Verschillen spécial, club enz.
mathijs
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1120
Geregistreerd: 12-01-2006

- Ami 8 Break
- CX Athéna
Gepost: 14 juli 2006 03:39 AM

Ik ben op zoek naar een hobby gs. Nou heb ik een GS club 1220 gezien maar weet niet precies wat daar de kenmerken van zijn. Het mooiste vind ik:
- toerenteller,
- vergrootglas snelheidsmeter,
- de achterlichten met chromen rand,
en de rest wat daar bij hoort. Wie kan me vertellen naar welk type ik dan moet zoeken? Als er motorisch iets mis mee is, is het repareren goed zelf te doen? Ik ben technisch goed onderbouwd.

My other car is a broomstick.

Profiel  
 
citrods
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1012
Geregistreerd: 13-05-2005

Gepost: 14 juli 2006 03:02 PM
  [ # 1 ]

moet je dus al zeker naar een serie 1 model zoeken. Tot september 1976.

Profiel  
 
Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2401
Geregistreerd: 18-04-2005

Gepost: 14 juli 2006 10:32 PM
  [ # 2 ]

zoek dan meteen naar een 1220 club, dan heb je ook de wat luxere versie, met wat meer vermogen

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 14 juli 2006 10:40 PM
  [ # 3 ]

Bedenkt wel dat de motoren niet erg sleutelvriendelijk zijn. Om b.v. de bougies te vervangen ben je snel 3 keer zo lang bezig als bij een normaal blok. Ook lekken vele GS blokken, om nieuwe ringen te plaatsen zal het blok er echt uit moeten, zo ook voor bijvoorbeeld de remklauwen.
“Even” klepjes stellen zal je ook tegenvallen. Er is bijna geen werkruimte aan de zijkanten van het blok.
Maar er staat natuurlijk tegen over dat je dan wel het lekkerst klinkende blok in het vooronder hebt, die ooit door Citroën van de band af is gekomen!

Succes met je zoektocht!

Profiel  
 
mathijs
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1120
Geregistreerd: 12-01-2006

- Ami 8 Break
- CX Athéna
Gepost: 15 juli 2006 12:37 PM
  [ # 4 ]
patje74 schreef:

Bedenkt wel dat de motoren niet erg sleutelvriendelijk zijn. Om b.v. de bougies te vervangen ben je snel 3 keer zo lang bezig als bij een normaal blok. Ook lekken vele GS blokken, om nieuwe ringen te plaatsen zal het blok er echt uit moeten, zo ook voor bijvoorbeeld de remklauwen.
“Even” klepjes stellen zal je ook tegenvallen. Er is bijna geen werkruimte aan de zijkanten van het blok.
Maar er staat natuurlijk tegen over dat je dan wel het lekkerst klinkende blok in het vooronder hebt, die ooit door Citroën van de band af is gekomen!

Succes met je zoektocht!

Het is dus een aardige uitdaging om een reparatie uit te voeren. Leuk!
Het enige nadeel is dat ik totaal geen ruimte heb om te klussen aan een auto. Mijn Vespa wil nog wel, dat kan in de schuur. We hebben maar 1 parkeerplaats per woning in onze wijk. Ik ga wel op zoek naar een GS die niet al te veel werk heeft. Ik wil er natuurlijk wel in kunnen rijden. Maar er mogen wel een paar dingen aan gebeuren.

Ik heb ook al gekeken naar Franse auto’s om te importeren. Is het echt zo dat een GS uit bijvoorbeeld zuid Frankrijk minder roestig is? Of ligt dat aan het onderhoud. Het lijkt mij dat alles staat en valt met goed onderhoud.

My other car is a broomstick.

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 15 juli 2006 01:45 PM
  [ # 5 ]
mathijs schreef:

Ik heb ook al gekeken naar Franse auto’s om te importeren. Is het echt zo dat een GS uit bijvoorbeeld zuid Frankrijk minder roestig is? Of ligt dat aan het onderhoud. Het lijkt mij dat alles staat en valt met goed onderhoud.

Dat klopt helemaal. Auto’s uit Frankrijk zijn vaak beter. Of ze motorisch beter zijn, hangt echt wel van het onderhoud af. Maar ik heb liever een strakke body met een brak blok, dan andersom!
Kijk hier trouwens eens >>> klik!

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27811
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 15 juli 2006 02:18 PM
  [ # 6 ]
patje74 schreef:
mathijs schreef:

Ik heb ook al gekeken naar Franse auto’s om te importeren. Is het echt zo dat een GS uit bijvoorbeeld zuid Frankrijk minder roestig is? Of ligt dat aan het onderhoud. Het lijkt mij dat alles staat en valt met goed onderhoud.

Dat klopt helemaal. Auto’s uit Frankrijk zijn vaak beter. Of ze motorisch beter zijn, hangt echt wel van het onderhoud af. Maar ik heb liever een strakke body met een brak blok, dan andersom!
Kijk hier trouwens eens >>> klik!

ik denk dat je daar wel gelijk in heb..
motor wisselen kan misschien nog wel binnen 1 a 2 dagen, als je weet wat je doet.

body bewerken kost veel tijd, zeker als je daarna nog moet spuiten.

Profiel  
 
mathijs
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1120
Geregistreerd: 12-01-2006

- Ami 8 Break
- CX Athéna
Gepost: 16 juli 2006 12:43 AM
  [ # 7 ]

Die site is bekend. Het enige nadeel is wel dat het helemaal in Frankrijk is. Is zo’n rot eind rijden om naar een auto te kijken die dan toch niety zo mooi is al gehoopt.

arjan_verkade schreef:

motor wisselen kan misschien nog wel binnen 1 a 2 dagen, als je weet wat je doet.

Ik zat te denken om, als het nodig is, een 2e motor op de kop te tikken en die te reviceren zodat die in de auto kan.

My other car is a broomstick.

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 16 juli 2006 01:25 AM
  [ # 8 ]
mathijs schreef:

Ik zat te denken om, als het nodig is, een 2e motor op de kop te tikken en die te reviceren zodat die in de auto kan.

Dat is een heel goed plan. Ik heb hier ook een reserve blok + C-matic bak liggen.
Ik wilde deze in de zomer klaar maken, zodat ik mijn huidige incontinente blok er voor kon verruilen. DIe zou daarna aan de beurt komen. Mar ik moest zo nodig aan een ander project beginnen….

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook