Totaal aantal Berichten: 27973
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
citroenc2 schreef:wat dacht je van lpg in de gti
zou ik ook overwegen.
als je 400 euro per jaar bespaard, daar moet wel 2 auto’s van onderhouden en nog een 2de van kopen
lijkt me iets om nog even goed door te rekenen
verder lijkt het me als je je 2de BX koopt ook direct weer kosten krijg aangezien je geen BX kan kopen weer 0,0 onderhoud aan zit
Caroline81 schreef:Ik heb de rest niet gelezen, maar dit is natuurlijk het excuus voor het kopen van een Visa 17 rd
Ik ga wel mee als je ‘m op gaat halen
Haha, een Viesel
als je 400 euro per jaar bespaard, daar moet wel 2 auto’s van onderhouden en nog een 2de van kopen
verder lijkt het me als je je 2de BX koopt ook direct weer kosten krijg aangezien je geen BX kan kopen weer 0,0 onderhoud aan zit
Heb ik aan gedacht… maar het geld is er in principe gewoon, en het is tenslotte ook een soort hobby. Mag wat kosten dus

Totaal aantal Berichten: 27973
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Harm schreef:als je 400 euro per jaar bespaard, daar moet wel 2 auto’s van onderhouden en nog een 2de van kopen
Heb ik aan gedacht… maar het geld is er in principe gewoon, en het is tenslotte ook een soort hobby. Mag wat kosten dus
oke
dan zie ik 2 voordelen:
- je spaart je GTi
- je heb een reserve auto voor als er 1 ff niet zo best doet
Nog een voordeel:
- gewoon eens ergens ver weg naartoe karren kan op 1 tank en kost niet zo veel
- zo’n diesel rijdt lekker relaxed

Totaal aantal Berichten: 6351
- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
- Berlingo Multispace
Ik heb ongeveer het zelfde gedaan. Ik heb om de XM en de CX te sparen een BX TGD gekocht in Januari. Vooral de XM zuipt met zijn automaat in stads- en regionaal verkeer nogal dus de diesel verdient zich terug en de tellerstanden van de anderen lopen niet zo hard op. Daarnaast ben ik blij dat de BX alle pekel opvangt, hij is daar toch beter tegen bestand dan een CX.
Het gebrek aan comfort kan ik mee leven hoewel het een vrij eenvoudige ongeblazen diesel is. Het enige wat ik echt mis is een open dak. Wel heb ik een BX gezocht met stuurbekrachtiging en centrale vergrendeling, want dat zijn voor mij toch wel basisgemakken. Een open dak was leuk geweest, maar ja, een gat zagen kan altijd nog.
De stereoinstallatie omvat een radiocassetteding met vier voorkeuzezenders, precies genoeg, en een paar goedkope speakers uit een vorige BX. Niet schokkend, maar wel genoeg.
Het grote voordeel is dat een audio-installatie van 30 euro en 70pk op iets meer dan 1000 kilo relativerend werken. Ik waardeer de stereoset thuis en de GtiT alleen maar meer na eerst een paar uur in de BX te hebben gezeten. Niets ten nadele van de BX overigens, het is een trouwe reisgezel.
Groet,
L
mpostma schreef:Caroline81 schreef:Ik heb de rest niet gelezen, maar dit is natuurlijk het excuus voor het kopen van een Visa 17 rd
Ik ga wel mee als je ‘m op gaat halenHaha, een Viesel
Ook geinig, maar denk niet dat Harm op een Visa zit te wachten. Ik wel, maar ik heb al een Vieschel.
ON-TOPIC:
Gewoon doen Harm. De balans tussen diesel en benzine rijden is perfect. Ik heb voor de lange baan de BX ARMY, en voor de korte stukje in de buurt dat brulijzer van een GTi van mij. Zeker omdat je vaak voor je werk het hele land doorcrossed, gewoon lekker relaxte dieseltje erbij. Natuurlijk wel met cruise-control.
Test

Totaal aantal Berichten: 8165
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
Een diesel is een hele goede optie, maar ik ben bevooroordeeld want ik zweer bij dieselmotoren. De ongeblazen zijn erg zuinig en zeer betrouwbaar. Voor woon-werk verkeer inderdaad uitstekend geschikt al ben ik onlangs gezwicht voor meer luxe en echte vering! Wellicht dat je bij Hesselink nog korting kan bedingen, je ruilt niks in tenslotte. Misschien is dit nog een optie:
.
Is bij mij in de buurt te koop (Kop van Noord-Holland). Een nee ik heb geen aandelen in dat bedrijf, tis gewoon een fraaie BX Turbodiesel
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Ik geloof dat Harm dan toch echt voor een atmosferische diesel ging. En zowiezo geen break. Wordt toch echt een berline, tenminste als ik Harm goed heb ingeschat.
Test
mwah een break zou ik nog wel overwegen hoor, maar die zit qua belasting wel weer een klasse hoger toch? Maar eigenlijk vind ik een break niet zo mooi
En het lijkt me juist zo leuk om zo’n lekker trage ongeblazen diesel te hebben, ik heb een erg mooi exemplaar op het oog.
Harm schreef:mwah een break zou ik nog wel overwegen hoor, maar die zit qua belasting wel weer een klasse hoger toch? Maar eigenlijk vind ik een break niet zo mooi
En het lijkt me juist zo leuk om zo’n lekker trage ongeblazen diesel te hebben, ik heb een erg mooi exemplaar op het oog.
nou, gewoon doen dus
zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar
Harm schreef:mwah een break zou ik nog wel overwegen hoor, maar die zit qua belasting wel weer een klasse hoger toch? Maar eigenlijk vind ik een break niet zo mooi
Breaks zijn niks zwaarder hoor. De Break van mijn moeder weegt 1019, en mijn GTi 1010. Pas over de 1050 kilo ga je een trapje hoger in belasting.
Ongeblazen BX Diesel rules!!
Test

Totaal aantal Berichten: 8165
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
Ik heb 13 jaar met heel veel plezier in een ZX D gereden. Ga voor die ongeblazen diesel! Doen.
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Juist, Een Turbo D is wel geinig, maar lang niet zo hufterproof als een gewone dieschel. Zeker als je een GTi gewend bent, kun je nog eens doorgassen. (Wel met warme motor uiteraard).
Test
Ach voor het betere scheurwerk heb ik dan de GTi, voor het comfortabel goedkoop km-vreten de TZD…
Een break vind ik toch eigenlijk niet zo mooi, en als ik veel moet vervoeren leen ik de transit van m’n vader