2 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
   
vrouwen en auto’s = Schade
René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724
Geregistreerd: 27-04-2004

Gepost: 19 februari 2006 12:46 AM
  [ # 16 ]

Marten gaat Slijmen Very Happy


Wink

 

Profiel  
 
hel1
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2256
Geregistreerd: 13-06-2005

Gepost: 19 februari 2006 12:48 AM
  [ # 17 ]

als ik gisteren even op het forum geweest was, had ik me gisteren gemeld.

zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 19 februari 2006 01:17 AM
  [ # 18 ]
René van Maren schreef:

Marten gaat Slijmen Very Happy


Wink

Haha, wel goed dat je even waarschuwt Wink

Profiel  
 
René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724
Geregistreerd: 27-04-2004

Gepost: 19 februari 2006 01:19 AM
  [ # 19 ]

Te laat Crying or Very sad

 

Profiel  
 
PHoskam
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1130
Geregistreerd: 20-10-2003

- CX CX 25 GTI Turbo
- C5 C5 2.0 16v exclusive break ph2
Gepost: 19 februari 2006 01:59 AM
  [ # 20 ]

wat de officiele statistieken uitwijzen weet ik niet, maar de familie statistiek bij ons wijst wel een kant uit, hetgeen ik heb meegemaakt is altijd voortgekomen uit het niet gehinderd worden door enige vorm van kennis van het besturen van een auto door vrouwen.

Nog maar niet te spreken over mn moeder die ooit de dure velgen van pa’s 405 opschuurde door meters langs de stoep te rijden en over een van m’n exen weet ik ook nog wel eea te vertellen.

Daar wil ik overigens niet mee zeggen dat ze allemaal zo zijn, maar als iemand iets waar 9 maanden werk inzit in ene keer vergalt dan ben je redelijk pissed off en heb je je mening vaak overduidelijk klaar.

Wat is Citroën rijden toch formidabel !

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 19 februari 2006 02:14 AM
  [ # 21 ]
PHoskam schreef:

wat de officiele statistieken uitwijzen weet ik niet, maar de familie statistiek bij ons wijst wel een kant uit.


Alhoewel dat niet wil zeggen dat ze allemaal zo zijn, maar als een iemand iets waar 9 maanden werk inzit in ene keer vergalt dan ben je weleens te duidelijk.

Maar hetgeen ik heb meegemaakt is altijd voortgekomen uit het niet gehinderd worden door enige vorm van kennis van het besturen van een auto door vrouwen.

Nog maar niet te spreken over mn moeder die ooit de dure velgen van pa’s 405 opschuurde door meters langs de stoep te rijden….....

Hehe, wat een frustraties toch!  Ik kan me voorstellen dat je hardstikke geirriteerd bent als je CX op zo’n manier gedeukt wordt.

Toch. de vrachtwagenchauffeur die zodanig slingerde dat ik em niet meer kon ontwijken was toch een man. De persoon die mij in maart van het vorige jaar op een rotonde blijk gaf weinig verkeersinzicht op rotondes te hebben, was een jonge man (Extra Gevaarlijk volgens de statistieken). Blijkbaar krijgen ze tegenwoordig hun rijbewijs bij een pakje boter.

Onhandige (parkeer)manouvres met mijn auto’s die schade opleverden zijn zowel door mij Surprisedops, door ervaren mannelijke bestuurders (paaltje, PAALTJE) als door minder ervaren vrouwelijke bestuurders gepleegd. Vanuit mijn referentie heb ik dus duidelijk geen indruk dat dames onhandiger zijn dan heren. Van 1 schadegeval (ook spatbord achter) ligt de dader trouwens op het spreekwoordelijke kerkhof. Weet dus niet of het een vrouwelijke of mannelijk dader was.

Profiel  
 
PHoskam
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1130
Geregistreerd: 20-10-2003

- CX CX 25 GTI Turbo
- C5 C5 2.0 16v exclusive break ph2
Gepost: 19 februari 2006 02:24 AM
  [ # 22 ]

ach frustraties dat valt wel mee, das alweer weg, verzekering lost het op en ik hou er nieuwe banden aan over Wink

Maar de reactie van de veroorzaker als zoiets gebeurd die veroorzaakt wel wat irritatie.

Ze is er langs gelopen naar haar auto en stapt in rijd achteruit en zegt dan naderhand ik heb m echt niet zien staan en dacht dat ik tgen de stoeprand reed en duwde dus nog even door om de ‘stoep’op te rijden…......ja dan denk ik bij mezelf, wat doe je in een auto, is dat gek ?

Verder heeft ze het voor zover netjes mee opgelost, maar ze probeerde er wel bij te vermelden dat ik onhandig stond en het dus eigenlijk mijn eigen schuld was, maar al sta ik midden op de A2 als er iemand oprijd is ie fout.

maar verder niets dan lof over vrouwen en auto’s maar dan niet achter het stuur…...... Razz


heb ook de indruk dat er hier iemand meeleest die het er niet helemaal mee eens is, maar die heeft dan ook niks met citroën, ze wil een kever…..............

Wink  Wink  Wink  Wink  Wink

Wat is Citroën rijden toch formidabel !

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 19 februari 2006 02:41 AM
  [ # 23 ]

dan maar ff de koude cijfers van het CBS erbij gesnuffeld.
meerendeel van alle brokken piloten zijn mannen.
euh toeval?
kleinere schade’s kan ik zo rap niets gevonden krijgen.
zal zometeen eens de focwa ed bekijken of die er statistieken opna houden.
greets wupke
@bron is CBS.nl


Ontwikkeling aantal verkeersdoden
Weer iets minder verkeersdoden

Het aantal verkeersdoden in de eerste helft van 2005 was iets minder dan in dezelfde periode van 2004, maar fors minder dan twee jaar geleden. In de eerste helft van 2003 overleden nog 517 personen als gevolg van een verkeersongeval.
Verdere daling onder twintigers en tachtigers

Het aandeel twintigers en tachtigers onder de verkeersslachtoffers is in de eerste helft van dit jaar gedaald in vergelijking met de eerste helft van 2004. Vooral onder vijftigers, maar ook onder dertigers en veertigers is het aandeel juist toegenomen. Van de 368 verkeersdoden was bijna driekwart man. Dit aandeel verandert maar weinig in de tijd.

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 19 februari 2006 01:57 PM
  [ # 24 ]
kreazyV8wuppo schreef:

Van de 368 verkeersdoden was bijna driekwart man. Dit aandeel verandert maar weinig in de tijd.

HAha, dat noem ik nog eens krachtige natuurlijke selectie!

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27811
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 19 februari 2006 02:05 PM
  [ # 25 ]

is er dan ook rekening mee gehouden hoeveel km de man gemiddeld rijdt en hoeveel de vrouw?

ik denk dat de man gemiddeld toch meer km maakt in een jaar dan de gemiddelde vrouw.

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 19 februari 2006 10:26 PM
  [ # 26 ]
arjan_verkade schreef:

is er dan ook rekening mee gehouden hoeveel km de man gemiddeld rijdt en hoeveel de vrouw?

ik denk dat de man gemiddeld toch meer km maakt in een jaar dan de gemiddelde vrouw.

Tja, weet ik veul !!!
die cijfers benne van het CBS.
Dus ik weet het echt niet of hun daar rekening mee houden.
echter het is wel duidelijk dat een deel van die 75% mannen door roekeloos rijgedrag aan hun eind zijn gekomen, en over het algemeen is “de vrouw"ietwat behoudener in hun rijgedrag. dus ik denk dat het een het ander opheft.
oftewel het aantal vrouwelijke slachtoffers is lager ,niet vanwege de minder gereden kms, maar vanwege het feit dat ze domweg mindersnel 240 kmh gaan rijden, om ff te kijken hoe hard hun tuut kan, of het excuus hebben,dat ze ff de uitlaat moesten poetsen voor de APK.

mvgr wupke Wink

Profiel  
 
deur63
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2121
Geregistreerd: 11-11-2004

- BX Chic
Gepost: 21 februari 2006 10:39 AM
  [ # 27 ]
hel1 schreef:

goh, tegen dit soort intelligentie wil ik niet in gaan, toedeloe

Shocked

BX Chic (1991 / 1992) DP-JP-60 - ontschorst, verse APK! - topic
Fiat Grande Punto (2007) 27-TP-XJ - dagelijks vervoer van mijn vriendinnetje
Pontiac Trans Am (1986) foto 1 - foto 2

Check ook eens mijn site!

Profiel  
 
visapowerrr
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 515
Geregistreerd: 18-11-2005

- 2CV special
- Visa club
- Visa entreprise
- Ami grande comfort
- HY ex bb bus en brandweer manschappen auto
Gepost: 21 februari 2006 11:48 AM
  [ # 28 ]

bij ons staat t 1-1 Very Happy We hadden voor t eerst een auto met een kont. En dat was ik niet gewend. Toen ik achteruit indraaide tussen twee hegjes bleek daar net in dat hegje een paaltje staan. Ik hoor t blik nog ploppen.Shocked Maaruh t was gelukkig geen citroentje, dat verzacht de pijn. We hadden de auto alleen net een week, gelukkig was t geen nieuwe Degene die een keer achterop reed was toch weer een man Very Happy Qua boetes loop ik achter,nog maar 1 in 10 jaar. Mooi gemiddelde vind ik.

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 21 februari 2006 11:50 AM
  [ # 29 ]

Als ik in mijn omgeving kijk, dan zijn het vaak de dames die met kleine schades thuis komen. Maar de grotere schades nemen de mannen vol trots op hun hoor!
In de praktijk zie ik dan ook vak dat het de mannen zijn die op de linkerhelft zitten te bellen en zich rot schrikken als er een tegenligger aan komt. Of de figuren die heel rustig op de snelweg naar links kruipen en zich rot schrikken als er een auto “plotseling” naast hun zit.

Kortom heb ik het idee dat vele kerels hun kop er minder goed bij houden t.o.v. dames. Misschien omdat ze overmatig geroutineerd aan de slag zijn?
De dames in mijn omgeving hebben wel duidelijk een minder goed gevoel bij de auto. Ze weten niet precies hoe breed/lang de auto is enz. (paaltjes/stoeprandjes) Maar ze zijn wellicht daardoor vele malen allerter dan “wij mannen”.

Naar mijn idee hoef je niet een ster te zijn in fileparkeren om veilig te kunnen rijden. Opletten, dat is het halve werk.
Een goede bestuurder is in mijn ogen iemand die het beste in kan springen op andermans fouten. En dat kan alleen als je je kop er bij hebt.

Profiel  
 
EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5007
Geregistreerd: 03-08-2004

Gepost: 21 februari 2006 02:11 PM
  [ # 30 ]
patje74 schreef:

Een goede bestuurder is in mijn ogen iemand die het beste in kan springen op andermans fouten. En dat kan alleen als je je kop er bij hebt.

Vandaar ook dat ik onlangs de stelling op XCNL poneerde dat de kwaliteit van de automobilist voor een belangrijk deel af te lezen is aan:
het aantal schades (niet het aantal veroorzaakte, maar het totale aantal, dus gewoon je auto heel houden),
hoe snel je naar maximale no-claim bent gereden en daar bent gebleven
de hoeveelheid fanmail uit Leeuwarden.

Profiel  
 
 
2 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook