1 van de 7
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
   
Nu breekt mijn klomp, betalen voor een proefrit
Willem
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003

- C5 V6 Exclusive BVM5
Gepost: 18 juli 2006 11:02 AM

Ik had braaf via internet een aanvraag voor een proefrit met een C6 ingevuld, wordt ik gistermiddag door de dealer gebeld ter bevestiging en meld hij tussen neus en lippen door dat er een bijdrage wordt gevraagd die bij aanschaf van een nieuwe C6 dubbel vergoed zou worden…..Vraag ik hoeveel het zou kosten, verteld de grapjas dat het 79 euro ex btw zou gaan kosten…..Voor maximaal 1,5 uur ! Goeie reclame, zo word de C6 nooit een succes

Zijn er meerderen die dit te horen hebben gekregen, of is mijn dealer de enige?

Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 18 juli 2006 11:39 AM
  [ # 1 ]

Re: Nu breekt mijn klomp, betalen voor een proefrit

Willem schreef:

Ik had braaf via internet een aanvraag voor een proefrit met een C6 ingevuld, wordt ik gistermiddag door de dealer gebeld ter bevestiging en meld hij tussen neus en lippen door dat er een bijdrage wordt gevraagd die bij aanschaf van een nieuwe C6 dubbel vergoed zou worden…..Vraag ik hoeveel het zou kosten, verteld de grapjas dat het 79 euro ex btw zou gaan kosten…..Voor maximaal 1,5 uur ! Goeie reclame, zo word de C6 nooit een succes

Zijn er meerderen die dit te horen hebben gekregen, of is mijn dealer de enige?

Haha, oeps. Ik zou zeggen, een goede garage kent zijn klanten en zal dit soort “bijdrages” wel onder de tafel houden.

Het idee is wellicht dat ze de C6 niet zo maar aan jan en alleman mee willen geven voor een proefrit. Je maakt alleen wel een erg gevaarlijke afweging. Want 1 x een potentiele klant verkeerd inschatten en je bent die klant gelijk kwijt.

De laatste keer dat ik bij de dealer een proefrit maakte in een C4 was ik ook verrast dat ik een soort huurcontract moest invullen, met eigen risico etc.. Ik was verbaasd dat ze het zo formeel hadden geregeld. Ik ben wel eens bij andere garage geweest waar je de auto zonder pardon meekreeg. Goed, ze maken wel altijd een kopietje van het rijbewijs.

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 18 juli 2006 11:45 AM
  [ # 2 ]

Ik denk niet dat het succes van de C6 er vanaf zal hangen.

De enige reden van dit handelen die ik kan bedenken is dat ze dit hebben bedacht om niet-serieus geintresseerden te weren. Ik zou er ook alleen maar in gaan rijden uit nieuwsgierigheid en om te kijken waar ik over een jaar of 10-15 eventueel voor om kan gaan kijken. Hier heeft de dealer dus helemaal niets aan, het kost hem alleen…

Dus op zich heb ik wel begrip voor de manier van handelen, alleen past die in zijn totaliteit niet bij de campagne die door Citroën gestart is.
Jan en alleman kreeg een uitnodiging in zijn mailbox voor een proefrit. Uit deze massamail kreeg ik niet de indruk dat dit het plan van aanpak zou zijn.

Ik bedenk mij nog een nadeel, als leaserijder zal je dit bedrag dus zelf op moeten hoesten. Of zou het zo zijn dat de dealer wel aanvoelt of het een serieuze gegadigde is en dan zijn mond maar gaat houden…..

Profiel  
 
Willem
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003

- C5 V6 Exclusive BVM5
Gepost: 18 juli 2006 12:33 PM
  [ # 3 ]
patje74 schreef:

Ik bedenk mij nog een nadeel, als leaserijder zal je dit bedrag dus zelf op moeten hoesten. Of zou het zo zijn dat de dealer wel aanvoelt of het een serieuze gegadigde is en dan zijn mond maar gaat houden…..

Bij een Audi/Mercedes/Volvo dealer wordt er niet moeilijk over gedaan en de auto’s die daar staan, zijn vele malen duurder dan een C6.

Als ze nou eens wat minder korting op een nieuwe C2/C3/C4/C5/Picasso zouden geven Laughing  Laughing  Laughing

Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002

Profiel  
 
ieksEmmu
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004

- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Gepost: 18 juli 2006 12:46 PM
  [ # 4 ]

En hoe rijdt dat nou zo’n Audi A6?

Profiel  
 
Willem
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003

- C5 V6 Exclusive BVM5
Gepost: 18 juli 2006 01:31 PM
  [ # 5 ]
ieksEmmu schreef:

En hoe rijdt dat nou zo’n Audi A6?

Een nieuwe Volvo V70 T5 Automaat met alle toeters en bellen rijd vrij aardig moet ik zeggen, over het schuivende navigatieschermpje ben ik niet echt te spreken. De bouw-kwaliteit is ook niet meer van het oude 240-tankauto gehalte, er zijn nergens meer popnagels te vinden. Er zit trouwens ook een japanse Aisin-automaat in, alleen heeft die slechts 5 versnellingen en knalt vrij snel in z’n kickdown als je bij 120 gas geeft.

Beetje off-topic, maar elders doen ze er niet zo moeilijk over. Ik wil best de brandstof vergoeden die ik verstook, maar geen volle tank betalen

Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002

Profiel  
 
Simpele Ziel
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7097
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 18 juli 2006 01:56 PM
  [ # 6 ]

Sorry, dan geen C6 voor mij, ik huur wel een Mercedes voor 2 dagen..
Heeft toch ook Laughing veel meer stijl dan zo’n zwakke franse nep limo Wink

BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 18 juli 2006 02:02 PM
  [ # 7 ]
Simpele Ziel schreef:

Sorry, dan geen C6 voor mij, ik huur wel een Mercedes voor 2 dagen..
Heeft toch ook Laughing veel meer stijl dan zo’n zwakke franse nep limo Wink

Shocked t’is dat ik weet wie het zegt Wink

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12434
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 18 juli 2006 02:16 PM
  [ # 8 ]

Re: Nu breekt mijn klomp, betalen voor een proefrit

Willem schreef:

Zijn er meerderen die dit te horen hebben gekregen, of is mijn dealer de enige?

Nou ben ik toch wel heel erg benieuwd wie deze dealer is?

Overigens is het tekenen van een huurcontract logisch, daarmee dekt de dealer zich in voor boetes enzo.

Profiel  
 
Stefan_Xsara
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 58
Geregistreerd: 05-04-2006

Gepost: 18 juli 2006 02:26 PM
  [ # 9 ]

Ik kreeg een soortgelijk iets te horen.

Er stond een nieuwe 2,7 HDI C6 in de showroom, maar dat is geen demo auto.  Deze auto moet nog verkocht worden en de dealer vond dat er te weinig (3 per jaar) auto’s verkocht gaan worden om een demo auto te nemen en daarom huren ze deze van een andere dealer en hierover moeten ze huurkosten betalen…

Profiel  
 
toniclight
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004

- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Gepost: 18 juli 2006 02:28 PM
  [ # 10 ]

Het idee is wellicht dat ze de C6 niet zo maar aan jan en alleman mee willen geven voor een proefrit. Je maakt alleen wel een erg gevaarlijke afweging. Want 1 x een potentiele klant verkeerd inschatten en je bent die klant gelijk kwijt.

Het gaat niet eens om die ene potentiële klant die je als Citroën eventueel misloopt. Het getuigt van een klungelige marketing. De C6 moet je uitbuiten om mensen weer warm te maken voor het merk. Citroën moet proberen de andere types te linken aan de C6 en dat doe je niet door wat euro’s te gaan vragen voor een proefrit. Kan me niet voorstellen dat de hoofddealers dit als instructie door hebben gekregen.
Bij de dealer in Assen werd ik heel fatsoenlijk behandeld. Ik heb direct gezegd dat ik de C6 nooit zal kopen. ( dat schatte de verkoper natuurlijk ook wel in). Kreeg allerlei documentatie mee etc. Een proefrit was ook geen probleem. Heb ik nog niet gemaakt trouwens.

Jeroen

Profiel  
 
Simpele Ziel
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7097
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 18 juli 2006 02:40 PM
  [ # 11 ]

Als een dealer een auto moet huren van een andere dealer is dat zijn risico, als er namelijk niemand komt voor een proefrit moeten ze het ook uit eigen zak betalen…

BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 18 juli 2006 04:05 PM
  [ # 12 ]
Simpele Ziel schreef:

Als een dealer een auto moet huren van een andere dealer is dat zijn risico, als er namelijk niemand komt voor een proefrit moeten ze het ook uit eigen zak betalen…

Dat klopt, zo heb ik ook nog nooit het uurloon + reiskosten van een makelaar hoeven te betalen als ik een woning ging bezichtigen. EN zo zijn er wel meer voorbeelden te noemen waarbij de verkoper eerst een investering dient te doen, dit moet hij simpelweg incalculeren.
Of een andere afwijkende strategie kiezen natuurlijk.
En als dat dan betekend dat een klant zijn C6 bij de buurman gaat kopen vanwege de gratis proefrit, dan moet hij dat voor lief nemen.

Maar het kan natuurlijk ook zijn dat een klant naar aanleiding van de fun-testrit ineens zijn onderhoud van zijn good-old BX bij die dealer laat doen!
Al dit soort zaken moet hij dus afwegen tegen die €79,- ex btw. Tja, ik zou ven verder gaan kijken…. Al kan ik mij de actie voorstellen, maar nogmals, ik vind het niet aansluiten bij de campagne die gestart is.

Profiel  
 
Willem
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003

- C5 V6 Exclusive BVM5
Gepost: 18 juli 2006 05:18 PM
  [ # 13 ]
Simpele Ziel schreef:

Als een dealer een auto moet huren van een andere dealer is dat zijn risico, als er namelijk niemand komt voor een proefrit moeten ze het ook uit eigen zak betalen…

Dat hoeven ze niet, want ze hebben 2 vestigingen waar ze echt een demo-auto hebben staan…...

Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002

Profiel  
 
Handjes
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1609
Geregistreerd: 04-12-2003

- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
Gepost: 18 juli 2006 05:36 PM
  [ # 14 ]
toniclight schreef:

Het gaat niet eens om die ene potentiële klant die je als Citroën eventueel misloopt. Het getuigt van een klungelige marketing. De C6 moet je uitbuiten om mensen weer warm te maken voor het merk. Citroën moet proberen de andere types te linken aan de C6 en dat doe je niet door wat euro’s te gaan vragen voor een proefrit.

Precies, je maakt een proefrit in een C6 en gaat met een C1 naar huis! Zo moet de dealer het doen :p. Of liever nog met een C6 naar huis natuurlijk…

Ik ga ook een proefrit maken, maar heb niks gehoord over kosten. Citroen is wel met een grootschalige campagne bezig om iedereen aan de C6-proefrit te krijgen.

Profiel  
 
***
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671
Geregistreerd: 24-04-2004

Gepost: 18 juli 2006 06:07 PM
  [ # 15 ]
Handjes schreef:

Citroen is wel met een grootschalige campagne bezig om iedereen aan de C6-proefrit te krijgen.

Ah….ik denk dat ik dan met mijn oude BX ook maar eens langs ga bij Oldenhage. Twisted Evil

*Doe me die maar, Johan….die zwarte C6 HDI 2.7 HDIF V6 24V AUT6 EXCLUSIVE * Shocked 

Je ziet hem volgende week wel weer terug…..*wat zeg je ??*...hij kost wel 75 ‘‘ruggen’’ ?
Je krijgt toch mijn zeer unieke BX als onderpand ? :schater

Profiel  
 
 
1 van de 7
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook