mpostma schreef:Xsara_Coupe schreef:Op mijn laatste poging met bestelnummer van de bougicord site (voordat ik zelf een adres had) kreeg ik deze reactie:
Wij geven u de juiste info met de juiste nummers en een scherpe prijs….als u onze taak over wilt nemen en dus twijfelt aan onze expertise…
Ik geef het op. Ik snap werkelijk waar niet dat die man al zo lang op deze manier handel kan drijven..
Xsara_Coupe
Toch wel apart dat hij zo halsstarrig is. Ik heb eigenlijk altijd prima zaken gedaan met Wim Dorsman.
Misschien kan het wel verhelderend zijn, zo’n paar van die plaatjes en datasheets. Overigens ben ik het volstrekt met je eens dat je iets moet bestellen waarvan je zeker weet dat het klopt. Als je zelf (met de Citroen databoeken erbij (nja online) al op je klompen kan aanvoelen dat men de mist ingaat, dan kun je op dat punt maar beter je eigen weg gaan.
Meja, mijn ervaring is ook dat in 90 % van de gevallen de naslagwerken van de toeleveranciers wel kloppen, maar met die toenemende systematisering van de databoeken is het een ramp als het niet klopt (het geen ik vorig jaar ervaarde met het bestellen van een geheel offtopic koppakkingset voor een Mitsubishi Galant).
Link em anders eens naar dit topic? Wim Dorsman heeft wel een account hier op het Citroen Forum.
Heb geen behoefte hem hier naartoe te linken. Hij heeft al via de mail aangegeven dat ie geen zin heeft in zo’n discussie voor het geld wat ie voor zo’n setje bougiekabels krijgt. Bovendien vindt ie dat ik twijfel aan zijn kundigheid en dat zou helemaal niet kunnen.
Wat mij betreft gaat het over.
Vandaar ook de vraag of meer mensen een setje willen hebben…
Xsara_Coupe






















Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006
- BX 19 GT
- BX 16 RS
Misschien zeg ik iets heel doms, maar bestaat de ‘nieuwe’ kabelset niet uit 2 maal de kabel van het plaatje? Op ‘t oog zou ‘t dan ook de oude set nog passen. Maar jij weet beter hoe ‘t er onder de motorkap uitziet.
Het zwarte blok hoort er bij mijn weten ook bij En dan nog geeft bougicord totaal andere eigenschappen op van die kabels. Bestelnummers zijn ook totaal anders. Zowel bij citroen als bij peugeot als bij bougicord.
Ook de originele kabels worden dus gewoon anders besteld!
Xsara_Coupe
Xsara_Coupe schreef:Vandaar ook de vraag of meer mensen een setje willen hebben…
Xsara_Coupe
Misschien nog wel boeiend voor de mensen op het Xantia ov C5 forum?
Ja, das idd een goeie!
Moet ik daar alleen nog wel registreren…
Xsara_Coupe
Kortgeleden heb ik ook ook bij een iddstechnique een prijsopvraag gedaan voor een einddemper. Vervolgens niet meer gerageerd want ik had een niet al te slechte tweedehandse gekocht voor weinig geld. Misschien niet helemaal netjes van me om niks terug te sturen maarja. Na een paar dagen krijg ik een mailtje waarin alleen staat: “dus?”. Mijn reactie dat ik al voorzien was van een tweedehandse demper werd gereplyd met: “een tweedehands uitlaat wahahaaha”. Fijne communicatie inderdaad. Op deze manier ga ik er echt niet iets kopen…
jebbers schreef:Mijn reactie dat ik al voorzien was van een tweedehandse demper werd gereplyd met: “een tweedehands uitlaat wahahaaha”. Fijne communicatie inderdaad. Op deze manier ga ik er echt niet iets kopen…
Het is wel lekker ongecompliceerd bot ja. (though it makes me smile )






















Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
bougiekabelsetje… nu nog ff niet…
bougiekabel wordt ook per meter verkocht, is dat niet toepasbaar (met wat geknutsel) op een XM?
ik moet zeggen dat toen ik besloot de waterpomp spanrol en d-riem voor mn vorige xm te kopen bij idds was de service ronduit keurig, snel en overzichtelijk.
Overigens komt het me wel bekend voor, en eerlijkheidshalve moet ik zeggen erg correct, dat hij naar de status vroeg na een week of 2. Het feit dat wij dat van leveranciers niet gewend zijn zegt meer over ons. De wijze waarop daarmee overigens daargelaten.
Het enige dat mij echt verbaasde was de wijze waarop hij reageerde toen ik stelde niet te willen wachten totdat de levering binnen was, dus niet bij hem wilde bestellen maar voor 11euro meer bij de Brezan ad-hoc terecht kon. Ik kan me herinneren de indruk te krijgen alsof ik een zeer goede vriend het huwlijk afzei
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!
Over de manier van communiceren daar zijn we het allemaal denk ik wel eens, maar we gaan wel wat fftopic
Weer over de xm graag…
Xsara_Coupe
mpostma schreef:Xsara_Coupe schreef:Vandaar ook de vraag of meer mensen een setje willen hebben…
Xsara_Coupe
Misschien nog wel boeiend voor de mensen op het Xantia ov C5 forum?
Vergeet de C5 maar, bij de facelift ES9J4S met 207 / 210 / 211 pk is het anders geregeld. Het blijft dus beperkt tot de Laguna I / Xantia / Xm / 406 / 605 / Safrane en Espace III.
Het is niet duur in ieder geval, maar om dat spul nu weer op voorraad te leggen..
Edit: volgens masterbase zou het wel overeenkomen bij de C5.. ?! Ik zou bij een Cit-dealer (Oldenhage?) eerst nog eens informeren of de onderdeelnummers hetzelfde zijn.
Bougicord geeft ook hetzelfde artikelnummer voor een c5…
Zal dus wel goed zitten!
Maar ik heb net een adres in Nederland, waar ik ze ook voor die prijs heb!
Weet iemand of de bougiekabels van deze motor zijn te vervangen zonder het spruitstuk te demonteren? Haynes spreekt namelijk niet over de v6
Xsara_Coupe
Xsara_Coupe schreef:Bougicord geeft ook hetzelfde artikelnummer voor een c5…
Zal dus wel goed zitten!
Maar ik heb net een adres in Nederland, waar ik ze ook voor die prijs heb!
Weet iemand of de bougiekabels van deze motor zijn te vervangen zonder het spruitstuk te demonteren? Haynes spreekt namelijk niet over de v6![]()
Xsara_Coupe
Ik weet niet hoeveel verschil er is met een Xm qua ruimte, maar bij een XantV6 moet je om de bougies te wisselen (i.c. die ontstekings-‘extension’ uit de achterste cylinderbank op te lichten) de inlaat inderdaad demonteren volgens het werkplaatshandboek.
Het lijkt me dat daar weinig verschil in zit tussen beide types, dat spruitstuk zit / hangt er overheen.












































Totaal aantal Berichten: 27973
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Xsara_Coupe schreef:Bougicord geeft ook hetzelfde artikelnummer voor een c5…
Zal dus wel goed zitten!
Maar ik heb net een adres in Nederland, waar ik ze ook voor die prijs heb!
Weet iemand of de bougiekabels van deze motor zijn te vervangen zonder het spruitstuk te demonteren? Haynes spreekt namelijk niet over de v6![]()
Xsara_Coupe
mijn idee van logisch denken:
bougies wisselen moest het spruitstuk eraf.
bougiekabels zitten op de bougies…
ik ben bang van wel
hoop maar voor je dat ik er naast zit
Das lekker dan dat de garage dat meteen even mee heeft gepakt…
Weer een nieuwe pakking er tussen
Xsara_Coupe