1 van de 38
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
   
Knäckors BX TZD Turbo breok is niet meer van knäckor
knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 22 februari 2007 09:07 PM

Ik heb maar even een nieuw topic geopend, het oude topic ging voornamelijk over turbodruk en aanverwante dingen   Very Happy

Ik ben stukje bij beetje bezig met het perfect maken van mijn auto, ik heb nog een lange weg te gaan helaas. Geen ernstige dingen maar met een bx perfect maken kan je wel even zoet zijn zoals jullie allemaal weten Wink

Op de planning staat een distributiewissel, echter daarvan ben ik afhankelijk van een vriend van me die een schuur heeft. Die schuur staat zo vol dat ik nog even moet wachten…  Sad  Heb de retourslangen voor vervangen, rondje bollen gedaan, met spoelvloeistof rondgereden en inmiddels weer verse lhm. Lucht- en brandstoffilter heb ik vlak na aankoop gedaan.

Banden zijn nog goed gelukkig. Voor de toekomst heb ik een set 15inch originele Xantia-velgen liggen, met XM-doppen. Heb ze er al eens onder gehad en dat ziet er echt mooi uit! Alleen moeten er nieuwe banden omheen (195/50-15) dus ze liggen nu even in de berging.

Laatst ben ik bezig geweest met alle lampjes in het interieur van mijn auto. Alle dashbordlampjes werken nu (als je het dashbord hebt teruggebouwd is er altijd weer een lampje wat 2 dagen later weer stuk is Evil or Very Mad Dan maar nog een keer loshalen, ik laat me niet gekmaken door een lullig lampje)

Vorige week een paar tweeters ingebouwd, helemaal netjes met overload-protection, maar niet eerst getest Rolling Eyes  Je raadt het al: beide tweeters deden helemaal niets.. snik Maargoed, in ieder geval ligt de bedrading nu al.

Afgelopen week heb ik mijn koelvloeistof ververst en de kachelkraan gangbaar gemaakt. Wat een pokkewerk is dat om die kachelkraan los te krijgen. Gelukkig had ik die uit mijn vorige bx bewaard want de huidige heeft het niet overleefd Surprisedops: Maar gelukkig hoef ik nu niet meer elek keer bang te zijn dat de warm/koudknop afbreekt als ik er aan draai.

Pas geleden alle deuren gesteld en gesmeerd, voelt ook weer als nieuw nu, alle schakelaars in het interieur vervangen of gerepareerd. De mistlampen moeten nog wel aangesloten worden.

Verder heb ik nog een armsteun uit een achterbank tussen de voorstoelen liggen die nog een keer fatsoenlijk bevestigd moet worden, maar het ziet er al strak uit.

En vandaag heb ik iets gedaan wat ik al veel eerder had moeten doen. Het dient absoluut geen hoger doel, maar het ziet er zo kloek uit: ik heb een pook met pookhoes uit een xm pasgemaakt. Ik geloof niet dat ik de eerste ben die dat heeft maar het resultaat mag er wezen!

Beetje slechte foto’s maar zal binnenkort betere maken.

Ben nu bezig met alle deur/motorkap/achterklepverklikkerlampjes te fixen wat ook wel redelijk vlot. Alles werkt nu, behalve de achterklepverklikker. Ik heb eens gekeken hoe dat komt en het volgende is het geval: in de achterklep zit een stekker met 2 contacten, als ik die doorverbind werkt de verklikker. Maar ik heb echt geen idee waar die stekker op aangesloten moet worden…  Confused  Ik vermoed dat er op het vergrendelingsmechanisme een schakelaar moet zitten en dat die stekker daarin moet, maar er zit geen schakelaar en ik zou ook niet weten waar die op het vergrendelingsmechanisme zou moeten komen….
Weet iemand hoe dit zit??

Ik zal wat binnenkort meer foto’s maken en posten Very Happy

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  
 
PrutsyLJ
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3107
Geregistreerd: 17-12-2005

- C1 1.0 5 drs
Gepost: 22 februari 2007 09:10 PM
  [ # 1 ]

Zozo, dat ziet er sexy uit zeg die pookknop!!

Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005

Profiel  
 
oudelut
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1761
Geregistreerd: 19-05-2006

Gepost: 22 februari 2007 09:14 PM
  [ # 2 ]

Schakelaar voor je achterklep zit toch links op je hoedenplankdrager? Daar zit een flinke hendel die ingedrukt wordt als je je klep dicht doet…  Confused:

Edit: wanneer kom je je passagiersportier eens halen?  Laughing  Je weet van m’n aanbod!  Wink

Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )

Profiel  
 
PrutsyLJ
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3107
Geregistreerd: 17-12-2005

- C1 1.0 5 drs
Gepost: 22 februari 2007 09:16 PM
  [ # 3 ]
oudelut schreef:

Schakelaar voor je achterklep zit toch links op je hoedenplankdrager? Daar zit een flinke hendel die ingedrukt wordt als je je klep dicht doet…  Confused:

Edit: wanneer kom je je passagiersportier eens halen?  Laughing  Je weet van m’n aanbod!  Wink

Nope, de achterklep verklikker zit in het slot weg gewerkt. De afdekplaat van je kleploshalen en moet tie daar ergens zitten. Ik heb hem zelf ook gefikst ben enkel een beetje vergeten hoe het precies daar in elkaar zat Rolling Eyes

Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005

Profiel  
 
B_iks
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1505
Geregistreerd: 18-08-2005

Gepost: 22 februari 2007 09:31 PM
  [ # 4 ]

Die pooknop oogt erg strak, nog niet eerder gezien. Maar het zet me weer aan ‘t denken over xm-spulletjes waarmee je een bx kunt upgraden.

Profiel  
 
knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 22 februari 2007 10:24 PM
  [ # 5 ]
PrutsyLJ schreef:
oudelut schreef:

Schakelaar voor je achterklep zit toch links op je hoedenplankdrager? Daar zit een flinke hendel die ingedrukt wordt als je je klep dicht doet…  Confused:

Edit: wanneer kom je je passagiersportier eens halen?  Laughing  Je weet van m’n aanbod!  Wink

Nope, de achterklep verklikker zit in het slot weg gewerkt. De afdekplaat van je kleploshalen en moet tie daar ergens zitten. Ik heb hem zelf ook gefikst ben enkel een beetje vergeten hoe het precies daar in elkaar zat Rolling Eyes

Dat klopt! De stekker zit onder die afdekplaat. Ik heb net het mechanisme losgehaald maar daar zit geen schakelaar, en voor zover ik kan zien ook geen bevestiging waar een schakelaar hoort te zitten. Ik zou wel wat kunne knutselen maar heb het liever zoals het hoort. Dan is het namelijk degelijk Wink

Die schakelaar op de hoedenplankdrager zou niet goed werken, als de klep dan dicht zit maar niet vergrendeld is zou de verklikker niet branden.

Leuk dat jullie de pook mooi vinden!  Laughing  Ik ben namelijk stiekem zo trots als een hond met zeven lullen, maar bijvoorbeeld mijn vriendin ziet er niets aan. Voor een niet bx-liefhebber is het namelijk gewoon een versnellingspook waarmee je de auto in een bepaalde versnelling zet, terwijl voor mij het enige verschrikkelijk lelijke in het interieur van de bx (die vierkante, lelijke, standaard rubberen hoes die erop zit Twisted Evil ) er nu echt gelikt uit ziet!  dance

En je zal het niet geloven, maar hij schakelt ook wat soepeler.  what Ik vind het zelf ook ongeloofwaardig klinken maar ik denk dat het kmot doordat ik nu die dikke, rubberen binnenhoes mis (heb de oude buitenhoes ingekort en als binnenhoes gebruikt omdat het anders niet paste) Die rubber hoes wil de pook altijd een beetje naar het midden terug’duwen’, terwijl nu alleen dat dunne buitenhoesje de de pook beinvloedt.

Als meer forummers dit willen gaan knutselen, neem dat het hele paneeltje uit een sloper mee. Dus de hoes en het plaatje waar de hoes en de hoogteregeling uitkomt. Met een ijzerzaag, een vijl en een torx-schroevendraaiertje ben je binnen ongeveer een uurtje klaar.

Ik heb gezien dat er ook een ‘vergeten-gordel-lampje’ op het verklikkerpaneeltje zit Smile  Misschien ga ik daar ook nog wel eens wat op verzinnen.

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  
 
***
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671
Geregistreerd: 24-04-2004

Gepost: 22 februari 2007 10:35 PM
  [ # 6 ]

Goed idee zeg, van die XM pookknop Smile  .....die van een BX is gewoon een waardeloos ding, veel te hard en te klein. Confused

Ik voorzie nu HEEL veel BX rijders die allemaal straks met een XM pook rond gaan rijden. Laughing

I.i.g. wil ik dat ook al een tijdje, iets met leer of zo. Cool

Profiel  
 
Harm (verbannen)
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4105
Geregistreerd: 29-07-2004

Gepost: 22 februari 2007 11:05 PM
  [ # 7 ]

Het verklikkerschakelaartje is inderdaad geintegreerd in het kofferklepslot; dus het zwarte metalen geval waar ook het vc-motortje aan vastzit. Scoor zo’n ding op de sloop en je hebt ‘m er in 2 minuten op zitten!

Profiel  
 
oudelut
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1761
Geregistreerd: 19-05-2006

Gepost: 22 februari 2007 11:08 PM
  [ # 8 ]

Ik was weer eens abuis, had begrepen dat je de schakelaar voor de binnenverlichting bedoelde, maar je hebt het over je “all-systems-are-go”-schermpie!  Laughing

Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )

Profiel  
 
knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 22 februari 2007 11:24 PM
  [ # 9 ]
Harm schreef:

Het verklikkerschakelaartje is inderdaad geintegreerd in het kofferklepslot; dus het zwarte metalen geval waar ook het vc-motortje aan vastzit. Scoor zo’n ding op de sloop en je hebt ‘m er in 2 minuten op zitten!

Dus die schakelaar is één geheel met het mechanisme als ik het goed begrijp? Rolling Eyes Is dat bij een break en een berline hetzelfde dat je weet?

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  
 
Harm (verbannen)
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4105
Geregistreerd: 29-07-2004

Gepost: 22 februari 2007 11:26 PM
  [ # 10 ]

nou het is misschien niet een geheel, maar het handigste is om gewoon een heel geval mee te nemen. Van een break is het hele geval een stuk langer dan een berline.

Profiel  
 
knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 22 februari 2007 11:28 PM
  [ # 11 ]
Harm schreef:

nou het is misschien niet een geheel, maar het handigste is om gewoon een heel geval mee te nemen. Van een break is het hele geval een stuk langer dan een berline.

Daar was ik al bang voor. Dat wordt flink zoeken dan naar een luxe break op de sloop. Als iemand iets heeft liggen of iets bij mij in de buurt weet houdt ik me aanbevolen!

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 22 februari 2007 11:36 PM
  [ # 12 ]
knäckor schreef:
Harm schreef:

Het verklikkerschakelaartje is inderdaad geintegreerd in het kofferklepslot; dus het zwarte metalen geval waar ook het vc-motortje aan vastzit. Scoor zo’n ding op de sloop en je hebt ‘m er in 2 minuten op zitten!

Dus die schakelaar is één geheel met het mechanisme als ik het goed begrijp? Rolling Eyes Is dat bij een break en een berline hetzelfde dat je weet?

Nee, dat is alleen maar bij een berline zo.

De break is *niet* geleverd met een achterklep-niet-goed-dicht-verklikker, ook al zitten het lampje en de hele bekabeling, notabene tot IN de achterklep, er wél (dwz bij de latere TZx-modellen, bij de eerderen zit dat er ook niet) .....

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 22 februari 2007 11:36 PM
  [ # 13 ]
knäckor schreef:
Harm schreef:

nou het is misschien niet een geheel, maar het handigste is om gewoon een heel geval mee te nemen. Van een break is het hele geval een stuk langer dan een berline.

Daar was ik al bang voor. Dat wordt flink zoeken dan naar een luxe break op de sloop. Als iemand iets heeft liggen of iets bij mij in de buurt weet houdt ik me aanbevolen!

Heeft dus geen zin - zie andere post.

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
OscarTZDTurbo
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 378
Geregistreerd: 21-06-2006

Gepost: 23 februari 2007 12:56 AM
  [ # 14 ]

hehe Very Happy mooi om te zien waar je oude wagentje eindigt ...

alleen blijf ik erbij dat het verwisselen van die filters vlak na aankoop volkomen onnodig was omdat die toen slechts 8000 km. oud waren Wink

Die distributiewissel is inderdaad nu toch wel echt nodig denk ik hoor ... eigenlijk al eerder volgens mij.
Verder moet hij er nog wel even tegenkunnen, koprevisie etc. reeds gebeurd Smile

Citroën D Special 1970

Profiel  
 
oudelut
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1761
Geregistreerd: 19-05-2006

Gepost: 23 februari 2007 02:15 AM
  [ # 15 ]
karel schreef:

Nee, dat is alleen maar bij een berline zo.

De break is *niet* geleverd met een achterklep-niet-goed-dicht-verklikker, ook al zitten het lampje en de hele bekabeling, notabene tot IN de achterklep, er wél (dwz bij de latere TZx-modellen, bij de eerderen zit dat er ook niet) .....

Betekent dat dat je het er wél in kan bouwen, maar dat je dan het mechaniek uit een berline moet zien te halen? Of kom je dan voor niet-pas-problemen te staan?

Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )

Profiel  
 
 
1 van de 38
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook