Daarom rijd jij een ongeblazen diesel en ik niet

Totaal aantal Berichten: 6515
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Plat liggen doet mijn xm ook… Anti-zink kleppen zitten ws vast, want mijn bollen zijn nog niet zo verschrikkelijk oud. Remedie is eerst proberen te spoelen. Werkt dat niet, dan kan je er nieuwe anti-zinkkleppen in laten zitten. Schijnt nogal vaak voor te komen. Ze hebben alleen een schoonheidsfunctie, je auto veert er niet minder om.
Ach, wat heet schoonheidsfunctie? Ik vind het juist weer enorm jammer dat de latere Xantia’s en XM’s die anti-zinkkleppen hebben. Niets zo mooi als een op haar buik liggende CX, XM, etc. OK, praktisch is het allemaal niet, maar als dat het doel was geweest reed ik wel Toyota ofzo…
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)

Totaal aantal Berichten: 8165
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
dabeatisflo schreef:
de 2.5 motoren werden vooral in de citroen-peugeot-bestelwagens gebruikt, zonder turbo, en wel degelijk. die motoren waren niet gemaakt voor een turbo en dat is het probleem. de 2.1 is al een iets moderner blok, en die werkte heel wat beter met een turbo. maar toch zal ik het blijven zeggen… waarom een turbo… het brengt je meer in de kosten vroeg of laat. een turbodiesel gaat altijd minder lang mee dan een slakkendiesel dusja…
ik vind het prettiger om te rijden zonder turbo, want bij een diesel heb ik eigenlijk enkel meer power nodig bij lage toerentallen, en dat is nu net wat een turbo niet doet. en ik vind het maar griezelig, plots een turbo die op gang springt…
Ik ga een heel eind met je mee. De turboloze diesel laat je letterlijk en figuurlijk niet in een (tubo)gat vallen. Gisteren weer eens mee geconfronteerd, net te laag in de toeren terwijl ik even snel de rotonde wilde oversteken. Zo af en toe overkomt me dit. Dat zou me in mijn oude 1.9D niet gebeuren.
Daarentegen kan je met beleid de turbo ook heel relaxed rijden, het vergt wat oefening maar het kan. Wat wel heel prettig is, is de reserve die je achter de hand hebt. Een keer een tandje terug en hupsakee je inhaalactie is alweer achter de rug. Dat is niet griezelig, welnee dat is en
Qua levensduur hangt alles samen met het gebruik van de auto. Als je 2e hands koopt ben je dus afhankelijk van je voorgangers. Ik heb de indruk dat mijn Xantia erg netjes is bereden al die tijd.
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Totaal aantal Berichten: 27973
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ijs schreef:Oke naar een paar dagen vallen mij wat dingen op
Auto ligt te laag ‘s ochtends (platte antisinkbol?)
Bij remmen en optrekken kantelt hij teveel (lucht in achterremmenleiding?)Voorderest voldoet hij zeer goed, morgen toch maar even met bx rijden (zit nog zoveel diesel in
ops: )
mooi toch
als die klep tijdens het rijden niet nodig is lekker zo laten
ziet er veel mooier uit smorgens

- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Precies!
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)
Ach, tis best mooi, maar tis ook onpractisch. Met parkeren moet ik nu rekening houden met het zakken van de dame. Niet bumpers boven drempels dus. Daarbij is de buurt niet echt blij als ik mijn v6je eerst even stationair op hoogte laat komen…
Xsara_Coupe

- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
wat een stelletje barbaren…
Ja he, ben ook een van de weinigen met een citroen in de buurt En al helemaal de enige met een HP cit
Xsara_Coupe
En ga je nu maar je huis verkopen?
Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )
En ga je nu maar je huis verkopen?
Dat zijn de buren, die hebben genoeg van alle lekkages en sleutelacties
hogervp schreef:Simpele Ziel schreef:
Volgens mij ging het om de euro’s per maand
![]()
Overigens is 110PK uit die xantia van jou ook in een zucht gebeurt hoor, het zijn maar 2 schroefjesoh oh weer te snel gelezen…..
ops:
Maarum, ik heb die esxtra pk’s niet nodig hoor. Waar zitten die schroeven???![]()
Patrick
Volgende keer als ik je met de Xantia zie zal ik ze aanwijzen
En na de tips die ik van een engelsman heb gehad is 130pk ook mogelijk
zij het met iets wat aanpaswerk.
Verder ben ik het met Mulder eens.
Het moet een zakker blijven
Overigens zakt onze XM ook gewoon in.
Als ik de XM meeheb dan noem ik dat ook gewoon de installatie tijd.
Radio aan, zender of Mp3 zoeken, gordeltje om, spulletjes op de bijrijders stoel of achterbank mieteren en gaan met die banaan
BMW E91 30D Touring, BMW E36 320i Cabrio
Ex BX 16v, Ex AX GTI
arjan_verkade schreef:Ijs schreef:Oke naar een paar dagen vallen mij wat dingen op
Bij remmen en optrekken kantelt hij teveel (lucht in achterremmenleiding?)Voorderest voldoet hij zeer goed, morgen toch maar even met bx rijden (zit nog zoveel diesel in
mooi toch
![]()
![]()
Je kunt hem ook gewoon verkopen. en op zoek gaan naar wat anders.
<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.
stoterstangen90 schreef:arjan_verkade schreef:Ijs schreef:Oke naar een paar dagen vallen mij wat dingen op
mooi toch
![]()
![]()
Moge dit even een officiele waarschuwing zijn, jou opmerkingen de laatste tijd zijn alles behalve zinnig. Ik Verzoek je deze ergens anders te uiten.
zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar
Ijs schreef:stoterstangen90 schreef:arjan_verkade schreef:Ijs schreef:Oke naar een paar dagen vallen mij wat dingen op
mooi toch
![]()
![]()
Moge dit even een officiele waarschuwing zijn, jou opmerkingen de laatste tijd zijn alles behalve zinnig. Ik Verzoek je deze ergens anders te uiten.
Ik wil wel even klagen dat sommige opmerkingen wel overdreven persoonlijk opgevat worden. Stoterstangen90 geeft je gewoon een heel bruikbare oplossing om van het probleem af te raken. Blijkbaar zit je er toch mee anders had je het niet in het klaagtopic gezet. Bovendien zijn we er om elkaar te helpen toch?
Mijn stelling: mensen met een “nieuwe” XM hebben geen reden tot klagen meer!!!