10 van de 12
« Eerste  < Vorige 8 9 10 11 12 Volgende > 
   
BX 14 RE type 1
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 02 mei 2006 12:37 PM
  [ # 136 ]
Harm schreef:

Dus, Marten, toch maar sloopmeeting?

Je valt in herhaling Wink

Profiel  
 
Alcyone
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004

- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Gepost: 03 mei 2006 01:20 AM
  [ # 137 ]

De choke is inderdaad een gevoelig dingetje… met lauwe of warme motor nooit choke gebruiken, gewoon langzaamaan steeds verder het gas intrappen tot ze aanslaat, daarna stationair toerental afregelen met de choke mocht ze teveel inzakken.

Bij koude motor gewoon choke 1/5 tot 1/4 uittrekken en starten. Slaat ze niet aan dan tijdens starten langzaam verder uittrekken. Zodra ze aanslaat meteen zoeken naar een toerental rond de 1200.

Choke geheel uittrekken zorgt voor een zondvloed aan benzine. Die stand is echt onzinnig.

Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY

Profiel  
 
Caroline81
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 942
Geregistreerd: 24-06-2005

Gepost: 03 mei 2006 01:32 AM
  [ # 138 ]

Mijn visa is ook vrij gevoelig daarop. Meestal zet ik ‘m als ie koud is op 3/4 en dan is het goed. En anders druk ik ‘m tijdens het starten langzaam weer terug tot ie aanslaat. Werkt altijd (sinds ik mijn bougiekabels en verdelerkap+rotor heb vervangen)

Profiel  
 
voge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3508
Geregistreerd: 16-02-2005

Gepost: 03 mei 2006 02:40 AM
  [ # 139 ]

mm, heb een BX 1.4e gehad en heb nu een eend, nog nooit last gehad met de choke—> alleen gebruiken bij koude motor en als de bijna koude motor niet goed blijft lopen een centimetertje erop..

Zo gevoelig vind ik ze niet hoor..

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 03 mei 2006 04:11 AM
  [ # 140 ]
voge schreef:

mm, heb een BX 1.4e gehad en heb nu een eend, nog nooit last gehad met de choke—> alleen gebruiken bij koude motor en als de bijna koude motor niet goed blijft lopen een centimetertje erop..

Zo gevoelig vind ik ze niet hoor..

Dat krijg j: eerst fitnessen, sauna: warmte. Kom je buiten is het steenkoud, dus gevoelsmatig denk je: choken!! Maar dan ff vergeten dat de motor idd nog lauw (na 2,5 uur stilstaan) is en zonder choke ook al bijna zou moeten kunnen starten. De choke vol uit was idd veel te veel van het goede.

Koud starten met choke vol aan is trouwens geen enkel probleem heb ik regelmatig proefondervindelijk ondervonden. Diesels, injectie -> ik ben ‘t een beetje ontwend om goed te choken.

De boodschap is duidelijk: voortaan zal ik maar met iets meer beleid choken.  Surprisedops:

Profiel  
 
stoterstangen90
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2230
Geregistreerd: 30-06-2005

Gepost: 03 mei 2006 10:46 AM
  [ # 141 ]
mpostma schreef:
voge schreef:

mm, heb een BX 1.4e gehad en heb nu een eend, nog nooit last gehad met de choke—> alleen gebruiken bij koude motor en als de bijna koude motor niet goed blijft lopen een centimetertje erop..

Zo gevoelig vind ik ze niet hoor..

Dat krijg j: eerst fitnessen, sauna: warmte. Kom je buiten is het steenkoud, dus gevoelsmatig denk je: choken!! Maar dan ff vergeten dat de motor idd nog lauw (na 2,5 uur stilstaan) is en zonder choke ook al bijna zou moeten kunnen starten. De choke vol uit was idd veel te veel van het goede.

Koud starten met choke vol aan is trouwens geen enkel probleem heb ik regelmatig proefondervindelijk ondervonden. Diesels, injectie -> ik ben ‘t een beetje ontwend om goed te choken.

De boodschap is duidelijk: voortaan zal ik maar met iets meer beleid choken.  Surprisedops:

zet er nu maar een monopoint injectie op, heb je nooit meer een probleem met die stomme choke.

<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.

Profiel  
 
Caroline81
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 942
Geregistreerd: 24-06-2005

Gepost: 03 mei 2006 12:14 PM
  [ # 142 ]
stoterstangen90 schreef:

zet er nu maar een monopoint injectie op, heb je nooit meer een probleem met die stomme choke.

kan dat dan?

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 03 mei 2006 12:30 PM
  [ # 143 ]

Ieder zijn ding natuurlijk, maar een (al dan niet automatische- naar hand- omgebouwde) choke, vind ik een charme hebben.

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 03 mei 2006 12:32 PM
  [ # 144 ]
Caroline81 schreef:
stoterstangen90 schreef:

zet er nu maar een monopoint injectie op, heb je nooit meer een probleem met die stomme choke.

kan dat dan?

Ik zat eerder aan diesel te denken. Wink


@Caro: om luchtkastelen te bouwen heb je gelukkig alleen maar fantasie nodig Smile

Profiel  
 
Alcyone
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004

- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Gepost: 03 mei 2006 06:32 PM
  [ # 145 ]

[offtopic]

Ik vind een auto met choke leuker dan injectie. Ook omdat je af en toe lekker ongeneerd te arm of te rijk kunt rijden terwijl zo’n geregelde injectie zich altijd heel druk maakt om precies tussen NOx en CO in te zitten.

Maar ik vind het zowiezo leuk om te kunnen tweaken. Ik had echt piloot moeten worden. proppitch aanpassen, mengsel en tijdstip aanpassen, compressordruk aanpassen…

Vooral een TA die standaard het tijdstip voor het BDP heeft, dat je met het hendeltje na het BDP kan zetten en de motor dan regelmatiger loopt dan een klok.

Het enige wat me tegenhoudt is tijd en geld om allerlei leuke features toe te voegen aan mijn stoere biks.

Wat valt er eigenlijk aan een diesel te tweaken onder het rijden, behalve meer gas en minder gas?
Sommige vrachtwagenchauffers zetten het mengsel stiekem wat rijker, dan loopt ie wat harder. Werkt zoiets ook in ongelimiteerd consumentendieselland?

Het punt is: automatische funkties zijn leuk als je ze wil. Als je ze niet wil heb je steeds minder keuze in autoland. Dacht je dat je als optie handchoke kon krijgen op de BX 16 of 19?
“Die automatische choke’s doen het prima meneer. We gaan met ons tijd mee, we leven niet meer in het stenen tijdperk”.

Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY

Profiel  
 
XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15749
Geregistreerd: 09-11-2004

- Ami 8 Club
Gepost: 04 mei 2006 12:16 AM
  [ # 146 ]
Alcyone schreef:

Het punt is: automatische funkties zijn leuk als je ze wil. Als je ze niet wil heb je steeds minder keuze in autoland. Dacht je dat je als optie handchoke kon krijgen op de BX 16 of 19?
“Die automatische choke’s doen het prima meneer. We gaan met ons tijd mee, we leven niet meer in het stenen tijdperk”.

Ik sluit me helemaal bij je aan Alex.  Wink

Gelukkig hebben onze beide Digits een handchoke. Daar ben ik echt heel blij mee. Gewoon met koude motor een klein beetje aan een knop trekken en hoppakee, daar start ze. Dat is toch veel leuker (imho) dan starten en maar electronisch laten uitzoeken dat het automatisch gedaan moet worden (injectie, etc).

Maarja, ik zweer dan ook bij carburateurs.  Cool

Profiel  
 
Alcyone
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004

- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Gepost: 04 mei 2006 12:20 AM
  [ # 147 ]

Over carbs gesproken…

Het aantal auto’s dat ik heb of heb gehad is 7. Eentje daarvan heeft injectie. De rest allemaal carbs.

Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 04 mei 2006 12:46 AM
  [ # 148 ]
Alcyone schreef:

Over carbs gesproken…

Het aantal auto’s dat ik heb of heb gehad is 7. Eentje daarvan heeft injectie. De rest allemaal carbs.

Ik heb 3 auto’s met echte carburateur gehad (zwarte parel, grijze prul, GS) en 1 met carburateur plus autochoke. Rest is diesel of injectie geweest.

Sja, ik heb thuis een wasmachine die voor mij perfect de was doet. Waarom zou ik van die flauwe dingen als vooronsteking regelen of choken met de hand gaan doen als er ook oplossingen voor zijn die het uitstekend voor mij kunnen overnemen? Het is wel eens grappig om te choken en ik heb op een carburateur liever een goeie handchoke dan een automatische, maar bij injectie wordt t perfect voor je gedaan. Waarom moeilijk doen? Die elektronica regelt het veel fijner.

Profiel  
 
XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15749
Geregistreerd: 09-11-2004

- Ami 8 Club
Gepost: 04 mei 2006 12:53 AM
  [ # 149 ]

Juist: het e-woord…...; electronica, brrrr Exclamation  Wink

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 04 mei 2006 12:55 AM
  [ # 150 ]
XBXG schreef:

Juist: het e-woord…...; electronica, brrrr Exclamation  Wink

HAha, als er toch geen elektronica zou zijn: dan had ik ook geen geld kunnen verdienen om de turbodiesel (zonder elektronica trouwens) te laten rijden Razz

Profiel  
 
 
10 van de 12
« Eerste  < Vorige 8 9 10 11 12 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook