



















Totaal aantal Berichten: 2475
Geregistreerd: 29-11-2005
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Volgens TRXke vriend van me is er echt niet zoveel verschil tussen turbo 1 en 2 oke de twee verbruikt wat minder maar op prestaties zijn ze vlogens heb het zelfde de turbo 1 zou meer turbodruk hebben maar minder compressie en bij de 2 zou het omgekeerde het geval zijn… waarom willen al die nederlanders dan toch een turbo 2 Vraag ik me af?
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!
Zoek even in de historie, tis al vaker aan bod gekomen. Belangrijkste verschil is het feit dat een T2 een intercooler heeft.
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!




















Totaal aantal Berichten: 2475
Geregistreerd: 29-11-2005
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Jep dat weet ik bij een diesel komt er daardoor 30 pk bij maar bij de benzineversie blijkbaar niets alleen verstookt die dan wat minder…
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!
bxsport schreef:Jep dat weet ik bij een diesel komt er daardoor 30 pk bij maar bij de benzineversie blijkbaar niets alleen verstookt die dan wat minder…
daarom ook zuinige ned




















Totaal aantal Berichten: 2475
Geregistreerd: 29-11-2005
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Ah dat is de reden waarom jullie een Turbo 2 willen hahaha
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!




















Totaal aantal Berichten: 2475
Geregistreerd: 29-11-2005
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
wat ik gewoon wil weten is of dat je een wezenlijk verschil voelt? in optrekken
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!
Ik vind de t2 onderin wat meer trekkracht hebben,de t1 vind ik mooier lopen.
Al de t2’s die ik gehad heb liepen zenuwachtig,vooral tussen de 80/90 altijd een beetje stotteren.
Niet op een irritante manier maar altijd iets,hebben veel gewone 25 gti’s ook last van.
Bij de t1 heb ik hier nooit last van gehad,waar het aan ligt?.
Ik vind dat bijna iedere cx turbo anders rijd,die een is wat soepeler de ander wat sneller,sommige motoren tikken wat .
Gewoon een keer met een t1 en een t2 rijden .
Gr Raymond
Het was een cx of niks


























Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
De T2 trekt aanzienlijk harder op dan de T1. (7.8 sec vs. 8.5 sec). Ik heb begrepen dat de T2 ook een lichter vliegwiel heeft. Dit in combinatie met de hogere compressie levert deze extra prestaties - en wellicht ook het slechtere lopen van de T2.
Op zich wil ik bij mijn (ooit) motorrevisie naar het beste van beiden, Dat betekent compressie van de T1 in een voor de rest T2 motor. En natuurlijk een ander injectiesysteem maar dat is T1/T2 onafhankelijk. Met minder compressie kan veiliger meer turbodruk, en meer turbodruk is een groot goed .
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!




















Totaal aantal Berichten: 2475
Geregistreerd: 29-11-2005
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
bon, tja blijkbaar is er dan toch een verschil tussen de twee ik zal het dan maar bij een T1 houden…
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!
Voor exacte gegevens kun je de carbase van http://www.autoweek.nl raadplegen. Hoewel die mensen volgens mij ook niet altijd even goed hun huiswerk doen.
La CX, elle est plus qu’une voiture.
Nog Citroën-loos. Op dit moment rijdend in mama’s Renault Mégane RN 1.4 16V (2000, Rouge Cérise). En tout cas, un véhicule français




















Totaal aantal Berichten: 2475
Geregistreerd: 29-11-2005
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
nieuwe vraag heeft er soms iemand nog een typeplaatje in goede staat liggen van een cx gti turbo zonder de 2?
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!
Als je het verschil kan voelen tussen optrekken naar 100 in 7,8 of 8,5 dan ben je écht een kenner…
In ieder geval ga ik akkoord dat het vooral om verbruik, soepelheid en misschien wel duurzaamheid gaat… Voor de rest zal het vooral om de staat van de wagen (dus motor) gaan…
Hobby kost geld en neen je verdient er niks aan…echt niet!




















Totaal aantal Berichten: 2475
Geregistreerd: 29-11-2005
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
ja ik denk dat het verschil ook meer in de achterliggende dingen ligt
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!
Ook een T2 kan prachtig en stottervrij lopen, als de brandstofvoorziening en ontsteking maar goed zijn.
Bij aanschaf van mijn GTI T2 had ze ook last van wat stotteren, met name bij optrekken en afremmen op de motor.
Regelmatig gebruik voor grotere afstanden, goede afstelling van de motor (incl. kleppen), een flesje injectorcleaner elk jaar en gebruik van V-Power (het lijkt wel reclame), is het stotteren geheel verdwenen en loopt de motor ongelooflijk soepel.
Naar ik mij heb laten vertellen verbruikt een T2 niet iets maar aanzienlijk minder brandstof, vooral op hogere snelheden . En als ik hoor wat T1 rijders gemiddeld verbruiken… dan blijkt dat geen fabeltje.
Al te dramatisch hoeven we daar m.i. niet over te doen, want hoeveel km per jaar wordt er door de meeste liefhebbers nog met een T afgelegd?
Citroën CX 25 GTI TURBO 2, C’est Démon!
Surf eens naar: http://www.citroen-cxclub.nl/
Ex DS 21 Pallas (1969)
Ex CX 25 GTi T2 (1987)
Ex XM V6 Exclusive Aut. (1998)




















Totaal aantal Berichten: 2475
Geregistreerd: 29-11-2005
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Juist ja voor die 4 of vijfduizend km die we afleggen… zal het niet zoveel verschil zijn
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!












































Totaal aantal Berichten: 27973
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Edwin van Seggelen schreef:Ook een T2 kan prachtig en stottervrij lopen, als de brandstofvoorziening en ontsteking maar goed zijn.
Bij aanschaf van mijn GTI T2 had ze ook last van wat stotteren, met name bij optrekken en afremmen op de motor.
Regelmatig gebruik voor grotere afstanden, goede afstelling van de motor (incl. kleppen), een flesje injectorcleaner elk jaar en gebruik van V-Power (het lijkt wel reclame), is het stotteren geheel verdwenen en loopt de motor ongelooflijk soepel.Naar ik mij heb laten vertellen verbruikt een T2 niet iets maar aanzienlijk minder brandstof, vooral op hogere snelheden
. En als ik hoor wat T1 rijders gemiddeld verbruiken… dan blijkt dat geen fabeltje.
Al te dramatisch hoeven we daar m.i. niet over te doen, want hoeveel km per jaar wordt er door de meeste liefhebbers nog met een T afgelegd?
even offtopic:
stond jou T2 op zondag op Citromobile tegenover de ingang helemaal op het einde?