2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
   
Citroen CX25 TRD turbo2 inbouwproject (van 75pk -> 120pk)
Ds23man
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1240
Geregistreerd: 30-05-2005

Gepost: 17 maart 2006 10:17 PM
  [ # 16 ]

Schiet al aardig op, maar wat is dat vliegwiel roestig zeg.

GRG

.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)

Profiel  
 
Jules Unlimited
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 190
Geregistreerd: 16-01-2006

Gepost: 18 maart 2006 04:55 PM
  [ # 17 ]

Schiet al aardig op, maar wat is dat vliegwiel roestig zeg.

Komt omdat het blok dienst heeft gedaan als graafmachientje en dus waarschijnlijk weer en wind heeft moeten verduren.
Ik ben niet bang van een beetje roest dus dat poets ik er wel af!

Ben net bezig geweest met het kachelhuis uitelkaar halen om de verwarmingsradiateur en aircoverdamper te testen op lekkages.
Heb dat huis gekocht van de week en ben dus ook van plan om een airco in te bouwen in de cx.
Maar ik had het huis liever niet uitelkaar gehaald. Wat een gepruts om het weer netjes op elkaar aan te sluiten.

Dus als iemand nog een aircopomp, condensor en leidingen heeft liggen?
Let me know Cool Zodat ik er lekker cooltjes bij zit van de zomer

Citroen CX2200 Diesel 1979
Triumph TR6 (1972)

Profiel  
 
Ds23man
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1240
Geregistreerd: 30-05-2005

Gepost: 18 maart 2006 08:20 PM
  [ # 18 ]

Kijk maar uit met dat vliegwiel, als de roest te diep zit, moet je hem afdraaien. Succes met kachelhuis, is een ramp qua in en uitbouwen!

GRG

.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)

Profiel  
 
Jules Unlimited
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 190
Geregistreerd: 16-01-2006

Gepost: 30 maart 2006 01:47 PM
  [ # 19 ]

Gisteren de laatste hand gelegd aan het motorblok:
-nieuw krukaskeerring
-nieuw vliegwiel lager
-nieuwe nokkenaskeering en lager
-V-snaren vervangen

Gisteren de aandrijfas van de 75pk diesel erin gezet, maar ik merkte dat het tussenlager een beetje versleten was. Gisteren een nieuw lager gekocht, maar aangezien ik geen brander of pers heb kreeg ik dit klusje niet voor elkaar Mad

Vanmorgen maar even langs de werkplaats gegaan van de TUE.
Daar de werkplaatsman aangesproken of hij mij even wilde helpen. Geen probleem Razz Wij samen naar de pers - Even een brugje bouwen om het lager te ondersteunen. En persen maar!  Shocked Pas bij 5 Ton ging die krimpverbinding los en kwam het lager ook los.
Vervolgens met inductie het lager warm gemaakt om het vervolgems met de hand erop te schuiven en zo ook met de metalen krimpring (die moest wel wat warmer worden gemaakt om er vervolgens met het handje opgeschoven te worden.  Very Happy

Goed gereedschap is het halve werk. Dit geld zeker voor dit klusje, want binnen 15 minuten was het lager vervangen.
Betaal ik toch niet voor niets collegegeld meer Twisted Evil

Citroen CX2200 Diesel 1979
Triumph TR6 (1972)

Profiel  
 
Jules Unlimited
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 190
Geregistreerd: 16-01-2006

Gepost: 04 april 2006 12:16 PM
  [ # 20 ]

Starten

Ongelooflijk maar waar! Voor de eerste keer voorgloeien en de motor startte meteen.
Hij loopt netjes Very Happy
Nu nog de rechter aandrijfas plaatsen en ik mis een rubberen slang voor naar de waterkoeler onder de oliefilter. Die zit er op een gewone diesel geen op.
Ook is de uitlaat van de gewone diesel kleiner dan van een turbo diesel. Ik weet niet of dit nu een probleem is als de uitlaatbocht over gaat in een kleinere pijp.
Er zullen vast nog wel andere problemen komen, maar daar vinden we dan wel iets op.

Citroen CX2200 Diesel 1979
Triumph TR6 (1972)

Profiel  
 
Ds23man
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1240
Geregistreerd: 30-05-2005

Gepost: 04 april 2006 01:07 PM
  [ # 21 ]

Ik zal vanavond eens even kijken of dat koelwaterslangetje hetzelfde is als op de GTI Turbo.

GRG

.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)

Profiel  
 
Jules Unlimited
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 190
Geregistreerd: 16-01-2006

Gepost: 04 april 2006 02:12 PM
  [ # 22 ]

Jouw intercooler zit er netjes onder (nadat ik hem natuurlijk goed heb gepoetst en de metalen delen heb gespoten Wink )
Ik zal nog wel eens een fototje maken en posten.
Het slangetje van de warmtewisselaar naar het blok heb ik, maar ik mis de slang van de auto naar de warmtewisselaar. :photo

 

Ik zal vanavond eens even kijken of dat koelwaterslangetje hetzelfde is als op de GTI Turbo.

GRG

Oops:
Ik zie dat ik het slangetje wel heb, maar dat ik deze eraf heb gehaald toen ik de motor ben gaan schoonmaken en reviseren.
Scheelt weer in zoeken!

Citroen CX2200 Diesel 1979
Triumph TR6 (1972)

Profiel  
 
Ds23man
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1240
Geregistreerd: 30-05-2005

Gepost: 20 april 2006 01:41 AM
  [ # 23 ]

Jules, hoever ben je, het is zo stil van jouw kant.

GRG

.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)

Profiel  
 
Jules Unlimited
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 190
Geregistreerd: 16-01-2006

Gepost: 20 april 2006 02:41 PM
  [ # 24 ]

De motor ligt erin en alles is aangesloten en hij draait!
Maar ik ben op zoek naar een uitlaat en radiateur omdat de uitlaat en radiateur die er nu op zit te klein zijn. Ik wil namelijk niet het risico lopen om de motor kapot te draaien.
Maar ik heb er al mee gereden. Rolling Eyes
De temperatuur meter werkt nog steeds niet en dat is dus link als de radiateur al te klein is! En ik heb ergens een uitlaat gevonden, maar ik krijg geen reactie op mijn bieding en er staat geen telefoonnummer bij!
Dus overweeg ik om een compleet nieuwe uitlaat te bestellen bij Bosal.

Citroen CX2200 Diesel 1979
Triumph TR6 (1972)

Profiel  
 
Ds23man
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1240
Geregistreerd: 30-05-2005

Gepost: 20 april 2006 02:47 PM
  [ # 25 ]
Jules Unlimited schreef:

De motor ligt erin en alles is aangesloten en hij draait!
Maar ik ben op zoek naar een uitlaat en radiateur omdat de uitlaat en radiateur die er nu op zit te klein zijn. Ik wil namelijk niet het risico lopen om de motor kapot te draaien.
Maar ik heb er al mee gereden. Rolling Eyes
De temperatuur meter werkt nog steeds niet en dat is dus link als de radiateur al te klein is! En ik heb ergens een uitlaat gevonden, maar ik krijg geen reactie op mijn bieding en er staat geen telefoonnummer bij!
Dus overweeg ik om een compleet nieuwe uitlaat te bestellen bij Bosal.

Ik heb nog radiateur liggen, volgens mij zijn die van de trd en gti turbo hetzelfde.

GRG

.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)

Profiel  
 
trxke
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1377
Geregistreerd: 08-01-2005

- CX 25 GTi Turbo
- CX Prestige IE 5-bak
- CX 22 RS (break)
- C5 2.0i 16v break Athena
- Xantia Break 2.0i Turbo CT
- C5 2.0i 16v Exclusive break
Gepost: 20 april 2006 03:38 PM
  [ # 26 ]
Ds23man schreef:
Jules Unlimited schreef:

De motor ligt erin en alles is aangesloten en hij draait!
Maar ik ben op zoek naar een uitlaat en radiateur omdat de uitlaat en radiateur die er nu op zit te klein zijn. Ik wil namelijk niet het risico lopen om de motor kapot te draaien.
Maar ik heb er al mee gereden. Rolling Eyes
De temperatuur meter werkt nog steeds niet en dat is dus link als de radiateur al te klein is! En ik heb ergens een uitlaat gevonden, maar ik krijg geen reactie op mijn bieding en er staat geen telefoonnummer bij!
Dus overweeg ik om een compleet nieuwe uitlaat te bestellen bij Bosal.

Ik heb nog radiateur liggen, volgens mij zijn die van de trd en gti turbo hetzelfde.

GRG

De radiatoren zijn inderdaad gelijk voor GTiT en TRDT2

Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.

Profiel  
 
Jules Unlimited
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 190
Geregistreerd: 16-01-2006

Gepost: 20 april 2006 05:37 PM
  [ # 27 ]

Als de radiateur hetzelfde is en hij is nog goed dan moet je maar zeggen wat je ervoor wilt hebben!
Ik zou de auto graag afkrijgen!

Via marktplaats kan ik aan een uitlaat komen van een Turbo serie1.
Ik weet nog geen bouwjaar van de CX waar deze uitlaat onder vandaan komt.
Wel weet ik uit de folder van Bosal dat er maar 2 typen uitlaten zijn voor de diesel! namelijk deze:

 

De eerste is exact hetzelfde als de uitlaat die onder mijn serie2 75pk diesel ligt. (dus serie1=serie2)
Maar zou een serie1 turbo uitlaat passen onder mijn auto?
Ik denk dat deze er wel onder te maken is, aangezien de 75 pk uitlaat van 1981 tot 1991 gevoerd is! dan zal de serie 1 turbo uitlaat toch ook wel passen!

Citroen CX2200 Diesel 1979
Triumph TR6 (1972)

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 21 april 2006 04:03 PM
  [ # 28 ]

Als je de keuze hebt om een nieuwe uitlaat te kopen, neem dan een Walker, en geen bosal.
bij bosal gebruiken ze een ander buigproces waardoor de uitlaat in de bochten knikt.
bij walker gebruiken ze een doorn bij het buigen, waardoor de uitlaat gelijk van dikte blijft.
een aanzienlijk verschil is merkbaar.

tevens zou ik sterk overwegen om een nieuwe radiator te nemen.
ik rij al 10 jaar in diverse turbo 2’s
en je bent echt van een boel elende af als je een nieuwe neemt.
ze zijn niet goedkoop, maar wel de beste oplossing.  €250,-
je temp. blijft ook bij 35 graden buiten, rond de 85 tot 87 hangen.

en voor over verhitting zijn ze erg gevoelig.
mocht hij toch warmer worden dan dit, is het aan te raden om het deksel aan de zijkant van de cilinderkop even te verwijderen.
hier achter zit een pijpje die het koel water rechtstreeks op de cilinders spuit, waneer de motor lange tijd op gewoon koelwater heeft gereden wil deze wel eens weg geroest zijn.


succes

Profiel  
 
Jules Unlimited
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 190
Geregistreerd: 16-01-2006

Gepost: 21 april 2006 08:50 PM
  [ # 29 ]

Ik zal wel eens navragen bij RDN in Waalwijk wat een nieuwe radiateur kost.
Maar aangezien ik afgelopen 2 weken 3 bekeuringen binnen heb gekregen moet ik wel even aan de kleintjes denken! Surprisedops:
Wat zal ik blij zijn als ik afgestudeerd ben! Nog even doorbijten, maar dan moet de CX natuurlijk ook klaar zijn.

Citroen CX2200 Diesel 1979
Triumph TR6 (1972)

Profiel  
 
ernst23
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1745
Geregistreerd: 18-09-2004

- C1 Ambiance
- CX Gti
Gepost: 23 april 2006 06:02 PM
  [ # 30 ]

Ik koop mijn radiateurs (BX en CX tot nu toe) bij http://www.bogamat.nl en die haalt ze inderdaad bij RDN. Bogamat zit altijd vele tientjes onder de prijs waarvoor andere ze kunnen leveren. Als het goed is zou rechtstreeks bij RDN niet veel moeten schelen.
Het was een orginele Behr en kostte voor mijn 2400 GTi 132 euro terwijl hij volgens mij bij iddstechnique (ook een goedkoop adresje) zo’n 195 euro kostte. Een telefoontje kan geen kwaad en je woont in de buurt zie ik.

Ernst http://members.ziggo.nl/ernst23/
“Toen puntje bij paaltje kwam werd de speer uitgevonden…”

Profiel  
 
 
2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook