Stoel +/ - 4 cm omhoog
jean99
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 32
Geregistreerd: 01-06-2006

Gepost: 05 juni 2006 05:38 AM

Ik heb een xantia zonder hoogteverstelbare bestuurdersstoel.
Nogal klein van stuk en zou best wat hoger willen zitten (vraag maar aan ZX 1.4i of young_einstein).Rolling Eyes

Ideeen? Razz

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12434
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 05 juni 2006 01:11 PM
  [ # 1 ]

De hoogte verstelling van een Xantia op de sloop overzetten, dacht dat Bram zoiets al een keer had laten doen.
Volgens mij had Bram ook al een keer iets gedaan met grote platte ringen eronder om de stoel wat hoger te krijgen.

Profiel  
 
***
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671
Geregistreerd: 24-04-2004

Gepost: 05 juni 2006 06:25 PM
  [ # 2 ]
ZX1.4i schreef:

De hoogte verstelling van een Xantia op de sloop overzetten, dacht dat Bram zoiets al een keer had laten doen.
Volgens mij had Bram ook al een keer iets gedaan met grote platte ringen eronder om de stoel wat hoger te krijgen.

Ja….bij Johan Oldenhage in Nw Vennep. Wink 

Heb toen het verstelbare frame van een (sloop/onderdelen) Xantia SX eruit geschroefd (zit dacht ik met torxboutjes vast) en die onder de standaard stoel gezet van die TD…..ben er nog behoorlijk lang mee bezig geweest, want dat frame zit met een flink aantal bouten vast geschroefd. Confused
Een *etterklusje* dus….want je kunt er soms moeilijk bijkomen, bij die boutjes. Rolling Eyes 

En om de stoel een beetje naar achteren te kantelen (zoals je bij een GTI-stoel van een BX kunt doen) heb ik onder de Voorste bouten een stel plaatringen tussen de rails en het schroefgat geplaatst.
Daardoor krijg je wat meer steun onder je bovenbenen….toch was ik niet tevreden want de BX stoel heeft een wat langere zitting en (o.a. mede) dat heeft me doen besluiten om van de Xantia af te stappen.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook