Graag jullie advies, commentaar en hulp bij het volgende.
Ik rijd nu een 19 GTi uit 1987. Geweldig fijne BX! Ik kocht ‘m met 147.000 km, ik ben intussen al over de 190.000 gegaan. Hij gaat akelig hard naar de 2 ton dus.
Nou gaat de GTi nooit meer weg, ik heb er al zo veel geld in gestopt dat dat ook eigenlijk niet meer kan. Bovendien is ‘t zo’n geweldig leuke BX om te rijden, die blijft dus.
Alleen is 35.000 km per jaar best veel. En hoewel ik het idee heb dat zelfs zo’n oud beestje het alleen maar fijn vindt om veel (lange stukken) te rijden, gaat het wel erg hard als ie nog 10 jaar bij me blijft.
Nou heb ik eens zitten rekenen. Stel dat ik een diesel erbij koop, en 25.000 in de diesel en 10.000 in de gti ga rijden. Dan ben ik nog altijd bijna 400 euro per jaar goedkoper uit, als je alle vaste kosten meerekent en brandstof.
Wat zouden jullie doen? Gewoon een diesel erbij kopen?
Re: een Diesel voor Erbij?
Harm schreef:Wat zouden jullie doen? Gewoon een diesel erbij kopen?
ja, dan zou ik dat wel doen. een lekkere turbo d natuurlijk, dat spreekt. kan je meteen weer hard aan de slag om alle opties er op te krijgen.
zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar

Totaal aantal Berichten: 7072
- BX Sport MK2
- AX GT chic
verstandig doe je goed aan om te doen
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Nou het zou dan een ongeblazen diesel worden, lekker hufterproof en zuinig.
Ik heb een leuke zien staan in Brielle bij een dealer, eigenlijk wil ik in elk geval eentje met elektrisch open dakje erin. Hesselink heeft er eentje staan, een automaat zelfs, maar die heeft al meer dan 4 ton gedraaid.

Totaal aantal Berichten: 2485
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Een automaat is wel errug lekker. Dan zou eigenlijk een automaatkenner ff moeten rijden in dat ding. Een blok vervangen is op zich niet zo’n probleem maar zie maar eens een goede bak te vinden. Vaak transmissieolie vervangen is altijd goed.
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY
Nou hij is sinds 170.000 km bij Hesselink in onderhoud geweest, dus ik vertrouw er blindelings op dat dat allemaal netjes is gebeurd. Maar 4 ton vind ik toch wel erg veel, en heel goedkoop issie niet

Totaal aantal Berichten: 771
- BX 1600 tzi automaat
Je moet gewoon een leuke bx diesel erbij kopen een simpele uitvoering kan er ook weinig aan kapot gaan en dan leeft je GTI ook wat langer D D
Citroen Bx 1.6 TZI Automaat 1991 117.000km
Citroen Jumpy 2020 6700km
Citoen C5 exclusieve 2006 172.000
Peugeot 205 generation 1997 101.000km
Peugeot 205 xad bestel 295.000
Een simpele uitvoering? dacht ‘t niet! ik wil een TZD, met origineel open dak
Harm schreef:Een simpele uitvoering? dacht ‘t niet! ik wil een TZD, met origineel open dak
Doen!, 2 BX en nog goedkoper ook
Word je GTI een soort van prestige object..
BMW E91 30D Touring, BMW E36 320i Cabrio
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Doen!, 2 BX en nog goedkoper ook
Word je GTI een soort van prestige object..
Sja… in gedachten heb ik ‘m al hoor Een setje morettes heb ik nog liggen, bumperlip en armsteun kan ik terugvorderen van m’n broer, en een visgraat-gti-interieur heb ik ook nog reserve. Maar dan denk ik eerder dat ik ‘m origineel houd
19 TZD erbij? Meteen doen. Alleen pas wel op dat het lastig kan zijn de “liefde” goed te verdelen tussen 2 auto’s… Voorbeeld: bouw je bij de GTI xantia klauwtjes in, dan wil je dat bij de diesel misschien ook wel omdat je hem anders niet lekker vind remmen. Zelfde geld voor accesoires als airco of goed klinkende audio.
Als je je in een ongeblazen diesel lekker instelt op rust en relaxedheid dan is de GTI helemaal feest qua fun en snelheid.
wat dacht je van lpg in de gti
@Marten:
Daar zat ik ook al een beetje mee… misschien moet ik de TZD dan maar als comfortabele km-vreter houden en er wat minder geld in stoppen. Ik heb nog een radio liggen, speakers misschien ook wel. Die remklauwen vind ik dan belangrijker op de GTi vanwege de prestaties, en een extra airco ritsel ik ook wel ff
Enne lpg in de gti? dacht ‘t niet !
mpostma schreef:19 TZD erbij? Meteen doen. Alleen pas wel op dat het lastig kan zijn de “liefde” goed te verdelen tussen 2 auto’s… Voorbeeld: bouw je bij de GTI xantia klauwtjes in, dan wil je dat bij de diesel misschien ook wel omdat je hem anders niet lekker vind remmen. Zelfde geld voor accesoires als airco of goed klinkende audio.
Als je je in een ongeblazen diesel lekker instelt op rust en relaxedheid dan is de GTI helemaal feest qua fun en snelheid.
Lekker de TZD erbij nemen als hufterprrof bakkie, niets aan aanpassen alleen onderhouden
Ik ben zelf hard aan het denken om als de 16v eruit niet voor de xantia te gaan maar om een TZD met of zonder turbo te nemen…dat onthaast behoorlijk heb ik het idee en is wat vriendelijker voor mijn portemonai. Ik heb even uitgerekend maar als ik zo door blijf rijden rij ik al ruim 30.000km zonder de woon werk km’s meegerekend
BMW E91 30D Touring, BMW E36 320i Cabrio
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Het dilemma met een werkpaard is altijd: waarom zou ik mijn praalwagentje volhangen met allemaal handige luxe als je de meeste kms in een werkpaard aflegt? De luxe en opsmuk heeft ook als doel om het te kunnen gebruiken. Dus in de praktijk zal een km-vreter ook een redelijk uitrustign moeten hebben, anders ga je namelijk veel meer in je praalwagen rijden omdat die nu eenmaal fijner is. Zeker als de praalwagen een uitstekende km-vreter is.
Dus ik denk niet dat dat werkt: een basic werkpaard zonder franje. Die ga je vanzelf weer opleuken.
Ik heb de rest niet gelezen, maar dit is natuurlijk het excuus voor het kopen van een Visa 17 rd
Ik ga wel mee als je ‘m op gaat halen