17 van de 18
« Eerste  < Vorige 15 16 17 18 Volgende > 
   
Wat hebben jullie zoal al veranderd aan jullie berlingo?
BEkevin
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 83
Geregistreerd: 29-01-2011

- Berlingo B9 multispace
Gepost: 17 mei 2011 12:46 AM
  [ # 241 ]
metalmorf schreef:

zie dat er veel reacties zijn,
ikzelf rij met een citroen berlingo 2008 en heb ook veel plannen,
jammer genoeg zijn er niet veel onderdelen te vinden misschien dat iemand mij kan helpen

plannen zijn: -cup velgen maar weet niks van maten
          -booskijkers (zijn geplakt)
          -zonneband met tekst zonneband plakt al ik moet nog kjken voor de tekst)
          -uitlaatsierstukje liefst ook een ander geluidje maar kheb geen idee hoe?
          -windschermen aan de zijruiten (zijn besteld)
          -race gaas in de voorbumper (is geplaatst en gespoten)
          -ik vond geen embleemloze voorgrill dus heb ik het embleem verduistert dit gaat ook nog gebeuren met de letters van achter
          -side bullbar + zwart spuiten
          -sierpedalen + pook (zijn geplaatst)
         
voorlopig is het dat zowat als er nog tips zijn ofzo hoor ik het graag

-velgmaat, hangt grotendeels af van wat je wilt (hoe lager de band hoe minder comfortabel). je kan eens kijken op dit forum (via zoekfunctie zijn er wel enkele threads te vinden over velgen en maten), best natuurlijk kijken naar de wagens met jouw model (bouwjaar).

-uitlaat: je kan kijken voor siereindstuk, veranderd geen geluid maar relatief goedkoop en optisch verbetering, voor geluid zal je moeten kijken naar volledige uitlaat of kelk (bij diesel zal je echter snel klinken als een tractor).

-embleemloze grill (bestaat voor model 2 (carcept) maar voor model 3 nog niet (of het moet heel recent zijn (zelf ook achter gezocht)=> als je handig bent eventueel kijken om te vervangen met plaat (geen functie, enkel sierstuk).

hopelijk kunnen we snel wat foto’s zien, ben persoonlijk wel benieuwd (net zoals vele anderen hier aanwezig)

Profiel  
 
BEkevin
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 83
Geregistreerd: 29-01-2011

- Berlingo B9 multispace
Gepost: 17 mei 2011 12:48 AM
  [ # 242 ]
berlingo1.6HDI schreef:

ik heb gisteren mijn sidebar lichtjes gaan halen. Deze week eens aan het knutselen gaan :p

zoals reeds op fb laten weten komt dit best mooi, ik hoop alleen dat je geen stukken gaat rijden hiermee (komt toch weer lager indien je hogere stoeprand of dergelijke afrijd)

Profiel  
 
metalmorf
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10
Geregistreerd: 06-05-2011

- Berlingo 1.6 HDi Image
Gepost: 17 mei 2011 09:48 PM
  [ # 243 ]
BEkevin schreef:

mag ik vragen wat een fluitje in de pijp wil zegge klinkt aanlokkelijk omdat ik ook een ander geluitje wil hebben.

grtz metalmorf

is gewoon stukmet fluitje op dat je op uiteinde (sierstuk) van je uitlaat zet, uitlaatgassen komen in contact hiermee met als gevolg een gefluit (zou beetje zoals turbogeluid klinken)

http://www.carfantasy.nl/uitlaatfluitjes/universeel-uitlaatfluitje-turbo-sound-diameter-56-85mm-p-59330.html

hier kan je zo’n fluitje zien (persoonlijk moet ik er niets van weten)


aan de foto te zien denk ik dat het fluitje dan zichtbaar is klopt dat?

Profiel  
 
BEkevin
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 83
Geregistreerd: 29-01-2011

- Berlingo B9 multispace
Gepost: 18 mei 2011 01:58 AM
  [ # 244 ]

heb persoonlijk nog niet gemonteerd gezien/gehoord. maar het uiteinde (haakje) komt over de rand van je “sierstuk” geplaatst en aangeschroefd (geklemd) dus de houder (het plat gedeelde) zal je alleszins wel zien (tenzij je uitlaat achter de bumper steekt natuurlijk Smile)

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 18 mei 2011 04:18 PM
  [ # 245 ]

Ha bestaan die fluitjes nog?
Rij je precies met een kever, fwiieeeuuw-fwiieeeuuw-fwiieeeuuw

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
BEkevin
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 83
Geregistreerd: 29-01-2011

- Berlingo B9 multispace
Gepost: 14 september 2011 03:47 PM
  [ # 246 ]

hebben wat kunnen sparen om dit topic weer wat leven in te blazen Smile

- volgende week de nodige stappen ondernemen om nieuwe aanwinst te laten herspuiten (2dehands in’t wit ipv zwart, maar prijsverschil met nieuwprijs was me te groot om te laten liggen).

steeds weer uitgestelde plannen zullen ook gedeeltelijk worden uitgevoerd gezien ik een adresje gevonden heb dat niet overdreven ver rijden is, en heb een beslissing genomen voor ander plan en dit natuurlijk enkel en alleen om jullie leesplezier.  Laughing

help iemand enige tips qua claxons (wil een zwaardere, meer in de aard van vrachtwagen of bus).
help iemand ondertussen ervaring met het aftappen van stuurstromen bij de nieuwste berlingo (kan kabels trekken (laten trekken) van aan de batterij, maar er moet veel aangestuurd worden via originele uitrusting (verlichting, schakelaars,...).

Profiel  
 
BEkevin
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 83
Geregistreerd: 29-01-2011

- Berlingo B9 multispace
Gepost: 19 januari 2013 08:17 PM
  [ # 247 ]

http://www.mijnalbum.be/Album=DG3UO4MT

reeds veranderd:
-pushbar en sidebars geplaatst (misutonida)
-kortere antenne (foliatec)
-stickers en dodehoekspiegeltjes op spiegels
-stroomverdeler voor in aansteker 1 => 2
-16” BB5 velgen (zomerbanden)(de gewilde 17” Bollini’s van de DS3 zouden niet rechtstreeks passen (ET)en is dus snel probleem budgettair)
-houder voor gsm en gps op dashbord (Citroën): deze komt met dikkere opzetringen (voor als de houder niet geplaatst is, deze heb ik metalic geschilderd om minder op te vallen

volgende veranderingen (wanneer ik er eindelijk aan toe kom):
-getinte ruiten
-verstralers ‘liggen reeds klaar, enkel plaatsen en aansluiten maar ben nog aan’t uitzoeken hoe de pushbar zijn achterkant dicht te werken want bij lassen vervalt de nodige CE-keuring)
-luidere claxon (+ event. luchthoorn)iemand enig advies voor een zware (truck-achtige) klank?
-CB plaatsen (moet aanpassing voor gebeuren op mijn dashbord (USB verplaatst en bakje hiernaast weg) en zou moeten zien voor antenne op de achterruit omwille van max hoogte in “dagelijks” gebruik)

Profiel  
 
kiwii
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 2
Geregistreerd: 18-05-2013

Gepost: 05 juni 2013 06:21 PM
  [ # 248 ]

ik rij met een berlingo van jaar 2000 maar vind nergens tuning onderdelen voor mijn berlingo heb nog maar xenon en blindeerde ramen nu ga ik kijken voor een bullbar maar andere dingen vin ik niet zoals booskijkers bumpers spoiler enz en bestaat da voor ne berlingo angel eye’s

Profiel  
 
BEkevin
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 83
Geregistreerd: 29-01-2011

- Berlingo B9 multispace
Gepost: 06 juni 2013 12:44 PM
  [ # 249 ]

Berlingo/partner is buiten bullbar enz. gepasseerd!

er is de embleemloze grill voor fase 2, verder is vrijwel niets te koop
zelfmaak op basis van (ik dacht) saxo werd gedaan op eerste modellen, fase 2 en 3 (“de nieuwe”) heeft laatste keer dat ik zocht niets onderdelen zoals bumpers in naverkoop.

Profiel  
 
Maddock
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 129
Geregistreerd: 14-03-2012

Gepost: 06 juni 2013 04:38 PM
  [ # 250 ]

zo’n “turbo-fluitjes” dingen zijn toch niks voor Citroën-rijders?! het zijn meestal die kerels in logge lompe SUV’s van Duitse en Amerikaanse makelij die op gebied van fluitjes iets te compenseren hebben! Very Happy

Nobody expects the Spanish Inquisition!

Profiel  
 
Maddock
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 129
Geregistreerd: 14-03-2012

Gepost: 06 juni 2013 05:03 PM
  [ # 251 ]

ik lees hier alweer een paar mensen vragen stellen over tuning, hetzij met box, hetzij met herprogrammatie…

allereerst is het wél zo dat je garantie onmidellijk vervalt indien die nog loopt, let daar op!
ook loop je het risico op onderdeelschade als de tuning gebeurt door onervaren tuners (die het onderste uit de kan willen halen -ten-koste-van…) en met die Boxen zou het op een MK3 wel eens storing durven geven in je boordcomputer heb ik me laten vertellen…


eigen ervaring: lees er dan mijn posts eens op na over dit onderwerp, heb er al zoveel over geschreven dat ik op den duur mijn vingers moest laten tunen!

