Kloppend geluid bij sturen naar links(Picasso 1.8)
RuudR
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 857

- (Grand) C4 Picasso 1.2 Pure Tech
- 2CV Special
- (Grand) C4 Picasso 1.6 thp Intensive
Gepost: 24 december 2006 04:36 PM

Wanneer ik naar links stuur, hoor ik een kloppend geluid, wat waarschijnlijk bij het rechter wiel wegkomt. Op het forum had ik al wat testjes gevonden, om te proberen, of het de homokineet is. Even geprobeerd dus, helemaal insturen naar links en met een flinke dot gas optrekken, dit resulteerde niet in een tik, of hetzelfde kloppende geluid. Zolang ik redelijk gas blijf geven, dus kracht heb op de assen, hoor ik niets. Als ik de auto laar uitrollen en naar links stuur, of met ingetrapte koppeling, hoor ik het wel. Heeft iemand een ide, wat dit zou kunnen zijn??

Ik lees jullie reaacties graag.

Groet,
  Ruud

Zet maar weer in de agenda!!! Vierde weekend juni organiseren wij voor de 16de keer het Lindetreffen in Oldeholtpade!! Van 20 t.m. 22 juni 2025 zijn jullie weer welkom!!

Profiel  

Frans
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 165

- (Grand) C4 Picasso C4GP 1.8 16V Ligne Business
Gepost: 28 december 2006 11:37 PM
  [ # 1 ]

:-k Dit heb ik bij mijn picasso ook gehad, Tijdens een apk heb ik gevraagd of ze het uit wilde zoeken ,Volgens de dealer een homokineet (dit is de compleete linker of rechter draag arm) De knak was inderdaad weg (deze hoorde je af en toe).30.000 Km later was ik weer aan de beurt.Na discussie dealer heb ik alleen de arbeidsloon betaald!, 10.000 Km later had ik het weer. Naar een nieuwe citroen dealer gegaan met mijn verhaal auto moest inmiddels een beurt. Deze heeft de melding gemaakt dat alleen diverse bouten bij de draag arm aangedraait moesten worden.Nu weer 15.000 Km verder en nog steeds geen problemen hier meer mee.

Suc6 waarschijnlijk bouten aandraaien en opgelost. Ik zie je oplossing wel op het forum.

grtz Frans

Profiel  

RuudR
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 857

- (Grand) C4 Picasso 1.2 Pure Tech
- 2CV Special
- (Grand) C4 Picasso 1.6 thp Intensive
Gepost: 29 december 2006 12:16 AM
  [ # 2 ]

Mijn probleem is inmiddels opgelost. Ik had bij een uitwijkmanouvre een paar stoepranden geraakt en daardoor was en van de linker voorband het canvas gebroken.

Wat mij betreft kan dit draadje dus op slot.

Bedankt voor de reactie in ieder geval.

Zet maar weer in de agenda!!! Vierde weekend juni organiseren wij voor de 16de keer het Lindetreffen in Oldeholtpade!! Van 20 t.m. 22 juni 2025 zijn jullie weer welkom!!

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook