4 van de 33
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
   
DS-cabrio 4 deurs: Kop zit er op
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 13 juni 2006 02:13 AM
  [ # 46 ]
Egbert schreef:
patje74 schreef:

Heb je misschien ook clise-ups van die B-stijl-construktie?

http://www.xs4all.nl/~meeter/dscabrio/6/page/image8.html

Erg netjes hoor!

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2955
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 13 augustus 2006 11:10 PM
  [ # 47 ]

Mijn 4 deurs DS cabrio vordert gestaag. Nu komt de fase van restauratie van het plaatwerk. Er is erg veel werk aan het plaatwerk. Ik heb zelf geen energie meer om dat allemaal op te pakken.
Offertes van plaatwerkers/spuiters vallen erg tegen ( 6.000 ex tot 8.500 ex, en beiden mogelijk meerwerk).  Dus ik ben op zoek naar vervangend plaatwerk.
Ik overweeg ook om (deels) over te gaan op polyester.

Welk plaatwerk is er leverbaar voor een 3e neus DS, inliggende klinken. Wat zijn de ervaringen met verschillende leveranciers?

Egbert

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2955
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 13 augustus 2006 11:30 PM
  [ # 48 ]

De DS is terug geweest naar de kappenbouwer, kap is er af geweest, andere achterruit. Nu zit hij perfect. De achterruit is helmaal strak. De aansluiting voor is een stuk beter.
Ben ook al aan de gang geweest met rubbers, heb gekozen niet met originele DS rubbers te werken, maar standaard auto deurrubbers te gebruiken. Deze zijn makkelijker te bewerken en aan te passen ivm de overgangen bij de kap.
Woensdag beetje regen gehad, alles bleef droog. Zaterdag in de enorme hoos buien gereden: Nu zijn er toch aantal punten die ik aan moet pakken.

Egbert

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
Kees-Jan Smit
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 777
Geregistreerd: 30-05-2005

- 2CV 2cv6 Spécial
- Berlingo 1.6 Tonic
Gepost: 14 augustus 2006 11:45 AM
  [ # 49 ]

Ik heb er geen ervaring mee, maar op http://www.citro-classique.nl (onder de knop ‘aanbieding’) worden wel kunststof voor- en achterschermen, kofferkleppen, grindvangers en nummerplaathouders aangeboden.

Profiel  
 
ID66
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 742
Geregistreerd: 26-08-2004

Gepost: 14 augustus 2006 02:07 PM
  [ # 50 ]

Voor de puristen waarschijnlijk vloeken in de kerk. Nou en, het gaat toch om de vorm? Ik heb er zelf ook geen ervaring mee, maar zag op de laatste najaarsbeurs in het Autotron dat Cargil uit Etten-Leur ( http://www.cargil.nl ) het ook levert,

PeTeR

On ne le dira jamais assez, une Citroën est faite pour rouler!

XM 2.0 carburateur, vert triton
C4 Picasso, 1.6 VTI, blanc banquise
Honda XL500, 1982 (te koop)
Gehad: Xantia’s 2.0i 8V, Xsara Picasso Exclusive, ID 1966

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 14 augustus 2006 06:39 PM
  [ # 51 ]

Hoi Egbert,
Ik rijd al jaren met kunststof achterschermen, gekocht bij Sanders in Lieshout. Kunststof voorschermen (3e neus) sinds een jaar. Pasvorm en sterkte vind ik goed. Ik moest alleen onder de koplampen (bij knipperlicht) iets polyesther weghalen (aan de binnenzijde, dus niet in het zicht). De voorspatborden kocht ik bij CitroClassique in Borculo.
Tot nu toe zeer tevreden ermee Smile
Groeten,

DriverD (mede-DS-basiscursus docent) Cool

Citroen!

Profiel  
 
Pascal
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006

- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Gepost: 14 augustus 2006 11:10 PM
  [ # 52 ]

Zoals gemeldt Citro-Classique heeft ze.
Ben je voor een €1200,- rondom klaar.
Ik dacht iets van €150,- voor een achter en €450,- voor een voorscherm.
Ze hebben ze ook voor de tweede neus trouwens.
Persoonlijk,en dat heeft nix meer purisme te maken,wil ik zo lang mogelijk door met staal.
Ik heb ze vorig jaar allemaal nagekeken en nieuwe stukken ingelast,dus ik kan weer effe.. Wink

‘Spirit of avant-garde’

Profiel  
 
Ds23man
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1240
Geregistreerd: 30-05-2005

Gepost: 14 augustus 2006 11:33 PM
  [ # 53 ]

Voor 450 euri kun je heel wat laten lassen aan een voorscherm, daarna naar de autobeitserij en verzinken die hap, en je bent voor altijd klaar! Een deur met ingelaste onderbakken kost 350 euro. Vergeet niet dat polyester moeilijk strak te krijgen is en je een spuiter/voorbewerker moet hebben die veel ervaring met polyester heeft.

GRG

.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2955
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 28 augustus 2006 01:58 PM
  [ # 54 ]

Mijn 4deurs DS cabrio is door de APK!! En dat heeft nogal wat betekend, want op het kentekenbewijs staat nergens dat hij omgebouwd is tot Cabrio. Dus de garage keurde hem af.
Ondanks het hele keuringstraject bij het RDW, staat nergens op het kenteken dat de auto omgebouwd is tot cabrio. Dat zat mij al langer niet lekker, maar bellen met RDW leverde op: Cabrio zetten we niet meer op kenteken en de ombouw staat in ons register wel vermeld.
Bellen met RDW na de afkeuring: de garage is te streng, hoeft dit niet meer te controleren. Garage ( die volledig met mij mee denkt)  heeft RDW gebeld en ja ze moeten hem goedkeuren. Er is zelfs een steekproef geweest.
Hoe zit het nu: Voor de APK is er nog maar een zeer beperkte lijst van zaken die gecontroleerd moet worden. Daar hoort dus niet bij dat hij omgebouwd is tot cabrio. Ook mag de garage geen proefrit meer maken, dus als de auto te slap was geweest, dan waren ze daar niet achter gekomen.
Je kan hieruit concluderen dat het hele RDW keurings traject incl Lelystad ( kosten meer dan 1000,- Euro) niet nodig was gewest om de auto door de APK te krijgen. Want bij de APK wordt er niets van dat hele traject gechekt!!
Uiteraard voor mij is het wel prettig om te weten dat de auto goed is omgebouwd en veilig is. Maar als ik er nog een zou bouwen ( wees gerust, doe ik niet), dan zou ik dat traject overslaan.

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
fantomas
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 52
Geregistreerd: 30-05-2005

Gepost: 28 augustus 2006 02:02 PM
  [ # 55 ]

goed zo !

Egbert, gefeliciteert ! Een mooi project dat zo een passend vervolg krijgt. Maar nu komt het moeilijkste nog….rijden in je cabrio met al die regen..Smile)

Geniet er van !

Qui, c’est bien moi…Maitre de la Monde….

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 28 augustus 2006 02:04 PM
  [ # 56 ]

Re: APK DS cabrio

Egbert schreef:

Uiteraard voor mij is het wel prettig om te weten dat de auto goed is omgebouwd en veilig is. Maar als ik er nog een zou bouwen ( wees gerust, doe ik niet), dan zou ik dat traject overslaan.

Dat is wel bizar. Ik ben ook wel benieuwd hoe de formaliteiten zouden zijn als je hem bijv. zou willen exporteren.

Bij mij komt dit trouwens bekend voor. ik heb een tijdje geleden eens een BX 19 TZD laten omkeuren tot (90 pk) turbodiesel. Hiervan kwam ook niks op het kenteken te staan. En met de APK wordt er sowieso niet op motoren gecheckt (alleen brandstofsoort en aantal cylinders) dus daarvoor was het een redelijk zinloze exercitie.

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 28 augustus 2006 02:43 PM
  [ # 57 ]

Gefeliciteerd met je APK! Ik denk echter dat de verzekeringsbranche niet erg mee zal werken als je het hele keuringstraject zou hebben overgeslagen in geval van een ongeluk.
Maar goed, je hebt nu alles keurig voor elkaar, nu genieten van je meesterwerk!!!

Profiel  
 
langevelsloo
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 783
Geregistreerd: 16-06-2005

- ID/DS DS20 Pallas hydraulique
- 2CV 6 Special (652)
Gepost: 28 augustus 2006 04:17 PM
  [ # 58 ]

Re: APK DS cabrio

Egbert schreef:

Je kan hieruit concluderen dat het hele RDW keurings traject incl Lelystad ( kosten meer dan 1000,- Euro) niet nodig was gewest om de auto door de APK te krijgen. Want bij de APK wordt er niets van dat hele traject gechekt!!

Hier had ik werk van gemaakt!

DS 20 Pallas Hydraulique ‘71, Dsuper5 ‘74, 2CV (652) ‘75 en Kawasaki W650 ‘03

Profiel  
 
Simpele Ziel
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7097
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 28 augustus 2006 04:52 PM
  [ # 59 ]

Gaaf hoor Cool  en een heus rapport erbij… Cool

BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 29 augustus 2006 06:37 PM
  [ # 60 ]

wel kan je er eindelijk van genieten (als het ophoud me regenen Surprisedops:)

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
 
4 van de 33
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook