1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
Toch een C3! Update: Toch niet een C3, maar een C5!
PSA
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 582
Geregistreerd: 03-11-2005

- GS/GSA GSpecial 1015
Gepost: 02 november 2006 10:34 AM

Na 2 jaar Xantia gereden te hebben ben ik (noodgedwongen) 4 maanden overgestapt op een peugeot 206 van mijn werk. Echter ben ik per 1 november gestopt met de baan (beviel niet) en dus ook de lease auto weer terug naar de Lage Landen. Uiteraard was dat wel even een shock. Van een heerlijke 2 liter xantia uit 99 met opgeboorde bollen naar een knoerharde 206… Kan er nog niet aan wennen.
Dus weer op zoek naar iets comfortabels… Opnieuw een Xantia was geen optie meer. Het is toch wel een beetje een gedateerde auto en een goed exemplaar is zeldzaam aan het worden. Daarbij zijn de vaste lasten vrij hoog. De volgende optie zou een C5 zijn. En wel een break exclusive. Na een hoop reviews gelezen te hebben ben ik toch maar even van de C5 afgestapt. Aanschaf redelijk duur, vaste lasten hoog en het verwachtte onderhoud voor een exemplaar op gas met een dikke ton op de teller kan erg tegenvallen. Een risico wat ik niet wil en niet kan nemen, omdat dat gewoon teveel centjes kost.  Smile
Toen ben ik eens verder gaan kijken naar een andere optie, en dat werd een Citroen C3. In de veronderstelling dat hij net zo hard geveerd was als een 206 ben ik van de week een proefrit gaan maken in een C3 1.4i exclusive uit 2002 met slechts 17.000 km op de teller bij de Citroendealer in Waawijk. Ik was erg blij verrast! Wat een fijn autootje! Heerlijk stil, comfortabel geveerd, van alle luxe voorzien, weinig km’s enz enz.
Dus toen maar gelijk de deal rondgemaakt. Aanstaande woensdag staat er hier een C3 1.4i exclusive voor de deur!

Alvast foto’s:

Profiel  
 
ieksEmmu
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004

- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Gepost: 02 november 2006 12:36 PM
  [ # 1 ]

gefeliciteerd, stoere fotos, met die achtergrond!  Cool

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27811
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 02 november 2006 09:08 PM
  [ # 2 ]

Klinkt goed Wink

lijkt me ook wel een leuke uitvoering, wat zit er allemaal in zo’n beetje? Smile

Profiel  
 
PSA
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 582
Geregistreerd: 03-11-2005

- GS/GSA GSpecial 1015
Gepost: 03 november 2006 10:48 AM
  [ # 3 ]
arjan_verkade schreef:

Klinkt goed Wink

lijkt me ook wel een leuke uitvoering, wat zit er allemaal in zo’n beetje? Smile

De exclusive heeft aan boord:

- cruise control met stuurbediening (handig om snel snelheid te wijzigen)
- regensensor
- radio/cd met 6 speakers
- climate control (auto airco dus)
- elektrische en verwarmde spiegels + elektrisch opklapbaar
- mistlampen voor
- alles meegespoten (dus geen zwarte strips)
- velourse bekleding
- armsteunen voor

Wat ontbreekt eigenlijk nog

- elektrische ramen achter, zit blijkbaar niet op een c3 exclusive
- schuifdakkie was leuk geweest

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27811
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 03 november 2006 08:49 PM
  [ # 4 ]

lekker compleet dus Cool

mist ook nog lichtmetaal zo op de foto’s te zien Wink
maar verder genoeg om lekker mee te rijden Smile

Profiel  
 
PSA
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 582
Geregistreerd: 03-11-2005

- GS/GSA GSpecial 1015
Gepost: 03 november 2006 10:26 PM
  [ # 5 ]
arjan_verkade schreef:

lekker compleet dus Cool

mist ook nog lichtmetaal zo op de foto’s te zien Wink
maar verder genoeg om lekker mee te rijden Smile

Ja klopt, lm velgen zou het wel mooi afmaken. Er loopt nu een aanbieding geloof ik bij citroen met mooie korting op lichtmetaal. Misschien een ideetje. Iemand een idee waar dit staat? Ik heb de advertentei v/d week nog gezien

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27811
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 03 november 2006 11:05 PM
  [ # 6 ]
PSA schreef:
arjan_verkade schreef:

lekker compleet dus Cool

mist ook nog lichtmetaal zo op de foto’s te zien Wink
maar verder genoeg om lekker mee te rijden Smile

Ja klopt, lm velgen zou het wel mooi afmaken. Er loopt nu een aanbieding geloof ik bij citroen met mooie korting op lichtmetaal. Misschien een ideetje. Iemand een idee waar dit staat? Ik heb de advertentei v/d week nog gezien

anders loop je morgen even langs de dealer Wink
kan je meteen de nieuwe C4 Picasso bekijken, morgen is de introductie Smile

Profiel  
 
PSA
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 582
Geregistreerd: 03-11-2005

- GS/GSA GSpecial 1015
Gepost: 05 november 2006 08:59 PM
  [ # 7 ]

Setje velgen doe ik volgens jaar wel ergens. Ze zijn zowiezo best prijzig inc. montage etc. Bovendien is het in de winter alleen maar zonde om ze eronder te laten liggen ivm zout en andere troep.

