1 van de 3
 1 2 3 Volgende > 

XM motor valt steeds stil !!
eXpelliarMus
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4871

- Xsara Scootertje.
Gepost: 01 november 2006 08:23 PM

XM vrienden

Ik zit met een vervelend probleem, dat is dat als ik in de stad rond rij (a’dam)  en bij een stoplicht aan kom en rem dat de motor dan afslaat!?
Het gebeurt steets vaker , voornaamelijk in het stadtsverkeer erg vervelend. Evil or Very Mad  Evil or Very Mad Het gaat om een 20i uit ‘92.
Iemand van jullie die dit herkend en een idee heeft over dit probleem? Surprisedops:  Wink

tot XM Cool

” Citroën amateur monteur in ruste!?  Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “

Profiel  

Texter
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 215

Gepost: 01 november 2006 08:44 PM
  [ # 1 ]

Is het een automaat of is hij handgeschakeld? Ik weet er verder trouwens niks van.

Profiel  

eXpelliarMus
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- Xsara Scootertje.
Gepost: 01 november 2006 08:47 PM
  [ # 2 ]
Texter schreef:

Is het een automaat of is hij handgeschakeld? Ik weet er verder trouwens niks van.

Een handgeschakelde xm 20i uit ‘92!! Wink

tot XM Cool

Profiel  

Ijs
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3240

Gepost: 01 november 2006 08:53 PM
  [ # 3 ]

Kun je er wat meer over vertellen ? Kun je hem direct weer starten, loopt hij mooi rond, bougies vervangen etc?

Profiel  

eXpelliarMus
> 4000 berichten

- Xsara Scootertje.
Gepost: 01 november 2006 08:57 PM
  [ # 4 ]
Ijs schreef:

Kun je er wat meer over vertellen ? Kun je hem direct weer starten, loopt hij mooi rond, bougies vervangen etc?

Ja ze kan daarna gewoon weer gestart worden, en de motor loopt mooi rond alhoewel af en toe het gas iets harder en dan weer zachter loopt.

tot XM Cool

Profiel  

beek3762
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 546

Gepost: 01 november 2006 09:15 PM
  [ # 5 ]

Stappenmotor?

Profiel  

eXpelliarMus
> 4000 berichten

- Xsara Scootertje.
Gepost: 01 november 2006 10:45 PM
  [ # 6 ]
beek3762 schreef:

Stappenmotor?

Weet je bij toeval ook waar ie zit de stappen motor? (foto!?aub.)
Zou het mischien ook in de benziene filter kunnen zitten?

tot XM Cool

Profiel  

kalmah01
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 86

Gepost: 01 november 2006 11:01 PM
  [ # 7 ]

Is inderdaad hoogst waarschijnlijk de stappenmotor. Deze zit als je met je snuffert onder de motorkap zit links achter bovenaan. Als je de auto op contact zet dan moet je hem horen tikken. Zo niet, dan is ie zeker dood.
Kijk maar even op de volgende link voor de foto.
http://demo.zelfsite.nl/

Groeten,
Hans

Ik snap niet waarom niet iedereen XM rijdt.

Profiel  

eXpelliarMus
> 4000 berichten

- Xsara Scootertje.
Gepost: 01 november 2006 11:11 PM
  [ # 8 ]
kalmah01 schreef:

Is inderdaad hoogst waarschijnlijk de stappenmotor. Deze zit als je met je snuffert onder de motorkap zit links achter bovenaan. Als je de auto op contact zet dan moet je hem horen tikken. Zo niet, dan is ie zeker dood.
Kijk maar even op de volgende link voor de foto.
http://demo.zelfsite.nl/

Groeten,
Hans

Hai Hans

Laat ik nou een ander blok er in hebben ,(mooie foto trouwens,dank daar voor) ik denk dat die bij mij rechts van het gas injectie huis zit? Surprisedops:
Als het inderdaad de stappenmotor is dan is dat simpel te vervangen toch? Surprisedops:

tot XM Cool

Profiel  

kalmah01
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 86

Gepost: 01 november 2006 11:19 PM
  [ # 9 ]

Hmm, ik heb zelf ook een 2.0i uit eind ‘91. Dacht dat het wel hetzelfde blok was. Maar goed, ik stel mij zo voor dat de stappenmotor bij jou er wel ongeveer hetzelfde uit moet zien. Zoals ik al schreef, zet ‘m op contact en je moet hem horen tikken. Vervangen ervan is heel eenvoudig. Je kan ‘m er zo afschroeven. Geen idee wat ze kosten maar misschien kan je ff op de sloop kijken.

Succes,
Hans

Ik snap niet waarom niet iedereen XM rijdt.

Profiel  

kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563

Gepost: 01 november 2006 11:22 PM
  [ # 10 ]

op zich zijn die dingen niet zo duur voor me xantia was ik rond de 120 euro kwijt dus zou voor een xm niet erg veel meer zijn

Profiel  

eXpelliarMus
> 4000 berichten

- Xsara Scootertje.
Gepost: 01 november 2006 11:27 PM
  [ # 11 ]
citroenc2 schreef:

op zich zijn die dingen niet zo duur voor me xantia was ik rond de 120 euro kwijt dus zou voor een xm niet erg veel meer zijn

Bij dealert of de brezan? bedankt voor reactie. Razz Wink

tot XM Cool

Profiel  

kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563

Gepost: 01 november 2006 11:28 PM
  [ # 12 ]
eXpelliarMus schreef:
citroenc2 schreef:

Bij dealert of de brezan? bedankt voor reactie. Razz Wink

tot XM Cool

dealer

wat ook nog wel eens help is de boel goed schoonmaken en de accu een tijd los maar of dat ook voor een xm geld Confused  Wink

Profiel  

eXpelliarMus
> 4000 berichten

- Xsara Scootertje.
Gepost: 02 november 2006 12:16 PM
  [ # 13 ]
citroenc2 schreef:

Nou ik heb de dealert gebeld , de stappenmotor kost voor een xm 20i 343 euro Shocked  Shocked .Heeft iemand onder ons een tip , of een goedkoper adres of er een op deplank liggen die het nog doet?Ik vertrouw de sloop niet zo namelijk,dan moet je er een paar vinden en maar hopen dat ze het doen. Surprisedops:

tot XM Cool

Profiel  

ieksEmmu
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3779

- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Gepost: 02 november 2006 12:29 PM
  [ # 14 ]

heb t een jaar terug gehad, reed toen elke dag in de file/stad Den Haag<>Rotterdam. rijdt verrekte lastig, met je rechter voet net boven stationair proberen te houden tegen het afslaan en met links remmen… en dan tegelijkertijd optrekken, schakelen en afremmen in t verkeer…  Razz

ik heb toen enkele maanden lang bij elke tankbeurt injectorcleaner in de tank gegooid. Dat paarse flesje: Wyn’s injector cleaner.

dr zit kerosine in en is slecht voor de gezondheid, maar t heeft wel geholpen!  Razz

Profiel  

Willem
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2329

- C5 V6 Exclusive BVM5
Gepost: 02 november 2006 12:53 PM
  [ # 15 ]
eXpelliarMus schreef:
citroenc2 schreef:

Nou ik heb de dealert gebeld , de stappenmotor kost voor een xm 20i 343 euro Shocked  Shocked .Heeft iemand onder ons een tip , of een goedkoper adres of er een op deplank liggen die het nog doet?Ik vertrouw de sloop niet zo namelijk,dan moet je er een paar vinden en maar hopen dat ze het doen. Surprisedops:

tot XN Cool

Gewoon naar de sloop gaan, staan genoeg 2 liters. Anders heb ik er wel 1 liggen denk ik, heb er ook 1 voor een TCT, maar die krijg je niet Wink

Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002

Profiel  

1 van de 3
 1 2 3 Volgende > 

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook