorruimte. Z’n 150K beurt heeft hij dus niet gehad, maar das normaal bij ex-leasers.
Hij wilde er wel ‘een nieuw riempje’ omleggen voor €250, de beurt moest ik zelf maar laten doen.
Hij gaf 3.5K voor mijn Xantia en ik moest er 8.5K bij doen, 12.000 in totaal dus moet tie kosten.
Ik heb hem laten staan.
gr. Ronald

Toch nog eens een week goed over nagedacht en vergeleken met andere ex-leasers, maar deze http://www.autoscout24.nl/dut/detail.asp?ts=8634979&id=pq4wx3fkhju bleef toch wel leuk.
De dealers gebeld waar de auto de onderhoudsbeurten heeft gekregen.
De DB is gedaan bij 120K, staat ook met viltsift op de plastic afdekkap van de motor geschreven.
Hele onderhoudshistorie doorgelopen, eigenlijk geen hele gekke dingen.
Vervangen zijn de injectoren (Ik neem aan de gewone benzine injectoren) en rond de 130k de katalysator, dit laatste is misschien gas gerelateerd. Voor de rest geen drama’s als lopen op 3 poten en enge foutmeldingen.
Dus toch maar weer naar Brabant gezoefd, andere verkoper, dat ging een stuk beter. Rijden kon ook, maar ook nu weer eerst een prijs bespreken. Niet super soepel, maar ik kan me er iets bij voorstellen. Ze moesten 6 auto’s verrijden voordat de C5 vrij kwam. Wordt voor die jongens vervelend als een klant zegt ‘hij rijdt wel lekker, maar ik vind hem toch wat te duur, bedankt’.
Prijs onderhandeld en afgesproken dat het een deal was als er tijdens het rijden geen dingen naar boven kwamen, nog niks getekend natuurlijk.
Hij rijdt prima, zelf even voor 5 euro gas getankt, want dat was op. Moest wel aan de juffrouw van de Shell vragen hoe dat moest Laughing
Rijdt prima, ziet er smetteloos uit van binnen, en dat met zo’n licht interieur. Een kapotte Xenon, die wordt vervangen.

Kortom na driekwart milioen kilometers op diesel rij ik donderdag op gas, ondanks de soms wel wat dramatische draadjes hier.
Wens me geluk.

Gr. Ronald

Ps. Moest 8250 bijbetalen met de Xantia HDI als inruil.

C5 Aircross 225 PHEV Feel, EAT8, 06/2020, 65.000 km, wit
Mazda ‘92 Black Miata, 180.000 mijl, Jinba Ittai
Audi A6 Limousine 50 PHEV, DSG7, 03/2020, 65.000 km, blauw
(Voorheen 3x BX, 4x Xantia, 3x C5, 1x Xsara Picasso (met vanMaren dorpelstrips), 1x C4AC en 2x C6)

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 28005
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 12 december 2005 12:19 PM
  [ # 9 ]

suc6 ermee Smile

hoe zijn de prestaties van zo’n 2.0 16v t.o.v. 110pk HDi?
kan me voostellen dat je eerst even aantal test km moet maken om daar echt helemaal uit te zijn Wink

veel plezier daarmee Smile

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 28005
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 12 december 2005 12:24 PM
  [ # 10 ]
M&M schreef:

De Xantia was gechipped tot 130 PK ... ff wennen denk ik met zo’n 2.0 LPG’er Very Happy

ze zijn ongeveer even zwaar
en de 2.0 16v heeft 143 PK (wel wat minder koppel natuurlijk)

dus vandaar mijn vraag Smile

Profiel  
 
exuserpb
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1328
Geregistreerd: 15-04-2005

Gepost: 12 december 2005 07:24 PM
  [ # 11 ]

ja het nieuwe model heeft 143 pk maar het oude model heeft er 136. Very Happy

Profiel  
 
PBO
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 668
Geregistreerd: 23-05-2004

- CX 25 GTI Turbo 2
- ID/DS DS 21 Pallas
- ZX 1.4i Avoriaz
- C5 X Plugin Hybrid 180 Plus
Gepost: 12 december 2005 10:48 PM
  [ # 12 ]

 

Wel even in de knikker houden dus, deze garage.

C5X Plugin Hybrid 180 Plus (2025), CX 25 GTi Turbo 2 (1988), DS 21 Pallas (1972), ZX 1.4i Avoriaz (1996)

Profiel  
 
Ronald_Xantia
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 459
Geregistreerd: 16-08-2005

- C6 (2005-2012) 2.7 HDI BVA6 Exclusive
Gepost: 13 december 2005 12:05 AM
  [ # 13 ]
PBO schreef:

 

Wel even in de knikker houden dus, deze garage.

Das helemaal het punt, het is geen garage, het is een handelaar.
Garantie is drie maanden op draaiende ondedelen van motor en versnellingsbak. Alle andere componenten als koppeling, db, waterpomp, airco zijn uitgesloten. Garantie van niks dus, maar ik wist het voor ik er kocht.
Onderhoudsboekje kan en MOET je zelf bekijken voor je hem koopt, doen ze niet moeilijk over, ding ligt gewoon in de auto. Bij mij was er eerst wat verwarring over wel of geen nieuwe db bij 120K. Zelf gaan bellen naar de dealers waar zo´n lease-auto in onderhoud is geweest.
Ik weet ook dat ik de auto gelijk naar de dealer kan brengen voor een onderhoudsbeurt. want de laatste heeft tie niet gehad. Logisch, een leasemaatschappij laat echt geen beurt doen als de auto einde contract is.
Bij dit soort handelaren moet je ook geen afleverbeurt laten doen, laat staan regulier onderhoud. Als je daar wilt kopen, dan moet je dat allemaal incalculeren.
Heeft trouwens niet zoveel met Baum te maken, andere lease-schuivers, als Dombosch werken hetzelfde.
Maar vergelijk je prijzen dan is het verschil met een Citroen Euroccasion, voor een vrij nieuwe C5, soms wel 2-3000 euro.
Kan je een beurtje voor laten doen en wat risico lopen.
Kortom de ´klager´ uit je link had onterechte verwachtingen: there is no such thing as a free lunch.
Als eerder gezegd, voor mij ook de eerste keer bij zo´n handelaar, misschien heb ik ook wel pech, vrijdag koppeling en airco stuk ofzo, jammer dan, gegokt en verloren.
Voordeel van die ex-leasers is dat je de historie met een of twee telefoontjes bij Citroen dealers kan controleren.

Gr. Ronald

C5 Aircross 225 PHEV Feel, EAT8, 06/2020, 65.000 km, wit
Mazda ‘92 Black Miata, 180.000 mijl, Jinba Ittai
Audi A6 Limousine 50 PHEV, DSG7, 03/2020, 65.000 km, blauw
(Voorheen 3x BX, 4x Xantia, 3x C5, 1x Xsara Picasso (met vanMaren dorpelstrips), 1x C4AC en 2x C6)

Profiel  
 
Ronald_Xantia
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 459
Geregistreerd: 16-08-2005

- C6 (2005-2012) 2.7 HDI BVA6 Exclusive
Gepost: 13 december 2005 12:12 AM
  [ # 14 ]
arjan_verkade schreef:
M&M schreef:

De Xantia was gechipped tot 130 PK ... ff wennen denk ik met zo’n 2.0 LPG’er Very Happy

ze zijn ongeveer even zwaar
en de 2.0 16v heeft 143 PK (wel wat minder koppel natuurlijk)

dus vandaar mijn vraag Smile

Tis inderdaad effe wennen, pit zit er wel in, maar dan bij toeren die je bij een diesel nooit haalt. Het meeste wennen zal worden de relatieve klere herrie van een 4-cylinder benzinemotor bij 120-130 km/u.
Denk zelfs dat ik het geluid van de Xantia HDI prefereer boven dat van de C5 V6, maar dat zal wel komen door de Remus sportuitlaat op de V6.
Qua stoplichtsprintjes heb ik allang opgeven dat mijn Citroen ooit nog zo snel wordt als mijn oude BX 17TRD Turbo met 90pk, het zijn de kilos die je tegenwoordig de das om doen.

Gr. Ronald

C5 Aircross 225 PHEV Feel, EAT8, 06/2020, 65.000 km, wit
Mazda ‘92 Black Miata, 180.000 mijl, Jinba Ittai
Audi A6 Limousine 50 PHEV, DSG7, 03/2020, 65.000 km, blauw
(Voorheen 3x BX, 4x Xantia, 3x C5, 1x Xsara Picasso (met vanMaren dorpelstrips), 1x C4AC en 2x C6)

Profiel  
 
voge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3508
Geregistreerd: 16-02-2005

Gepost: 13 december 2005 12:25 AM
  [ # 15 ]
Ronald_Xantia schreef:

het zijn de kilos die je tegenwoordig de das om doen.

Vertel mij wat, ben niet voor niets gaan sporten!!  Laughing

Maar goed, het lijkt toch al met al een mooie auto!!! Ik snap alleen niet dat een bedrijf je geen proefrit laat maken voordat je tot een prijsafspraak komt…

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook