yke schreef:Hoi,
@moyen,
als ik het mij goed herinner heb jij ook de strips onder aan de deuren weggehaald nietwaar? ivm het tegengaan van roest tch? (zo niet vergeet dan deze post) Daar zal ongetwijfeld ook lawaai onstaan.
Ik heb inderdaad de rubbers onderaan de deuren niet teruggeplaatst en dat bevalt mij prima. Bij mij lijkt de meeste herrie aan de bovenzijde van het achterraam te ontstaan. Ik ga inderdaad eens kijken hoe de rubbers zich daar gedragen.

Totaal aantal Berichten: 6515
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
bleudelta schreef:Bij mij hielp het aanpassen/vervangen van de raamgeleidingsrubbers (dus de fluwelige rubbers in het raamframe) heel erg. Dat spul krimpt of slijt, en dan krijg je in de achter-bovenhoek een beetje ruimte, en dus een boel windgeruis. De rubbers eruitgehaald, onder verstek afgesneden en aan elkaar gelijmd. Scheelt!
Hee, dit klinkt bekend. Ik ga er komend voorjaar eens op letten als ze weer uit de stalling komt. Zijn die rubbers lang genoeg om er wat af te snijden dan?
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)

Totaal aantal Berichten: 139
- CX 2200 super c-matic
- CX 2400 IE Prestige Automatic RHD
Je hoeft er maar een klein hoekje af te snijden, centimeterwerk, dus dat lukt wel. Je kunt natuurlijk voor de zekerheid ook nieuwe rubbers nemen - cxbasis laat ze nieuw maken -, dan weet je zeker dat de rubbers in die hoek goed aansluiten.
‘k heb groene vingers!! En sinds kort ook rooie.

Totaal aantal Berichten: 1745
- C1 Ambiance
- CX Gti
Heb je het ook eens geprobeerd door het verticale deel zover mogelijk in de sponning omhoog te manouvreren? Dan is nl de speling ook weg.
Die snee hoort er idd in omdat het een recht profiel is waar een hoek uitgesneden is zodat er een hoek van 90° gemaakt kan worden.
bleudelta schreef:Je hoeft er maar een klein hoekje af te snijden, centimeterwerk, dus dat lukt wel. Je kunt natuurlijk voor de zekerheid ook nieuwe rubbers nemen - cxbasis laat ze nieuw maken -, dan weet je zeker dat de rubbers in die hoek goed aansluiten.
Ernst http://members.ziggo.nl/ernst23/
“Toen puntje bij paaltje kwam werd de speer uitgevonden…”