Profiel  
 
XTR
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1725
Geregistreerd: 19-04-2004

Gepost: 06 november 2006 02:21 AM
  [ # 8 ]
PSA schreef:

Setje velgen doe ik volgens jaar wel ergens. Ze zijn zowiezo best prijzig inc. montage etc. Bovendien is het in de winter alleen maar zonde om ze eronder te laten liggen ivm zout en andere troep.

je huidige stalen velgen met wieldeksels kun je trouwens ook in de toekomst gaan gebruiken voor winterbanden !

ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…

daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)

Profiel  
 
PSA
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 582
Geregistreerd: 03-11-2005

- GS/GSA GSpecial 1015
Gepost: 06 november 2006 11:47 AM
  [ # 9 ]
XTR schreef:
PSA schreef:

Setje velgen doe ik volgens jaar wel ergens. Ze zijn zowiezo best prijzig inc. montage etc. Bovendien is het in de winter alleen maar zonde om ze eronder te laten liggen ivm zout en andere troep.

je huidige stalen velgen met wieldeksels kun je trouwens ook in de toekomst gaan gebruiken voor winterbanden !

Precies, xga binnenkort maar eens kijken wat het grapje gaat kosten om over te gaan op winterbanden… 400 - 500 euri al snel denk ik…

Profiel  
 
PSA
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 582
Geregistreerd: 03-11-2005

- GS/GSA GSpecial 1015
Gepost: 06 november 2006 12:13 PM
  [ # 10 ]
PSA schreef:
XTR schreef:
PSA schreef:

Setje velgen doe ik volgens jaar wel ergens. Ze zijn zowiezo best prijzig inc. montage etc. Bovendien is het in de winter alleen maar zonde om ze eronder te laten liggen ivm zout en andere troep.

je huidige stalen velgen met wieldeksels kun je trouwens ook in de toekomst gaan gebruiken voor winterbanden !

Precies, xga binnenkort maar eens kijken wat het grapje gaat kosten om over te gaan op winterbanden… 400 - 500 euri al snel denk ik…

4x Goodyear Ultragrip inc. montage, ventielen en verwb. 315 euri.
Die ultragrips kwamen vorig jaar goed uit de anwb test. Dus denk dat we die er maar op gaan knallen.

Profiel  
 
PSA
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 582
Geregistreerd: 03-11-2005

- GS/GSA GSpecial 1015
Gepost: 09 november 2006 10:45 AM
  [ # 11 ]

Gisteren C3 opgehaald, tot dusver tevreden! Rijdt eigenlijk als een nieuwe auto. Het is geen snelheidsduivel, maar verwacht dat hij wel redelijk zuinig is. Heb nu 110 km gereden en er is pas 1 blokje weg v/d zes geloof ik. Met de 206 1.4 (zelfde motor) reed ik als ruim 500 km met heel erg assertief rijden (lease auto Surprisedops: )

Cruisecontrol met stuurbediening is wel handig, kun je gasgeven en
verminderen met het stuur. Verwacht dat de cc ook wel een positieve invloed heeft op het verbruik.

Later meer…

Profiel  
 
PSA
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 582
Geregistreerd: 03-11-2005

- GS/GSA GSpecial 1015
Gepost: 29 november 2006 03:51 PM
  [ # 12 ]

Wellicht binnenkort toch afscheid nemen van de C3. Heb m nu drie weken, maar het is niet mijn auto. Ik ga vrijdag kijken voor een C5 bij de dealer.

Profiel  
 
ieksEmmu
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004

- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Gepost: 29 november 2006 05:00 PM
  [ # 13 ]

andere baan, andere auto, ook weer vrijgezel?  Razz

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 29 november 2006 06:20 PM
  [ # 14 ]

Re: Toch een C3!

PSA schreef:

Dus weer op zoek naar iets comfortabels… Opnieuw een Xantia was geen optie meer. Het is toch wel een beetje een gedateerde auto en een goed exemplaar is zeldzaam aan het worden.

Met alle respect voor je huidige keuze: zo’n C3 is een fijne auto.. Maar Xantia’s zijn toch nog wel ruim voorradig op de markt met fatsoenlijke onderhoudshistorieen? Bij de BX moet ik zo langzamerhand wel be-amen dat het lastig wordt een goed exemplaar te vinden, maar bij de Xantia is toch nog wel genoeg verkrijgbaar dat nog niet al te oud is?

Profiel  
 
René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724
Geregistreerd: 27-04-2004

Gepost: 29 november 2006 06:23 PM
  [ # 15 ]

BX…Xantia…hij wil gewoon een C5 Laughing

 

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook