Bagagewagentje
Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9801
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 12 december 2006 03:20 AM

Behalve Citroën-fan ben ik ook fan van alles wat je met een Citroën kan trekken (aanhangertjes dus). De Eend mag weinig trekken, dus daar knoop je dan iets lichts achter. Helaas is zoiets lichts niet in de winkel te koop, dus bouw ik het zelf maar:

Met dank aan Patje74 voor het hosten van de foto’s.

De klepjes moeten nog scharnierend aangebracht worden (even schrniertjes bouwen met een dikte van minder dan 1 mm Rolling Eyes ), de spatborden moeten nog gebouwd worden en er moet nog een trekstang aan. Aangezien die as van een caravan (Eribe Puck) komt die niet zo vaak te koop aangeboden wordt, wil ik de as er onder schroeven zodat ik de caravan altijd weer in elkaar kan zetten.

Schijt aan originaliteit.

Profiel  
 
robb
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1452
Geregistreerd: 02-12-2003

Gepost: 12 december 2006 03:47 AM
  [ # 1 ]

Op welke schaal speelt een en ander zich af??

Ziehier twee verschillende aanhangers in 1op43, in het echie gebouwd door Pierre Tissier, om nóg meer kranten te kunnen vervoeren…

De ene

hoort bij een gewone CX Break van Hollander

de ander hangt achter een CX Tissier Bagagère

Dergelijke zaken zorgen voor afwisseling in de vitrinekast….[/img]

Quand une idée est bonne, le prix n’a pas d’importance.

http://www.citroenmodelcars.nl

Profiel  
 
Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9801
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 12 december 2006 07:51 PM
  [ # 2 ]

Vergeten te vermelden inderdaad, schaal is 1/17 (zelfde schaal als de Eend die er voor komt). De maten heb ik verkregen door m’n eigen bagagewagentje op te meten (moet ik overigens nog opknappen).

Het is de bedoeling dat ik het wagentje ook in schaal 1/43 en 1/87 ga maken ...

Schijt aan originaliteit.

Profiel  
 
Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9801
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 14 december 2006 01:19 PM
  [ # 3 ]

Nieuwe foto’s:

Spatborden staan er gewoon los naast hoor.

Ze lijken verschillend omdat het spatbord links met de buitenrand naar voren staat en het spatbord rechts met de binnenrand (de rand die tegen de bak aan gelijmd wordt) naar voren staat.

Randje dichtsmeren ...

Inmiddels is het project al wat verder gevorderd, maar die foto’s komen nog.

Foto’s gehost door Patje74 .

Schijt aan originaliteit.

Profiel  
 
Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9801
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 16 december 2006 02:05 AM
  [ # 4 ]

Geprobeerd scharniertjes te maken.

Eerst stukjes isolatie van ijzerdraad in korte kokertjes gesneden:

Per 5 een speld er door heen. Van links naar rechts de 1e aan de onderkant ingesmeerd met lijm, de 2e aan de zijkant, de 3e aan de onderkant, de 4e aan de zijkant en de 5e aan de onderkant en het geheel tegen de bak + het deksel (wat ik vastgetaped had) gedrukt. Resultaat:

Helaas werkte het niet. De kokertjes (echt superkleine friemeltjes!) raakten aan elkaar geplakt en het spul scharnierde niet. Het brak af. Dus nog maar een keer, maar nu kokertje voor kokertje:

De langere kokertjes zijn om de spelden en daarmee de korte kokertjes in positie te houden. Hopen dat het lukt ...

Met dank aan Patje74 voor het hosten van de foto’s.

Schijt aan originaliteit.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook