2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
C6 2.2 HDI: wat is dat met die ophanging??
eviltwin
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2937
Geregistreerd: 17-03-2005

Gepost: 17 februari 2007 05:08 PM
  [ # 16 ]

volgens mij moet je dat van dat stelmotortje en het filmpje met dat schuivende plaatje niet al te letterlijk nemen.

AMVAR zat ook al op de 607 en 407 en daar kent het 9 stappen, op de C6 16, dat leidt mij ertoe te denken dat het gaat om 3 combinaties van 3 en 4 van 4 respectievelijk.

Op de peugs zit het in de schokdemper en dat maakt het ook wat aannemelijker dat AMVAR in de plunjer geintegreerd is en niet in de veerbol(-voet)

@pjotr, HA3+ (of HA1, HA2) heeft gewoon demperdoorgangen en plaatjes in de veerbolvoet, bovendien is er een extra stel -dwars/rol- dempers in het centrale hydractief ventiel.

Aan de achterkant is te zien dat er geen AMVAR op de centrale bollen zit:

 

het enige elektronische deel dat erop zit is de druksensor (de C6 houdt bij de demping ook rekening met de belading achter Idea ) je ziet hem rechts op de leiding tussen centraal ventiel en de plunjer (niet zichtbaar)


overigens snap ik niet helemaal waarom we het over AMVAR hebben in het 2.2 topic, die dat juist NIET heeft Wink

C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002

in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije

Profiel  
 
exuserpb
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1328
Geregistreerd: 15-04-2005

Gepost: 17 februari 2007 08:08 PM
  [ # 17 ]
eviltwin schreef:

@pjotr, HA3+ (of HA1, HA2) heeft gewoon demperdoorgangen en plaatjes in de veerbolvoet, bovendien is er een extra stel -dwars/rol- dempers in het centrale hydractief ventiel

Ja oke, maar op de veerbollen (4/5, in de tekening hieronder) van een C6 met AMVAR (dus niet de HA bollen) hebben deze nou een demper (7) in de veerbol of niet (ivm met AMVAR)?

nog een vraag:

de HA-bol (3) heeft dus geen demper, maar 2 dwars/rol dempers (6)?

Profiel  
 
eviltwin
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2937
Geregistreerd: 17-03-2005

Gepost: 18 februari 2007 02:36 PM
  [ # 18 ]

Ik denk dat het posten van een Xantia/Xm plaatje de boel alleen maar onduidelijker maakt.

Op een C5 met HA3+ (vergelijkbaar met een C6 2.2) zitten er demperplaatjes in de voet van de middenbollen en op de links/rechts verbinding:

 

Ik ga ervanuit dat dit ook voor de C6 2.2 geldt.

De C6 met AMVAR heeft in ieder geval geen aanstuurbare demping op de middenbollen. Maar als de verbinding met de middenbollen na de AMVAR demping zit dan is er ook geen demping nodig:

plunjer -> AMVAR -> splitsing :

-wielbol
-middenventiel -> middenbol(len)

dat is natuurlijk slimmer dan per as vier AMVAR units te monteren.

C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002

in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije

Profiel  
 
citroensap
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10
Geregistreerd: 03-02-2007

Gepost: 21 februari 2007 09:36 PM
  [ # 19 ]
Texter schreef:
citroensap schreef:

Auto is inmiddels 4x afgesleept.

Wat verwacht je van een auto met een merknaam die als je hem naar het Engels vertaalt ‘Lemon’ heet?  Wink
Wat waren de redenen dat ze werd afgesleept?

Totaal geen stroom meer, dus niets aan te doen bij zo’n auto…bij mn eend weet ik hem wel weer aan de praat te krijgen…. De C6 gaat iig weer terug naar de lease maatschappij. Ik heb nu maar een lexus (V8 hehe!) besteld, die blijven iig rijden. Ik ben namelijk voor mn werk redelijk afhankelijk van de auto en dan kan je maar beter geen citroen rijden. Jammer, want het was een mooie auto die ook bij mijn zakenrelaties redelijk goed overkwam. Maar ik kan hem niet aanbevelen aan hen Sad

From 100 to 0 in less than 3 seconds…

Profiel  
 
exuserpb
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1328
Geregistreerd: 15-04-2005

Gepost: 21 februari 2007 09:50 PM
  [ # 20 ]
citroensap schreef:
Texter schreef:
citroensap schreef:

Auto is inmiddels 4x afgesleept.

Wat verwacht je van een auto met een merknaam die als je hem naar het Engels vertaalt ‘Lemon’ heet?  Wink
Wat waren de redenen dat ze werd afgesleept?

Totaal geen stroom meer, dus niets aan te doen bij zo’n auto…bij mn eend weet ik hem wel weer aan de praat te krijgen…. De C6 gaat iig weer terug naar de lease maatschappij. Ik heb nu maar een lexus (V8 hehe!) besteld, die blijven iig rijden. Ik ben namelijk voor mn werk redelijk afhankelijk van de auto en dan kan je maar beter geen citroen rijden. Jammer, want het was een mooie auto die ook bij mijn zakenrelaties redelijk goed overkwam. Maar ik kan hem niet aanbevelen aan hen Sad

geen stroom meer, was dat de accu? en die andere 3x ook geen stroom meer? Rolling Eyes
Jammer dat je je C6 gaat inruilen voor een Lexus

Profiel  
 
citroensap
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10
Geregistreerd: 03-02-2007

Gepost: 21 februari 2007 11:17 PM
  [ # 21 ]

Ik geloof dat de auto vol zat met slechte contacten en een paar breukjes in de hoofd kabelboom. Auto deed iig helemaal niets meer….maar ik heb mn eend nog!

From 100 to 0 in less than 3 seconds…

Profiel  
 
cocico
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 690
Geregistreerd: 03-12-2003

Gepost: 22 februari 2007 12:21 AM
  [ # 22 ]
citroensap schreef:

Ik geloof dat de auto vol zat met slechte contacten en een paar breukjes in de hoofd kabelboom. Auto deed iig helemaal niets meer….maar ik heb mn eend nog!

Wat was het verhaal van de dealer? Je hebt toch gewoon 2 jaar garantie? Of is het op een C6 meer? Citroën zou grootste aandacht moeten besteden aan haar machtige C6, dat zoiets niet meer kan gebeuren!

Profiel  
 
Citronius
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25
Geregistreerd: 12-12-2005

Gepost: 22 februari 2007 03:03 PM
  [ # 23 ]

Tja het was een kwestie van wachten tot dat de C6 vergelijkbare problemen op zou leveren als de C5 (en de XM).  Sad
C5+1=C6 Of zou dit niet voor de (door Citroën on oplosbare) problemen elden.
Mijn volgende auto wordt zeer waarschijnlijk geen Citroën meer vanwege de onoplosbaarheid van de problemen met de C5, en dat is erg jammer omdat het design van bijvoorbeeld de C6 mij erg aanspreekt. Daarnaast vind ik (in tegenstelling tot wat hier op het forum beweerd wordt) de C5 lekker confortabel.
Voor mijn werk rij ik vaak in huurauto’s en het is altijd heerlijk confortabel om op Schiphol weer in mijn C5 te stappen.

C5 3.0 V6 Exclusive
Citroën history:
XM 2.0 Ambiance
BX 1.6 TGI
BX 1.4 TE
Visa 1.1 RE

Profiel  
 
citroensap
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10
Geregistreerd: 03-02-2007

Gepost: 22 februari 2007 08:54 PM
  [ # 24 ]
cocico schreef:
citroensap schreef:

Ik geloof dat de auto vol zat met slechte contacten en een paar breukjes in de hoofd kabelboom. Auto deed iig helemaal niets meer….maar ik heb mn eend nog!

Wat was het verhaal van de dealer? Je hebt toch gewoon 2 jaar garantie? Of is het op een C6 meer? Citroën zou grootste aandacht moeten besteden aan haar machtige C6, dat zoiets niet meer kan gebeuren!

dealer wist het ook niet meer, maar ik heb geeisd van de leasemaatschappij dat ze de auto terugnamen aangezien ze hun mobititeitscontract niet waar konden maken. leasemaatschappij heeft dit keurig gedaan en een mooie aanbieding voor de lexus gemaakt.
Lexus is inm geleverd en moet zeggen dat die beter rijd dan de C6… Shocked

From 100 to 0 in less than 3 seconds…

Profiel  
 
Gepost: 22 februari 2007 09:04 PM
  [ # 25 ]

Wat voor C6 had dan je precies? (kleur uitvoering e.d.)

Profiel  
 
CITROENIST TOT IN DE KIST
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 870
Geregistreerd: 03-02-2006

- C5 X Hybrid 225
- C6 (2005-2012) V6 -3.0 HDI Exclusive
- DS 9 E-Tense Rivoli+ FO
Gepost: 24 februari 2007 12:34 PM
  [ # 26 ]

C6 issue

citroensap schreef:
Willem schreef:

Overigens heb ik vernomen, dat als dat stelmotortje stuk gaat, je de hele veerpoot mag vervangen

psies..en er gaat nogal wat stuk bij een c6..ben inmiddels uit ellende weer lid van de wegenwacht geworden. Shocked
Auto is inmiddels 4x afgesleept. Tegenwoordig doet alleen de sportstand het nog….Blijkbaar heeft citroen na de rampzalige C5 niet veel geleerd op gebied van qualiteit.
Gelukkig doet de eend het altijd zodat ik iig mobiel ben… Cool
Wie mooi wil zijn moet pijn lijden toch?

Ik ga er van uit dat je als professioneel gebruiker dit inderdaad niet over je heen laat gaan.

ik zou suggereren naast het aankaarten van het probleem bij de lease maatschappij:
1) een gedetailleerde brief aan de citroën importeur in Amsterdam te sturen met een duidelijk geformuleerde klacht. Wat ik via mijn contacten bij Citroën in België heb vernomen is dat Citroën heel erg gevoelig is voor eventuele storingen aan haar vlaggenschip.
2) ik zou aan de nederlandse lease maatschappij eveneens vragen of ze de hoogte regelaars preventief vervangen habben zoals in een rondschrijven van citroën aan alle dealers is gecommuniceerd in september/october 2006.
3) indien 2) niet uitgevoerd is ligt het probleem namelijk bij de lease maatschappij en NIET bij Citroën. in dat geval kan je de lease maatschappij om een schadevregoeding vragen wegens nalatigheid.

Kan je ons laten weten hoe het verder afgelopen is.

citroenist.
1) Visa SuperE 2) CX GTI 2400 3)XM 2.0 4)BX 14Biaritz 5)XM 2.0 Break 6)Xantia Activa TCT 7) Xantia Activa Excl. HDI 8.)ZX 14 9)Berlingo Multispace 10)C8 2.0HDI 11)C5 2.0 HDI eXCL. 12) c5 2.0 HDI Break 13)C6 V6 2.7 HDI Excl. 14) DS5 1600 Bus edition 15)C4 Grand Picasso rel.1 16)C6 V6 3.0 HDI excl. 17)C4 Grand Picasso 1600 HDI Rel2 18) c5 Tourer 2.0 HDI Excl. 19) DS7 Crossback BlueHDI 180 Aut. So Chic FO 20) DS9 E-Tense Rivoli+ FO 21) C5X Hybrid 225 Magnetic Blue

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook