2 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
   
SM -> XM
Richard Kruizinga
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 194
Geregistreerd: 14-07-2004

Gepost: 14 juli 2004 03:30 PM
  [ # 16 ]

Ik vind de XM iets weghebben van de Snoek: aflopende daklijn en sterk naar voren lopende motorkap.

Lijkt dus wat mij betreft een lijn in te zitten, want de C6 lijkt op de CX. Om en om dus.

Citroën XM 2.9 V6-24V Exclusive 1999 / 210.000 km (juni 2009)

Profiel  
 
rocco
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2516
Geregistreerd: 30-07-2003

Gepost: 14 juli 2004 03:38 PM
  [ # 17 ]

Met ene beetje geluk hebben we binnen een maand ofzo een digitaal fototoestel (pa verjaart…)

dan zal ik een paar (vergezochte?) vergelijkende fotos maken

Profiel  
 
Simpele Ziel
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7097
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 20 juli 2005 01:00 AM
  [ # 18 ]
rocco schreef:

Met ene beetje geluk hebben we binnen een maand ofzo een digitaal fototoestel (pa verjaart…)

dan zal ik een paar (vergezochte?) vergelijkende fotos maken

We zijn nu net een jaartje verder, inmiddels de overeenkomende punten gevonden?

BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27808
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 20 juli 2005 01:07 AM
  [ # 19 ]

ik zag de SM en de XM als verschillende auto’s
nooit zo bekeken.

maar moet toegeven dat de lijnen er toch wel inzitten vooraal aan de voorkant Smile

maar het blijven voor mij denk toch wel verschillende auto’s
SM blijft toch een soort sport Coupé
en de XM een luxe berline

maar de vergelijking zie ik wel Smile

Profiel  
 
Simpele Ziel
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7097
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 20 juli 2005 01:11 AM
  [ # 20 ]
arjan_verkade schreef:

ik zag de SM en de XM als verschillende auto’s
nooit zo bekeken.

maar moet toegeven dat de lijnen er toch wel inzitten vooraal aan de voorkant Smile

maar het blijven voor mij denk toch wel verschillende auto’s
SM blijft toch een soort sport Coupé
en de XM een luxe berline

maar de vergelijking zie ik wel Smile

Hou het photoshoptopic binnenkort eens in de gaten… Wink

BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  
 
rocco
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2516
Geregistreerd: 30-07-2003

Gepost: 20 juli 2005 01:13 AM
  [ # 21 ]
Simpele Ziel schreef:
rocco schreef:

Met ene beetje geluk hebben we binnen een maand ofzo een digitaal fototoestel (pa verjaart…)

dan zal ik een paar (vergezochte?) vergelijkende fotos maken

We zijn nu net een jaartje verder, inmiddels de overeenkomende punten gevonden?

topic helemaal uit het oog verloren…
ik zal onze XM eens vastleggen op de gevoelige plaat (SD-kaart)

Profiel  
 
Phritz
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 495
Geregistreerd: 23-06-2005

Gepost: 20 juli 2005 01:13 AM
  [ # 22 ]
arjan_verkade schreef:

SM blijft toch een soort sport Coupé
en de XM een luxe berline

De SM IS een sport coupe (vind ik) en de vergelijking gaat eerder op met een Jaguar E type (niet boos worden Surprisedops:) dan met een XM.
Alleen de rij eigenschappen zullen totaal verschillend zijn.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27808
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 20 juli 2005 01:13 AM
  [ # 23 ]
Simpele Ziel schreef:
arjan_verkade schreef:

ik zag de SM en de XM als verschillende auto’s
nooit zo bekeken.

maar moet toegeven dat de lijnen er toch wel inzitten vooraal aan de voorkant Smile

maar het blijven voor mij denk toch wel verschillende auto’s
SM blijft toch een soort sport Coupé
en de XM een luxe berline

maar de vergelijking zie ik wel Smile

Hou het photoshoptopic binnenkort eens in de gaten… Wink

ben benieuwd Smile

Profiel  
 
citrofiel
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 70
Geregistreerd: 03-02-2004

Gepost: 20 juli 2005 01:58 AM
  [ # 24 ]

Voila, SM 4 deurs, het was wel even zoeken in het grote Citrofiele foto-archief…

Profiel  
 
xm'metje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2764
Geregistreerd: 19-07-2004

Gepost: 20 juli 2005 02:08 AM
  [ # 25 ]

ik zie het ook wel een beetje hoor Wink  koplampenpartij, de hoeken ( chroom bij sm, knippers bij xm en de lichten daaronder ) en natuurlijk de heupen van de dames ,de bekende knik achter het portier Laughing

Groet Roy
:cevr

Groet Roy

Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl

Profiel  
 
ieksEmmu
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004

- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Gepost: 20 juli 2005 02:26 AM
  [ # 26 ]

Zo lekker oud topic, ik ga dr straks ook een paar laten herleven denk ik… Razz


Ik denk dat er meer gesproken kan worden over Citroen stijlkenmerken die je, door de eeuwen heen, in verschillende de modellen terugziet

bij XM/SM de opgaande lijn bij het achterzijruitje, de knik midden op de motorkap die doorloopt in de bumper… :whoohoo

Profiel  
 
ieksEmmu
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004

- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Gepost: 20 juli 2005 02:36 AM
  [ # 27 ]
bogaard77 schreef:

Wiel basis achter is smaller dan voor ( DS, SM, CX en niet xm)

Spoorbreedte voor: 1530mm, achter: 1457mm (of 1520mm voor/ 1447mm achter)...  Razz

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27808
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 20 juli 2005 01:06 PM
  [ # 28 ]
citrofiel schreef:

Voila, SM 4 deurs, het was wel even zoeken in het grote Citrofiele foto-archief…


dat is natuurlijk ook een standaard SM Wink
anders had je er ook niet zoveel moeite voor hoeven doen.

als ik SM hoor dan denk ik aan de normale Sport Coupé
hoeveel van dit soort afwijkende SM’s zijn er eigenlijk gemaakt?
dit was denk ik ook handwerk?

Profiel  
 
eviltwin
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2937
Geregistreerd: 17-03-2005

Gepost: 20 juli 2005 02:49 PM
  [ # 29 ]

Laatste telling voor de bovenstaande Sm Opera was geloof ik 8

2 in Nederland?
1 in Spanje?
2 op het Elysée (2 PR75 en 3 PR 75)

Je hoeft niet ver te zoeken, want PZ-35-RT stond gewoon op Citromobile dit jaar.

Oorspronkelijk was het de bedoeling om een echte vierdeurs Sm te bouwen (met panoramische achterruit dus eigenlijk 5 deurs)

Aan de naam van de Xm alleen al zie je dat het dudielijke een hommage is aan de Sm. Naast alle voornoemde overeenkomsten wil ik nog even wijzen op het feit dat de Sm de eerste Citroen V6 was, zowiezo de eerste 6 cylinder in lange tijd, en dat dit ook voor de Xm opging.

C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002

in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27808
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 20 juli 2005 02:56 PM
  [ # 30 ]
eviltwin schreef:

Laatste telling voor de bovenstaande Sm Opera was geloof ik 8

2 in Nederland?
1 in Spanje?
2 op het Elysée (2 PR75 en 3 PR 75)

Je hoeft niet ver te zoeken, want PZ-35-RT stond gewoon op Citromobile dit jaar.

Oorspronkelijk was het de bedoeling om een echte vierdeurs Sm te bouwen (met panoramische achterruit dus eigenlijk 5 deurs)

Aan de naam van de Xm alleen al zie je dat het dudielijke een hommage is aan de Sm. Naast alle voornoemde overeenkomsten wil ik nog even wijzen op het feit dat de Sm de eerste Citroen V6 was, zowiezo de eerste 6 cylinder in lange tijd, en dat dit ook voor de Xm opging.

dat is wel weer vreemd dat ze een vierdeurs wilden bouwen, aangezien er vaak wordt gezegt dat de SM de DS Coupé is

de V6 is zeker een duidelijke vergelijking Smile

Profiel  
 
 
2 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook