9 van de 38
« Eerste  < Vorige 7 8 9 10 11 Volgende >  Laatste »

Knäckors BX TZD Turbo breok is niet meer van knäckor
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231

Gepost: 10 april 2007 07:32 PM
  [ # 121 ]
knäckor schreef:

Interessant idee, een 19td in de bx. Ik mis onderin namelijk nog steeds het koppel van de 19d. Als ik ooit nog voor wênug aan zo’n blok kan komen ga ik het nog eens serieus overdenken, maar dan wel zónder xantia-pomp om het zo makkelijk mogelijk te houden.

Dat kan. Neem je de nokkenstok van de BX 18 TD. Gaat best.

Die 19 TD reed ook verduveld lekker. Eigenlijk verbaast het me wel dat het niet vaker is gedaan. Het is een stuk minder gecompliceerd dan de 21 TD. Als je de bak origineel laat is het toch duidelijk een stuk vlotter.

Profiel  

knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3680

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 10 april 2007 07:40 PM
  [ # 122 ]
mpostma schreef:
knäckor schreef:

Interessant idee, een 19td in de bx. Ik mis onderin namelijk nog steeds het koppel van de 19d. Als ik ooit nog voor wênug aan zo’n blok kan komen ga ik het nog eens serieus overdenken, maar dan wel zónder xantia-pomp om het zo makkelijk mogelijk te houden.

Dat kan. Neem je de nokkenstok van de BX 18 TD. Gaat best.

Die 19 TD reed ook verduveld lekker. Eigenlijk verbaast het me wel dat het niet vaker is gedaan. Het is een stuk minder gecompliceerd dan de 21 TD. Als je de bak origineel laat is het toch duidelijk een stuk vlotter.

Ik denk dat het niet veel vaker is gedaan omdat de 19td ook ‘maar’ 90pk heeft, net zoals de 18td. Dan lijkt het wel een hele klus alleen om dat extra beetje koppel te winnen. Ik denk echter dat dat extra koppel zeker de moeite waard is.

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  

mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 10 april 2007 07:50 PM
  [ # 123 ]
knäckor schreef:

Ik denk dat het niet veel vaker is gedaan omdat de 19td ook ‘maar’ 90pk heeft, net zoals de 18td. Dan lijkt het wel een hele klus alleen om dat extra beetje koppel te winnen. Ik denk echter dat dat extra koppel zeker de moeite waard is.

Kan heel goed zijn hoor. Maar daarmee wordt het belang van een fijne koppelkromme wel onderschat. Gezien de hoeveelheid onderdelen die je nodig hebt is de ombouw alleen maar goed te doen als je een TZD TURBO voorhanden hebt: dat maakt het wel weer lastig.

“Horsepower sells cars, torque wins races”.

Profiel  

karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5738

Gepost: 10 april 2007 08:04 PM
  [ # 124 ]
mpostma schreef:

“Horsepower sells cars, torque wins races”.

Precies. Waar kwam ik die nou laatst tegen dan…

Ich bin ein Breaker

Profiel  

knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 10 april 2007 09:25 PM
  [ # 125 ]

Ik vind dit een zeer interessant onderwerp Very Happy Alleen vraag ik me ook nog steeds af waarom het steeds mijn voorkant is die als eerst naar beneden komt Rolling Eyes  Iemand nog meer suggesties? Of moet nog vaker gymnastieken de oplossing bieden?

Profiel  

beerpeet
> 3000 berichten
Totaal aantal Berichten: 3026

- BX 19 GT
- BX 16 RS
Gepost: 19 april 2007 03:52 AM
  [ # 126 ]
knäckor schreef:

Dan nog een vraagje: mijn auto veert prima, echter wanneer hij een nacht heeft gestaan is het niet de achterkant maar de voorkant die als eerste iets inzakt Shocked De achterkant komt na een dag of 2 ook wel een stukje naar beneden, maar de voorkant ligt als eerste op straat.

Ook als ik met de hendel de auto laat zakken, zakt eerst de voorkant en daarna de achterkant. Als ik de auto in de hoogste stand zet is de achterkant ook als eerste helemaal boven.

Ik heb altijd begrepen dat ‘t vrij willekeurig is welke kant ‘t eerste inzakt bij niet draaiende motor, afhankelijk van vervuiling, stroeve veerpoten en allerlei slechte dingen. Bij de Vert Cali is ‘t de ene keer de achterkant, de andere keer de voorkant. Als je met de hoogteregeling speelt, is bij die van mij idd ook de achterkant als eerste boven en als laatste beneden, heb je ook een rotte(rige) hoogteregelaar? Corrigeert ‘ie voor en achter gelijk als je er op gaat hangen?

Profiel  

> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671

Gepost: 19 april 2007 03:56 AM
  [ # 127 ]
knäckor schreef:

Overigens gister de 3 ton gepasseerd:

Ik ben benieuwd of je mij kunt inhalen. Wink

(302.500)

Profiel  

XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 15882

- Ami 8 Club
Gepost: 20 april 2007 01:37 AM
  [ # 128 ]

3 ton? Pff, jullie komen pas net kijken.  Laughing

386.800 km Rolling Eyes

Profiel  

Wilan
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 114

Gepost: 20 april 2007 02:22 AM
  [ # 129 ]

Ha, 450.000 (ja en stuk, dat dan weer wel…)

Exen:
BX TZD turbo Berline 1991 (grijs)
BX TRD turbo Break 1989 (grijs)
BX TZD turbo Break 1991 (groen)
Vervangen door:
Peugeot 405 GRX Break 2.0L 1995 (benzine) (rood)
<—En voor de lol nog een fiatje X1/9

Profiel  

mpostma
> 9000 berichten

Gepost: 20 april 2007 12:00 PM
  [ # 130 ]
Wilan schreef:

Ha, 450.000 (ja en stuk, dat dan weer wel…)

433.000 en counting Very Happy

Profiel  

knäckor
> 3000 berichten

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 18 mei 2007 02:56 PM
  [ # 131 ]

Zo, ik trek dit topic maar eens uit het stof voor een kleine update:

De vering werkt nu weer helemaal naar behoren. Nou veerde de auto wel goed, maar na een nacht stilstaan zakt nu de achterkant als eerste in. De bedieningsstangen van de hoogteregeling waren niet goed afgesteld. Aan de hendel in de auto zit een stang ondr de auto die naar de hoogteregeling voor en achter loopt. De verbinding tussen die stang en de hoogteregeling was niet goed afgesteld, maar nu dus weer wel!  Very Happy Was wel een rottig klusje zonder brug Rolling Eyes maar gelukkig had ik een paar velgen waar mijn bx op kon staan. Ik heb wel nog steeds pijn in mijn nek! Wat is het toch kut om onder je auto te liggen.

Ook heb ik een set dorpellijsten van René van Maren gemonteerd:

De auto is smerig, ik weet het.

Ook heb ik de armsteun gedemonteerd, ik ga toch een nieuwe constructie bedenken. Iets wat minder kolossaal is. Die omgekeerde middenconsole die er eerst in zat werd toch knap hinderlijk. Ook het schakelaartje van mijn kofferbak-opensta-verklikker heb ik eruit gesloopt. Als je de knop van de klep te hard indrukte ging de klep niet meer dicht Surprisedops:  Knap lastig als je midden in de nacht in Amsterdam staat.

Binnenkort koelvloeistof- en olietemperatuurmeters ophalen en monteren, mijn rechter fuseekogel zegt *knak* dus die is binnenkort aan de beurt en dan vervang ik gelijk de linker, en de linker ashoes. De rechter ashoes was al stuk maar de linker is ook niet meer zo knap. Ik ben benieuwd hoe de APK in september gaat verlopen.

Weet iemand trouwens hoe de kleur van mijn BX heet? Ik wil namelijk binnenkort lid worden van de BX Club en ik geloof dat je dan de kleur van je bolide in kan vullen Wink

Profiel  

> 5000 berichten
Totaal aantal Berichten: 5671

Gepost: 18 mei 2007 03:29 PM
  [ # 132 ]
knäckor schreef:

Weet iemand trouwens hoe de kleur van mijn BX heet? Ik wil namelijk binnenkort lid worden van de BX Club en ik geloof dat je dan de kleur van je bolide in kan vullen Wink

Volgens mij hebben die metallic kleuren van de BX geen naam…wel iets met ERT of zo (kleurcode).....heb al gezocht, maar kan niks vinden op internet. Surprisedops:

Profiel  

knäckor
> 3000 berichten

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 18 mei 2007 03:33 PM
  [ # 133 ]
Bram schreef:
knäckor schreef:

Volgens mij hebben die metallic kleuren van de BX geen naam…wel iets met ERT of zo (kleurcode).....heb al gezocht, maar kan niks vinden op internet. Surprisedops:

Een kleurcode is ook goed, maar die kan ik gewoon vinden bij mijn linkerveerbol, toch?

Profiel  

Ijs
> 3000 berichten
Totaal aantal Berichten: 3240

Gepost: 18 mei 2007 03:34 PM
  [ # 134 ]
knäckor schreef:

Een kleurcode is ook goed, maar die kan ik gewoon vinden bij mijn linkerveerbol, toch?

Jep.

Profiel  

B_iks
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1505

Gepost: 18 mei 2007 04:27 PM
  [ # 135 ]

Volgens mij heb jij dezelfde kleur als die van mij, die kleur heet Gris Dolmen.

Check avatar.

Profiel  

9 van de 38
« Eerste  < Vorige 7 8 9 10 11 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook