Hoi allemaal,
Even een tip vd donkere dagen voor kerst :
Op het moment dat je de contactsleutel uit het slot trekt, moet je even de grootlichtschakelaar aantikken. Dan blijven de koplampen nog 30 seconden branden alvorens uit te gaan.
( Uiteraard moet je wel eerst je dimlicht uitzetten )
Ik weet niet of dit op alle Xsara-types werkt overigens…
Groetjes ,
Pieter
C4 Picasso 1.2 Puretech 130 SHINE EAT6 / Pack Lounge / Pack Detection / Pack Park Assist / Pack Safety / Pack leder ‘Claudia Mistral’ / Pack Connect NAV
Bij mij werkt het inderdaad ook, wel handig om ‘s nachts de juiste sleutel te vinden in m’n sleutelbos!
bedankt voor de tip!
ps.: bij mij staat het op een xsara 1.6 16V VTR coupé

Totaal aantal Berichten: 27985
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
hoe ben je er achter gekomen?
ik ga er vanuit dat dit alleen op Xsara type 2 met boordcomputer werkt
als ik er aan denk zal ik het binnenkort bij mijn Xsara proberen zonder boordcomputer, maar ik denk niet dat dit bij mij werkt.
Bij mij ook hoor.Staat gewoon in het boekje.
arjan_verkade schreef:hoe ben je er achter gekomen?
![]()
als ik er aan denk zal ik het binnenkort bij mijn Xsara proberen zonder boordcomputer, maar ik denk niet dat dit bij mij werkt.
Hoi Arjan,
De ‘mijne’ heeft geen boordcomputer btw, dus ik neem aan dat het bij jou ook werkt.
Groetjes,
Pieter
C4 Picasso 1.2 Puretech 130 SHINE EAT6 / Pack Lounge / Pack Detection / Pack Park Assist / Pack Safety / Pack leder ‘Claudia Mistral’ / Pack Connect NAV
Jefspek schreef:Bij mij werkt het inderdaad ook, wel handig om ‘s nachts de juiste sleutel te vinden in m’n sleutelbos!
bedankt voor de tip!
ps.: bij mij staat het op een xsara 1.6 16V VTR coupé
Hoi jef,
Ik moet elke ochtend in het donker door de bagger naar zo’n halte van “RampstadRail” , dus dan is het wel fijn dat ik zo de plassen kan ontwijken en mn voeten droog houdt…
Groetjes ,
Pieter

- CX 25 GTi Turbo 2
XsaraVTRRR schreef:arjan_verkade schreef:hoe ben je er achter gekomen?
![]()
als ik er aan denk zal ik het binnenkort bij mijn Xsara proberen zonder boordcomputer, maar ik denk niet dat dit bij mij werkt.Hoi Arjan,
De ‘mijne’ heeft geen boordcomputer btw, dus ik neem aan dat het bij jou ook werkt.
Groetjes,
Pieter
oke, ik ga het proberen
misschien kan het wel gewoon als je en BSI in je Xsara heb.
arjan_verkade schreef:XsaraVTRRR schreef:arjan_verkade schreef:hoe ben je er achter gekomen?
![]()
als ik er aan denk zal ik het binnenkort bij mijn Xsara proberen zonder boordcomputer, maar ik denk niet dat dit bij mij werkt.Hoi Arjan,
Groetjes,
Pieteroke, ik ga het proberen
![]()
misschien kan het wel gewoon als je en BSI in je Xsara heb.
Zal vast wel , want onze auto’s zijn even oud !

- CX 25 GTi Turbo 2
je tip is overigens in de tiplijst gezet

- CX 25 GTi Turbo 2
het werkt bij de mijne ook
voor de volledigheid:
kan misschien iemand dit ook bij een type 1 proberen, ben wel benieuwd of het daar ook werkt.
ik denk zelf namelijk van niet vanwege het ontbreken van de BSI.
Kijk, dat zijn nu leuke en nuttige tips, bedankt. Ook bij mijn Picasso werkt dit uitstekend.
soldaat schreef:Kijk, dat zijn nu leuke en nuttige tips, bedankt. Ook bij mijn Picasso werkt dit uitstekend.
Lees eens aandachtig je instructieboekje ....wie weet heb je nog dingen op je Picasso waar je niet van afweet….
Trouwens, bij de Picasso blijven de lampen 60 seconden branden.
Greetz
BIG charlie
Picasso was niet alleen een schilder…......
getest op mijn Xsara Break Exclusive type1 van 2000.
helaas werkt het bij mij niet.
BX 1.4TE 1988 - verkocht
BX 1.9TZI 1991 - overleden
ZX 1.4i Avoriaz 1996 - verkocht
Xsara break 1.8 16v Exclusive 01-2000 - ingeruild
nu:
Xsara break 1.6 16v Difference 12-2004