informeer je zodat je zeker en vast met professionals de zee in gaat… tuning is geen schande, zolang het weloverwogen gebeurt en er rekening wordt gehouden met àlle componenten die invloed zouden kunnen ondervinden van de tuning (herprogrammatie) en dit specifiek per wagen, model, motortype, uitvoering….

persoonlijk heb ik mijn Lingo MK3 Multispace 1.6HDi 55KW (75Pk) laten ECU-herprogrammeren op +-20.000 km… ik zit -nu nog steeds schadeloos en probleemloos- aan de 58.000km, enfin, 60.000 zeg maar…. en nog niet één mankementje gehad die hiermee te maken heeft.
ik ga hier geen reclame maken maar indien gewenst, laat me dan maar iets weten via een PB, dan geef ik je graag de gegevens door van de professionele tuner die mijn B’lingo heeft aangepakt… enfin, dit geldt toch vooral voor mensen die in België wonen, gegarandeerd zijn er in NL nog veel meer goeie kerels met verstand van zaken die jullie hierin de weg kunnen wijzen.

belangrijk is: en daar ston ik ook op bij tuning: dat ze niet persé het maximum uit je wagen willen halen, maar hetgeen technisch veilig blijft… en ook dan zal het je verbazen hoeveel winst je maakt in pk’s, maar vooral in trekkracht, koppel dus. (groot verschil in mijn geval, quasi verdubbeling zeg maar) elke herprogrammatie is sterk afhankelijk van motortype… een goeie tuner kan en zal je vooraf een simulatie maken, vaak kan je dat op hun website zelf.
wil je écht het maximum, moet je ook andere onderdelen laten vervangen om veilig te blijven, denk dan aan overbrenging, versnellinsbak, uitlaatsysteem, remmen en koeling(!!) en eventueel turbo… hierdoor swingen prijzen natuurlijk de pan uit.

reken voor een goeie ECU-herprogrammatie (uitsluitend ECU dus) om en rond de 500 euro… wat meer of min afhankelijk van type wagen en type motor uiteraard….
maar na 40.000 “geherprogrammeerde” kilometers zeg ik: dit is z’n 490(in mijn geval) eurootjes zeker en vast waard geweest: ik heb nu evenals de XTR 115pk, maar nog een stevige hap extra koppel dan het maximum koppel dat zo’n XTR met variabele Garret-turbo bereikt… ik buit die kracht echter niet uit, m.a.w. ik zit niet constant als gek op te trekken en mijn overbrenging te misbruiken, die winst in koppel komt het beste tot z’n recht tijdens het rijden zelf; laag in RPM’s kunnen blijven zonder terugschakelen en tóch in staat zijn om van die opdringerige achterligger weg te rijden zonder dat ie mee kan door even die pedaal in te drukken.

succes!

Nobody expects the Spanish Inquisition!

Profiel  
 
mike
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 339
Geregistreerd: 08-08-2003

Gepost: 06 juni 2013 07:35 PM
  [ # 252 ]

Gezeur met al dat gechip.

Gewoon een aangepast XM 21 TD blok erin en dan gaat het meer vooruit dan welke gechipte Berlingo ooit!


Ajeto!!!

Profiel  
 
Maddock
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 129
Geregistreerd: 14-03-2012

Gepost: 07 juni 2013 09:49 AM
  [ # 253 ]

zeker, mooi gereviseerd zal dat wellicht meer vooruitgaan,... maar niet iedereen heeft zomaar een XM-blok klaarliggen, of heeft de technische kennis, praktische en/of financiële mogelijkheid, of simpelweg tijd en moeite om eens eventjes motorblokken te swappen…

mensen wegen keuzes af naar hun eigen mogelijkheden, “chippen” is -indien degelijk en verantwoord gedaan- een mooi en goedkoop compromis voor mensen die niet professioneel met automechaniek bezig zijn of geen duizendje of meer klaar hebben voor een al-dan-niet gereviseerd motorblok.

Nobody expects the Spanish Inquisition!

Profiel  
 
canecorsoeric
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 145
Geregistreerd: 26-02-2012

Gepost: 09 juni 2013 11:56 AM
  [ # 254 ]

Met een XM blok erin heb je de Berlingo wel opnieuw moeten laten keuren ?

Profiel  
 
DJHC
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 13
Geregistreerd: 17-10-2013

Gepost: 07 januari 2014 11:01 AM
  [ # 255 ]

Hmmm, wel een goede optie. Xm’s zijn niet zo populair meer, en de blokken zijn daarom wel redelijk te verkrijgen denk ik.

Ik heb als ledjes gek, de gril van mn ‘98er Berlingo een beetje opgeleukt.

Profiel  
 
 
17 van de 18
« Eerste  < Vorige 15 16 17 18 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook