rauw getik -> klepspeling -> hoog verbruik?
mkatgert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2511

- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
Gepost: 09 februari 2007 11:57 PM

ik heb hier tijdelijk een xsara 1.4 berline uit 2003 voor de deur staan waarvan het verbruik door de eigenaar nogal hoog werd gevonden (en door mij ook); 1: 11/1: 12…

net even wat rondjes gereden en ik moet zeggen, dat rijd best fijn… het voelt een stuk meer solide aan dan mijn zx Wink enige wat me opviel was wat gepiep in de ophanging linksvoor bij hobbels.

na het rijden even met draaiende motor de motorkap open: wat een naar snerpend getik kwam daar uit, heel anders dan bij mijn eigen 1.4i-tje. ik weet niet in hoeverre die twee motoren op elkaar lijken, maar ik vond het niet echt mooi. het eerste wat in mij opkwam was verkeerd gestelde kleppen en dus daardoor een hoger verbruik. nou is motortechniek niet mijn sterkste kant, maar zou het zoiets kunnen zijn?

ten tweede: een geel lampje met een afbeelding van een soort kraantje met een drupje eronder, rechts op het dashboard, blijft een halve minuut knipperen na het starten van de motor, waar is dat lampje van?

Edit: de auto is dus niet uit 2003 maar uit 1997…

Profiel  

RuudR
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 869

- (Grand) C4 Picasso 1.2 Pure Tech
- 2CV Special
- (Grand) C4 Picasso 1.6 thp Intensive
Gepost: 13 februari 2007 07:35 PM
  [ # 1 ]

Ik zou eens olie pijlen. Het lampje wat je aangeeft, is volgens mij de voorwaarschuwing voor een te laag olieniveau.

Zet maar weer in de agenda!!! Vierde weekend juni 2026 organiseren wij voor de 17de en LAATSTE keer het Lindetreffen in Oldeholtpade!! Van 26t.m. 28 juni 2026 zijn jullie nog één keer welkom!!

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook