2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
   
Sputteren en krachtverlies bij CX 20 RE
trxke
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1377
Geregistreerd: 08-01-2005

- CX 25 GTi Turbo
- CX Prestige IE 5-bak
- CX 22 RS (break)
- C5 2.0i 16v break Athena
- Xantia Break 2.0i Turbo CT
- C5 2.0i 16v Exclusive break
Gepost: 31 januari 2007 02:59 PM
  [ # 16 ]
camaflouge schreef:

Ik zou de onstekingsmodule eens vervangen.
Blijft de motor stationair draaien als het probleem zich voordoet?


Waar kan ik die module het beste bestellen? Is het een duur onderdeel?

Het onderdeel is nog leverbaar bij Bosch en kost rond de 60 euro ex BTW(aankoop garage)

Bij facet staat het ook nog in de onderdelenlijst prijs is mij niet bekend, maar zal minder zijn dan bij Bosch.

Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43412
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 31 januari 2007 03:35 PM
  [ # 17 ]
camaflouge schreef:

Ik zou de onstekingsmodule eens vervangen.
Blijft de motor stationair draaien als het probleem zich voordoet?


Waar kan ik die module het beste bestellen? Is het een duur onderdeel?


Een ontstekingsmodule doet het of niet. Vervangen omdat de motor slecht loopt is dus onzin. Kijk eerst maar eens of de stekkers op de bobinen niet gaar zijn, en wat nog veel belangruijker is of de carburatuer goed schoon is. daar zijn ze erg gevoelig voor.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Alcyone
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004

- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Gepost: 03 februari 2007 02:52 PM
  [ # 18 ]
citroenc2 schreef:
kamiel schreef:
citroenc2 schreef:

is dit er nog 1 met zomer en winterstand of gaat dat automatisch Confused:

Ikzelf heb nog nooit van een winter of zomerstand gehoord…

welk blok heb je erin liggen ik heb zelf het 20 liter blok dat ook in de renault ligt daar zit vlak bij je cabarateur een aantal slangen die je kan omdraaien voor de zomer en winter toen ik de eerste keer met kou reed begon de wagen ook te speuteren en af te slaan en dat lag toen daaraan de man van de wegen wacht zei toen je moet de wagen op winterstand zetten zodat hij minder koude lucht aanzuigt Wink

Allemachtig… Leestekens AUB!

Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 03 februari 2007 08:30 PM
  [ # 19 ]
Alcyone schreef:
citroenc2 schreef:
kamiel schreef:

[

Allemachtig… Leestekens AUB!

gaan we weer dat gezeik krijgen

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43412
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 03 februari 2007 08:40 PM
  [ # 20 ]
citroenc2 schreef:
Alcyone schreef:
citroenc2 schreef:
kamiel schreef:

[

Allemachtig… Leestekens AUB!

gaan we weer dat gezeik krijgen

Zullen we ‘t gezellig houden? Evil or Very Mad

Leestekens zijn er om het lezen prettiger te maken. Dat je daar op gewezen word moet je zien als een tip, niet als een aanval Wink Surprisedfftopic

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
J-Roen
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 85
Geregistreerd: 19-11-2006

Gepost: 03 februari 2007 08:47 PM
  [ # 21 ]

Beter een goede oneliner dan een slecht verhaal Very Happy

@Dolfmoon, dieselfilter al afgetapt?

Met koude wil een vies filter ook nog wel eens voor ellende zorgen, door de hogere viscositeit van de diesel wordt de doorstroming beroerder. Daardoor kan de pomp niet de gewenste hoeveelheid diesel inspuiten voor de hogere toerentallen.

Karakter herken je aan de auto…

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 03 februari 2007 08:51 PM
  [ # 22 ]
waterman771 schreef:
citroenc2 schreef:
Alcyone schreef:
citroenc2 schreef:
kamiel schreef:

[

Allemachtig… Leestekens AUB!

gaan we weer dat gezeik krijgen

Zullen we ‘t gezellig houden? Evil or Very Mad

Leestekens zijn er om het lezen prettiger te maken. Dat je daar op gewezen word moet je zien als een tip, niet als een aanval Wink Surprisedfftopic

ik zie het niet als aanval maar de meeste mensen weten als je woordblind ben dat je deze fouten maak Surprisedops:.
maar als men er echt last van heeft zit er een pb knop op wel zo netjes in plaats dat je weer het hele forum over je heen krijg.

Profiel  
 
dolfmoon
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 199
Geregistreerd: 10-04-2005

- XM V6 3.0 exclusive LPG-G3
Gepost: 30 maart 2007 02:55 PM
  [ # 23 ]
J-Roen schreef:

Beter een goede oneliner dan een slecht verhaal Very Happy

@Dolfmoon, dieselfilter al afgetapt?

Met koude wil een vies filter ook nog wel eens voor ellende zorgen, door de hogere viscositeit van de diesel wordt de doorstroming beroerder. Daardoor kan de pomp niet de gewenste hoeveelheid diesel inspuiten voor de hogere toerentallen.

Het zat ‘m niet in het dieselfilter zelf maar in de filterhouder met zo’n drukknoppompje. Om te testen hadden we de brandstofslangen van de dieselpomp naar de filterhouder en van de filterhouder naar de injectoren vervangen door transparante slangen. Toen was duidelijk te zien dat de diesel zonder lucht het filter binnenkwam, maar met vele kleine luchtbelletjes er weer uit kwam. Filterhouder vervangen, en probleem opgelost.

Copyallright © dolfmoon

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 30 maart 2007 03:44 PM
  [ # 24 ]
waterman771 schreef:
camaflouge schreef:

Ik zou de onstekingsmodule eens vervangen.
Blijft de motor stationair draaien als het probleem zich voordoet?


Waar kan ik die module het beste bestellen? Is het een duur onderdeel?


Een ontstekingsmodule doet het of niet. Vervangen omdat de motor slecht loopt is dus onzin. Kijk eerst maar eens of de stekkers op de bobinen niet gaar zijn, en wat nog veel belangruijker is of de carburatuer goed schoon is. daar zijn ze erg gevoelig voor.

Dit is weer oud spul, maar ik moet het wel even betwisten. Op zich is het wel waar dat ie het doet of niet, maar de kracht van de stroom die afgegeven wordt kan toch wel degelijk veranderen met leeftijd. Anders zou er voor alle soorten auto’s een universele ontstekingsmodule inzetbaar zijn, en zoude de ‘extra krachtige vonk’ race modules ook geen functie hebben. De kwaliteit van een module kan dus wel degelijk achteruit gaan, en dan geeft ie nog steeds wel stroom af, maar minder krachtig, en dat kan betekenen dat de vonk onder sommige omstandigheden niet in staat is om het mengsel tot ontbranding te brengen. Ontstekingsmodules uitwissellen is dan ook geen enorm gekke gedachte alhoewel het inderdaad vaak pas van invloed is bij motoren waar de omstandigheden in de cylinder wat extremer zijn zoals turbo motoren.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
Marty
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 92
Geregistreerd: 26-12-2006

Gepost: 06 april 2007 04:51 PM
  [ # 25 ]

Heb ooit zelfde probleem gehad. Bij mij was hwt de luchttoevoer die lekte. nieuwe slang en bouten bovenop de kop goed vast gedraaid en hij deed het weer perfect! Kosten: 10 minuten van je eigen tijd.

Profiel  
 
kamiel
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10
Geregistreerd: 28-01-2007

Gepost: 21 december 2007 07:28 PM
  [ # 26 ]

Hopelijk is dit geen voorbarig bericht…

Een jaar oud is dit onderwerp en ik hoop dat dit het laatste bericht wordt.

Ondertussen heeft ze het zuiden van Frankrijk gehaald, heb ik kunnen flaneren langs de Rout Nationals rond Avignon, en verder. Ze heeft dat zonder morren uitstekend gedaan: 1040 km op een dag, nog geen 8l/100km. Dat het weer winter werd, hing ons als een donkere wolk boven het hoofd en ja, eens het kwik onder een goeie 10° dook, kwam het sputteren terug, zelfs erger dan vorige winter.
Ondertussen enkele discussies gehad met mijn nieuwe garagist die een probleem vermoedde met den thermostaat.

Que?

Ik heb me het als volgt laten uitleggen: aangezien ik bij koud weer problemen kreeg alsof ik voortdurend met een koude motor reed, ik ook geen warme lucht kreeg van de chauffage, verwachtte mijn garagist een probleem met de thermostaat. Die zou volgens hem niet meer volledig sluiten waardoor ook bij een koude motor de koelvloeistof langs de radiator zou vloeien. Hij zei me dat die koelvloeistof in de winter eigenlijk ook dienst doet als verwarming voor de motor (en carburator) zodat de motor mooi doorwarmt. Gevolg: te veel koeling, geen verwarming binnenin, een koude carburator waardoor de benzine ‘bevriest’, een motor die voortdurend choke vraagt,...

Vandaag mijn cx terug gaan ophalen in de garage, wat bleek: de thermostaatklep bleef voor een stuk hangen (oef?) door roest in de koelvloeistof (de radiator is vorig jaar vernieuwd omdat die kapot zat). Nieuwe koelvloeistof erin, nieuwe thermostaat, binnenkort nog eens een verversing, maar alvast een zalig rijdende cx bij een temperatuur van amper -6°C… Hiep hiep hoera!
De verwarming werkt nog niet optimaal aangezien de radiator daar ook wat dicht zit, maar ik moet geen 20 km (maar 3km) meer wachten op lucht die merkbaar warmer is dan de buitenlucht…

Ik hoop dat we het probleem eindelijk hebben opgelost en het geen voorbode was van meer miserie. Bij een wagen van 19 jaar kan dat natuurlijk bijna niet anders, maar toch… Voor mij is het feest vandaag.

Allen een zalige kerst en een feestelijk oud/nieuw.

Kamiel.


Kijk gerust eens op http://www.hansmortelmans.be, geniet er van de foto’s en beluister alvast de eerste maten van het prachtige ‘2CV’...

Jazz is not dead, it just smells funny… (FZ)

Profiel  
 
kamiel
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10
Geregistreerd: 28-01-2007

Gepost: 15 januari 2008 04:39 PM
  [ # 27 ]

Een feest van korte duur.
Terug naar af: na een week prima rijden begonnen de problemen gewoon opnieuw zo erg zelfs dat ik meerdere keren gewoonweg stilviel. Gas geven hielp niet meer, de motor leek gewoon te verzuipen. Terug naar de garage, dit keer gewapend met een lijstje van enkele van de mogelijke pijnpunten die in dit forum (en andere gelijkaardige topics) aan bod kwamen.
- zomer en winterstand (automatische) nogmaals nagekeken
- enkele leidingen zijn eens goed doorgeblazen (met perslucht?), oa de benzineleiding
- carburator nog eens goed nagekeken (daar blijkt aan geprutst: er is een voedingskabel onderaan de carb doorgeknipt; zelf kan ik mij daar niets bij voorstellen maar het lijkt niet echt pluis)
- nagekeken op valse lucht.

Ze rijdt weer prima, het is dan ook wel meer dan 10°C buiten…
Ik wacht op koud weer.

Groeten.

Jazz is not dead, it just smells funny… (FZ)

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 15 januari 2008 05:54 PM
  [ # 28 ]

Maar niks gevonden behalve die doorgeknipte kabel?

Profiel  
 
kamiel
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10
Geregistreerd: 28-01-2007

Gepost: 15 januari 2008 06:09 PM
  [ # 29 ]

mijn garagist zei dat hij wel degelijk een (nieuw) koppelingsstuk heeft gestoken bij de winter/zomerstand luchttoevoer om zeker te zijn dat hij warmere lucht zou trekken (aangezien het probleem toch steeds voorkomt bij koude temperaturen). Het doorjagen van de benzineleiding heeft hij zelf voorgesteld omdat hij een vliesvorming vermoedde op een filter in de benzinetank. Hij meende zich van vroeger te herinneren dat die filter wel eens dicht kan komen te zitten, hoewel hij niet 100% meer zeker wist of er wel een filter zit…
Aan de carburator zou voor de rest niks mankeren (behalve dat de doorgeknipte voedingskabel geen voeding krijgt…). Hij raadde me wel aan te stoppen bij de eerstvolgende CX die ik tegenkwam, de motorkap open te breken en de carburator zachthandig te stelen. Wink hehe.
Voorlopig rijdt ze lekker en hoeft niemand zich zorgen te maken, ik zou toch nooit durven.

Jazz is not dead, it just smells funny… (FZ)

Profiel  
 
Pascal
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006

- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Gepost: 15 januari 2008 09:39 PM
  [ # 30 ]

Die doorgeknipte kabel, is dat de voeding naar de electromagnetische stationairsproeier (aan de achterkant van de carb)?
Bedenk wel dat de carb aan de voorkant van het blok zit, dus in de (koude) rijwind van de auto.
Als het buiten koud is, kan het zijn dat de koelvloeistof te ver afkoelt om de carbvoet op temperatuur te houden.
Remedie: een stuk karton plaatsen tussen carb en grille, of zelf een soort van afscherming fabriceren.
Dus geen afdekking van de radiateur (wat vroeger nog wel eens werd gedaan), maar van de carburateur zelf dus.
Of….wat je ook in de DS-wereld ziet…een andere thermostaat plaatsen met een hogere openingstemperatuur.
Alleen niet vergeten in het voorjaar bij stijgende temperaturen de originele weer te monteren, anders wordt ze tè warm.
Succes!

‘Spirit of avant-garde’

Profiel  
 
 
2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook