


























Totaal aantal Berichten: 8165
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
Poeh zeg, je laat er geen g(r)as over groeien. 160 liter, alsof het niks is. Had je beter geen break kunnen kopen?
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Zonde van je ruimte, zo’n tank.



























Totaal aantal Berichten: 8165
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
Ik heb jaren LPG gereden en tot volle tevredenheid trouwens, van mij geen kwaad woord over LPG. Maarum, stel dat je met deze wagen in de VS wordt gecontroleerd: volgens mij word je dan meteen als mogelijke terrorist in de boeien geslagen. Het uiterlijk van die tank kan toch tot vreemde associaties leiden.
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!












































Totaal aantal Berichten: 27964
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
hogervp schreef:Poeh zeg, je laat er geen g(r)as over groeien. 160 liter, alsof het niks is. Had je beter geen break kunnen kopen?
![]()
Patrick
vind jij maar eens een goede break V6.24
die zijn in Nederland amper geleverd.
arjan_verkade schreef:hogervp schreef:Poeh zeg, je laat er geen g(r)as over groeien. 160 liter, alsof het niks is. Had je beter geen break kunnen kopen?
![]()
Patrickvind jij maar eens een goede break V6.24
die zijn in Nederland amper geleverd.
Dit is ook “maar” een 12 klepper hoor . En aan een V6.12 break is volgens mij nog wel te komen..
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005












































Totaal aantal Berichten: 27964
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
PrutsyLJ schreef:arjan_verkade schreef:hogervp schreef:Poeh zeg, je laat er geen g(r)as over groeien. 160 liter, alsof het niks is. Had je beter geen break kunnen kopen?
![]()
Patrickvind jij maar eens een goede break V6.24
die zijn in Nederland amper geleverd.Dit is ook “maar” een 12 klepper hoor
. En aan een V6.12 break is volgens mij nog wel te komen..
ops:
door Exclusive dacht ik aan een V6.24
de V6.12 Exclusive is ook niet een dagelijkse verschijning
en zeker niet een break
Daar kan een restaurant twee weken op koken man!!!
Zonde van je ruimte, zo’n tank.
Mwah… het alternatief was een onderbouwtank, maar dan heb je geen reservewiel meer, en een klein rottankje. Met 500 woonwerkkm’s per week blijf je dan aan het tanken. Kun je wel lekker vaak lachen aan de pomp…
Dan kon ik een tank in lengterichting achterin laten bouwen, maar dan werd ‘t nog maar een 60 litertank ofzo. Dat schiet ook niet op. Eerstvolgende optie was dan een tank in de breedte. 100 liter kon, over de gehele breedte. Maar… voor 5 cm extra ruimte in de lengte, kon er ook meteen 160 liter in. En dan krijg je een serieuze actieradius.
Maar je hebt wel gelijk dat ‘t wel erg veel ruimte kost…
Overigens: een break? nee dank je… die vind ik toch echt te lelijk
Die actieradius is wel lekker….
Ik lach ook niet zo vaak aan de pomp, nee…
Als ik 80 liter sta te tanken lijkt ‘t wel of alle andere mensen lachen… en de pomphouder ook. Mijn vader ook, ik spaar shellzegeltjes voor ‘m.
Harm schreef:
Overigens: een break? nee dank je… die vind ik toch echt te lelijk
Haha.. agree
Ik zou zeggen: als je wat serieus moet vervoeren, pak je maar mooi de BX
160 liter in pics zegt wel meer dan in cijfers
Maarruh, gaat je wegenbelasting niet gigantisch omhoog met zo’n grote tank? Of kom je zowieso in een hogere klasse uit, waarbij het tcoh al niet meer uitmaakt. Of laatste optie. Keuren met 52 liter tankje en dan na de RDW afmelding snel weer de 160 tank erin schroeven. Bij een maat van me boden ze op die manier een tweedehands tank aan. Eerst keuren met nieuwe tank (schijnt verplicht) en na het afmelden snel de oude tank terugschroeven. De nieuwe tank ging dan weer mooi de showroom in.
PS. Je krijgt wel lamme handen van het op die knop drukken. Want die kun je niet loslaten tijdens het tanken.
Harm schreef:
Overigens: een break? nee dank je… die vind ik toch echt te lelijk
Wat vinden mensen toch lelijk aan de Break? :
Heeft de grootte van de tank invloed op de belasting? Misschien qua gewicht, maar het formaat doet er niet toe, toch?
Ach op de 3 ton die een XM weegt maakt ‘t ook niet veel meer uit denk ik
Wat vinden mensen toch lelijk aan de Break?
De achterkant
Bij ons hadden ze een elastiek rond dat tankding. Kon je zo over de knop heen doen… Ideaal
Wel een gigantische tank zeg Past je hoedenplank nu nog?
Xsara_Coupe