











































Totaal aantal Berichten: 27973
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Simpele Ziel schreef:Gaan we niet beetje heel off-topic nou?
reageer ff in mijn AX topic dan leg ik het uit
kom maar op
ben wel benieuwd
Haha, denk heel wild, denk aan een Honda Civic Coupé...alleen heeft Honda geen Diesel’s.
Dan zou het zomaar een 324TDS Touring kunnen worden.
Of misschien toch een Peugeot?
Nouja laat ik het zo zeggen, ik word een beetje Citroën moe zo langzamerhand.
Begrijp me niet verkeerd, ik draag het merk nog steeds een warm hart toe, en het zal altijd 1 van mijn favoriete merken zijn, maar ik ben dat oogkleppengedoe een beetje moe.
Het is dat ik via Emerpark goedkoop kan verzekeren anders was het denk ik echt iets anders geworden.
Ik ben nu dus op het punt aangekomen dat ik naar meer dan alleen Citroën kijk
Om weer even on-topic te gaan, de nieuwe pijp houd zich goed, stank wordt minder de laatste tijd, souplesse is nog steeds OK dus ik ben er tevreden over.
Alleen gaan de KM’s toch nog iets te hard voor mijn gevoel, en dat terwijl dat ik nu al met OV naar school ga, wat me toch zo’n 90km per dag (x3 in de week) scheelt.
Om het nog even aan te kleden een plaatje van afgelopen woensdag.
Lisa was denk ik aan het genieten van de bosrijke omgeving van Venray
BMW E91 30D Touring, BMW E36 320i Cabrio
Ex BX 16v, Ex AX GTI














































Totaal aantal Berichten: 43406
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Simpele Ziel schreef:Haha, denk heel wild, denk aan een Honda Civic Coupé...alleen heeft Honda geen Diesel’s.
Dan zou het zomaar een 324TDS Touring kunnen worden.
Of misschien toch een Peugeot?
Honda heeft zeker diesels in de civic, het nieuwste model een 2.2 met 145 pk, het vorige model een 1.7 met 100 pk, uit….. de Slopel Astra…
En de BMW ( da’s overigens een 325TDS ) heeft een reputatie voor gare cilinderkoppen, kappote automaten en is voor een jonge kerel niet te verzekeren voor weinig….
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste












































Totaal aantal Berichten: 27973
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
ik snap wat je bedoelt
tja je ben natuurlijk ook niet verplicht een Citroën te rijden (behalve verzekeringstechnisch misschien ), maar we hebben het liever wel natuurlijk
Als ik later ooit echt genoeg geld heb, en een paar mooie Citroëns in de garage heb staan, dan sluit ik zeker niet uit dat er een hele dikke amerikaan bijkomt
maar Honda of BMW, das toch echt wel heel iets anders denk ik.
lijkt me dat je hier spijt van krijgt, das natuurlijk echt geen comfort
dus ik zou hier nog wel even een keer overnadenken, en evt. doorsparen voor een XM
XM is leuk, om je heel comfortabel van A naar B te vervoeren, maar rijplezier?
Overigens, comfort ben ik toch al niet gewend met de GTI
Overigens, ik heb het over de oudere modellen, waarin BMW nog een 2.4liter diesel had en Honda nog niet eens droomde over diesels
BMW E91 30D Touring, BMW E36 320i Cabrio
Ex BX 16v, Ex AX GTI












































Totaal aantal Berichten: 27973
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
rijplezier?
das echt een scherpe prijs.
stond die hier ook op het forum niet te koop?
Breng me niet in de verleiding…
*diesel diesel diesel diesel diesel diesel diesel*
En ik wil niet heel arogant overkomen, maar ik denk dat je in een AX GTI meer rijplezier hebt ops:
BMW E91 30D Touring, BMW E36 320i Cabrio
Ex BX 16v, Ex AX GTI












































Totaal aantal Berichten: 27973
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Simpele Ziel schreef:Breng me niet in de verleiding…
*LPG LPG LPG LPG LPG LPG*
![]()
En ik wil niet heel arogant overkomen, maar ik denk dat je in een AX GTI meer rijplezier hebt
ops:
geen idee, geen ervaring met de AX GTi, maar ik heb met me standaard Xsara al niet te klagen in de bochten
Dus zo’n VTS moet toch ook echt goed te doen zijn
dat Honda geen comfort heeft moet ik wel tegenspreken, mijn Prelude was mega rijcomfort
Honda heeft ook diesels, heel stille zelfs
maar waarom geen Citroën diesel? toch niks mis mee
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Ik heb al een BX en AX gehad, en zeggen dat de 2e auto van hetzelfde type altijd tegenvalt he
Met een Citroën diesel is niks mis hoor, maar er bestaat ook nog iets anders dan Citroën..
Overigens, de Honda’s waar ik naar kijk hebben alleen de keuze uit een 1.5Dixie motor en een 1.6 V-teccie
BMW E91 30D Touring, BMW E36 320i Cabrio
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Simpele Ziel schreef:Ik heb al een BX en AX gehad, en zeggen dat de 2e auto van hetzelfde type altijd tegenvalt he
Och ga toch weg, man. Ik wil om mijn knieën terug naar een BX, als ik mijn Xsara kwijtraak voor 8500 euro ben ik in een jaar tijd dik 4000 euro lichter. Das een dure bx, maar als je eenmaal een echt ECHT goede hebt gehad ben je voorgoed verpest voor pringveertjes.
Maar ieder z’n meug, hoor, als jij je rug kapot wilt stuiteren: be my guest!
Groeten,
Jan
Edit: SPRINGveertjes.
Hmm, kan niet editten, dan maar zo:
Edit: SPRINGveertjes.
Verpest? nah, Verwend, dat wel…
Vind het helemaal niet erg dat mijn AX hobbelt en stuitert als een golf, dat is namelijk iets dat ik zelf wilde.
Nouja, niet zo letterlijk, het is iets wat ik er graag op de koop toe nam.
EN nog steeds… ik weet dat een BX comfortabeler rijdt, maar dat is nu niet wat ik zoek cq. nodig heb…
BMW E91 30D Touring, BMW E36 320i Cabrio
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Xsara Coupé 1.8i 16V op LPG kopen? Heeft wel een lekke [scrabble]uitlaatspruitstukpakking[/scrabble]
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Ik heb nu 3 AX-en gehad, de laatste (GTI) al vanaf augustus 2004. En ik kijk de laatste tijd idd ook steeds vaker naar andere auto’s, geen AX meer iig. En naast de Saxo VTS zijn er niet zoveel Citroëns die me verder boeien eigenlijk ops: (voor mijn beoogde budget dan) Maar voorlopig wordt het hem nog echt niet hoor, geniet nog veel te veel van de GTI (zolang ik maar niet langer dan een uur hoef te rijden
)
Bovendien heb ik sindskort een motor erbij
De laatste tijd kijk ik trouwens wel eens naar jonge klassiekers, BMW E21, Golf 1 ops: dat soort spul… zullen wel niet zo betrouwbaar zijn als enige auto helaas. Weinig afschrijving, lage verzekering, en geen HSB spreekt me wel aan, naast het feit dat ik wel van jaren 80 design houd. Of een lekkere vierkante bak met V8 op LPG uit de states
Maar ben nog niet echt serieus aan het kijken!
Mijn volgende auto wordt waarschijnlijk een leasebak