Beste Citroënfanaten,
Ik ben sedert een 6-tal maanden trotse eigenaar van een CX (20RE bleu romantic)... Sinds het wat kouder is gaan worden zijn er wat problemen begonnen met als ergste kwaal dat hij op willekeurige momenten alle kracht verliest, vierkant gaat draaien, geen toeren meer wil maken en lijkt te verzuipen zodat ik aan de kant moet gaan staan (of eens plankgas moet geven, wat niet altijd helpt) en in het slechtste geval moet stilleggen om daarna, alsof er niets gebeurd was, weer te vertrekken.
In de garage heeft men reeds de bougies vervangen, samen met de voedingskabels, de carburator gereinigd, benzinefilter vervangen en opnieuw afgesteld. Hij loopt veel beter als ervoor, maar het probleem is niet verholpen en deed zich na 100 km opnieuw voor.
Ikzelf weet niets van auto’s, ik rijd er alleen heel graag mee… Help?
Jazz is not dead, it just smells funny… (FZ)
is dit er nog 1 met zomer en winterstand of gaat dat automatisch :
verdeler + rotor
Groet Roy
Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl
ik heb ook eens zoiets gehad met een carbeurateur motor (welliswaar geen citroen maar ok).
probleem bleek condenswater in de tank door lang stilstaan te zijn.
een fles spiritus in een volle tank heeft toen wonderen verricht.
ik geef geen garrantie,maar volgens mij het proberen waard.
succes
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v
citroenc2 schreef:is dit er nog 1 met zomer en winterstand of gaat dat automatisch
:
Ikzelf heb nog nooit van een winter of zomerstand gehoord…
erikkuiper schreef:ik heb ook eens zoiets gehad met een carbeurateur motor (welliswaar geen citroen maar ok).
probleem bleek condenswater in de tank door lang stilstaan te zijn.
een fles spiritus in een volle tank heeft toen wonderen verricht.ik geef geen garrantie,maar volgens mij het proberen waard.
succes
Bedankt voor de tip, ik stel het voor aan de garage.
kamiel schreef:citroenc2 schreef:is dit er nog 1 met zomer en winterstand of gaat dat automatisch
:
welk blok heb je erin liggen ik heb zelf het 20 liter blok dat ook in de renault ligt daar zit vlak bij je cabarateur een aantal slangen die je kan omdraaien voor de zomer en winter toen ik de eerste keer met kou reed begon de wagen ook te speuteren en af te slaan en dat lag toen daaraan de man van de wegen wacht zei toen je moet de wagen op winterstand zetten zodat hij minder koude lucht aanzuigt
citroenc2 schreef:kamiel schreef:citroenc2 schreef:is dit er nog 1 met zomer en winterstand of gaat dat automatisch
:
welk blok heb je erin liggen ik heb zelf het 20 liter blok dat ook in de renault ligt daar zit vlak bij je cabarateur een aantal slangen die je kan omdraaien voor de zomer en winter toen ik de eerste keer met kou reed begon de wagen ook te speuteren en af te slaan en dat lag toen daaraan de man van de wegen wacht zei toen je moet de wagen op winterstand zetten zodat hij minder koude lucht aanzuigt
Ik leer ongelofelijk bij… Ik heb het doorgegeven aan de garage, wie weet. Alvast bedankt voor een verhelderende tip.

Totaal aantal Berichten: 21
- CX Prestige Gti turbo II
Check de luchtfilter eens..
CX Prestige gti turbo 2 (‘85)
C5 Exclusive V6-24 (‘05)
Jumper 3.0 HDI (‘12)

Totaal aantal Berichten: 199
- XM V6 3.0 exclusive LPG-G3
Iets dergelijks had ik ook met mijn diesel CX TRD Turbo 2 vorige week. Luchtfilter en brandstoffilter vernieuwd, maar dat mocht niet baten. Ze kon niet boven de 2500 toeren komen. Nu is het weer wat warmer en loopt ze weer als een zonnetje. Iemand een idee wat daarvan bij diesels de oorzaak kan zijn? Misschien condensvorming in de tank?
Copyallright © dolfmoon

Totaal aantal Berichten: 21
- CX Prestige Gti turbo II
Ik had onderin de toeren een afzwaking bleek een luchtslang niet goed vast te zitten hij zat er maar net tegenaan, de problemen die jullie opnoemen klinkt toch iets met luchttoevoer (interkoeler?)te maken en als je condens in de tank hebt loopt een diesel niet althans dat is mijn ervaring….
CX Prestige gti turbo 2 (‘85)
C5 Exclusive V6-24 (‘05)
Jumper 3.0 HDI (‘12)
Mijn 22 trs heeft sinds kort hetzelfde probleem. Ik heb geen oplossing maar kan melden dat het bij mij gepaard gaat met een toename aan brandstof verbruik (van 1/9 naar 1/7).
André ten Broeke

Totaal aantal Berichten: 1377
- CX 25 GTi Turbo
- CX Prestige IE 5-bak
- CX 22 RS (break)
- C5 2.0i 16v break Athena
- Xantia Break 2.0i Turbo CT
- C5 2.0i 16v Exclusive break
camaflouge schreef:Mijn 22 trs heeft sinds kort hetzelfde probleem. Ik heb geen oplossing maar kan melden dat het bij mij gepaard gaat met een toename aan brandstof verbruik (van 1/9 naar 1/7).
Ik zou de onstekingsmodule eens vervangen.
Blijft de motor stationair draaien als het probleem zich voordoet?
Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.
loopt stationair dan onrustig en slaat af maar als ik opnieuw start zijn de problemen weg.
André ten Broeke
trxke schreef:camaflouge schreef:Mijn 22 trs heeft sinds kort hetzelfde probleem. Ik heb geen oplossing maar kan melden dat het bij mij gepaard gaat met een toename aan brandstof verbruik (van 1/9 naar 1/7).
Ik kan alleen bevestigen dat mijn verbruik ook heel sterk gestegen was nadat de miserie was begonnen… tot 15l/100km… Dat lijkt op het eerste zicht toch verholpen door de werken (vervangen bougies en voeding, benzinefilter, herstellen van aanzuigen ‘valse lucht’) die bij mij zijn uitgevoerd… Mijn 20RE blijft wel plichtbewust draaien, maar daar heb je niet veel aan als hij geen toeren meer wil maken…
Ondertussen heb ik alweer enkele honderden kms gereden zonder enig probleem. Het is ook wel weer wat warmer de laatste dagen…
Waar kan ik die module het beste bestellen? Is het een duur onderdeel?
André ten Broeke