Kan iemand mij vertellen of er een wezenlijk verschil is tussen een 2400 inj en een 2500 inj motor? Ik heb wat documentatie over het injectiesysteem van de 2400 maar daar staat dat er een koudestartversuiver is. ik kan die op mijn 2500 inj motor niet zien zitten.
Ik ben nog op mijn Haynes aan het wachten en kan het daarin dus niet opzoeken.
Life is short !!!
Drive fast !!!
Re: wezenlijk verschil tussen 2400 en 2500 injectie?
santman1 schreef:Kan iemand mij vertellen of er een wezenlijk verschil is tussen een 2400 inj en een 2500 inj motor? Ik heb wat documentatie over het injectiesysteem van de 2400 maar daar staat dat er een koudestartversuiver is. ik kan die op mijn 2500 inj motor niet zien zitten.
Ik ben nog op mijn Haynes aan het wachten en kan het daarin dus niet opzoeken.
Het enige verschil is de cilinderinhoud en kleine variaties in het injectiesysteem: wel of geen koudestartverstuiver en voorschakelweerstanden voor de verstuivers.
GRG
.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)

Totaal aantal Berichten: 2475
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Feit is dat de 2500 natuurlijk iets sneller is… zoon 10 pk meer heeft ik zelf heb een 2400 en heb ook al met 2500 gereden en je merkt niet zoveel verschil hoor.
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!
Dus de verstuivers vangen vervangen gezamelijk de koude startverstuiver? weet je toevallig met welke spanning de injectoren worden aangestuurd? Is dit 12V of afhankelijk van het toerental/hoev lucht etc. het gaat er namelijk om dat ik wil testen of ze nog wel werken en om ze nou los op het blok te leggen en te starten lijkt me niet verstandig (of kan dat wel?)
Life is short !!!
Drive fast !!!

Totaal aantal Berichten: 3198
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Verschil in rijden voel je nauwelijks , wel kan je veel sneller terug naar de pomp !!
Walter
Meten is weten , gissen is missen
wbogaerts schreef:Verschil in rijden voel je nauwelijks , wel kan je veel sneller terug naar de pomp !!
Met welke: de 2400 of de 2500?

Totaal aantal Berichten: 3198
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
moyen-achat schreef:wbogaerts schreef:Verschil in rijden voel je nauwelijks , wel kan je veel sneller terug naar de pomp !!
Met de 2500
Walter
Meten is weten , gissen is missen
santman1 schreef:Dus de verstuivers vangen vervangen gezamelijk de koude startverstuiver? weet je toevallig met welke spanning de injectoren worden aangestuurd? Is dit 12V of afhankelijk van het toerental/hoev lucht etc. het gaat er namelijk om dat ik wil testen of ze nog wel werken en om ze nou los op het blok te leggen en te starten lijkt me niet verstandig (of kan dat wel?)
Ze worden met pulsen aangestuurd, als je 4 bekers onder de injectoren hangt kun je ze probleemloos testen in de auto. Ze vervangen inderdaad de koudestartverstuiver.
GRG
.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)

Totaal aantal Berichten: 27973
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
wbogaerts schreef:moyen-achat schreef:wbogaerts schreef:Verschil in rijden voel je nauwelijks , wel kan je veel sneller terug naar de pomp !!
Met de 2500Walter
ik dacht dat ze 2400 bekend stond om het benzine slurpen
arjan_verkade schreef:wbogaerts schreef:moyen-achat schreef:wbogaerts schreef:Verschil in rijden voel je nauwelijks , wel kan je veel sneller terug naar de pomp !!
Met de 2500Walter
ik dacht dat ze 2400 bekend stond om het benzine slurpen
klopt

Totaal aantal Berichten: 7071
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Mijn 2400ie is minder zuinig dan m’n 2500gti t2… heb nog nooit noemenswaardige afstanden met een 2500 afgelegd, dus verder zou ik ‘t niet weten .
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!