21 van de 33
« Eerste  < Vorige 19 20 21 22 23 Volgende >  Laatste »
   
DS-cabrio 4 deurs: Kop zit er op
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43075
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 04 maart 2012 10:13 PM
  [ # 301 ]

Wat een BMW ook niet hoort te doen trouwens… een gare bmw doet het. Niet goed dus.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2956
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 04 maart 2012 10:24 PM
  [ # 302 ]
Mr. Smith schreef:

Egbert, mooie klus.
Hoe trek je die cilinderbussen eruit ?

Dat viel nog niet mee. Voortaan ben ik niet zo bang meer als de kop er af ligt dat de bussen spontaan naar boven komen!!
Ik heb ze er uit getrokken door een schroevendraaier onder de rand te zetten die aan de buitenkant zit en dan te wrikken. In het driehoekje tussen 2 bussen kan je er net bij.

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
Visa GTI 115
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1126
Geregistreerd: 06-01-2010

- Visa GTI 115ch
- Jumpy 2 liter HDI 140 6bak Nm320
Gepost: 05 maart 2012 10:07 AM
  [ # 303 ]

Als je hem in een versnelling zet en je rolt de auto iets, komen ze ook omhoog.

En wat betreft onze truc, deze werd ook al toegepast in de jaren dat ik op het

stadionplein werkzaam was, en dat is echt heel lang geleden.

Alleen stopte we er wel direct nieuwe zuigers en bussen in.

Maar inderdaad het blijft een ingewikkeld klusje, mooi werk.

Bouten en moeren gaan altijd los, als je Citroen voorbij Lyon en links van de Rhone komt.

VISA GTI 115 Fun, is not a straight line.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43075
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 05 maart 2012 10:56 AM
  [ # 304 ]
Visa GTI 115 schreef:

En wat betreft onze truc, deze werd ook al toegepast in de jaren dat ik op het stadionplein werkzaam was, en dat is echt heel lang geleden..

waar denk je dat wij hem vandaan hebben Kees Laughing

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
Visa GTI 115
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1126
Geregistreerd: 06-01-2010

- Visa GTI 115ch
- Jumpy 2 liter HDI 140 6bak Nm320
Gepost: 05 maart 2012 11:57 AM
  [ # 305 ]

Ik zou het niet weten..!!

Bouten en moeren gaan altijd los, als je Citroen voorbij Lyon en links van de Rhone komt.

VISA GTI 115 Fun, is not a straight line.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25397
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 05 maart 2012 05:54 PM
  [ # 306 ]

respect Egbert!

Maar, als je de vierde bus er al in hebt kan je toch eerst zuiger 3 erinsteken en dan zuiger 2? Of kom je niet langs de drijfstang van 2?

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2956
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 05 maart 2012 08:28 PM
  [ # 307 ]

Inderdaad kwam ik niet langs drijfstng 2

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2956
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 09 maart 2012 07:37 PM
  [ # 308 ]

Vandaag de kop er op gezet, alles netjes afgemonteerd en….
De motor doet het!!!!
Warm laten draaien. Later dit weekeinde ga ik de kop natrekken en dan rijden maar. Het weer gaat ook de goede kant op voor de cabriolet.

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
Erict
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1012
Geregistreerd: 15-06-2007

Gepost: 09 maart 2012 10:18 PM
  [ # 309 ]

Mooi werk. Ik hoop voor je dat het roken bij het afremmen op de motor nu minder is geworden.

Profiel  
 
f.rockefeller
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 376
Geregistreerd: 14-12-2006

Gepost: 09 maart 2012 10:24 PM
  [ # 310 ]

Knap werk! Maar… wat is nu “onze truc”? Is het de volgorde van cilinders terug plaatsen, het zuigerveertangetje of het pistonpentrekkertje of misschien iets anders… ben benieuwd?

Profiel  
 
Erict
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1012
Geregistreerd: 15-06-2007

Gepost: 09 maart 2012 10:37 PM
  [ # 311 ]

Volgens mij wordt met de “truc” het hele gebeuren bedoeld, alle handelingen die nodig zijn om de cylinders en bussen er van bovenuit uit te halen en weer in te bouwen in plaats van dit vanaf de onderkant te doen.

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7539
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 09 maart 2012 10:48 PM
  [ # 312 ]
Egbert schreef:

De motor doet het!!!!

Ik had niet anders verwacht Wink Mooi werk, gefeliciteerd.

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2956
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 10 maart 2012 12:24 PM
  [ # 313 ]
Erict schreef:

Volgens mij wordt met de “truc” het hele gebeuren bedoeld, alle handelingen die nodig zijn om de cylinders en bussen er van bovenuit uit te halen en weer in te bouwen in plaats van dit vanaf de onderkant te doen.

Juist

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
f.rockefeller
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 376
Geregistreerd: 14-12-2006

Gepost: 10 maart 2012 09:03 PM
  [ # 314 ]

Dat is duidelijk, bedankt.

Profiel  
 
nltecoko
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 755
Geregistreerd: 10-12-2006

- Xsara Break 1.6 16V
- C5 2.0 HDiF Break Exclusive
- ID/DS DS21 Pallas BVH
- ID/DS DS 23 Break bv5
Gepost: 11 maart 2012 06:18 PM
  [ # 315 ]

Egbert,

Wellicht is het besproken, maar dan heb ik het gemist, dus ben ik zo vrij het gewoon nogmaals te vragen: WAAROM van boven?
Onverlet blijft dat ik het erg knap vind, deze “truc”, en ook ik hou wel van een uitdaging. Dat gezegd hebbende: zo veel werk is het uitnemen van een blok nou ook weer niet, en dan heb je een stuk minder onzekerheden. Dus vandaar: welke overwegingen had je? En ben je daarover achteraf tevreden? Kun je een inschatting maken van de tijd (en moeite) die je nu hebt gespendeerd versus als je eerst het blok er uit had gehaald?
Nogmaals: knap werk!

‘67 DS21bvh: “de nieuwe”
‘74 DS23 break, 5bak: poetsmobiel
‘05 C5 break: daghap / ‘02 Xsara 1.6 Break; voor de kids
ex ‘06 C5 2.0 HDIf exclusive break
ex ‘70 DS21ie, bvh, pallas: winterbak / rallywrak
ex ‘97 Xantia 1.9TD Break: total loss / ex ‘98 XM tct ambiance: stille zweef /
ex ‘72 DS23bvh: helaas total loss / ex ‘68 DS21bvh: sloper, ex-winterwrak / ‘00 Xantia 2.0HDi break/ ex ‘00 Xsara 1.6 Coupé

Profiel  
 
 
21 van de 33
« Eerste  < Vorige 19 20 21 22 23 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook