Totaal aantal Berichten: 4871
- Xsara Scootertje.
XM vrienden
Ik zit met een vervelend probleem, dat is dat als ik in de stad rond rij (a’dam) en bij een stoplicht aan kom en rem dat de motor dan afslaat!?
Het gebeurt steets vaker , voornaamelijk in het stadtsverkeer erg vervelend.
Het gaat om een 20i uit ‘92.
Iemand van jullie die dit herkend en een idee heeft over dit probleem? ops:
tot XM
” Citroën amateur monteur in ruste!? Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “
Is het een automaat of is hij handgeschakeld? Ik weet er verder trouwens niks van.

- Xsara Scootertje.
Texter schreef:Is het een automaat of is hij handgeschakeld? Ik weet er verder trouwens niks van.
Een handgeschakelde xm 20i uit ‘92!!
tot XM
Kun je er wat meer over vertellen ? Kun je hem direct weer starten, loopt hij mooi rond, bougies vervangen etc?

- Xsara Scootertje.
Ijs schreef:Kun je er wat meer over vertellen ? Kun je hem direct weer starten, loopt hij mooi rond, bougies vervangen etc?
Ja ze kan daarna gewoon weer gestart worden, en de motor loopt mooi rond alhoewel af en toe het gas iets harder en dan weer zachter loopt.
tot XM
Stappenmotor?

- Xsara Scootertje.
beek3762 schreef:Stappenmotor?
Weet je bij toeval ook waar ie zit de stappen motor? (foto!?aub.)
Zou het mischien ook in de benziene filter kunnen zitten?
tot XM
Is inderdaad hoogst waarschijnlijk de stappenmotor. Deze zit als je met je snuffert onder de motorkap zit links achter bovenaan. Als je de auto op contact zet dan moet je hem horen tikken. Zo niet, dan is ie zeker dood.
Kijk maar even op de volgende link voor de foto.
http://demo.zelfsite.nl/
Groeten,
Hans
Ik snap niet waarom niet iedereen XM rijdt.

- Xsara Scootertje.
kalmah01 schreef:Is inderdaad hoogst waarschijnlijk de stappenmotor. Deze zit als je met je snuffert onder de motorkap zit links achter bovenaan. Als je de auto op contact zet dan moet je hem horen tikken. Zo niet, dan is ie zeker dood.
Kijk maar even op de volgende link voor de foto.
http://demo.zelfsite.nl/Groeten,
Hans
Hai Hans
Laat ik nou een ander blok er in hebben ,(mooie foto trouwens,dank daar voor) ik denk dat die bij mij rechts van het gas injectie huis zit? ops:
Als het inderdaad de stappenmotor is dan is dat simpel te vervangen toch? ops:
tot XM
Hmm, ik heb zelf ook een 2.0i uit eind ‘91. Dacht dat het wel hetzelfde blok was. Maar goed, ik stel mij zo voor dat de stappenmotor bij jou er wel ongeveer hetzelfde uit moet zien. Zoals ik al schreef, zet ‘m op contact en je moet hem horen tikken. Vervangen ervan is heel eenvoudig. Je kan ‘m er zo afschroeven. Geen idee wat ze kosten maar misschien kan je ff op de sloop kijken.
Succes,
Hans
Ik snap niet waarom niet iedereen XM rijdt.
op zich zijn die dingen niet zo duur voor me xantia was ik rond de 120 euro kwijt dus zou voor een xm niet erg veel meer zijn

- Xsara Scootertje.
citroenc2 schreef:op zich zijn die dingen niet zo duur voor me xantia was ik rond de 120 euro kwijt dus zou voor een xm niet erg veel meer zijn
Bij dealert of de brezan? bedankt voor reactie.
tot XM
eXpelliarMus schreef:citroenc2 schreef:op zich zijn die dingen niet zo duur voor me xantia was ik rond de 120 euro kwijt dus zou voor een xm niet erg veel meer zijn
Bij dealert of de brezan? bedankt voor reactie.
![]()
![]()
tot XM
dealer
wat ook nog wel eens help is de boel goed schoonmaken en de accu een tijd los maar of dat ook voor een xm geld

- Xsara Scootertje.
citroenc2 schreef:op zich zijn die dingen niet zo duur voor me xantia was ik rond de 120 euro kwijt dus zou voor een xm niet erg veel meer zijn
Nou ik heb de dealert gebeld , de stappenmotor kost voor een xm 20i 343 euro
.Heeft iemand onder ons een tip , of een goedkoper adres of er een op deplank liggen die het nog doet?Ik vertrouw de sloop niet zo namelijk,dan moet je er een paar vinden en maar hopen dat ze het doen.
ops:
tot XM

Totaal aantal Berichten: 3779
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
heb t een jaar terug gehad, reed toen elke dag in de file/stad Den Haag<>Rotterdam. rijdt verrekte lastig, met je rechter voet net boven stationair proberen te houden tegen het afslaan en met links remmen… en dan tegelijkertijd optrekken, schakelen en afremmen in t verkeer…
ik heb toen enkele maanden lang bij elke tankbeurt injectorcleaner in de tank gegooid. Dat paarse flesje: Wyn’s injector cleaner.
dr zit kerosine in en is slecht voor de gezondheid, maar t heeft wel geholpen!

Totaal aantal Berichten: 2329
- C5 V6 Exclusive BVM5
eXpelliarMus schreef:citroenc2 schreef:op zich zijn die dingen niet zo duur voor me xantia was ik rond de 120 euro kwijt dus zou voor een xm niet erg veel meer zijn
Nou ik heb de dealert gebeld , de stappenmotor kost voor een xm 20i 343 euro
![]()
.Heeft iemand onder ons een tip , of een goedkoper adres of er een op deplank liggen die het nog doet?Ik vertrouw de sloop niet zo namelijk,dan moet je er een paar vinden en maar hopen dat ze het doen.
ops:
tot XN
Gewoon naar de sloop gaan, staan genoeg 2 liters. Anders heb ik er wel 1 liggen denk ik, heb er ook 1 voor een TCT, maar die krijg je niet
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002