23 van de 28
« Eerste  < Vorige 21 22 23 24 25 Volgende >  Laatste »
   
De avonturen van de C6 Rouge profond in Citroënland
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27809
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 18 januari 2013 09:15 PM
  [ # 331 ]
Sep schreef:

Met bovenstaande ben ik het niet geheel eens, toen de eerste C5 kwam was die ontzettend populair waarom? Ruimte, comfort en een goede prijs.

De C5 Ph1 had ook niet de afwerkingskwaliteit van de C5 Ph3.
Je had dus idd een ruime betaalbare auto, met als nadeel de kwaliteit (afwerking interieur en gebruikte matrialen) die het niet haalt bij de duurdere concurenten.

De C5 Ph3 heeft dat wel en is erg netjes afgewerkt. Daar vraagt de consument ook om, anders kan je het vergeten, die piepjes en kraakjes zijn anno 2013 niet acceptabel meer in een nieuwe auto.
Dat kost extra geld, als je dan ook nog het HP systeem blijft handhaven dan ga je qua prijs richting de duurdere Duitse concurent. En dan blijft je auto in de showroom staan.
Dat is inmiddels al bewezen want bij de C6 is dat ook het geval. Afwerking goed, confort goed, design goed. Alleen daar hangt wel een prijskaartje aan, immers koop je voor 80.000 euro ook een duitse concurent.

Je kan gewoon niet alles in 1 hebben incl HP vering voor dezelfde prijs, dan ga je gewoon richting de 50.000 euro als je er ook nog een beetje een motor in wil hebben. Want een 1.6 met 120 pk laten we liever ook staan.

 

Sep schreef:

Net als toen de xsara Picasso, nu de huidige is duur(der), minder ruim en geen bollen(C5). En een kwakkelende identiteit, onderscheid jezelf en kopieer niet. Je ziet in de C lijn van citroen geen onderscheidend vermogen meer terugkomen. Iets wat ze bij de DS lijn wel lukt.
Goede marketing voor je image icm met een goed usp is belangrijk, kijk naar vw, Audi dit in tegenstelling tot Opel die ook een id crisis hebben.

Zodra bezuinigen je strategie is geworden is het erg lastig nog te onderscheiden.

Het Picasso verhaal is weer iets heel anders.
De Grande Picasso is nooit een opvolger geweest van de Xsara Picasso. Daarom hebben ze ook nog jaren lang de Xsara Picasso onder de GP geleverd. Later kwam daar de 5 zitter C4P nog bij, ook toen was de Xsara-P nog leverbaar. Uiteindelijk toen de C3 Picasso kwam is na een tijdje de verouderde Xsara-P vervallen. Al heb ik het idee Dat de C3-P niet echt een succes is geworden.

Volgens mij is bijna elk model in de C lijn van Citroën tot nu toe erg goed ontvangen. Vele zijn zelfs een vrij groot succes geweest of zijn het nog steeds. Met name de C4 GP is een zeer goed verkocht model.

Profiel  
 
vtske
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1881
Geregistreerd: 03-02-2012

- C4 (2004-heden) 16 e HDI 112 PK Exclusive EGS 6V
- (Grand) C4 Picasso 16 e HDI 115 PK Intensive MAN 6V
Gepost: 18 januari 2013 10:24 PM
  [ # 332 ]
citroenist tot in de kist schreef:

[edit mod] quote gewist, quoten van het laatste bericht is niet toegestaan!Zie regel 10 [/edit mod]

Mijn punt is dat we een (mogelijke toekomstige) beslissing van PSA om te stoppen met HP vering blijkbaar nu reeds als een vaststaand feit beschouwen. Ik had toch wat meer pro-actief weerwerk verwacht van Citroenisten. Ik bespeur vooral veel lethargie mbt de HP toekomst. Het zou me verbazen of de echte HP liefhebbers bij Citroën blijven als er geen HP vering meer beschikbaar is.

Ik denk dat ik mij hier als voorbeeld mag stellen,Toen ik in 2000 mijn BX ruilde voor een Xsara had ik zo iets van als ik dan toch geen Citroen kan/mag rijden met HP of veerbollen was dit voor mij een gevoel van een Citroen zonder HP is geen echte Citroen meer, maar na verloop van tijd toch van dat idee afgestapt.
Ondanks er 2 Peugeots bijgekomen zijn toch opnieuw mijn grote liefde en hart gevolgd en terug een Citroen aangeschaft. Conclusie ik heb juist gekozen (spreek voor mezelf)btreft te besteden budget voor de heerlijk rijdende C4 phase 2.

September1978-Juli1989) 2CV6, Acadiane (Service wagen), Visa Club 650 2x, Visa Super X, Visa 11RE, Visa Chrono, GSA Pallas 5V 2x, CX Reflex, CX 2400 Pallas 2x, CX 2500 Diesel 2x, AX 3D TZS,BX 16 TRS 3x,BX TRD 1x, BX 19D 1x, BX 19RD Break 2x, BX TRD Turbo, Augustus1989-tot-Augustus1990 AX 14 D 3D, AX 11RE 3D Cituningkit. Prive Sept1990-tot-heden) Ford Taunus Coupe 1300, Renault 5 1200 3D, BMW 315, Hyundai S Coupe 1500, BX TRD Turbo, AX 11 TRE 5D, Saxo 15D SX 3D, Xsara 19D SX Break, Saxo VTS 14
3D, Peugeot 307 14 HDI 2x, C4 Exclusive 16 EHDI 112 pk EGS6, C4 Grand Picasso 16 EHDI 115 pk man6.

Profiel  
 
thomasc3vtr
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 664
Geregistreerd: 27-04-2010

- C3 VTR 1.6 HDI
- BX Millesime
- BX 16V MK2
- XM V6 24V
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF V6 Exclusive
- C25 2.5 Diesel Mobilehome
- CX Laagdaks prestige
Gepost: 18 januari 2013 11:02 PM
  [ # 333 ]
citroenist tot in de kist schreef:

Ik heb hier nog steeds geen antwoord gehoord waarom we nog Citroën zouden kopen als er geen HP vering meer is. Wat is het USP van Citroën dan nog?


Ben ik volledig mee eens en vraag ik mij ook af. Mijn vader is opgegroeid met het HP systeem en kan ondertussen ook niet meer zonder. Het zou er ook dik in zitten dat we gewoon overstappen naar een ander merk moesten er geen HP-geveerde Citroëns meer gemaakt worden. DS reeks is inderdaad leuk, maar heel wat andere auto’s zijn dat ook. Door de HP vering had Citroën echt iets dat andere niet hadden, dat ze net iets meer gaf dan al de rest. 

Zo hoog zijn die kosten van het HP systeem volgens mij niet meer. Alle R&D kosten zijn reeds gedaan, bollen, leidingen en vloeistof zijn ook het einde van de wereld niet. Bovendien is volgens mij het systeem al sinds de BX aangepast zodat deze ook platvorm of heel wat onderdelen met andere modellen kunnen delen. Als ze wel een jumpy/jumper van luchtvering kunnen voorzien, waarom dan geen C5 of DS9 van HP-veering? Zoals ik al reeds gezegd heb is luchtvering ook alles behalve goedkoop!
Bovendien liggen de mensen hier in België toch niet echt niet wakker over de onderhoudskosten van de vering als ze een nieuwe auto kopen. Veel eerder over veiligheid, milieu en verbruik. Bovendien zie ik hier in België het meest C5-en in de exlusive uitvoering, dus met HP-vering.

BX zei ik, toen lachten ze, 16 kleppen voegde ik er snel aan toe maar ze bleven lachen. Dan heb ik ze laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen.

Profiel  
 
CITROENIST TOT IN DE KIST
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 870
Geregistreerd: 03-02-2006

- C5 X Hybrid 225
- C6 (2005-2012) V6 -3.0 HDI Exclusive
- DS 9 E-Tense Rivoli+ FO
Gepost: 19 januari 2013 11:56 AM
  [ # 334 ]

[edit mod] quote gewist, quoten van het laatste bericht is niet toegestaan!Zie regel 10 [/edit mod]

Oef, er is nog hoop hier. Ik begrijp perfect argumentatie en tegen-argumentatie (ik begrijp het zelfs heel goed want 50% van mijn familie is van Nederlandse origine. Naar mijn mening mag je dit als consument niet te zakelijk /nuchter bekijken (dat doet de PSA fabriek wel voor je). Waar het nu over gaat is of we gaan gelateloos toestaan dat ons merk afstapt van de enige echte ” differentiating factor”. Geloof me, binnen enkele jaren hebben alle merken een DS achtige lijn, kijk al maar naar de Mercedes A - nieuwste model. HP is dat wel. Talloos zijn mijn vrienden (niet gehinderd door enige Citroeen kennis) die er van uit gingen dat onze Berlingo, onze C4 GP onze C8 en onze DS5 ook een HP vering hadden. Ze keken telkens met heel veel ongeloof toen ik ze moest teleurstellen. HP wordt in de markt geassocieerd met Citroen. Als Citroen dit los laat hebben ze m.i. een ernstig en fundamenteel identiteitsprobleem dat ze waarschijnlijk nooit gaan tebovenkomen. En geloof me dat in de toonzalen van de concurrenten hier erg vrolijk zal over gedaan worden als iemand laat doorschemeren dat hij twijfelt tussen een Citroen en een concurrerend model.

citroenist.
1) Visa SuperE 2) CX GTI 2400 3)XM 2.0 4)BX 14Biaritz 5)XM 2.0 Break 6)Xantia Activa TCT 7) Xantia Activa Excl. HDI 8.)ZX 14 9)Berlingo Multispace 10)C8 2.0HDI 11)C5 2.0 HDI eXCL. 12) c5 2.0 HDI Break 13)C6 V6 2.7 HDI Excl. 14) DS5 1600 Bus edition 15)C4 Grand Picasso rel.1 16)C6 V6 3.0 HDI excl. 17)C4 Grand Picasso 1600 HDI Rel2 18) c5 Tourer 2.0 HDI Excl. 19) DS7 Crossback BlueHDI 180 Aut. So Chic FO 20) DS9 E-Tense Rivoli+ FO 21) C5X Hybrid 225 Magnetic Blue

Profiel  
 
Sep
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 719
Geregistreerd: 03-01-2005

- C3 1.4i Difference
- C5 2.0 16v Break Difference
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Gepost: 19 januari 2013 12:29 PM
  [ # 335 ]

Het Arjan, je hebt zeker een punt maar kennelijk was de afwerking toch minder een issue gezien de verkoopaantallen zeker tov de huidige. Een verder probleem zie je volgens mij terug bij de Franse merken en hun actie strategie op de C reeks. Flink veel korting ipv een goede naam neerzetten en zorgen dat mensen je producten kopen omdat het iets extra’s te bieden heeft.

Kijk maar naar de nieuwe c4 of c4 Picasso in de eerste 2 jaren flink knallen in de verkopen hierna zakt het al weer in. De product live cycle van deze modellen is kort en eigenlijk worden de modellen te lang op de markt gehouden, ik kan dat begrijp ivm ontwikkelingskosten maar vraag me af hoe dat bij de golf bijvoorbeeld is.

Resumé, de bollen kunnen voor een duidelijk usp zorgen. In z’n algemeenheid zou citroen zich veel meer op comfort moeten profileren dan creative technologie…

Profiel  
 
CITROENIST TOT IN DE KIST
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 870
Geregistreerd: 03-02-2006

- C5 X Hybrid 225
- C6 (2005-2012) V6 -3.0 HDI Exclusive
- DS 9 E-Tense Rivoli+ FO
Gepost: 19 januari 2013 12:55 PM
  [ # 336 ]

.....
als je dan ook nog het HP systeem blijft handhaven dan ga je qua prijs richting de duurdere Duitse concurent. En dan blijft je auto in de showroom staan…....

Twee jaar terug sprak ik in Frankrijk met iemand die behoorlijk de internals van Citroen kent en hij beweerde dat voor de C5 de interne PSA meerkost van HP versus gewone vering 4keur is. Dat is toch niet onoverkomelijk voor een auto in dat segment. Dat dit op een c1-c2-c3-c4 onoverbrugbaar is begrijp ik, wielbasis speelt ook mee maar toch, voor 4k laat je dit toch niet. tenzij de marketeers in de prijsstelling die 4 k naar 10 k willen opboosten om meer te verdienen en dan maar klagen dat niemand nog HP koopt. Ze moeten wel realistisch blijven natuurlijk.

citroenist.
1) Visa SuperE 2) CX GTI 2400 3)XM 2.0 4)BX 14Biaritz 5)XM 2.0 Break 6)Xantia Activa TCT 7) Xantia Activa Excl. HDI 8.)ZX 14 9)Berlingo Multispace 10)C8 2.0HDI 11)C5 2.0 HDI eXCL. 12) c5 2.0 HDI Break 13)C6 V6 2.7 HDI Excl. 14) DS5 1600 Bus edition 15)C4 Grand Picasso rel.1 16)C6 V6 3.0 HDI excl. 17)C4 Grand Picasso 1600 HDI Rel2 18) c5 Tourer 2.0 HDI Excl. 19) DS7 Crossback BlueHDI 180 Aut. So Chic FO 20) DS9 E-Tense Rivoli+ FO 21) C5X Hybrid 225 Magnetic Blue

Profiel  
 
CITROENIST TOT IN DE KIST
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 870
Geregistreerd: 03-02-2006

- C5 X Hybrid 225
- C6 (2005-2012) V6 -3.0 HDI Exclusive
- DS 9 E-Tense Rivoli+ FO
Gepost: 19 januari 2013 02:16 PM
  [ # 337 ]
vtske schreef:

En de rekening was die ook van 33000km en 2 jaar ???? En goede Dealer service????

Ik denk een vrij normaal tarief 260 eur incl 21% btw en allerlei filters etc. Gewerkte uren was 2.5 u totaal 100 eur. Was wel op een zaterdag uitgevoerd dus zou kunnen dat ik inzake uurloon iets meer betaald heb dan voor een weekdag. Zeer tevreden van mijn dealer maar ik zie hem slechts elke 2 jaar en dan koop ik weer een nieuwe (elke 4 jaar) dus heel veel dealer-ervaring heb ik niet door mijn beperkt aantal kilometers (vroeger reed ik 60 000 km per jaar - nu amper 12 000)

citroenist.
1) Visa SuperE 2) CX GTI 2400 3)XM 2.0 4)BX 14Biaritz 5)XM 2.0 Break 6)Xantia Activa TCT 7) Xantia Activa Excl. HDI 8.)ZX 14 9)Berlingo Multispace 10)C8 2.0HDI 11)C5 2.0 HDI eXCL. 12) c5 2.0 HDI Break 13)C6 V6 2.7 HDI Excl. 14) DS5 1600 Bus edition 15)C4 Grand Picasso rel.1 16)C6 V6 3.0 HDI excl. 17)C4 Grand Picasso 1600 HDI Rel2 18) c5 Tourer 2.0 HDI Excl. 19) DS7 Crossback BlueHDI 180 Aut. So Chic FO 20) DS9 E-Tense Rivoli+ FO 21) C5X Hybrid 225 Magnetic Blue

Profiel  
 
bxsport
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2469
Geregistreerd: 29-11-2005

- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Gepost: 19 januari 2013 02:36 PM
  [ # 338 ]
thomasc3vtr schreef:
citroenist tot in de kist schreef:

Ik heb hier nog steeds geen antwoord gehoord waarom we nog Citroën zouden kopen als er geen HP vering meer is. Wat is het USP van Citroën dan nog?


Ben ik volledig mee eens en vraag ik mij ook af. Mijn vader is opgegroeid met het HP systeem en kan ondertussen ook niet meer zonder. Het zou er ook dik in zitten dat we gewoon overstappen naar een ander merk moesten er geen HP-geveerde Citroëns meer gemaakt worden. DS reeks is inderdaad leuk, maar heel wat andere auto’s zijn dat ook. Door de HP vering had Citroën echt iets dat andere niet hadden, dat ze net iets meer gaf dan al de rest. 

Zo hoog zijn die kosten van het HP systeem volgens mij niet meer. Alle R&D kosten zijn reeds gedaan, bollen, leidingen en vloeistof zijn ook het einde van de wereld niet. Bovendien is volgens mij het systeem al sinds de BX aangepast zodat deze ook platvorm of heel wat onderdelen met andere modellen kunnen delen. Als ze wel een jumpy/jumper van luchtvering kunnen voorzien, waarom dan geen C5 of DS9 van HP-veering? Zoals ik al reeds gezegd heb is luchtvering ook alles behalve goedkoop!
Bovendien liggen de mensen hier in België toch niet echt niet wakker over de onderhoudskosten van de vering als ze een nieuwe auto kopen. Veel eerder over veiligheid, milieu en verbruik. Bovendien zie ik hier in België het meest C5-en in de exlusive uitvoering, dus met HP-vering.


het veersysteem in de C6 is wel degelijk een zeer grote meerkost bij de productie, een groot deel van de wartels moeten met de hand aangesloten worden omdat dit niet door de robots kan gedaan worden, ik geloof per wagen 2 personen 25min.

citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!

Profiel  
 
CITROENIST TOT IN DE KIST
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 870
Geregistreerd: 03-02-2006

- C5 X Hybrid 225
- C6 (2005-2012) V6 -3.0 HDI Exclusive
- DS 9 E-Tense Rivoli+ FO
Gepost: 19 januari 2013 02:43 PM
  [ # 339 ]

u bedoelt 2 personen 25 minuten dus ongeveer 100 eur ?

citroenist.
1) Visa SuperE 2) CX GTI 2400 3)XM 2.0 4)BX 14Biaritz 5)XM 2.0 Break 6)Xantia Activa TCT 7) Xantia Activa Excl. HDI 8.)ZX 14 9)Berlingo Multispace 10)C8 2.0HDI 11)C5 2.0 HDI eXCL. 12) c5 2.0 HDI Break 13)C6 V6 2.7 HDI Excl. 14) DS5 1600 Bus edition 15)C4 Grand Picasso rel.1 16)C6 V6 3.0 HDI excl. 17)C4 Grand Picasso 1600 HDI Rel2 18) c5 Tourer 2.0 HDI Excl. 19) DS7 Crossback BlueHDI 180 Aut. So Chic FO 20) DS9 E-Tense Rivoli+ FO 21) C5X Hybrid 225 Magnetic Blue

Profiel  
 
vtske
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1881
Geregistreerd: 03-02-2012

- C4 (2004-heden) 16 e HDI 112 PK Exclusive EGS 6V
- (Grand) C4 Picasso 16 e HDI 115 PK Intensive MAN 6V
Gepost: 19 januari 2013 02:47 PM
  [ # 340 ]
citroenist tot in de kist schreef:
vtske schreef:

En de rekening was die ook van 33000km en 2 jaar ???? En goede Dealer service????

Ik denk een vrij normaal tarief 260 eur incl 21% btw en allerlei filters etc. Gewerkte uren was 2.5 u totaal 100 eur. Was wel op een zaterdag uitgevoerd dus zou kunnen dat ik inzake uurloon iets meer betaald heb dan voor een weekdag. Zeer tevreden van mijn dealer maar ik zie hem slechts elke 2 jaar en dan koop ik weer een nieuwe (elke 4 jaar) dus heel veel dealer-ervaring heb ik niet door mijn beperkt aantal kilometers (vroeger reed ik 60 000 km per jaar - nu amper 12 000)

Vanwege mijn Jaargeleden ziekte en operatie ook niet veel km gereden en nu ik 4/5 werkweek doe is dat ook al verminderd vrijdag ga ik voor de 20 000 beurt naar de garage.

September1978-Juli1989) 2CV6, Acadiane (Service wagen), Visa Club 650 2x, Visa Super X, Visa 11RE, Visa Chrono, GSA Pallas 5V 2x, CX Reflex, CX 2400 Pallas 2x, CX 2500 Diesel 2x, AX 3D TZS,BX 16 TRS 3x,BX TRD 1x, BX 19D 1x, BX 19RD Break 2x, BX TRD Turbo, Augustus1989-tot-Augustus1990 AX 14 D 3D, AX 11RE 3D Cituningkit. Prive Sept1990-tot-heden) Ford Taunus Coupe 1300, Renault 5 1200 3D, BMW 315, Hyundai S Coupe 1500, BX TRD Turbo, AX 11 TRE 5D, Saxo 15D SX 3D, Xsara 19D SX Break, Saxo VTS 14
3D, Peugeot 307 14 HDI 2x, C4 Exclusive 16 EHDI 112 pk EGS6, C4 Grand Picasso 16 EHDI 115 pk man6.

Profiel  
 
bxsport
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2469
Geregistreerd: 29-11-2005

- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Gepost: 19 januari 2013 03:16 PM
  [ # 341 ]
citroenist tot in de kist schreef:

u bedoelt 2 personen 25 minuten dus ongeveer 100 eur ?

ik weet niet of dat zo in geld uitgedrukt kan worden, ik weet niet wat het een werkgever kost om 2 man 25 min dit te laten doen…
feit is dat bij de c5 dit machinaal gebeurd.

citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27809
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 19 januari 2013 04:21 PM
  [ # 342 ]
citroenist tot in de kist schreef:

.....
als je dan ook nog het HP systeem blijft handhaven dan ga je qua prijs richting de duurdere Duitse concurent. En dan blijft je auto in de showroom staan…....

Twee jaar terug sprak ik in Frankrijk met iemand die behoorlijk de internals van Citroen kent en hij beweerde dat voor de C5 de interne PSA meerkost van HP versus gewone vering 4keur is. Dat is toch niet onoverkomelijk voor een auto in dat segment. Dat dit op een c1-c2-c3-c4 onoverbrugbaar is begrijp ik, wielbasis speelt ook mee maar toch, voor 4k laat je dit toch niet. tenzij de marketeers in de prijsstelling die 4 k naar 10 k willen opboosten om meer te verdienen en dan maar klagen dat niemand nog HP koopt. Ze moeten wel realistisch blijven natuurlijk.

4000 euro is ruim 10% van de aanschaf van de auto.
Ik denk dat behoorlijk wat consumenten dat graag in hun zak houden.

Op de Nederlandse zakelijke markt scheelt dat dus weer 4000 euro waar bijtelling over betaald moet worden.

Begrijp me niet verkeerd, ik zie liever ook dat het HP systeem op de volgende generatie C5 gewoon blijft. Waarschijnlijk als optie, maar dan heb je in elk geval de optie.
Maar ik begrijp ook heel goed dat een groot deel van de consumenten dat net even teveel vind.

Profiel  
 
CITROENIST TOT IN DE KIST
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 870
Geregistreerd: 03-02-2006

- C5 X Hybrid 225
- C6 (2005-2012) V6 -3.0 HDI Exclusive
- DS 9 E-Tense Rivoli+ FO
Gepost: 19 januari 2013 04:29 PM
  [ # 343 ]

[edit mod] quote gewist, quoten van het laatste bericht is niet toegestaan!Zie regel 10 [/edit mod]

De Nederlandse bijtelling is in de rest van Europa niet van toepassing. Ik kan me moeilijk voorstellen dat Citroen de Nederlandse lease-markt en bijtelling meeneemt in haar beslissingsproces tav HP ja/neen Maar uw punt is terecht voor de consument waar de HP niet zo doorslaggevend is zal hij die 4keur zeker in zijn portomonee willen houden. Maar als algemeen statement wilde ik nog even stellen dat het met al deze kennis hier verzameld op dit forum (en er zullen vast wel Citroen employees meelezen) het toch moet mogelijk zijn om hier snel meer klaarheid te krijgen van Citroen mbt HP.

citroenist.
1) Visa SuperE 2) CX GTI 2400 3)XM 2.0 4)BX 14Biaritz 5)XM 2.0 Break 6)Xantia Activa TCT 7) Xantia Activa Excl. HDI 8.)ZX 14 9)Berlingo Multispace 10)C8 2.0HDI 11)C5 2.0 HDI eXCL. 12) c5 2.0 HDI Break 13)C6 V6 2.7 HDI Excl. 14) DS5 1600 Bus edition 15)C4 Grand Picasso rel.1 16)C6 V6 3.0 HDI excl. 17)C4 Grand Picasso 1600 HDI Rel2 18) c5 Tourer 2.0 HDI Excl. 19) DS7 Crossback BlueHDI 180 Aut. So Chic FO 20) DS9 E-Tense Rivoli+ FO 21) C5X Hybrid 225 Magnetic Blue

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27809
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 19 januari 2013 04:33 PM
  [ # 344 ]

Mee eens, ik denk ook zeker niet dat ze dat doen.

Vergeet alleen niet dat ze bij een BX 16v in België ook een geknepen versie leverde om onder een bepaalde grens te blijven, er wordt op een bepaald niveau wel rekening met locale wetgevingen rekening gehouden.

Ik bedoelde er in dit geval meer mee aan te geven dat 4000 euro extra op de aanschafprijs verschillende nadelen kan hebben Wink

Profiel  
 
CITROENIST TOT IN DE KIST
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 870
Geregistreerd: 03-02-2006

- C5 X Hybrid 225
- C6 (2005-2012) V6 -3.0 HDI Exclusive
- DS 9 E-Tense Rivoli+ FO
Gepost: 19 januari 2013 04:40 PM
  [ # 345 ]
Arjan Verkade schreef:

......

Vergeet alleen niet dat ze bij een BX 16v in België ook een geknepen versie leverde om onder een bepaalde grens te blijven, .......

Zeer zeker en 100% eens. Elk land heeft zo zijn eigenardigheden. De prijs van de V6 uitvoering is hier in Belgie weliswaar lager als in Nl (C5 en c6)Stel de c5 exclusive 41keur met 30% korting wordt dat 29keur maar je betaald wel 5keur belastingen bij de eerste ingebruikstelling.  Sad

citroenist.
1) Visa SuperE 2) CX GTI 2400 3)XM 2.0 4)BX 14Biaritz 5)XM 2.0 Break 6)Xantia Activa TCT 7) Xantia Activa Excl. HDI 8.)ZX 14 9)Berlingo Multispace 10)C8 2.0HDI 11)C5 2.0 HDI eXCL. 12) c5 2.0 HDI Break 13)C6 V6 2.7 HDI Excl. 14) DS5 1600 Bus edition 15)C4 Grand Picasso rel.1 16)C6 V6 3.0 HDI excl. 17)C4 Grand Picasso 1600 HDI Rel2 18) c5 Tourer 2.0 HDI Excl. 19) DS7 Crossback BlueHDI 180 Aut. So Chic FO 20) DS9 E-Tense Rivoli+ FO 21) C5X Hybrid 225 Magnetic Blue

Profiel  
 
 
23 van de 28
« Eerste  < Vorige 21 22 23 24 25 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook