11 van de 12
« Eerste  < Vorige 9 10 11 12 Volgende > 
   
BX 14 RE type 1
Alcyone
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004

- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Gepost: 04 mei 2006 12:55 AM
  [ # 151 ]
XBXG schreef:

Juist: het e-woord…...; electronica, brrrr Exclamation  Wink

Ehm… ik ben bang Wouter, dat de Digit meer elektronica in het instrumentarium heeft zitten dan de BX 16V in haar injectiecomputer.

Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY

Profiel  
 
XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15749
Geregistreerd: 09-11-2004

- Ami 8 Club
Gepost: 04 mei 2006 12:58 AM
  [ # 152 ]
Alcyone schreef:
XBXG schreef:

Juist: het e-woord…...; electronica, brrrr Exclamation  Wink

Ehm… ik ben bang Wouter, dat de Digit meer elektronica in het instrumentarium heeft zitten dan de BX 16V in haar injectiecomputer.

Ja, dat weet ik wel, maar de motor loopt nog steeds als het dashboard niet meer zou werken. Ik krijg nu eenmaal de kriebels als ik bij nieuwe auto’s al die electronica onder de motorkap zie.  Wink

Maar we gaan een beetje ver OT geloof ik.  Surprisedops:

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 04 mei 2006 01:00 AM
  [ # 153 ]
XBXG schreef:

Maar we gaan een beetje ver OT geloof ik.  Surprisedops:

Hihi, er is ook niet veel meer te melden over het grijze prul. Hooguit dat ik binnenkort het grijze reserve interieur erin ga opslaan.

Profiel  
 
Alcyone
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004

- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Gepost: 04 mei 2006 01:03 AM
  [ # 154 ]
XBXG schreef:
Alcyone schreef:
XBXG schreef:

Juist: het e-woord…...; electronica, brrrr Exclamation  Wink

Ehm… ik ben bang Wouter, dat de Digit meer elektronica in het instrumentarium heeft zitten dan de BX 16V in haar injectiecomputer.

Ja, dat weet ik wel, maar de motor loopt nog steeds als het dashboard niet meer zou werken. Ik krijg nu eenmaal de kriebels als ik bij nieuwe auto’s al die electronica onder de motorkap zie.  Wink

Maar we gaan een beetje ver OT geloof ik.  Surprisedops:

Er is ergens wel een beetje conceptual continuity. De 14RE uitrusten met een zelf-programmeerbare ECU en injectoren is bijvoorbeeld heel goed te doen vandaag de dag. Ik vind injectie helemaal niet erg of verkeerd, als ik maar wel zelf het programma kan aanpassen Cool

Er zijn zelfs kits die kunnen werken met lambda sondes… Stel je voor: een BX 14 RE uit 1986 met kat, die voldoet aan de K9 norm Very Happy

Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 12 mei 2006 07:05 PM
  [ # 155 ]

Gisteren de type 1 uit de garagebox gehaald. Hij gaat even logeren bij mijn moeder. Haar vorige en laatste auto was trouwens mijn eerste auto (de zwarte parel). Dat is blijkbaar zo slecht bevallen dat ze voorlopig geen auto meer hoefde. Wink

Eens kijken of mijn moeder het (slechte) karakter van dit prul onder de duim weet te houden.

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 14 mei 2006 04:46 PM
  [ # 156 ]
mssl schreef:
mpostma schreef:

Gisteren de type 1 uit de garagebox gehaald. Hij gaat even logeren bij mijn moeder. Haar vorige en laatste auto was trouwens mijn eerste auto (de zwarte parel). Dat is blijkbaar zo slecht bevallen dat ze voorlopig geen auto meer hoefde. Wink

Eens kijken of mijn moeder het (slechte) karakter van dit prul onder de duim weet te houden.

En de BX is direct gespot in Deventer Very Happy !

Daar woont mijn moeder, dus die kans was idd best aanwezig Wink

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 18 mei 2006 01:05 PM
  [ # 157 ]

Ik quote ff uit het gespot draadje hier omdat het toch over de auto gaat en niet meer zozeer om het spotten.

mssl schreef:

Zowaar een type 1 gespot, met 127.804km Very Happy ! Ik zag alleen wel dat er een deuk(je) in een portier zat en dat het schuim zelfs uit de stoelen kwam zetten Shocked ! Daarom hadden ze blijkbaar stoelhoezen erover heen getrokken.

Het interieur is nog net niet tot stof wedergekeerd, maar dat zal niet lang meer duren. Moet je nagaan hoe slecht de kwaliteit is dat het al vergaan is met zo’n lage km-stand. Er ligt een TZD interieur te wachten om ingebouwd te worden.

mssl schreef:

Al met al, van de buitenkant op het eerste gezicht goed, maar aan de binnenkant moet nog wel een en ander gebeuren om haar toonbaar te maken.

Het heeft niet zo’n haast. Het rijden is er niet minder om (de subjectieve rijbeleving in de auto wellicht wel iets) en het is toch geen pronkding..

mssl schreef:

Voor de oplettende kijker, helemaal achterin kan je een deel van het dak van een BX break zien Razz ! Ooit al eens gepost.
Daarnaast is het dezelfde plaats (alleen +/- 6 parkeerplaatsen verder) waar ik ruim een maand geleden een leuke GTI uit 1987 had gespot!

Foto’s:

Foto 1:

Foto 2:

Foto 3:

Hij staat nu geloof ik aan de overkant bij de Worp (dus eigenlijk Twello). Er werd nog wat gebabbeld over banden. Er zit idd Toyo voorop. Ze hebben met name bij nat weer net zo weinig grip als Michelin banden in die maat maar rijden verder wel redelijk vergelijkbaar. Overignes was deze maat wielen een optioneel fabrieksaccesoire op de 14 modellen. Ik moet er niet meer aan denken om op 145 banden te rijden. Je raakt verwend met de (veel betere) eigenschappen van 185 banden.

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 04 juli 2006 01:11 PM
  [ # 158 ]

Inmiddels staat het hok weer bij mij voor de deur. Rijdt toch nog steeds best lekker. Zeker nu ik de voorstoelen heb vervangen door TZD materieel. Helaas had ik te weinig tijd om het hele interieur te doen. Dat komt morgen vanavond wel. In elk geval zit het al heel wat beter nu. Voor de looks zal het ook wel een dramatische verbetering worden, want die groene stoelhoezen zagen er *echt* niet uit.

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 04 juli 2006 02:23 PM
  [ # 159 ]
kakanox schreef:
Alcyone schreef:

Er is ergens wel een beetje conceptual continuity. De 14RE uitrusten met een zelf-programmeerbare ECU en injectoren is bijvoorbeeld heel goed te doen vandaag de dag. Ik vind injectie helemaal niet erg of verkeerd, als ik maar wel zelf het programma kan aanpassen Cool

Er zijn zelfs kits die kunnen werken met lambda sondes… Stel je voor: een BX 14 RE uit 1986 met kat, die voldoet aan de K9 norm Very Happy

Kortgeleden met een maat van me het programma in zijn Corsa GSI met 2.0 16V en throttlebodies herschreven voor de viergasmeting.

Dat is zo goed gelukt dat zijn opgefokte tweeliter minder uitstoot veroorzaakte dan de oorspronkelijk 1.6 16V Laughing

Humoristisch, zo’n discussie in een topic van een stokoud carburateurhok! Very Happy

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 07 juli 2006 02:54 AM
  [ # 160 ]
mpostma schreef:

Inmiddels staat het hok weer bij mij voor de deur. Rijdt toch nog steeds best lekker. Zeker nu ik de voorstoelen heb vervangen door TZD materieel. Helaas had ik te weinig tijd om het hele interieur te doen. Dat komt morgen vanavond wel. In elk geval zit het al heel wat beter nu. Voor de looks zal het ook wel een dramatische verbetering worden, want die groene stoelhoezen zagen er *echt* niet uit.

Nu alleen nog de deurpanelen.

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 11 juli 2006 03:30 AM
  [ # 161 ]

En ook de deurpanelen zitten er inmiddels in. Leuk voor de volgende eigenaar die zaterdag het roer over gaat nemen.

Topic mag wat mij betreft tegen die tijd op slot.

Profiel  
 
Simpele Ziel
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7097
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 11 juli 2006 03:33 AM
  [ # 162 ]

er is een tijd van komen en er is een tijd van gaan, de tijd van komen is geweest, en de tijd van gaan ook dus een slotje dan maar…

Bij nader inzien toch weer open…

BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  
 
hogervp
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8156
Geregistreerd: 15-08-2004

- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Gepost: 11 juli 2006 11:41 AM
  [ # 163 ]

Poeh, nu alweer verkocht Marten? Wel aan een forum-lid, dat zou mooi zijn. Kunnen we het verhaal en de foto’s blijven volgen.
Patrick

Iemand nog doneren?

Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 17 juli 2006 10:21 PM
  [ # 164 ]
hogervp schreef:

Poeh, nu alweer verkocht Marten? Wel aan een forum-lid, dat zou mooi zijn. Kunnen we het verhaal en de foto’s blijven volgen.
Patrick

De 14 RE is weg. Slotje!

Profiel  
 
Harm (verbannen)
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4105
Geregistreerd: 29-07-2004

Gepost: 17 juli 2006 10:21 PM
  [ # 165 ]

en ik had me zo verheugd op een sloopmeeting Crying or Very sad

Profiel  
 
 
11 van de 12
« Eerste  < Vorige 9 10 11 12 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook