wegenbelasting??
TZD Turbo dan toch neem ik aan?
voge schreef:wegenbelasting??
TZD Turbo dan toch neem ik aan?
Ach, ik moest al aardig doortrappen om die ingereden TZD van wouter bij te houden dus een TZD is goed zat. En die wegen belasting…gaat rap hoor:
1:18 a 1 euro en een beetje
of 1:10(50%stad50%snelweg) a 1.40…
En dan nagaan dat ik als ik mijn woon/stage/school km’s niet mee tel al richting de 25000km pj ga… ops:
BMW E91 30D Touring, BMW E36 320i Cabrio
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Simpele Ziel schreef:voge schreef:wegenbelasting??
TZD Turbo dan toch neem ik aan?Ach, ik moest al aardig doortrappen om die ingereden TZD van wouter bij te houden dus een TZD is goed zat.
:
rb schreef:Simpele Ziel schreef:voge schreef:wegenbelasting??
TZD Turbo dan toch neem ik aan?Ach, ik moest al aardig doortrappen om die ingereden TZD van wouter bij te houden dus een TZD is goed zat.
:
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Aardig doortrappen met een 1.9 16V om een 1.9 TZD bij te houden ?
Hier klopt iets niet.
Als het nou een TZD-turbo was geweest…had ik me er nog iets bij kunnen voorstellen.
Het klopt uberhaubt al niet dat wouter mij tegenkwam en niet omgekeerd
Tsja, ik ben nog steeds een arme student en denk dus aan mijn brandstof verbruik(met een benzine auto moet je dat ook).
En daar hoort wel bij om bij 2500tpm over te schakelen, maar niet om al op de weg van de benzinepomp naar de oprit 100 km pu te rijden…
Toen ik merkte dat wouter op mijn uit liep moest ik het pedaal toch even vloeren om hem niet uit het oog te verliezen..
Maargoed, we gaan een beetje off-topic, ik zoek namelijk een tzd(of AX D i.p.v de GTI en niet erbij
Ex BX 16v, Ex AX GTI
- Als het een TZD turbo was, had ik gevraagd of SZ niet heeft leren terugschakelen in zijn rijlessen.
- Omdat het een 19TZD is, vraag ik me af of die 160 paarden nog wel aanwezig zijn.. ops:
Sorry, maar een 1.9 monopoint rijdt een 19TZD aan moes.
OF gaf je XBXG maar een voorsprongetje om het verschil niet al te groot te laten lijken?
Serieus: een BX TZD heeft meestal flink wat gelopen, daarbij zijn de vaste lasten ook niet laag.
Een AX D zou ik helemaal niet doen, vanwege het feit dat de benzine uitvoeringen ook erg zuinig zijn en daarbij ook nog een glimlach op je gezicht toveren: rijplezier is aanwezig. Sla alleen de 1.0 over en probeer een minimaal een 11 en het liefst een 14TGS (met lange bakverhoudingen) te vinden. Kost geen drol, rijdt 1:15 of zuiniger, en de 14 doet 0-100 binnen 10 sec (als je stiekum toch haast hebt ).
rb schreef:- Als het een TZD turbo was, had ik gevraagd of SZ niet heeft leren terugschakelen in zijn rijlessen.
- Omdat het een 19TZD is, vraag ik me af of die 160 paarden nog wel aanwezig zijn..
ops:
OF gaf je XBXG maar een voorsprongetje om het verschil niet al te groot te laten lijken?
Een 16v komt tot leven na de 4500 toeren grens, ik vind het al een drama dat ik 3000 toeren maak met 100 km pu…
Maar eenmaal tot leven is er maar weinig wat mij in kan halen Enkele moderne GTI’s E-klasse’n en 5 serie’s hebben lelijk op hun neus gekeken
Normaal rijdt ik dan ook met een gangetje van zo 90/95 km pu…
Ex BX 16v, Ex AX GTI
rb schreef:- Als het een TZD turbo was, had ik gevraagd of SZ niet heeft leren terugschakelen in zijn rijlessen.
- Omdat het een 19TZD is, vraag ik me af of die 160 paarden nog wel aanwezig zijn..
ops:
Ach, een 16v heeft onderin natuurlijk niet veel kracht. ALs je dan bij de 2500 toeren gaat schakelen vraag je om problemen. FF 2 tikjes terug en de diesel is echt helemaal pleite in je achteruitkijkspiegel.
Simpele Ziel schreef:Maargoed, we gaan een beetje off-topic, ik zoek namelijk een tzd(of AX D i.p.v de GTI en niet erbij
Ik wil me nergens mee bemoeien hoor ....maar als het een BX diesel zou worden, zou ik voor een TZD-turbo gaan.
Kost net zo veel in WB als een gewone TZD en rijd net zo zuinig….zo niet zuiniger.
Maar wel lekker fel met optrekken….ik mis hem nog dagelijks.
Vandaag mail gehad van de dealert, het ding staat zaterdag klaar. Alleen nog even de apk doen zei ie
Dus ik heb ‘m al verzekerd, ik begin al te geloven dat ‘t echt doorgaat
Ik moet bekennen dat ik toen best veel gas gaf hoor :bananna
Maar dat zul je wel hebben gezien aan die zwarte rookwolk die toen uit de uitlaat kwam.
Serieus: een TZD is hartstikke leuk, en zeer robuust. Maar of het precies is wat jij zoekt? Weet ik niet.
Dat Harm die keuze wel heeft gemaakt begrijp ik wel. Wil ‘m binnenkort wel zien.
Harm, kom je ermee naar de ALV van de BX Club aanstaande zaterdag?
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Bram schreef:Simpele Ziel schreef:Maargoed, we gaan een beetje off-topic, ik zoek namelijk een tzd(of AX D i.p.v de GTI en niet erbij
Ik wil me nergens mee bemoeien hoor
....maar als het een BX diesel zou worden, zou ik voor een TZD-turbo gaan.
Kost net zo veel in WB als een gewone TZD en rijd net zo zuinig….zo niet zuiniger.Maar wel lekker fel met optrekken….ik mis hem nog dagelijks.
Wel weer een tikkie lastiger te vinden, zeker met beperkt budget…
En als het hard moet dan kan ik beter de 16v houden..
Alleen ik zie het nog wel gebeuren dat iemand het niet kan hebben dat zo’n semi-klassieker zo jagen kan….
Zo was de eigenaar van de Porsche bij het stoplicht ook niet vrolijk…
Eerst kleeft hij bij jan en allemaal, gaat ze dan rechts voorbij en toetert. Bij het 1e stoplicht staat hij in de linkerbaan, en ik rechts(want ik rijd RECHTS) Vervolgens lukt het de porsche eigenaar niet om mij in te halen wat weer een lichtsignaal in mijn binnenspiegel opleverde en getier bij het 2e stoplicht…
(BTW, porsche was een spoilerloze 911 uit +/-1970..)
Ex BX 16v, Ex AX GTI
XBXG schreef:Ik moet bekennen dat ik toen best veel gas gaf hoor :bananna
Maar dat zul je wel hebben gezien aan die zwarte rookwolk die toen uit de uitlaat kwam.
Serieus: een TZD is hartstikke leuk, en zeer robuust. Maar of het precies is wat jij zoekt? Weet ik niet.
Dat Harm die keuze wel heeft gemaakt begrijp ik wel. Wil ‘m binnenkort wel zien.![]()
Ik kon het ook niet laten om het pedaal te vloeren toen ik merkte dat ik afdreef, wilde ook geen klever zijn of opdringerig over komen
Rookpluimen heb ik niet gemerkt, bovendien zit ik toch nog in de fase dat elk pluimpje rook of ietwat vreemde lucht(zelfs de geur van mest) mij meteen doet denken dat het mijn auto is die de geest geeft.
ops:
Hoezo vertrouwen ops:
Maargoed, ik kocht een 16v omdat het
a. een bijzondere auto is
b. ik persé een auto wilde hebben nog voor ik mijn rijbewijs had
c. ik het niet zou kunnen verkroppen dat er een auto naast me zou staan die sneller is dan ik ben…Al helemaal geen BX
d. het een hydraupneutmaat is met GTI prestatie’s
Maar we gaan flink off-topic..
Ex BX 16v, Ex AX GTI
XBXG schreef:
Ik geloof niet dat Harm zin had aan een middagje vergaderen. Ik ben er wel, en had Harm’s TZD ook gaarne bezichtigd. Nu zullen we, vrees ik, moeten wachten tot het weekend van de 8ste en 9de april. (Forum-meeting+tourrit BX club).
Jij komt dus wel Wouter? (Mooi, kun je op mij stemmen>>voorzitter technische commisie)
Test