2 van de 38
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
   
Knäckors BX TZD Turbo breok is niet meer van knäckor
knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 23 februari 2007 08:43 AM
  [ # 16 ]
OscarTZDTurbo schreef:

hehe Very Happy mooi om te zien waar je oude wagentje eindigt ...

alleen blijf ik erbij dat het verwisselen van die filters vlak na aankoop volkomen onnodig was omdat die toen slechts 8000 km. oud waren Wink

Die distributiewissel is inderdaad nu toch wel echt nodig denk ik hoor ... eigenlijk al eerder volgens mij.
Verder moet hij er nog wel even tegenkunnen, koprevisie etc. reeds gebeurd Smile

Hey Oscar! Jah ik rij er met veel plezier in Laughing  Ik ga deze maand de distributie doen, materiaal ligt al in de kofferbak. Ik had het ook al willen doen maarjah ik heb geen eigen sleutelruimte helaas Sad


En voor wat betreft die schakelaar in de kofferbak: daar gaat wat op geknutseld worden. Ik ga jullie op de hoogte houden als ik wat heb bedacht Very Happy

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  
 
Harm (verbannen)
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4105
Geregistreerd: 29-07-2004

Gepost: 23 februari 2007 11:45 AM
  [ # 17 ]

welke idioot heeft nou bedacht dat ze wel de bedrading naar de klep trekken, maar er geen schakelaartje inprutsen?

Profiel  
 
Mechuccio
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 23 februari 2007 02:39 PM
  [ # 18 ]

Ziet er strak uit dat pookje Cool
Als je geen schakelaartje kunt vinden of ombouwen dan kun je natuurlijk zelf ook iets in mekaar zetten. Zoek een klein schakelaartje (microswitch) en zet die op een plek waar de klep hem indrukt op het moment dat ie echt helemaal dicht is. Je moet dan natuurlijk wel naar een switch zoeken die het contact verbreekt op het moment dat ie ingedrukt wordt.

http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX

Profiel  
 
knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 23 februari 2007 05:22 PM
  [ # 19 ]
Mechuccio schreef:

Ziet er strak uit dat pookje Cool
Als je geen schakelaartje kunt vinden of ombouwen dan kun je natuurlijk zelf ook iets in mekaar zetten. Zoek een klein schakelaartje (microswitch) en zet die op een plek waar de klep hem indrukt op het moment dat ie echt helemaal dicht is. Je moet dan natuurlijk wel naar een switch zoeken die het contact verbreekt op het moment dat ie ingedrukt wordt.

Mooi hè! Jij hebt toch ook een andere hoes om je pook?

Ik ga eens kijken wat ik kan doen met de schakelaar van de dashbordkastverlichting (3x woordwaarde Wink ) Die wil ik in het mechanisme bouwen, zodat de verklikker alleen uitgaat als de klep echt in het slot zit. Ben benieuwd of het gaat lukken..  Rolling Eyes

Overigens vraag ik me af en toe af waar het eigenlijk voor nodig is maar ik hou het er maar op dat ik stiekem een perfectionist ben.

Harm schreef:

welke idioot heeft nou bedacht dat ze wel de bedrading naar de klep trekken, maar er geen schakelaartje inprutsen?

André Citroen Wink

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  
 
Mechuccio
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 23 februari 2007 05:28 PM
  [ # 20 ]

Jup, ik heb ook leer, maar dan om een bx pook. die XM pook is nog wat dikker. Maar ik moet maar eens gaan zien of ik niet een pookje met een 6-bak tekeningetje kan vinden Cool
doet jouw motorkap lichtje het trouwens wel als die open is?

http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX

Profiel  
 
knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 23 februari 2007 05:35 PM
  [ # 21 ]
Mechuccio schreef:

Jup, ik heb ook leer, maar dan om een bx pook. die XM pook is nog wat dikker. Maar ik moet maar eens gaan zien of ik niet een pookje met een 6-bak tekeningetje kan vinden Cool
doet jouw motorkap lichtje het trouwens wel als die open is?

Ik moet zeggen dat die XM-pook niet echt dikker is, maar hij voelt wel beter.

Het motorkaplichtje heb ik gemaakt, de schakelaar was vies van binnen en één van de stekkers van de schakelaar was weg-geöxideerd. Schoongemaakt en vervangen en nu doet hij het weer! Eens kijken of ik het vergeten-gordel-lampje ook werkend kan krijgen maar dat heeft absoluut geen prioriteit.

En ik ben erg benieuwd naar je 6-bakproject!  Very Happy

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  
 
***
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671
Geregistreerd: 24-04-2004

Gepost: 23 februari 2007 05:39 PM
  [ # 22 ]

Vergeten gordellampje in een BX ?  Shocked

Nooit gezien. Cool

Profiel  
 
knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 23 februari 2007 05:40 PM
  [ # 23 ]
Bram schreef:

Vergeten gordellampje in een BX ?  Shocked

Nooit gezien. Cool

Het zit in het midden van je deurverklikker, op het dak van het auto’tje zeg maar. Er zit alleen geen lampje in en er zal ook geen bedrading voor lopen.

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  
 
Chinco
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 746
Geregistreerd: 26-10-2005

Gepost: 23 februari 2007 09:24 PM
  [ # 24 ]
knäckor schreef:

En voor wat betreft die schakelaar in de kofferbak: daar gaat wat op geknutseld worden. Ik ga jullie op de hoogte houden als ik wat heb bedacht Very Happy

Heel simpel: Ik heb het ooit willen maken, maar nooit aan toegekomen. Had wel de onderdelen al op de werkbank liggen.
Je pakt een slotmechaniek van een berline. Daar boor je de popnagels uit waarmee de schakelaar vast zit op het mechaniek. Dit kun je geloof ik zo monteren op het mechaniek van de break. Het zou kunnen dat je eventueel gaatjes moet boren op de juiste plek. Enige dat je zelf moet maken zijn de stangetjes waarmee het schakelaartje bediend wordt…
Succes! Enneh, foto’s? Wink

Groeten,
Jan

Profiel  
 
OscarTZDTurbo
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 378
Geregistreerd: 21-06-2006

Gepost: 23 februari 2007 10:27 PM
  [ # 25 ]

trouwens,
over dat hele verhaal van die achterklep verklikker.
Dat schakeldingetje voor je kofferruimteverlichting was destijds bij mij afgebroken. Daardoor had je die verlichting dus ook niet werkend. Zit het daar niet op aangesloten ofzo?

Citroën D Special 1970

Profiel  
 
knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 23 februari 2007 11:50 PM
  [ # 26 ]
Chinco schreef:
knäckor schreef:

En voor wat betreft die schakelaar in de kofferbak: daar gaat wat op geknutseld worden. Ik ga jullie op de hoogte houden als ik wat heb bedacht Very Happy

Heel simpel: Ik heb het ooit willen maken, maar nooit aan toegekomen. Had wel de onderdelen al op de werkbank liggen.
Je pakt een slotmechaniek van een berline. Daar boor je de popnagels uit waarmee de schakelaar vast zit op het mechaniek. Dit kun je geloof ik zo monteren op het mechaniek van de break. Het zou kunnen dat je eventueel gaatjes moet boren op de juiste plek. Enige dat je zelf moet maken zijn de stangetjes waarmee het schakelaartje bediend wordt…
Succes! Enneh, foto’s? Wink

Groeten,
Jan

Dat is wel een goede tip. Maar, eigenwijs als ik ben ga ik het eerst proberen met wat ik heb liggen Smile  Als het niet lukt ga ik op zoek naar een mechanisme van een berline. Heb je die onderdelen toevallig nog liggen?

Ik zal als ik dinsdag aan de slag ga een paar foto´s maken van de knutseling en van de auto zelf!

@oscarTZDturbo: dat schakelaartje heb ik al lang vervangen Cool  De kofferbakverlichting werkt al, maar zoals je hierboven kan lezen zit het probleem bij de fabricage van de bx break Wink

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  
 
***
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671
Geregistreerd: 24-04-2004

Gepost: 23 februari 2007 11:52 PM
  [ # 27 ]
knäckor schreef:
Bram schreef:

Vergeten gordellampje in een BX ?  Shocked

Nooit gezien. Cool

Het zit in het midden van je deurverklikker, op het dak van het auto’tje zeg maar. Er zit alleen geen lampje in en er zal ook geen bedrading voor lopen.

Shocked  Surprisedops:

Ik moet mij schamen, dat ik dit na 16 jaar BX NU pas ontdek. Surprisedops:

Nooit geweten zeg…...zit zo’n lampje dan alleen in een 16V of zo ?

Profiel  
 
Mechuccio
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 24 februari 2007 12:11 AM
  [ # 28 ]

niet bij mij Very Happy
Maar dat komt misschien nog wel (als ik het rustig af kan kijken bij knäckor Laughing)

http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX

Profiel  
 
voge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3508
Geregistreerd: 16-02-2005

Gepost: 24 februari 2007 12:38 AM
  [ # 29 ]

Het zit in geen enkele BX volgens mij. Het plaatje komt toch uit de CX? Misschien werkt het daar wel.

Profiel  
 
***
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671
Geregistreerd: 24-04-2004

Gepost: 24 februari 2007 02:13 AM
  [ # 30 ]

Lijkt me nog een hele klus dan…..want er zal ergens een schakelaar of contact moeten zitten die dat lampje weer uit doet als je je gordel erin klikt ? Surprisedops:

Profiel  
 
 
2 van de 38
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook